ניוזלטר – 10 דברים שיגרמו לו להביא תוצאות!

משלוח ניוזלטר כיום נעשה על ידי רוב החברות שמעוניינות ליצור תקשורת עם הגולשים שלהן. זה יכול להיות באמצעות ניוזלטר מכירתי עם מבצעים או מוצרים וכן ניוזלטר של תוכן שעיקרו בתכנים חדשים, מידע מקצועי וכדומה.

ניוזלטרים מיועדים גם לאיסוף לידים נקודתי וכן לביצוע סקרים או עדכון הקהל בחדשות של בית העסק ואילו מציאת עובדים. יש הרבה דברים שתורמים להצלחת ניוזלטר ואנחנו נמנה לכם 10 כללים חשובים שלא כדאי לוותר עליהם.

  1. טסטים – קשה לקלוע באמצעות מסר אחד לקהלים שונים ולכן כדאי לשלוח ניוזלטרים במספר גרסאות ולהחליט על הגרסה המנצחת ואותה לשלוח ליתר הנמענים.

 

טסטים יכולים להעשות באופן קבוע בייחוד כשיש לכם התלבטות לגבי המסר או איזו תמונה לשים, תמיד אפשר לשלוח טסט לרשימת תפוצה קטנה ולראות איך התוצאות. חשוב להמתין לפחות 24 שעות כדי שיהיו תוצאות באמת אמינות.

 

  1. פילוח קהלים – חשוב להתאים את התוכן שלכם לקהל הרלוונטי. למשל מבצעים הדרום האארץ אינם רלוונטיים לאנשים שגרים בצפון או תכנים מקצועיים לא מתאימים למי שלא עוסק במקצוע הזה וכן מכירת שמיכות פוך פחות מתאימה בקיץ למשל.

 

שליחת ניוזלטר לקהל מדוייק יוצרת בעצם התאמה מקסימלית ומונעת הוצאות מיותרות של כסף, כי בעצם אתם שולחים לתפוצה ממוקדת או לכמה תפוצות ממוקדות במקום לשלוח הכל ללא פילוח מתאים.

 

  1. כותרת מושכת – אחד הדברים החשובים להצלחה של ניוזלטר היא כותצרת מעניינת ומסקרנת שתגרום לאנשים לפתוח את המייל בעולם של ריבוי מיילים. שימוש באימוג'ים יכול להיות טוב אבל לא בהגזמה.

 

חשוב שהכותרת תהיה קצרה ככל האפשר, תכיל מספרים ועובדות וכן תדבר באופן ישיר ולא מרומז. לא כדאי להבטיח משהו שלא באמת תעמדו בו. כדאי להיות יצירתיים ומקוריים.

 

  1. רלוונטיות – חשוב שתדברו על נושאים רלוונטיים ומעניינים, גם אם אתם שולחים מבצעים, כדאי שהם יהיו בתוקף, אם יש עכשיו חג כלשהו רצוי להתייחס לכך ובכלל לאירועים יומיומיים.

 

אם פרצה מלחמה חסר וחלילה, יש יום אבל כמו יום הזיכרון חשוב לנסות ולא לשלוח במועדים כאלו, כי אז המסר יוצא לא ממש מחובר למה שקורה אצלנו בארץ באופן כללי.

 

  1. תמונות – ליווי התוכן בתמונות תורם מאוד למעורבות של הקהל שלכם, התמונה מושכת מאוד ולכן חשוב שיהיו תמונות טובות ויפות ומושכות.

 

וידאו כרגע עדיין לא ניתן לצפות בו בתוך המייל אלא רק באמצעות לינק, אבל אפשר לעשות גלריית תמונות או גיף שמושך הרבה תשומת לב.

ג'ימייל הוא המייל המוביל כיום

ולכן, נסו לעודד את הנמענים שלכם לשמור אתכם בתיבת המועדפים, כדי שלא תגיעו לתיבה הפרסומית או לתיבת הספאם

  1. רספונסיביות – כיום רוב האנשים פותחים מיילים מהנייד ולא מהמשחב, אבל זה עדיין עומד על 40% מחשב ו-60% נייד תלוי בגיל הנמענים. ככל שהם צעירים יותר הם עושים הכל מהנייד.

 

לכן, חברות הדיוור מציעות שליחה רספונסיבית – שניתן לראות אותה מותאמת למובייל וכן במחשב – ותוכלו אפילו לשלוח טסטים ולראות איך זה נראה.

 

ריבוי טקסטים למשל לא מתאים למובייל, לכן תצטרכו למצוא גרסת ביניים שתתאים גם למובייל וגם למחשב. כדאי לחשוב על זה בזמן הכנת הדיוור וכמובן הכי מומלץ לשלוח לכמה מכשירים ולראות איך זה מתקבל כי האפשרות לראות את זה במערכת הדיוור לא תמיד מדויקת.

 

  1. פניה אישית – שימוש בשם הנמען בכותרת או במייל עצמו יוצרת קשר מ יידי ומראה על פנייה אישית שמאוד משפיעה. לא צריך לעשות את זה בהגזמה ויש כאלה שיודעים כבר שלא מדובר באמת שפניה אישית, אבל ממחקרים שנעשו בתחום, זה בהחלט יוצר חיבור ואהדה.

 

  1. מעקב אחר נתונים – חשוב לבדוק כל הזמן אם אתם באמת מצליחים לעורר עניין בקהל שלכם וזה על ידי בדיקת נתונים – כמה פתחו, כמה הקליקו וכמה הסירו את עצמם מקבלת דיוורים – אם הנתון הזה עולה כל הזמן סימן שאתם לא יוצרים עניין ולא פונים מספיק לרגש של הנמענים.

 

9. ערך – יצירת ערך היא מאוד חשובה בשליחת דיוורים כי אחרת למה אתם בעצם שולחים אותם? אם מדובר על מאמרים מקצועיים, חשוב שהם באמת יחדשו ויעניינו וילמדו דברים חדשים.

 

חישבו מה המטרה של הניוזלטר – האם רק לפרסום מבצעים? האם לצורך כניסה לאתר האינטרנט? האם ליצירת הרשמה לקורס למשל? ניוזלטרים שיש בהם ערך, שמציעים גם תוכן רלוונטי ומידע מעניין, מביאים הצלחה גדולה יותר.

 

  1. טיימינג – עליכם להחליט מהי השעה הטובה ביותר למשלוח הניוזלטר. רצוי לא לשלוח אותו בשעות מוזרות כמו אמצע הלילה או שבת בצהריים, אלא בזמן של קשר מצד הנמענים.

 

בוקר וצהריים מומלצים לאנשים עובדים, ערב מומלץ לצעירים, יום חמישי הוא יום עם פחות קשב בדרך כלל – אבל הכל הוא ניסוי ותעיה ולכן חשוב לשלוח ניסיונות שונים בימים ושעות שונות וכך לבחון מהו הזמן הטוב ביותר.

 

לסיום, חשוב כמובן לבדוק את הנושא המשפטי, כיום כל ניוזלטר צריך להכיל בכותרת את המילה "פרסומת" אלא אם כן בוא לא מכוון למכירה. חוק הספאם מקשה על שליחה חופשית לאנשים ולכן הקפידו לשלוח למי שאישר זאת והקפידו לאפשר למי שלא מעוניין לקבל דיוורים להסיר את עצמו בקלות.

ניוזלטר הוא כלי דינאמי

לכן, צריך לבדוק כל הזמן את המטרות שלו, את ההשפעה שלו ואת הערך שהוא מייצר וכן לראות שאכן הוא יוצר אינטראקציה. לא שולחים ניוזלטר איכותי מבלי לבצע בדיקות וטסטים, על מנת לא להיכנס לתיבת הספאם!