קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

משרדי יחסי ציבור מומלצים ביותר (2024)

יחסי ציבור הוא שירות חיוני לכל בית עסק שרוצה להתבלט ולהתפרסם באמצעי המדיה השונים. אספנו לכם רשימה של משרדי יחסי ציבור מובילים שמתמחים ביצירת תדמית חיובית וחשיפה לקהלים רלוונטיים. בנוסף, לראשונה בישראל קיבלנו חוות דעת על משרדי יחסי ציבור כדי להקל עליכם את הבחירה

קרא עוד

שאיפתו של כל מותג, בין אם מדובר בחברת ענק ובין אם בעסק פרטי, בין מדובר אם בידוענים ובין אם במי ששואפים להיות כאלו, הינה להגיע לקהל היעד וליצור את התדמית הרצויה בעיניהם. לשם כך, נדרשת עבודה רבה, הכוללת בין היתר את ההגעה לאותו קהל היעד, את הבחירה במדיה הנכונה, את השימוש בתוכן המתאים ואת היכולת להשפיע על התודעה. האתגר במציאת כל אלו ובשימוש בכלים, במיומנויות, במשאבים ולא פחות מכך – בקשרים הנכונים יצר את אחד התחומים המבוקשים ביותר כיום בקרב מותגים וידוענים כאחד – יחסי הציבור.

 

אז מי צריכים יחסי ציבור? איך בוחרים משרד או איש יחסי ציבור מתאימים ומה חשוב לבדוק בטרם בחירתכם זו? לפניכם כל המידע הנחוץ למעוניינים בשירותי יחסי ציבור.

מה הוא סופר-ספק?

ספק שסטנדרט של מצוינות בלתי מתפשרת הוא ערך עליון בתפיסת ההפעלה שלו

ספק שהתחייב, כן כן- התחייב, לתת שירות מעולה לעסקים של אקספרט

ספק שהתחייב לבחון ובמידת האפשר להציע הטבות ייחודיות לעסקים של אקספרט

ספק שממוצע ציון שביעות הרצון שקיבל מלקוחותיו גבוה מ-90%

המחויבות של אקספרט לבעלי עסקים
סופר-ספק
למצוא לכם התאמות מושלמות

באקספרט תמצאו מידע על ספקים מעולים (סופר-ספקים) שעברו בדיקה והתאמה מלאה לצרכים שלכם, בעלי העסקים. בחירה בספק של אקספרט תבטיח לכם פתרון איכותי ולא מתפשר ולעתים קרובות- גם הטבה ייחודית.

קראו עוד על החזון של אקספרט
לימודים
לחלוק אתכם את הידע שלנו

אנחנו מאמינים שידע זה כוח. אחת מן הדרכים בהן בחרנו לעזור לכם, בעלי העסקים, היא באמצעות יצירה של תוכן איכותי, תכליתי וישים כדי שתוכלו לעזור לעסק שלכם לעשות בחירות חכמות ונכונות.

האקדמיה של אקספרט

שימו לב: חשוב שתפנו לסופר-ספקים דרכנו ולא באופן ישיר- ככה תוכלו לקבל יחס ושירות מעולים!

למידע נוסף

האם גם אתם צריכים שירות יחסי ציבור?

שירות יחסי ציבור, המכונה בפי רוב ובקצרה בראשי התיבות יח"צ, הינו שירות המשמש עסקים בכל ענפי המשק, ארגונים ומותגים בינלאומיים ועסקים פרטיים וקטנים כאחד, להגעה לקהל היעד וליצירת תדמית חיוביות בעיניו במטרה להניעו לפעולה רצויה או להשפיע על דעותיו. 

המשתמשים בשירות זה יכולים להיות מותגים ידועים המעוניינים לשמר או לשפר את תדמיתם, חברות המעוניינות בהד תקשורתי, ידוענים המעוניינים להעצים את שמם ותדמיתם בעיני קהל אוהדיהם ואף להרחיבו ואף חברות או אנשים פרטיים המעוניינים להפוך עצמם למותג ולבנות את שמם.

כמו כן, השימוש בשירות יח"צ מבוקש על ידי רבים משום שמתחריהם משתמשים בשירות זה ואם לא יפעלו באותו אופן, הם עלולים להישאר מאחור, בעוד אותם מתחרים מקבלים חשיפה רבה בפני קהל היעד, חודרים אל תודעתם וגורמים להם להישכח ולתדמיתם להיחלש. 

אז איך בוחרים משרד יחסי ציבור?

ראשית, חשוב להבין כי ישנם משרדי יחסי ציבור רבים, גדולים וקטנים וכמו כן גם אנשי יחסי ציבור פרטיים, העובדים באופן עצמאי ומעניקים שירות שלעיתים לא פוחת באיכותו ובתפוקתו מזה של חברות יחסי ציבור גדולות. כך, הבחירה בין משרדי יחסי ציבור מובילים, משרד יחסי ציבור מוכר פחות, או אנשי יחסי ציבור פרטיים, הינה דילמה העומדת בפני כל מי שמעוניינים בשירות זה. אז איך בוחרים במשרד יחסי הציבור או באנשי יחסי הציבור המתאימים? להלן מספר עצות שיסייעו לכם בבחירתכם:

אסטרטגיה – בטרם פנייתכם למשרד יחסי ציבור, חשוב שתגבשו את מטרותיכם, הכוללות את התדמית אותה תרצו ליצור, את הקהל אליו אתם מעוניינים לפנות ואת המסרים העיקריים שתרצו להעביר. זכרו, פעילות יחסי ציבור הינה חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק ועל כן צריכה להתאים לה, להשלים אותה ולשרת את אותם רעיונות. בהתאם, מי שייבחר להעניק לכם את שירות יחסי הציבור, צריך להבין זאת ולדעת להתאים עצמו ולמצוא את הדרך להשיג את אותן מטרות שקבעתם ולשרת את אותה אסטרטגיה שיווקית.

הכרת נותן השירות – כפי שאתם נוהגים לבחון את התאמתו של כל ספק אחר לצרכיכם, כך יש לפעול גם בעת בחירתכם בשירות יחסי ציבור. בצעו סקר שוק והשוו בין נותני השירות, תוך כדי שאילת השאלות הבאות:

  • מהו ניסיונו של נותן השירות?
  • האם העניק שירות זה לעסקים בתחום עיסוקכם? מה הייתה הצלחתו בכך?
  • מי הם בעלי התפקידים במשרד? כמה שנות ניסיון יש להם? מה הכישורים שלהם?
  • התרשמו מפרוייקטים קודמים שביצעו – האם היו אפקטיביים? האם היו מקוריים? האם הותאמו לתקציב הלקוח?
  • האם המשרד ובעלי התפקידים מקושרים לאנשים או לגופים היכולים לסייע לכם ולקדם אתכם?
  • האם נותן השירות מתחייב להציג תוכנית עבודה ואסטרטגיית פעולה ברורות?
  • מהן עלויות השירות?

 

תמהיל השירות – שירות יחסי ציבור איכותי מורכב מיצירת סיפור טוב, מקשרים נכונים, מכישורים, ממקוריות, משימוש במדיות הנכונות ובאופן המתאים ומהיכולת למצוא את האסטרטגיה הנכונה להגעה לקהל היעד. וודאו שאכן נותן השירות המיועד מסוגל להציע את כל זאת ולהעניק לכם את כל הנדרש להשגת המטרות שהצבתם.

לסיכום, אין להקל ראש בעת בחירת משרד יחסי ציבור או איש יחסי ציבור, שכן לבחירתכם עשויות להיות השלכות משמעויות ביותר. בחנו היטב את המועמדים להעניק לכם את שירות זה והקפידו להשוות ביניהם, על מנת לוודא שאתם בוחרים בנותן השירות האיכותי ביותר, אך גם בזה המתאים לכם ביותר מבחינת הניסיון, האסטרטגיה והתקציב. כמו כן, אל תתפתו ללכת אחר המלצות בלבד, מכיוון שנותן שירות אשר התאים לעסק מסויים אינו מתאים בהכרח לכל עסק אחר ובאותה מידה אל תתפתו ללכת מיידית עם כל משרד המצליח להגיע אליכם ולנסות לפתות אתכם להיעזר בשירותיו, שכן זכרו – מדובר במשרד יחסי ציבור וזוהי מומחיותו…

5.0

אנחנו ב- Allmedia מסייעים מאז שנת 2003 לחברות וארגונים מכלל ענפי המשק בעיצוב מסרים, בניית תדמית והגדלת החשיפה התקשורתית לקהלי המטרה.

אנחנו מתמחים בעולמות ההייטק, הטכנולוגיה והסטארט-אפים כמו גם בעולמות הפיננסים, הצרכנות, הנדל"ן והתיירות.

אם הגעתם עד לפה סימן שאתם מחפשים משרד יח"צ שיהיה שותף אמיתי, שילווה אתכם בהשגת המטרות העסקיות שלכם.

יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
ביקורות משתמשים

עדיין לא דורג

דוניצה תקשורת היא סוכנות יחסי ציבור “בוטיקית” המתמחה בטכנולוגיה וערוכה לטפל בלקוחות גדולים וקטנים. פעילות החברה מול מגוון אמצעי התקשורת היא בלב כל תוכנית תקשורת בין אם מדובר בלקוחות, בלוגרים ותקשורת. דוניצה מציעה ללקוחותיה מגוון שירותי קשרי מדיה ומדיה חברתית להצלחה עסקית
יתרונות וחסרונות
  • אנשי המקצוע המובילים בארץ
  • כיף לעבוד איתו
  • יצירתיים, יסודיים, מקצועיים והעיקר - אנושיים
פיצ'רים מרכזיים
  • משיגים תוצאות לאורך זמן ועל בסיס קבוע
  • אמינות ,יצירתיות ותגובה מהירה
  • סוכנות יחסי ציבור “בוטיקית” המתמחה בטכנולוגיה
ביקורות משתמשים

עדיין לא דורג

משרד יחסי הציבור שירי הרצברג מביא ניסיון של למעלה מעשור במטרה להשפיע ולהגיע לקהל היעד שלכם. לפעילות יח"צ יש משמעות גדולה לבית העסק והיא הדרך להצלחה, להכרה ולמיתוג. פעילות תקשורתית במדיה הכתובה, אינטרנטית, ברדיו או בטלוויזיה מאפשרת לעסקים וחברות חשיפה גבוהה, והדרך לבניית מוניטין חיובי ומיתוג עוברת רק על ידי יחסי ציבור
יתרונות וחסרונות
  • אשת יחסי ציבור מהדרגה הראשונה
  • מקצוענית אמיתית עם מחיר הוגן
  • עובדת מכל הלב
  • נותנת את כל המענה שצריך
  • שירות טוב מקצועי ואמין
פיצ'רים מרכזיים
  • ניסיון של למעלה מעשור
  • יחס אישי לכל לקוח
  • מכוונים ל 100% שביעות רצון
ביקורות משתמשים

עדיין לא דורג

הקו המנחה במשרד יחסי הציבור בניהולה של חן קובריץ כהן הוא שילוב בין ההבנה אודות מנגנון התקשורת הישראלית, היכולת להשפיע על דעת הקהל ותיעול המידע לטובת של הלקוח, תוך שמירה על אתיות, מקצועיות ושקיפות. בנוסף, מספק המשרד שירותים מתקדמים בתחום התקשורת ליצירת תדמית חיובית, נקייה וידידותית לציבור
יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • מעל 11 שנות ניסיון
  • קשרים ענפים עם גופי התקשורת
  • שמירה על אתיות, מקצועיות ושקיפות מירבית.
  • מעניקה תדמית חיובית, נקייה וידידותית לציבור
ביקורות משתמשים

עדיין לא דורג

לוטן תדמיות הינו משרד ליחסי ציבור ושיווק שהוקם בשנת 1995 על ידי יעל לוטן. המשרד מספק ללקוחותיו מעטפת שירותים רחבה מתוך תפיסה שדוגלת בלקיחת אחריות מלאה על הצלחת הלקוח. הפעילות המרכזית של המשרד הוא ליצור הצלחה באמצעות תקשורת, ולהגשים את השאיפות של הלקוחות
יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • שיטת לא נחשפת – לא שילמת
  • 25 שנות ניסיון
  • לקיחת אחריות מלאה על הצלחת הלקוח
  • שיטת עבודה שקופה, מדידה וכמותית
ביקורות משתמשים

עדיין לא דורג

מאירוביץ' יחסי ציבור, מהמשרדים המובילים בתחום יחסי הציבור לחברות הייטק בישראל, הוקם ב-2004 על ידי אורי מאירוביץ', הפעיל בתחומי יחסי ציבור וייעוץ תקשורת משנת 1998. צוות המשרד כולל יועצי תקשורת מנוסים הן בעולם יחסי הציבור והן בתפקידי כתיבה ועריכה במדיה הכלכלית והמקצועית בארץ ובחו"ל
יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • יחסי ציבור בארץ ובעולם
  • עשרות שנות ניסיון
  • קשרים עם עורכים וכתבים בארץ ובחו"ל
  • יחסי ציבור בכל שפה
  • מעל 20 אלף כתבות בארץ ובחו"ל
ביקורות משתמשים

יחסי ציבור לעסק - הדרך להגיע לקהל

יחסי ציבור מהווים תהליך של תקשורת אסטרטגית הבונה יחסים הדדיים ומועילים בין ארגונים ועסקים לבין קהלי היעד שלהם. כל ארגון ועסק חייב כיום יחסי ציבור על מנת ליצור מוניטין ולטפח קשרים עם לקוחותיו. יחסי ציבור מתקיימים בכלי התקשורת השונים וברשתות החברתיות

ישנם משרדים מומחים בתחום יחסי הציבור לסקטורים שונים, למשל יחסי ציבור לארגונים ציבוריים, למפלגות, לפוליטיקאים ולאנשים פרטיים. משרדים אלו נותנים שירותי יעוץ פוליטי, כלכלי, תעשייתי, ייעוץ במצבי משבר, ייעוץ לעורכי דין, לחברות היי טק, למשרדי ממשלה, ועוד. העבודה מתנהלת על ידי אנשי יחסי ציבור ודוברים שונים, שהם עובדים פנימיים או יועצים חיצוניים לעסק.

השיטות והכלים הקיימים כיום לצורך יחסי ציבור לעסק

1. הודעות לעיתונות

  • מה היא הודעה לעיתונות? הודעה בכתב שמופצת לעיתונאים ולארגוני תקשורת ומשמשת ככלי נפוץ למסירת מידע לעיתונות.

 

  • האם היא רלוונטית כיום? הודעה לעיתונות, בעידן המדיה החברתית, עדיין מאוד רלוונטית. הודעה כזו יכולה להוביל את המסרים של העסק לערוצים חדשים ולקוראים רבים. בנוסף היא משמשת כצעד ראשון לכתבה בעיתון או כאפשרות עתידית לראיון בטלוויזיה. הודעה זו יכולה לעורר עניין בקרב עיתונאים סקרנים שירצו להמשיך ולהכיר את העסק ולכתוב כתבת עומק נוספת בעיתון.

 

2. מסיבות עיתונאים

 

  • מה היא מסיבת עיתונאים? אירוע הכולל עיתונאים וצוותי צילום שמתאספים במקום שנקבע מראש כדי לשמוע ולשאול שאלות. לרוב העיתוי של מסיבת העיתונאים מתאים למועד שידור מהדורת החדשות בטלוויזיה או ברדיו כדי להבטיח חשיפה מירבית.

 

  • מה חשוב לכלול במסיבת עיתונאים? במידה ועורכים מסיבת עיתונאים עבור העסק, יש להקפיד שהמידע במסיבת עיתונאים יהיה מספיק חשוב, חדש ומעניין כדי להצדיק את הגעתם של עיתונאים רבים. במילים אחרות, עיתונאים מנוסים ומיומנים, יודעים להבחין מתי האירוע חשוב ומשמעותי ומתי מדובר בעוד מפגש שלא תורם למידע חדש.

 

 

3. ערכת עיתונות

 

  • מה היא ערכת עיתונות? ערכת עיתונות או בלועזית press kit, היא כלי מאוד שימושי ליחסי הציבור של העסק. הערכה מכילה מידע תמציתי עם תמונות, מסמכים, תיאורים ורשימות. היא משמשת כמו קורות החיים או כרטיס הביקור או חלון הראווה של העסק.

 

4. דף מסרים

 

  • מה הוא דף מסרים? דף מסרים מוגש לנציגים ולדוברים בתוך העסק עצמו. הדף מכיל משפטים קצרים שמפרטים את עיקר הרעיונות והמסרים של העסק כדי להעביר אותם באמצעי התקשורת במהירות וקלות לציבור הלקוחות.

 

5. משרדים שעובדים עם משפיענים

 

ישנם משרדים של יחסי ציבור אשר מתמחים בעבודה עם משפיענים. משפיענים ניחנים ביכולת השפעה על הקהל שלהם. הם יודעים כיצד ליצור תוכן עם ערך ועניין והם יודעים היטב כיצד לבנות בקלות קהילה שתעקוב אחרי הפרסומים השוטפים שלהם בפייסבוק, באינסטגרם ביו טיוב ובעוד רשתות חברתיות.

 

בעלי עסקים יכולים להיעזר במשפיענים על ידי הצגת המוצרים של העסק. כל מוצר שמציג המשפיען זוכה לחשיפה מירבית לפי כמות העוקבים שלו. למשל במידה ובעל עסק רוצה לקדם מותג – המשפיען יכול להציג זאת, להצטלם עם המותג, בצורה זו יכול המשפיען לגרום לקהל שלו לקנות את המותג. התרומה של משפיען היא היכולת שלו למצוא לקוחות חדשים פוטנציאליים, לשפר את השיווק של המוצר, להגדיל את מחזור המכירות וההכנסות ולגרום לניראות גדולה יותר במדיה.

 

6. סושיאל ורשתות חברתיות

 

יחסי ציבור בסושיאל וברשתות חברתיות כולל כלי פרסום מגוונים. פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדאין, טוויטר, פינטרסט ועוד. נתמקד בשלושת הראשונים –

 

פייסבוק

 

פרסום בפייסבוק הוא אחד מהכלים הנפוצים ביותר ליחסי ציבור לעסק. קיימת חשיבות רבה לבניית דף עסקי בפייסבוק עבור העסק שלכם.

 

לפני שמתחילים לפרסם בפלטפורמה זו יש לדאוג לתמונות איכותיות ומושכות היות והכלים החזותיים מאוד משפיעים על תשומת הלב של הלקוח. תמונה טובה יכולה למשוך יותר מאשר טקסט. כמו כן הפייסבוק בנוי כך שהתמונה תופסת מקום רב יותר בגוף הפוסט, ולכן הטקסט שצמוד לתמונה צריך להיות בשפה פשוטה ורצוי שיהיה תמציתי וקולע.

 

על מה צריך להקפיד בדף העסקי? על מנת לגרום ללקוחות להמשיך ולעקוב אחרי הפוסטים שלכם, רצוי להקפיד לפרסם לפחות פעמיים בשבוע במועדים קבועים או בצורה ספונטאנית ורצוי לפרסם בשעות הערב. העיקרון המנחה פה הוא לעולם לא להיעלם מהתודעה של הלקוחות. דגש נוסף הוא לשמור על עקביות ביצירת פוסטים, שתמיד יהיו מעניינים, עם תמונות איכותיות ומגוון רחב של רעיונות ונושאים הקשורים ישירות למוצר שלכם.

 

אינסטגרם

 

אינסטגרם היא רשת חברתית ליישום ושיתוף תמונות וסרטוני וידאו קצרים עד 15 שניות. ניתן לשתף את העוקבים בזמן אמת, בכל יום בשבוע, ולפרסם תמונות מהעסק. הכמות המומלצת היא עד שתי תמונות ביום ולא יותר. קהל המשתמשים ברובו צעיר, סביב גילאי ה-20 אבל לא רק.

 

מה ניתן לעשות עם אינסטגרם? באינסטגרם ניתן לעשות שיווק למוצרים ולהקים חנויות מקוונות Instagram Shops או לחילופין לחבר חנות אונליין קיימת – אל תוך הפרופיל העסקי שלכם באינסטגרם. אופציה נוספת היא שיתוף סרטונים ב-IGTV בנוסף ליצירת סרטונים בסטורי. זה מאפשר לשמור את הסרטונים לתמיד או עד למועד שאתם תבחרו.

 

יוטיוב

 

יוטיוב מסייעת לבעלי העסק בהיבט החזותי. הכוונה בפלטפורמה זו היא להפיק סרטוני וידאו אודות העסק ולהעלותם אל היוטיוב. סרטון וידאו זו דרך טובה להראות את השימושים והיתרונות הקשורים למוצר.

 

לכל סרטון כדאי לתת מילות מפתח לאיתור קל במנועי חיפוש. אורך כל סרטון רצוי הוא עד 2-3 דקות. זמן זה הוא מצויין כדי לשדר את המסר ולא יעייף את הצופים. בסרטון יכולים לכלול דיבור, מוסיקת רקע, כתוביות, כותרות מושכות, וכל דבר שמעורר סקרנות ועניין אצל הלקוחות.

7. אירועים והשקות

 

האירועים הם כלי טוב לקידום העסק וליצירת מודעות בקהל למוצר שלנו. ככל שהאירוע גדול יותר כך ההשקעה הכספית גדולה יותר ולכן יש לחשוב היטב על התקציב. לפני האירוע צריך לאפיין את קהל היעד ולדעת מראש איזה רושם אנחנו רוצים שיתקבל מהאירוע, מה יהיה אופי האירוע בהתאמה מלאה לקהל, מה הסיבה שנזמין דווקא קהל זה או אחר ומה המסר שצריך לצאת בתום האירוע.

 

מה מיוחד באירועים אלו? לאירועי השקה יש רוח של מסתוריות וחדשנות ובמהלכם אנחנו מודיעים ללקוחות על מוצר חדש בעסק ומזמינים את הלקוחות להתרגש לשמוח ולהיות מעורבים בחגיגה יחד איתנו. באירועי השקה חשוב להזמין לצד הלקוחות, גם משפיעני דעה, ידוענים, כוכבי רשת ואינסטגרם, סלבריטאים ובלוגרים שמתחברים ואוהבים את המוצר שלנו. זה יגרום למשוב חיובי ויוביל לשיווק מהיר בקרב קהל הלקוחות. בדרך הזו, נוכל להשיג יחסי ציבור טובים ואיכותיים לעסק ולמותג שלנו.

 

8. בניית המותג

 

בניית מותג לעסק כוללת מספר מרכיבים:

 

 

  • בחירת קהל יעד – ראשית, יש לדעת מי קהל היעד. בנוסף יש להכיר את המתחרים של העסק, לערוך סקירה כללית של המוצרים שכבר קיימים בשוק. להבדיל את המותג שלך מהם על ידי תכונות ומאפיינים ייחודיים שאין לאחרים. חשוב תמיד להיות מקוריים, אותנטיים ולשמור על הקו הייחודי של המותג. כמו כן יש לאפיין את הערכים ואת המסר של המותג, לבנות את "האני מאמין" שלו.

 

  • בחירת שם לעסק – בחרו שם קליט לעסק שיהיה קל לזכור אותו וקשור לתחום עיסוקכם.

 

  • לוגו לעסק – יש להחליט על צבעי הלוגו, על הצורה והמסר של הלוגו. האם כולל טקסט ואייקון או רק טקסט. לוגו הוא בעצם מסר חזותי שמעביר רגשות ולכן יש להשקיע מחשבה לפני שמחליטים עליו.

 

  • תמחור למוצרים – קבעו מה המחיר לכל מוצר וערכו השוואה לעסקים אחרים בתחום שלכם כדי לא להיות זולים מדי או יקרים מדי.

 

  • עיצוב חתימה יפה למייל – המייל שלכם הוא חלק מחלון הראווה לעסק וחשוב להקפיד על חתימה יפה בתחתית כל מייל שיוצא מכם. שם העסק, פרטי הקשר, הלוגו שלכם, אתר האינטרנט שלכם ועוד. זו דרך ליצירת היכרות עם העסק מול הלקוחות החדשים.

 

  • עיצוב ניירת למשרד – יש אשר מעדיפים ניירת ויש שעובדים רק במחשב, אך כדאי שיהיו לכם מעטפות, דפדפות עם הלוגו של העסק, חותמות ופנקסי חשבוניות ממותגים.

 

  • בניית אתר אינטרנט – אתר אינטרנט תורם רבות למיתוג העסק ומשדר רצינות ויציבות.

 

  • עמוד עסקי בפייסבוק – כמו אתר האינטרנט כך גם הפייסבוק הוא תוסף קריטי וחשוב שלא ניתן לוותר עליו והוא מאפשר את הקשר הישיר עם הלקוחות.

 

9. קמפיינים

 

קמפיין נועד לקידום העסק מול לקוחות קיימים ופוטנציאליים. יש לו מטרה ותקציב מוגדרים מראש. הקמפיין מסייע לעסק להיחשף באופן גורף לאוכלוסיות נרחבות מאוד. למשל, ניתן להגדיר שהקמפיין יגיע לאוכלוסייה בגילאים ספציפיים למשל מגיל 20 עד גיל 40 בעיר מסויימת. או להגדיר קמפיין שיגיע רק לאימהות לתינוקות. לכל סוג אוכלוסייה יש כמובן גם תת קטגוריות. צריך לחשוב על השפה שמדברת לאותו סוג אוכלוסייה ולדייק אותה.

 

בנוסף, יש להגדיר מראש את התקציב שרוצים להשקיע. אין צורך להוציא סכומים גבוהים מאוד שהעסק לא יכול לעמוד בהם. יש להגדיר את תקופת הזמן לקמפיין. למשל פרסום המותג לקראת חגי תשרי, או קמפיין לבריכת שחייה שרוצים לפרסם לקראת חדשי הקיץ. יש להגדיר את אמצעי התקשורת בהם יופיע הקמפיין והתדירות. אחת לשבוע, פעמיים ביום ועוד.

 

10. תוכן

 

כל עסק צריך לייצר תוכן מעניין עבור הלקוחות. לתוכן יש חשיבות במתן ערך מוסף ללקוח. עסק שיהיה עסוק רק ביצירת מכירות ושיווק אינטנסיבי של המוצרים מהר מאוד יאבד את ערכו. הלקוחות מגיעים אל המותג דרך רגש, אווירה מסויימת, שייכות, אותנטיות. כיום מלבד המוצר עצמו לקוחות מעוניינים להתרגש, להינות, להפעיל את החושים שלהם, למצוא משהו מקורי ולא משעמם או גנרי. לכן תוכן ייחודי של העסק ימשוך עוד לקוחות פוטנציאליים וייצור קהילה נאמנה סביב המותג.

 

מה לכלול בתוכן? ניתן לבנות בלוג לאתר העסקי ובתוכו להכניס תוכן בעקביות בכל פרק זמן מסויים. התוכן יכלול נושאים מגוונים. למשל, כתיבת טיפים ועצות שימושיות למוצרים, לספר על חוויות לקוח מרוצה, להכין סרטוני וידאו על "מאחורי הקלעים של העסק", להקליט פודקאסטים. לכתוב תוכן אודות חגים ומועדים לקראת כל חג ולשייך אליו מוצאים שלכם. לכתוב תשובות לשאלות שעולות מלקוחות, לתאר יום בחיי העסק, ועוד. ככל שתוכלו לספק תוכן מעניין בצורה עקבית, כך קהילת הלקוחות שלכם תגדל.

מחירים לקבלת שירותי יחסי ציבור לעסק

1. מחיר לפרוייקט יחסי ציבור חד פעמי – כשמדובר בפרוייקט יחסי ציבור חד פעמי, כמו למשל תערוכה, כנס, פסטיבל, טווח המחירים נע בין 6000 ₪ לאירוע קטן עד 30,000 ₪ לאירוע גדול. משך הטיפול בפרוייקט כזה הוא שלושה חודשים עד חצי שנה, והעלות שלו נקבעת מראש.

 

2. מחיר חודשי לשירות יחסי ציבור לטווח ארוך – כשמדובר בשירות לטווח ארוך, העסק נדרש לשלם ריטיינר, שכר טרחה, תשלום חודשי קבוע, שמשולם למשרד יחסי ציבור על עבודתו. העלות של הריטיינר תלויה בתחום של העסק, בגודלו ובהיקף המורכבות שלו. הוא נע בין 4000 ₪ עבור עסק קטן ועד ל – 12,000 ₪ לעסקים גדולים.

 

3. מחיר לפי הצלחה – מחיר שנקבע לפי תוצאות או הצלחה של קמפיין. התשלום חל עבור אייטם כלשהו. למשל, כתבה בטלוויזיה, כתבה בעיתון ארצי או אייטם קטן בעיתון קהילתי. מהלך זה של תשלום על פי הצלחה הינו מורכב ולרוב מתאים רק ללקוחות מעטים. טווח המחירים נע בין 500 ₪ ועד 4500 ₪