איך מעצב גרפי יכול למנף לך את העסק?

"תמונה אחת שווה אלף מילים". זוהי אחת האמרות הידועות ובעידן הדיגיטל של ימינו נכונותה אף התעצמה, כשאין ספור מסרים מועברים אלינו ללא הפסקה, באופן ויזואלי ובאמצעות מכשירים דיגיטליים. אך כיצד ניתן להעביר ולהבליט מסר ויזואלי ולתפוס את תשומת לב הצופה בתוך ים המסרים שמציפים אותנו? לזה אחראי המעצב הגרפי

המציאות של ימינו מאופיינת בפעילות רבה בעולם הדיגיטל: גלישה באתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, דפי נחיתה, דיוורים, באנרים, פרסומים, סרטונים ועוד. על מנת להגיע לקהל היעד של העסק, עליו להפגין נוכחות בסביבה הוירטואלית, אך מכיוון שגם מתחריו עושים זאת, נדרשת גם יצירת בולטות על פני כל היתר ומשיכת הצופה/

 

כמו כן, גם בעולם הדפוס (המכונה "פרינט" בקרב הגרפיקאים) עדיין ישנה פעילות רבה בקרב חלק ניכר מהעסקים, אם כי לרוב רק כשמדובר בעסקים בעלי אינטראקציה ישירה עם קהל היעד: כרטיסי ביקור, ברושורים, תפריטים, שילוט, ניירת משרדית וכו'.

 

על מנת לבדל את העסק מכל עסק אחר ובכדי ליצור אחידות בנראות ובשפה העיצובית של העסק, כפי שמוצגת בדיגיטל ובפרינט, נדרשת עבודת עיצוב גרפי.

מהו מעצב גרפי?

מעצב גרפי הינו בעל מקצוע אשר עבר הכשרה והסמכה מקצועית וסיים תואר אקדמי בתחום זה. במהלך לימודיו והכשרתו, האורכת כ – 4 שנים, מתמחה המעצב הגרפי בכל הנושאים והתחומים הנוגעים לעולם הויז'ואל והתקשורת החזותית: קריאייטיב, מיתוג, עיצוב ועריכת תמונות, סמלים, צבעים ומשמעותם, טיפוגרפיה, שרטוט, עיצוב לדפוס ולדיגיטל, הכנה לדפוס ושימוש בתוכנות גרפיות ייעודיות.

 

יש להבדיל בין מעצבים גרפיים, אשר עברו את ההכשרה האקדמית הפורמלית הנ"ל, לבין מי שמכונים גרפיקאים, שלעיתים הכשרתם יכולה להסתכם אף בקורס ייעודי אחד בלבד לשימוש באחת התוכנות הגרפיות.

 

על מנת להבדיל בין מעצב גרפי לגרפיקאי, יש לשאול את בעל המקצוע בו מעוניינים להיעזר על הכשרתו ואף לבקש לראות את תעודותיו ותיק עבודות, המעידים על יכולותיו ותוצריו.

תרומתו של מעצב גרפי לעסק

לכל עסק נדרשים כאמור מאפיינים ויזואליים שייחדו אותו ויבדלו אותו מעסקים אחרים בעיני הלקוח. מאפיינים אלו ייצגו את העסק והינם בגדר חובה עבור מספר פעולות עיצוביות הכרחיות:

 

מיתוג – המיתוג כולל את הלוגו והשפה העיצובית המייצגים את העסק ומשקפים את פעילותו, את ערכיו ואת המסרים והתחושות שהעסק מעוניין להציג ולהעביר ללקוחותיו בעת שנחשפים לסמליו ולמגוון מסריו המודפסים והדיגיטליים. המעצב הגרפי הינו בעל הכישורים הנחוצים ליצירת המיתוג הנכון עבור העסק, בין אם באופן עצמאי ובין אם בשיתוף עם מנהל השיווק של העסק.

 

שפה עיצובית אחידה – מכיוון שלכל עסק עשויים להיות מגוון רחב של מוצרים, תכנים, מסרים, פרסומים, מודעות, ניירת משרדית וכו', קיים צורך ביצירת עיצוב אחיד שישייך את כולם לעסק מבחינה ויזואלית בעייני המתבונן. השפה העיצובית כוללת את הלוגו וצבעיו, הטיפוגרפיה, התמונות והסמלים המייצגים של העסק ועליהם להיכלל בכל תוצרי הדפוס או הדיגיטל של העסק, על מנת לשייכם אליו.

 

בימינו, כשחלק ניכר מפעילות השיווק מבוצעת באמצעות האינטרנט וכך גם חשיפתו של העסק ללקוח, נדרשת יתר תשומת לב לעיצובו של אתר האינטרנט של העסק, המהווה את כרטיס הביקור שלו ולרוב את המפגש הראשוני עם הלקוח הפוטנציאלי והחשיפה הראשונית שלו לעסק ולפעילותו.

 

בולטות – על מנת שמסריו השיווקיים והפרסומיים של העסק, הכוללים מודעות, פוסטים, תמונות, באנרים וכו' יבלטו על פני מסריהם של המתחרים, באחריותו של המעצב הגרפי להקנות להם מראה מעורר עניין, ייחודי ומושך תשומת לב. לבולטות המסרים חשיבות רבה, שכן לעיתים ישנה רק הזדמנות אחת ללכוד את עיניו של הלקוח.

 

העברת מסר – על התוכן הוויזואלי להעביר מסר, על ידי תמונות, צבעים, צורות, סמלים, פונטים וכו'. זהו אחד התפקידים המרכזיים של המעצב הגרפי ולשם כך עובר את הכשרתו. חוזקם של המסרים המועברים באופן ויזואלי משפיע על הנעתו של הלקוח הפוטנציאלי לפעולה הרצויה ובעקבות כך גם על הצלחתו של העסק, פעילותו והכנסותיו. השפעה זו מתעצמת אף יותר, כשמדובר במראה ובמסרים הגרפיים המוצגים באתר הבית של העסק, המייצג אותו בפני קהל היעד והלקוחות הפוטנציאליים.

 

למעצב הגרפי ולמקצועיותו השפעה רבה על העסק, בהעברת המסרים, בהגעה ללקוח הפוטנציאלי ובהוצאתה לפועל של האסטרטגיה השיווקית. לכן, מומלץ מאד להיעזר בשירותיו של מעצב גרפי מוסמך ליצירת כלל התכנים הגרפיים של העסק.

 

טרם בחירתכם במעצב גרפי, וודאו את כישוריו, ניסיונו והכשרתו, על מנת להבטיח את איכות עבודתו ואת תרומתו לעסק. זכרו – כוחה של השפה הגרפית רב ועל כן, אין להקל ראש בבחירתו של המעצב הגרפי ובאיכות תוצריו.

 

* המאמר מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד אך מתייחס לנשים וגברים כאחד.