למה חשוב כל כך שיהיה לך דף עסקי בפייסבוק?

נמרוד רייזנר

נמרוד רייזנר

מנכ"ל Expert מומחה לעסקים קטנים

פייסבוק – הרשת החברתית הידועה, נפתחה לשימוש כלל הציבור בשנת 2006. מאז ועד היום יצרה פייסבוק, כמו גם יתר הרשתות הרשתות החברתיות שהצטרפו אליה, שינויים חסרי תקדים והשפיעו רבות על תחומים רבים בחיינו וביניהם גם על עולם העסקים.

מטבע הדברים וכחלק מהצורך של עולם העסקים להתאים עצמו לשינויים ולמגמות בסביבה, החלה הפעילות העסקית לחפש דרכים לניצול הרשתות החברתיות לטובת פיתוח העסק. הרשתות החברתיות מצידן, חיפשו פתרונות יצירתיים ורווחיים אותם ניתן להציע לעסקים המעוניינים בשימוש בהן לצורך יצירת חשיפה והגעה לקהלי היעד.

במרוצת השנים, פותחו על ידי הרשתות החברתיות מגוון רחב ביותר של כלים שיווקיים, מכירתיים ועסקיים עבור חברות, ארגונים ועסקים קטנים כגדולים, המשמשים לפיתוח וקידום העסק, שיווקו, מכירותיו והכנסותיו. אחד הכלים הנפוצים והייעודיים לעסקים בפייסבוק הינו הדף העסקי.

מהו דף עסקי בפייסבוק

בעידן הדיגיטל והרשתות החברתיות, מתנהל גם חלק ניכר מעולם העסקים ברשת ולכן על כל עסק המכבד עצמו לדאוג לנוכחות בעולם הווירטואלי. כחלק מהתאמת הפייסבוק גם לעולם העסקים, יכול כיום כל עסק לפתוח דף עסקי, המשמש לייצוגו של העסק ברשת החברתית.

הדף העסקי משמש כפנים של העסק וככרטיס ביקור הכולל פרטים על פעילותו של העסק ופרטי התקשרו עמו.

במציאות בה הלקוח הפוטנציאלי נחשף בקלות ובאופן מיידי לכל פרט מידע הנוגע לכל עסק אותו הוא מחפש, יצירת דף עסקי הינה בגדר חובה, לשם יצירת חשיפה לעסק ולשם הפגנת הנוכחות החיונית כל כך לעסק, במרחב הוירטואלי בכלל וברשת החברתית בפרט.

הדף העסקי בפייסבוק נוצר על שמו של העסק ומציג בפני הנכנסים אליו את פרטי העסק, תמונת לוגו, מידע על העסק ופעילותו, פירוט מגוון השירותים והמוצרים המוצעים על ידי העסק, מבחר תמונות תדמית ומוצרים, פוסטים הנוגעים לפעילות העסק וקידום מכירות, פרטי התקשרות סרטונים, פעילויות לגולשים, הפניה לאתר האינטרנט של העסק ועו

השימוש בדף עסקי בפייסבוק

לדף העסקי שימושים רבים עבור העסק, המיועדים כולם לצרכי תדמית, שיווק, פרסום וקידום מכירות:

  • הפנים של העסק ברשת החברתית – הדף העסקי מאפשר לבעליו להעלות תכנים ללא הגבלה: פוסטים, תכנים שיווקיים, מבצעים, תמונות, סרטונים ועוד. כל זאת ללא תשלום, באופן חופשי ואף עם אפשרות לתזמונם. גם בשימוש מינימלי באפשרות העלאת התכנים ובהשקעת זמן ומשאבים מועטים, ניתן ליהנות מדף העסק ככרטיס ביקור המציג את פרטיו המלאים של העסק, מידע כללי, תמונות מוצרים ואף המלצות.
  • מיתוג העסק – "אם אתה לא שם אתה לא קיים". מכיוון שכולם נמצאים ברשת החברתית, כולל המתחרים שלכם, גם אתם חייבים להיות שם. דף עסקי הינו הפתרון הייעודי, הפשוט והנגיש ביותר שמציעה הרשת החברתית לעסקים. מהרו לפתוח עמוד עסקי עם שם העסק שלכם, לפני שאחרים יקדימו להשתמש בשם זה לפניכם וייתכן שאף מתחריכם יחתרו לעשות זאת.

פתיחת הדף העסקי הינה חלק בלתי נפרד ממיתוג העסק. לכן, יש להקפיד לשמור על כל ערכי ומאפייני המותג גם בדף העסקי ולוודא שישנה התאמה מוחלטת בין כלל התוכן המוצג בדף למותג, מאפייניו וערכיו במציאות.

  • נתוני שימוש ומידע סטטיסטי (insights) – בעל העמוד העסקי מקבל מידע סטטיסטי הנוגע לפעילות הגולשים בעמוד וכולל בין היתר מידע ונתונים על מידת החשיפה של העמוד, כמות צפיות, כמות עוקבים שהצטרפו, כמות האנשים שביצעו אינטראקציה עם הפוסטים ועוד. כמו כן, מוצג מידע על מאפייני קהל העוקבים של הדף, הכולל מין, גיל, מהיכן הגיעו ושפה.

כל אלו, נועדו לסייע לבעל העסק בייעול ושיפור התוכן, הפעילות השיווקית, אופן הפנייה למשתמשים, תכנון ממוקד לקוח של כלל הפעילות והתכנים וכו'.

  • חנות מקוונת – ניתן לנצל את הדף העסקי גם לשם פתיחת החנות המקוונת בפייסבוק. באמצעות החנות תוכלו למכור מוצרים בקלות, ליצור קטלוג מוצרים וליהנות מחשיפה לקהל רחב בקלות ובזול.
    הדף העסקי בפייסבוק הינו בגדר חובה עבור כל עסק. הפשטות בהקמתו, הקלות בתפעולו והיתרונות הרבים שמעניק לבעליו, הופכים אותו לכלי שיווקי בסיסי ולחלק בלתי נפרד מפעילות השיווק הדיגיטלי הנחוצה לכל עסק, קטן כגדול, בעידן הדיגיטל של ימינו.