מסחר באמזון: כל מה שחשוב לדעת!

ההזדמנות להפצת מוצרים למכירה ללא גבולות, בקלות ובהשקעה מינימלית הפכו את המסחר באמזון למשמעותי - כך תעשו את זה גם אתם

בעידן הדיגיטל, הפך המסחר המקוון (מסחר אינטרנטי) לאחד מערוצי המסחר הנפוצים, הנגישים והמשתלמים ביותר. ההזדמנות להפצת מוצרים למכירה ללא גבולות, בקלות ובהשקעה מינימלית ותוך חשיפה מקסימלית לקהל היעד, הפכה את פלטפורמות המסחר האינטרנטיות לכלי שיווקי ומכירתי הכרחי עבור עסקים רבים, קטנים כגדולים, ביניהם פלטפורמות מסחר כמו אמזון ואי ביי.

מהו מסחר מקוון?

מסחר מקוון הינו פעולת מכירה של פריטים ומוצרים באמצעות חנות וירטואלית (המכונה גם חנות אינטרנטית או חנות מקוונת), המאפשרת לגולש (הלקוח הפוטנציאלי) להיחשף לכלל המוצרים המוצעים בחנות, למידע על מוצרים אלו, למחירי המוצרים ובסופו של דבר מאפשרת את רכישתם מהמוכר באופן מאובטח.

בימינו, כשפעולת רכישת מוצרים מרחוק הפכה לנורמה ולחלופה האידיאלית והמובנת מאליה לרכישת פריטים באמצעות הגעה פיזית לחנותו של המוכר, המסחר המקוון הינו חלק בלתי נפרד מפעילות השיווק והמכירה של עסקים רבים ברחבי העולם. הצורך ביצירת נוכחות בסביבה הווירטואלית של עולם הדיגיטל, מביא כל עסק המעוניין למכור את מוצריו, מאנשים פרטיים המוכרים פריטים בודדים, דרך עסקים קטנים ובינוניים המוכרים מבחר פריטים נישתיים ועד חברות וארגוני ענק בעלי קטלוג מוצרים רחב ומגוון, למכור את מוצריהם באחת מפלטפורמות המסחר האינטרנטיות.

אמזון – כך מוכרים בעידן הדיגיטל

אמזון (Amazon) הינה מחלוצות המסחר האינטרנטי, שהחלה דרכה במכירת ספרים לפני כ – 25 שנים ונחשבת כיום לחברת המסחר הגדולה בעולם. מחנות מקוונת הפכה אמזון במרוצת השנים לפלטפורמת מסחר, בה כל מוכר מוזמן לפתוח בעצמו חנות ולמכור בה את מרכולתו, זאת מעבר למגוון העצום של המוצרים המוצעים על ידי אמזון עצמה.

באמצעות פלטפורמת המסחר המשוכללת, האינטואיטיבית והנגישה לכל של אמזון, יכולים כיום כל חברה או אדם עצמאי למכור ככל העולה על דעתם (בכפוף לתנאי השימוש בפלטפורמה) לכל המעוניין בהם.
אמזון מאפשרת לכל אדם למכור מוצרים באופן חופשי באמצעות שימוש בפלטפורמה ובכליה ובאמצעות כל אחת מדרכי המסחר העיקריות בה:

  • מכירת מוצרים – מכירת מוצרים מתאפשר כאמור לכולם. ניתן להציע למכירה כל מוצר ובכל מחיר, החל מפריט פשוט וחסר שימוש הנמצא בביתם ועד למוצרי יוקרה חדשים וייחודיים. פעילות זו קלה ופשוטה ומאפשרת פוטנציאל רווח נאה, אך עם זאת ריבוי מוצרים עשוי לגרור לוגיסטיקה מורכבת והרבה פעילות שעלולה להפוך את העיסוק ללא רווחי, במידה ומדובר בפריטים בעלי שולי רווח נמוכים.
  • תכנית שותפים (Affiliates) – בשיטת מכירה זו, המשתמש בעצם מקדם מכירה של מוצרים השייכים לעסק אחר. באמצעות קישור (לינק) ייחודי, אותו מקדם המשתמש, הקונה מועבר לרכישת המוצר מבית העסק לו הוא שייך ולאחר ביצוע המכירה מקבל המשתמש שקידם את המכירה עמלה.
  • דרופ שיפינג – זוהי אחת משיטות המכירה הנפוצות באמזון. בשיטה זו, אנו מציעים למכירה מוצרים שאינם שייכים לנו. לשם כך, יש למצוא ספק המוכר את המוצר שברצוננו להציע למכירה, ליצור עמוד מכירה ייעודי למוצר ולדאוג שיוצג באופן אטרקטיבי הן מבחינת התוכן והן מבחינת המחיר.

כאשר מתבצעת רכישה מאיתנו, אנו שולחים את ההזמנה לספק המוצר ומציינים את פרטי הקונה אליו יש לשלוח את המוצר. הרווח מכל מכירה תלוי בעצם בתמחור שהחלטנו לתת למוצר.
בשיטה זו, אין למשתמש כל צורך בהתמודדות עם לוגיסטיקה הנוגעת לאחסון או למשלוח, אך עליו לוודא כי הספק אמין וכי השירות הניתן על ידו איכותי ומהיר.

  • מותג פרטי (Private Label) – זוהי בעצם שיטת מכירה "למתקדמים". המשמעות של מכירה זו הינה פיתוח מותג פרטי לכל דבר ועניין – מוצר ייחודי ובעל בידול מסויים, אותו נציע באופן בלעדי. על המוצר להיות שונה ממוצרים אחרים, באופן שיעורר עניין, מבחינת עיצוב, שימושיות, אריזה, מתן ערך מוסף, מיתוג, מחיר וכו'.

על מנת להצליח בשיטה זו יש להיות מקוריים ובעלי ראש פתוח. כמו כן, שיטה זו דורשת זמן, הכנה, השקעה כספית, פיתוח אסטרטגיות שיווק ומכירה, מחוייבות ובעיקר כוח רצון והתמדה. כאשר פיתוח המותג, שיווקו ומכירתו מתבצעים באופן מוצלח, שיטה זו עשוייה להיות מתגמלת ביותר.

המסחר באמזון אם כן זמין לכולם ודורש מהמעוניינים בכך אך ורק מחשב וחיבור לרשת האינטרנט. כך, גם באמצעות השקעה מינימלית של זמן וכסף, ניתן להתחיל לסחור ולהרוויח הכנסה נוספת (ואף עיקרית). בעלי עסקים ועצמאיים מוזמנים למכור את מוצריהם (או מוצרים של אחרים) בקלות וללא שום צורך ממשי בידע או כישורים מוקדמים ולהתחיל ליהנות מהרווחים.

שתהיה מכירה מהנה ומוצלחת!