מה חדש בעולם העסקים לקראת שנת 2024?

עוד רבות לפני שהתוודענו להתפרצות מגפת הקורונה ושלל האתגרים שהיא הכניסה אל חיינו, חלו תהפוכות וחידושים פורצי דרך בעולם העסקים. פתרונות טכנולוגיים חדשניים הובילו לשינויים בהרגלי הצריכה ובאופן שבו חברות מכל תחומי התעשייה מתנהלות.

החודשים האחרונים שימשו כזרז עוצמתי להמשך מגמה זו ונראה כי בשנים הקרובות עולם העסקים הולך להשתנות עד לבלי היכר. במובנים רבים, החידושים האלו מרגשים ויאפשרו לנו ליהנות ממגוון יתרונות בעתיד הקרוב מאוד. אלו כמה מהמגמות העיקריות אליהן נעים עסקים לקראת שנת 2024

התרחבות אפיקי הצריכה המקוונת

בין אם מטעמי נוחות והעדפות צרכניות, או במסגרת מגבלות הקורונה, דבר אחד בטוח – העתיד של הקמעונאות נמצא בדיגיטל. מעל לשלושת רבעי מסך הרכישות בעולם נעשות דרך הפלטפורמות הדיגיטליות ו-80% מהן דרך מכשירים ניידים. המספרים הללו היו נכונים הרבה לפני שנאלצנו להסתגר בבתים. הצרכן של העידן הדיגיטלי הוא בררן, החלטי ונבון יותר והוא מעוניין לקבל את חוויית הצרכנות הטובה ביותר, לקבל מידע מדויק על המוצר וליהנות מתהליך רכישה מהיר ונוח מכל מקום ובכל זמן שיחפוץ. לכן, בעלי עסקים מכל המגזרים משקיעים כעת משאבים רבים ביצירת חנויות מקוונות אטרקטיביות ונוחות לשימוש ובלעדיהן, נראה שעסקי העתיד לא יוכלו לשרוד.

אמצעי תשלום ללא מגע

ככל שהזמן חולף, נראה שהתשלום במזומן הולך ונדחק לפינה. בין אם עקב הצורך בפתרונות במגע מינימלי כדי למנוע חשיפה, או כאמצעי להתייעלות ואספקת פתרונות תשלום מאובטחים ונוחים יותר עבור הלקוח ובעל העסק כאחד, נראה שתשלום באמצעות הנייד, באפליקציות חכמות או בטאצ' עם מסוף ייעודי, הופך להיות חלק מהמציאות היום-יומית שלנו.

שיווק באמצעות משתמשים ומשפיענים

אפיקי השיווק ברשתות החברתיות הולכים והופכים לכוח העיקרי שמשאיר חברות רלוונטיות ומאפשר להן לקדם מוצרים ושירותים ביעילות. השינויים שחלו בעולם השיווק בשנים האחרונות הם לא פחות מהפכניים. במציאות בה לכל אחת ואחד מאיתנו יש ביד כלי תקשורת עוצמתי עם תפוצה לעשרות ואף מאות אלפים, ההבחנה בין יצרן וצרכן מיטשטשת יותר ויותר. התקשורת הדו צדדית בין חברות וצרכנים הפכה להיות הגורם המאפיין ביותר של השיווק הדיגיטלי. כדי לגייס את הכוח האדיר הזה למטרות שיווק, חברות רבות מיישמות היום שיטות חדשות לקידום המותג.

 

הגולשים מעוניינים לקבל מידע על מוצרים ושירותים מ"אנשים אמיתיים" ומסתמכים על חוכמת ההמונים. לכן, תוכן המיוצר על ידי משתמשים (UGC) הופך היום לתוכן השיווקי המבוקש, הנפוץ והיעיל ביותר בדיגיטל. חברות משקיעות משאבים רבים ביצירת תוכן מסוג זה על ידי הצגת "עדויות" מלקוחות עבר, פרסום סרטונים של משתמשים אמיתיים עושים שימוש במוצר שלהם בפורמט אטרקטיבי ומעניין ואפילו מגייסים אושיות רשת שיספרו על החוויה שלהם מול המותג על מנת לשוות לו יוקרה.

 

ככל שהקשר בין תוכן איכותי ומעניין ובין המותגים המוצעים כיום בשוק נעשה הדוק יותר, כך גם מאמצי השיווק שזורים עמוקות בפלטפורמות לצריכת התוכן. ערוץ היוטיוב של גולדסטאר או שיתוף הפעולה הייחודי (וההיסטרי!) של מילקי עם רועי כפרי הם דוגמאות חיות לכך.

מגמות ל-2021

פתרונות אינטליגנציה מלאכותית ולמידת מכונה

אנו מעוניינים בפתרונות חכמים המותאמים במדויק לצרכים שלנו. לכן, ההשקעה היום בפתרונות מחשוב בעלי יכולת למידה עצמית היא גדולה מאי פעם ובהתאמה, הפתרונות הולכים ונעשים מורכבים ומתקדמים יותר. בין אם מדובר ב"רשת עצבית" הלומדת הרגלי צריכה והעדפות משתמשים, צ'אט בוטים חכמים שיכולים לספק פתרונות חכמים ומדויקים ללא התערבות אנושית ועד לאמצעים פורצי דרך לחיזוי מגמות פיננסיות, נראה שעולם למידת המכונה סולל את העתיד הטכנולוגי שלנו.

האינטרנט של הדברים (IoT)

מהפכת הקישוריות לא מאפשרת לנו לחבר רק בני אדם מכל העולם זה לזה, אלא גם את החפצים שלנו. יותר ויותר פתרונות טכנולוגיים עושים שימוש היום ברשתות האינטרנט והרשתות החברתיות כדי לענות לצרכים שלנו בצורה נוחה, מדויקת ומתואמת יותר עם מגוון פתרונות אחרים שעומדים לרשותנו. מפתרונות מתקדמים לשליטה בתאורה ובמיזוג במשרד דרך המכשירים הניידים ועד למערכות חכמות לשיחות ועידה, המשרדים של המאה ה-21 מצוידים בפתרונות מהפכניים שמאפשרים לציוד שלך לשרת אותך בצורה החכמה והמדויקת ביותר. סביר להניח שבשנים הקרובות, נראה ביותר ויותר משרדים ספלי קפה המזכירים לך שהם התקררו מספיק לשתייה, או עציצים שיעדכנו אותך בווטסאפ שהגיע הזמן להשקות אותם.