קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

השוואת משרדי הנהלת חשבונות מומלצים + מדריך מקיף איך לבחור [2024]

כל אדם שפותח עסק הן אם מדובר בעוסק מורשה, שותפות רשומה או בחברה אמור לבצע הנהלת חשבונות של ההתנהלות העסקית.

קרא עוד
תתי קטגוריות

עודכן ב- 22 אפריל 2024

עדינה אקוקה

עדינה אקוקה

מנכ"לית חברה קמעונאית ומומחית לניהול עסקים

עודכן ב- 22 אפריל 2024

מה הוא סופר-ספק?

ספק שסטנדרט של מצוינות בלתי מתפשרת הוא ערך עליון בתפיסת ההפעלה שלו

ספק שהתחייב, כן כן- התחייב, לתת שירות מעולה לעסקים של אקספרט

ספק שהתחייב לבחון ובמידת האפשר להציע הטבות ייחודיות לעסקים של אקספרט

ספק שממוצע ציון שביעות הרצון שקיבל מלקוחותיו גבוה מ-90%

המחויבות של אקספרט לבעלי עסקים
סופר-ספק
למצוא לכם התאמות מושלמות

באקספרט תמצאו מידע על ספקים מעולים (סופר-ספקים) שעברו בדיקה והתאמה מלאה לצרכים שלכם, בעלי העסקים. בחירה בספק של אקספרט תבטיח לכם פתרון איכותי ולא מתפשר ולעתים קרובות- גם הטבה ייחודית.

קראו עוד על החזון של אקספרט
לימודים
לחלוק אתכם את הידע שלנו

אנחנו מאמינים שידע זה כוח. אחת מן הדרכים בהן בחרנו לעזור לכם, בעלי העסקים, היא באמצעות יצירה של תוכן איכותי, תכליתי וישים כדי שתוכלו לעזור לעסק שלכם לעשות בחירות חכמות ונכונות.

האקדמיה של אקספרט

משרדי הנהלת חשבונות - רשימה של 5 החברות המומלצות שלנו

לרשימה המלאה

שימו לב: חשוב שתפנו לסופר-ספקים דרכנו ולא באופן ישיר- ככה תוכלו לקבל יחס ושירות מעולים!

למידע נוסף

פירוט על משרדי הנהלת חשבונות - הספקים המומלצים שלנו

עדיין לא דורג

ליבי כהן הנהלת חשבונות הינו משרד בוטיק היושב במרכז פתח תקווה ומתמקד בהנהלה שוטפת של כלל הפעילות החשבונאית בחברות ועסקים, באופן יומיומי והשוטף של החודש – מא' ועד ת'.

המשרד הוקם על ידי ליבי כהן, בעלת הכשרת מנהלת חשבונות 1,2,3 חשבת שכר, חשבונאית בכירה, ומרצה במכללה וארגונים שונים.

עם ניסיון עשיר ורב בתחום הפיננסי ועבודה מול לקוחות מעולמות שונים ומגוונים ותוכנות שונות, אנו למודי ניסיון בכל הנוגע לניהול חשבונות מיטבי ונכון לכל חברה ועסק באשר הוא.

כל חברה ועסק התחילו מרעיון. חלקם קמו מתשוקה והתלהבות וחלקם מפרקטיקה ורצון להגשמה עצמית, אבל דבר אחד משותף לכולם – אף אחד מהם לא הוקם בשביל להתעסק בבירוקרטיה ומספרים.

יתרונות וחסרונות
  • הנהלת חשבונות שוטפת
  • תקשורת עקבית עם בעל העסק
פיצ'רים מרכזיים
  • שירות מקיף בתחום החשבונות והשכר
ביקורות משתמשים

עדיין לא דורג

ברוכים הבאים ל- Accounter One, המשרד שלכם לשירותי חשבונאות מקצועיים. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להגשים את המטרות הכלכליות שלכם, שירותי המשרד:

הנהלת חשבונות: רישום פעילות פיננסית שותפת בספרי העסק, התאמות בנקים ניהול שכר כולל סוציאליות ונסיעות לחול, ניהול תשלומי ספקים, שירותי גזברות וגבייה (אופציה לממשק ישיר עם הספקים והלקוחות שלכם)

ניהול כספים: תשלומי מיסים וניהול קשר מוסדות, דוחות רווח והפסד חודשיים ושנתיים, דוחות שנתיים לרשויות מס, יעוץ הנהלת חשבונות.

שירותי חשבות: ניהול תקציב שנתי, תמחיר בהתאמה עסקית, ניהול תזרים מזומנים שוטף, הטמעת נהלים ותהליכים פיננסיים, אפיון והטמעת תוכנות פיננסיות.

יעוץ פיננסי: יעוץ פרטני והכוונה בנושא התנהלות פיננסית נכונה: להשקיע! לחסוך! לנהל סיכונים! להשיג את המטרות הכלכליות של העסק.

יעוץ חוזים ודיני עבודה: יעוץ בנושאי דיני עבודה למעסיקים, יעוץ בנושאי דיני חוזים, ליווי להקמת חברות חדשות, שירותי השמה וניהול עובדים לחברות ועסקים בחבר העמים.

יתרונות וחסרונות
  • זמינות מלאה, התאמה וגמישות לצרכי העסק
  • ייעוץ פיננסי מקצועי
  • חסכון משמעותי בזמן ועלויות
פיצ'רים מרכזיים
  • שירותים נוספים כגון יעוץ פיננסי ודיני עבודה
ביקורות משתמשים

עדיין לא דורג

משרד גרינברג הינו משרד הקיים למעלה מ-35 שנה ומתמחה במתן שירותי חשבונאות ופתרונות מס לעצמאים וחברות כאחד.

למשרדנו מגוון רחב וגדול של לקוחות מכל תחומי העסקים הקיימים היום בשוק, דבר המקנה לנו ראייה רחבה והבנה עמוקה של צרכי כל לקוח ולקוח. במשרדנו תוכלו לקבל שירות לעסק שלכם החל מהצעד הראשון בפתיחתו, דרך ליווי צמוד בהתנהלות היומיומית השוטפת ועד לייצוג מול הרשויות במקרה הצורך. תחת קורת גג אחת תוכלו לקבל את כלל שירותי החשבונאות הנדרשים לבעלי עסקים כגון: הנהלת חשבונות, הצהרת הון, הגשת דוח שנתי למס הכנסה ועוד.

הבנת צרכי הלקוח ומתן שירות אישי וצמוד הם עקרונות היסוד על פיהם נוהגים עובדי המשרד. אנו מאמינים בקשר אישי וקרוב לצד מקצועיות ושקיפות מלאה.

את המשרד הקימו משה ורות גרינברג ז"ל שפעלו על פי עקרונות אלו וניהלו אותו לאורך השנים עם מתן דגש על קשר אישי עם כלל הלקוחות. כיום המשרד ממשיך לעבוד בניהולו של עמית גרינברג בנם של משה ורות, בשיתוף עם רו"ח וצוות של מנהלות חשבונות ותיקות ומנוסות, חלקן מהיום הראשון בחברה.

יתרונות וחסרונות
  • התמחות בהנהלת חשבונות וייעוץ מס
  • למעלה מ-35 שנות פעילות
פיצ'רים מרכזיים
  • ייעוץ מיסוי בינלאומי
ביקורות משתמשים

עדיין לא דורג

הדס חשבונאות ומיסוי בהנהלת ילנה בונד, יועצת מס מוסמכת, חשבת שכר בכירה של לשכת רואי החשבון וחברה בלשכת יועצי המס בישראל.

עם ניסיון עשיר של מעל 20 שנים וליווי של מאות לקוחות ועסקים, משרדנו עומד לרשותכם ונשמח ללוות גם את העסק שלכם להצלחה, לניהול נכון אל מול רשויות המס ולחסכון בתשלומי המס השונים.

אנו רואים את הצלחת העסק שלכם כדבר המרכזי והחשוב ביותר.

כל עסק חייב להיות מנוהל באופן מקצועי בפן החשבונאי, מה שיסיר מכם דאגות אל מול גופי המס השונים, ייתן לכם את החופש להתעסק במה שבאמת חשוב לעסק שלכם, ויותיר למשרדנו לנהל במקצועיות ובמיומנות את העניינים הפיננסיים של העסק אל מול הרשויות, מה שיתבטא, בסופו של דבר, בהגדלת שורת הרווח של העסק שלכם.

יתרונות וחסרונות
  • מעל ל-20 שנות ניסיון
  • שירותי חשבונאות ומיסוי מקיפים
פיצ'רים מרכזיים
  • התאמה למגוון סוגי עסקים בגדלים ותחומים שונים
ביקורות משתמשים

מהי הנהלת חשבונות

עוסקים מורשים נדרשים לבצע הנהלת חשבונות בשיטה חד צידית, כלומר קליטת כל נתוני ההכנסות וההוצאות בתוכנה ייעודית למטרה זו. לאחר קליטת כל הנתונים האלו יש אפשרות להפיק דוחות כמו רווח והפסד, חישוב התשלומים למע"מ ולמס הכנסה ועוד. 

 

כשמדובר בחברת הנהלת החשבונות היא מורכבת יותר ועל פי ההנחיות של משרד האוצר יש לבצע הנהלת חשבונות כפולה. מנהלת חשבונות מקלידה את מלוא המידע באמצעות הקלדה ידנית או על ידי קליטה אוטומטית של ממשקים לתוכנה הייעודית. באופציה זו קיימות כרטסות לכל לקוח, לכל ספק ולכל סוג של התנהלות פיננסית.

שירותי הנהלת חשבונות לעסקים

הטיפול בנושאים הכספיים אמור להתבצע על פי ההנחיות של משרד האוצר בנושאים האלו. לבעלי העסקים אין ברוב המקרים את הידע המקצועי ולכן הם מעבירים את הנהלת החשבונות של העסק לטיפולו שירות חיצוני של משרד הנהלת חשבונות. 

 

כשמדובר בעסקים חדשים, מנהלי החשבונות מעניקים הדרכה מקיפה לבעלי העסקים על מה זה הנהלת חשבונות, מה עליהם לבצע בכל חודש, כיצד להתנהל, התשלומים לרשויות ועוד. המעטפת הזו מסייעת להם מאד ולאט לאט הם יוצרים את דפוסי ההתנהלות הנכונים.

הפעולות היום יומיות בהנהלת חשבונות

העסקים מעבירים אל הנהלת חשבונות חיצונית את המסמכים הרלוונטיים וגם ממשקים באמצעות המייל. כמו לדוגמה:

  • קובץ נתוני ההכנסות מתוכנות דיגיטליות שבאמצעותן העסקים מפיקים חשבוניות מס, חשבוניות קבלה וקבלות. מנהלת החשבונות קולטת בדרך זו באופן אוטומטי את כל נתוני ההכנסות. 
  • חשבוניות מקור שהתקבלו מספקים כמו ספק מחשבים, טכנאי שירות, רכישה של חומרי גלם, דלק, מוסך, תשלומי ביטוח לרכב, רכישה של מכונה למפעל, תשלומי עמלות וריביות לבנק ולחברות האשראי, מסמכי יבוא ויצוא, שכר דירה ועוד. 
  • נתונים לצורך הכנת השכר של כל עובד על פי ההסכם האישי שלו ובהתאם לסך שעות העבודה שלו בחודש החולף.

בחירה של שירותי הנהלת חשבונות

הבחירה של אופציית שירותי הנהלת חשבונות היא חשובה ביותר כיוון שהיא כוללת אחריות פיננסית על כל מה שקורה בעסק. קיימת חשיבות רבה לבחירת משרד בעל מוניטין גבוה שעובדים בו מנהלי חשבונות בעלי רזומה עשיר וידע רב, אשר מעניקים שירות אדיב, מקצועי ואמין. 

 

לכן לפני פתיחת העסק כדאי לשוחח עם קרובי משפחה וחברים ולקבל מהם המלצות על אופציות של הנהלת חשבונות במיקור חוץ. העדיפות היא ליצור קשרים עם משרד הממוקם בקרבת העסק וכך יהיה נוח להעביר לשם את כל המסמכים מעת לעת, או לחלופין לקבל החלטה שמבצעים הכול באופן דיגיטלי ואין חשיבות למיקום הגיאוגרפי.

דיווח לרשויות

אחד התפקידים של שירותי הנהלת חשבונות הוא הדיווח והתשלום לרשויות המס. בעת פתיחת התיקים במע"מ ובמס הכנסה מתקבלת קביעה עם העוסק יהיה חד חודשי כלומר ידווח וישלם לרשויות בכל חודש או לחלופין הפעולות האלו תתבצענה רק אחת לחודשיים. ההבדל בין העסקים נובע מהנפח של ההכנסות שלהם, עסקים גדולים ידווחו אחת לחודש ועסקים קטנים יותר אחת לחודשיים. 

משרדי הנהלת חשבונות

אופן ההתנהלות מול רשויות המס

בעידן הנוכחי רוב העסקים נעזרים בחשבונית דיגיטלית. הם מפיקים חשבוניות מס כדרישת תשלום מהלקוחות ועם קבלת הכספים מהלקוחות השונים הם מפיקים קבלות או לחלופין חשבוניות מס קבלה. בתום החודש או בכל חודשיים הקובץ נסגר ויש אפשרות להעביר אותו במייל אל מנהלת החשבונות. היא קולטת את הקובץ וכך יש לה את הנתון של סך ההכנסות שיש לדווח לרשויות.

 

השלב הבא הוא תחשיב המע"מ. נכון לשנת 2023 המע"מ בישראל הוא בשיעור % 17. מנהלת החשבונות מחשבת מהו סך המע"מ שגבה העסק בתקופה זו וזהו הסכום שיש להעביר תיאורטית למע"מ. אם לדוגמה סך ההכנסות היה 40,000 ₪ סכום המע"מ הוא 6,800 ₪. 

 

לאחר מכן היא קולטת את כל ההוצאות הנובעות מחשבוניות הספקים השונים. כל חשבונית כזו ממוקמת בכרטסת הרלוונטית כמו לדוגמה ספק של מוצרי מחשוב, ספק של ציוד משרדי, של חומרי גלם וכו'. 

 

כיוון שבעל העסק שילם מע"מ בעת ביצוע כל התשלומים האלו, היא מחשבת את סך המע"מ ומקזזת זאת מהמע"מ שעליו לשלם בגין ההכנסות. 

 

דוגמה להמחשה:

 

סך המע"מ שיש לשלם על פי ההכנסות 6,800 ₪ .

 

סך המע"מ שיש לקזז על פי ההוצאות 4,200 ₪. 

 

סך המע"מ שיש לשלם בפועל 2,600 ₪. 

 

מעבר לכך בעת הדיווח יועבר גם מידע על עסקאות פטורות מע"מ שביצע העסק כמו עסקאות עם עסקים מהעיר אילת שהיא אזור סחר חופשי או פעולות של יבוא ויצוא. 

 

תשלומי מס הכנסה מקדמות מתבצעים על פי הקביעה של מס הכנסה בתחילת שנת הכספים על גובה אחוז המקדמות. בכל חודש מתבצע דיווח של סך ההכנסות והנגזרת מדיווח זה הוא התשלום בפועל.

 

דוגמה להמחשה: 

 

אם סך ההכנסות הוא 40,000 ₪ והעסק אמור לשלם בכל חודש מקדמות בשיעור % 5.5 . התשלום בפועל יהיה בסך 2,200 ₪. 

 

ברוב המקרים שיעור המקדמות יהיה קבוע לאורך כל השנה. עם זאת יש מקרים שבהם יש עלייה משמעותית או ירידה משמעותית בהכנסות ובהתאם לכך רואה החשבון יבצע שינוי בשיעור המקדמות.

אופן ביצוע התשלומים לרשויות

בעבר משרדי הנהלת החשבונות קיבלו מהעסקים המחאות חתומות עבור התשלומים לרשויות, על פי החישוב של כל לקוח הוכנו המחאות והן הועברו עם הפנקסים לסניף הדואר. אך בשנים האחרונות הפעולות הן הרבה קלות ומתקדמות.

 

  1. במשרדי הנהלת החשבונות החיצוניים קיים חיבור לתוכנות הישירות של רשויות המס. 
  2. בהתאם לייצוג, העסקים חותמים בבנק על הוראות קבע למס הכנסה מקדמות, מס הכנסה ניכויים, מע"מ, ביטוח לאומי לעצמאים, ביטוח לאומי ניכויים על פי הקוד של כל מוסד. 
  3. בכל חודש מתבצע באמצעות תוכנה זו הדיווח של כל אחד מהעסקים והתשלום בפועל יורד בחשבון הבנק בתאריך הרלוונטי. 

הכנת תלושי שכר לעובדים

חברות חשבות שכר מעסיקות חשבי שכר בעלי ידע עצום בכל מה שקשור לדיני העבודה בישראל. כל בעל עסק מעביר אליהם את נתוני השכר הספציפיים של כל עובד ובהתאם לכך הם מכינים עבורו את תלוש השכר. בסיס החישוב הוא טופס 101 שממלא כל עובד בתחילת כל שנה לגבי מצבו המשפחתי הכנסות נוספות ועוד. 

 

בתוכנת השכר מופיעים נתונים אלה וגם נתוני ההסכם האישי על המשכורת הגלובלית או השעתית, בונוסים, נקודות זיכוי, תשלום עבור הוצאות רכב ועוד. בתום כל החישובים מעבירה חשבת השכר לעסק את המידע הממוחשב ובאמצעותו מתבצעת העברה בנקאית של הכספים לחשבון הבנק של כל אחד מהעובדים. 

 

חשבי השכר מחשבים גם את סך התשלומים של כל עסק למס הכנסה ולביטוח לאומי ניכויים, תשלומים לעובדים זרים, תשלומים עבור קרנות הפנסיה ועוד.

משרדי הנהלת חשבונות

תיאומי בנקים

שירותי מחשוב לעסק מבצעים גם התאמות של נתוני הבנקים אצל חברות בע"מ שמנהלות הנהלת חשבונות כפולה. בשלב ראשון מנהלת החשבונות שואבת באמצעות המשקים את התנועות היום יומיות שהתרחשו בכל יום בחשבונות הבנק. לאחר מכן היא מבצעת התאמת נתונים מול פעולות שהיו אמורות להיראות בחשבון הבנק, כמו לדוגמה כספים שנכנסו מחברת האשראי, כספים מלקוחות, תשלומי שכר, תשלום לעירייה, לחברת החשמל ועוד. כל הנתונים האלו אמורים להיסגר האחד מול השני ואם זה לא קורה תבצע מנהלת החשבונות בירור על פי המקרה.

ההכנסות של כל עסק

בעסקים רבים ההכנסות הן מכמה רבדים של עשייה עסקית. אם מדובר לדוגמה ברשת חנויות של ציוד משרדי, יש בכל חנות קופה רושמת לעסק ובכל סוף יום מוזרם מידע למשרד הראשי על סך ההכנסות. מעבר לכך מבצעת חברה זו מכירה ללקוחות בקמעונאות, ללקוחות קצה פרטיים, ללקוחות של אתר האינטרנט ועוד. לכן מנהלת החשבונות מקבלת מידע ממוחשב של כל המחלקות כדי לבצע את התחשיבים הנכונים.

יתרונות וחסרונות לעבודה עם משרדי הנהלת חשבונות

בעלי העסקים שעובדים עם משרדי הנהלת חשבונות מודעים ליתרונות וגם לחסרונות של מהלך זה:

 

יתרונות

  • בעלי העסק אינם מכירים את חוקי המס ולכן עדיף שיעבדו עם משרדי הנהלת חשבונות שמבצעים מהלכים אלו על פי החוק. 
  • העבודה של המשרדים האלו היא מסודרת ומדויקת ולכן אין איחורים בהגשת הדיווחים ובביצוע התשלומים לרשויות.

 

חסרונות

  • כאשר בעסק מעוניינים לבדוק נתון ספציפי כמו לדוגמה אם התקבלה חשבונית מס מספק מסוים, אם לקוח זה או אחר העביר תשלום, הם לא אחת צריכים להיות בקשר עם מנהלת החשבונות כדי לברר זאת. זאת להבדיל מהאופציה של הנהלת חשבונות in house שבה יש מנהלת חשבונות שפועלת בתוך העסק וכך קל הרבה יותר לראות את המידע on line . 
  • יש צורך בהעברת נתוני השכר בכל חודש ואת הנתונים של ההכנסות ושל ההוצאות אחת לחודש או אחת לחודשיים.