קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

תוכנה לניהול לקוחות והתרומה שלה לעסק

מערכות ה-CRM מציעות היום מגוון עשיר של פיצ'רים שנועדו לסייע בתהליך המכירה אך עסקים רבים אינם מנצלים את היכולות של המערכת שהם רכשו. עסקים קטנים טועים לחשוב שתהליכי אוטומציה ופרסונליזציה הם יקרים, ונחלתם של תאגידי הענק, כאשר בעצם מתחת לאף שלהם יש בידם כלים פשוטים שיסייעו להם להקפיץ את המכירות.

אז מה עוד תוכלו לעשות בקלות עבור העסק שלכם באמצעות מערכת ה-CRM שכבר רכשתם? להלן 6 טיפים קטנים שתוכלו להתחיל להטמיע – כבר מחר בבוקר

הגדירו רמזור מכירות

כבעל עסק או כמנהל המכירות בעסק חשוב שתהיה לך תמונת מצב עדכנית של כל הלידים – "מפת קרב" שממנה ניתן לגזור משימות. פעמים רבות בעל עסק ידע לציין "כמה סגירות/הכנסות היו לו היום", אבל לא תמיד הוא ידע באיזה לקוחות צריך להתמקד ולמי כדאי לחזור. מרבית מערכות CRM מאפשרות 'לצבוע לידים'. הגדירו במערכת רמזור צבעים: אדום/כתום כהה/בהיר/צהוב/ירוק- לקוח שסגר עסקה יוגדר ירוק וכזה שהגיע למבוי סתום יוגדר כאדום. לקוחות  מתלבטים יוגדרו בצבע שישקף את מידת בשלותם לסגירת עסקה. כך תוכלו למקד מאמץ בלקוחות שיניבו הכנסות בסבירות הגבוהה ביותר

השתמשו בתהליכי אוטומציה

הזמן ללכוד את מלוא תשומת הלב של הלקוח – זה בעיקר רגע לפני שהוא פונה למתחרים. במערכת ה-CRM שלכם תוכלו למצוא על פי רוב מגוון רב של אפשרויות אוטומציה. למשל, והפשוטה ביותר שבהן, היא לשלוח לו הודעה מיידית ואישית ברגע קליטת פרטיו ("יעל, ראינו שהתעניינת בשירות. נציג שלנו כבר יצור איתך קשר"), או מייל אוטומטי בסיום השיחה שנותן פרטים נוספים על התהליכים שהתנעתם, על השלב הבא ופרטי הנציג שהוא יכול ליצור קשר. הודעה כזו מצביעה על רצינות ומייצרת המשכיות. מייל פשוט וסטנדרטי כזה עשוי אף לגרום ללקוח שלכם להפסיק את החיפוש אחר ספק אחר!

השפעה של מערכת CRM

בצעו Follow-up אוטומטי

לנדנד זה לא דבר נעים. ולכן אנשי מכירות יעדיפו לעבוד על לידים חדשים ולא לנדנד ללקוחות מתלבטים. תנו למערכת לעבוד ולייעל לכם את העבודה. הגדירו follow-up עבור אותם מתנדנדים, שיודיע להם על כניסה לתוקף של מבצעים חדשים, יחזקו את מידת האמון שהם נותנים בכם ובמוצר, וירככו התנגדויות. למשל, לכל הלקוחות שהתעניינו במוצר X שלחו דיוור אוטומטי שכותרתו "מה הלקוחות שלנו חשבו עלX ?" או "מוצר X – שאלות ותשובות. אם תנסחו את הדברים בצורה אטרקטיבית מספיק, על חלק מהלקוחות זה עשוי אפילו לעבוד(!), והם יצרו עמכם קשר מבלי שאתם תצטרכו לעשות זאת. כך או כך, כדאי להגדיר עבור כל ליד פתוח תאריך ליצירת קשר.

הגדירו תבניות SMS

הלידים המתסכלים ביותר אלו הלידים שנעלמים. אלה שהשאירו פרטים, ויוק – בלעה אותם האדמה. והם לא עונים גם כשמתקשרים אליהם שוב ושוב ושוב. עבור לקוחות כאלה הגדירו תבנית SMS אשר תישלח אליהם ברגע שתסמנו "לקוח לא ענה". מטרת ההודעה היא להשאיר אתכם בתמונה, ולספק ללקוח אמצעי קשר לחזור אליכם.

בצעו פרסונליזציה

הטענה הרווחת כיום היא שככל שאנחנו מותאמים אישית ללקוח – תהליך השיווק יהיה אפקטיבי יותר. הקפידו שכל הדיוור והצעות המחיר שנשלחות מתוך המערכת יכללו שם-פרטי של הלקוח, ורצוי לצד הערה שקשורה לתוכן השיחה שבוצעה עימו. למתקדמים – ניתן לשלוח הודעה בתאריכים חשובים (ימי הולדת, ימי נישואין, ועוד) שיסייעו בשימור הקשר, וגם להצעת הצעות קונקרטיות למוצרים רלוונטיים.

ותזכרו שכדי לתת את השרות המקצועי ביותר ללקוחות שלכם, כדי לתמוך בהצלחת העובדים שלכם ולהעלות את כמות ההכנסות – אתם מוכרחים להשקיע בתוכנה לניהול לקוחות. תוכנה מתאימה לניהול הלקוחות שלכם היא כזו המותאמת לצרכיכם המדוייקים והופכת את השימוש בה ובכלל את ההתנהלות מול הלקוחות לאפקטיבי ויעיל

עשו ניתוח ביצועים

מערכות ה-CRM מאפשרות לכם הפקת דוחות מגוונים שיכולים ללמד אתכם על העסק שלכם המון! בהיעדר זמן וכח אדם, עסקים קטנים רבים מדלגים על שלב הניתוח והלמידה -וחבל, כי ניתוח הביצועים יגלה לכם מה המקור הכי אפקטיבי ליצירת לידים איכותיים; מהו המוצר המבוקש ביותר, ואיזה מוצר נמכר "על הדרך" הכי טוב; הסיבה המרכזית שבגללה לקוחות לא סגרו (הגדירו במערכת שדה מתאים מראש!); המוכר שסוגר הכי הרבה, ועם איזה לידים הוא מתקשה; השעה האפקטיבית ביותר למכירת המוצר שלכם, ומתי חבל על המאמץ; ועוד ועוד. התובנות האלה שוות הרבה כסף – והן בחינם.