קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

חשבון בנק עסקי – סקירת הגופים המובילים (2024)

כבעלי עסקים יש לכם מן הסתם חשבון בנק, אבל האם מדובר בחשבון בנק לעסק או חשבון בנק עסקי? ומהם ההבדלים בין חשבון עסקי לחשבון אחר? כדי לדעת הכל על פתיחת חשבון עסקי, אספנו לכם מידע מקצועי וגם המלצות מעסקים כמוכם, וכך תוכלו לבחור בספק ובחשבון שהכי מתאים לכם

קרא עוד

פתיחת חשבון בנק עסקי הינה אחת הפעולות ההכרחיות עבור עסקים וחיונית הן לשם הפרדה בין החשבון הפרטי של בעל העסק לבין החשבון עמו יתנהלו עסקיו והן לשם ניהולו באופן המותאם לעסקים הכולל את הכלים והשירותים הבנקאיים הנדרשים לכך. עם זאת, פתיחתו של חשבון עסקי אינה מסתכמת אך ורק בבקשה לפתיחתו ובכותרת "חשבון עסקי" המוענקת לו, אלא מצריכה מבעל העסק הגדרה מדויקת של הפעילות הצפויה והרצויה מהחשבון וביצוע השוואות בין תמהילי השירות והכלים המוצעים לחשבונות מסוג זה בבנקים השונים.

 

אז מהו חשבון עסקי? מה ההבדל בינו לבין חשבון רגיל? אילו סוגי חשבונות עסקיים קיימים? מדוע כדאי לבעלי עסקים לפתוח חשבון מסוג זה? היכן כדאי לפתוח חשבון עסקי וכיצד יש לעשות זאת? ריכזנו עבורכם, בעלי העסקים, את כל המידע הרלוונטי שנוגע לפתיחת חשבון עסקי.

מה הוא סופר-ספק?

ספק שסטנדרט של מצוינות בלתי מתפשרת הוא ערך עליון בתפיסת ההפעלה שלו

ספק שהתחייב, כן כן- התחייב, לתת שירות מעולה לעסקים של אקספרט

ספק שהתחייב לבחון ובמידת האפשר להציע הטבות ייחודיות לעסקים של אקספרט

ספק שממוצע ציון שביעות הרצון שקיבל מלקוחותיו גבוה מ-90%

המחויבות של אקספרט לבעלי עסקים
סופר-ספק
למצוא לכם התאמות מושלמות

באקספרט תמצאו מידע על ספקים מעולים (סופר-ספקים) שעברו בדיקה והתאמה מלאה לצרכים שלכם, בעלי העסקים. בחירה בספק של אקספרט תבטיח לכם פתרון איכותי ולא מתפשר ולעתים קרובות- גם הטבה ייחודית.

קראו עוד על החזון של אקספרט
לימודים
לחלוק אתכם את הידע שלנו

אנחנו מאמינים שידע זה כוח. אחת מן הדרכים בהן בחרנו לעזור לכם, בעלי העסקים, היא באמצעות יצירה של תוכן איכותי, תכליתי וישים כדי שתוכלו לעזור לעסק שלכם לעשות בחירות חכמות ונכונות.

האקדמיה של אקספרט

שימו לב: חשוב שתפנו לסופר-ספקים דרכנו ולא באופן ישיר- ככה תוכלו לקבל יחס ושירות מעולים!

למידע נוסף

מהו חשבון עסקי?

ראשית, טרם פנייתכם לבנק לפתוח חשבון עסקי, כדאי להבהיר מהו חשבון מסוג זה.

שימו לב כי ל"חשבון עסקי" ישנה משמעות שונה בתכלית מזו של "חשבון לעסק". חשבון לעסק יכול להיות חשבון פרטי לכל דבר ועניין, אשר במקום לשמש כחשבון פרטי עבור אדם העובד כשכיר, משמש כחשבון פרטי של אדם אשר מנהל עסק ומוגדר כעוסק מורשה או עוסק פטור, על ידי רשויות המס. חשבון מסוג זה עשוי להיות מגביל מאד עבור עסקים גדולים, שכן בסופו של דבר הינו מותאם לשימוש אנשים פרטיים ושכירים ואינו כולל מגוון פתרונות ההכרחיים לעסקים בימינו.

חשבון עסקי לעומת זאת, הינו חשבון אשר מיועד אך ורק לעסקים ומוגדר כסוג החשבון אותו חברות בע"מ מחוייבות לפתוח לשם ניהול פעילותן החשבונאית. חשבון זה יעניק לבעליו, מעבר לפעולות המקובלות הרגילות, גם מגוון כלים ועזרים, המיועדים לסייע לעסק לניהול הכסף ולניהול התזרים. כלים אלו כוללים בין היתר אפשרויות אשראי שאינן ניתנות לחשבונות פרטיים, כדוגמת הגדלת מסגרת אשראי לסכומים גבוהים, קבלת אשראי מהבנק על סמך חובות מוכחים של הלקוחות לעסק, פתרונות ניכיון צ'קים, מבחר כלים פיננסיים נוספים ועוד.

אילו סוגי חשבונות עסקיים קיימים?

ישנם שלושה סוגי חשבונות עיקריים אותם הבנקים מציעים ושלפיהם מסווגים הלקוחות: "לקוח יחיד", "עסק קטן" ו"עסק גדול". סוגים אלו משמשים עבור הבנק כסימנים מוסכמים המעידים על היקף פעילותו ומחזור הכנסותיו של העסק ובהתאמה משפיעים גם על גובה העמלות בהן בעל החשבון מחוייב.

לקוח יחיד – זהו חשבון הנמצא בבעלות בעל העסק בלבד (ללא בעלים נוספים בחשבון, אלא אם מדובר בחשבון המשמש  ועד בית) ומוצע גם לקטינים ולבעלי העסקים הנחשבים לעוסקים מורשים. בעלי חשבון זה נהנים מעמלות נמוכות יחסית.

עסק קטן – חשבון של עסק קטן צריך לענות על לפחות אחד משלושה קריטריונים שנקבעו: מחזור שנתי שאינו עולה על 5 מיליון ₪ (בהגשת דו"ח המעיד על היקף מחזור העסקים), עסק שהוקם והחל פעילותו לפני פחות משנה, או חשבון המשותף ללקוח יחיד ולעסק קטן. 

עסק גדול – חשבון מוגדר ככזה אם עומד בקריטריונים הבאים: העסק הינו בעל וותק של יותר משנה ומחזור שנתי העולה על זה של עסק קטן (או שלא הגיש דוח המעיד על כך שהינו עסק קטן), העסק מוגדר כתאגיד על פי דין, חברה נסחרת אשר בעלי המניות הרשומים בה נחשבים כעסקים גדולים בפני עצמם, או כשמדובר בחשבון המיועד לשמש חשבון של "עסק קטן" וחשבון של "עסק גדול" במשותף.

חשוב לציין כי חשבונות אלו נבדלים ביניהם ובהתאם לאופי העסקים שמשמשים, גם בגובה העמלות, כך שדמי הניהול ועמלות הפעולות המבוצעות באופן ישיר או על ידי פקידים צפויים להיות נמוכים יותר כשמדובר בחשבונות לקוח יחיד ולעלות כשמדובר בעסק קטן ואף יותר כשמדובר בעסק גדול. עם זאת, הודות למערך הפיקוח על הבנקים ומדיניותו לשיפור תנאיהם ומעמדם של לקוחות הבנקים, מופחתות העמלות הנדרשות על ידי הבנקים מעת לעת ומשופרת רווחתם של העסקים.  

בבנק דיסקונט חשבון עסקי מוצע לבעלי העסקים השונים, תוך התאמה למאפייני העסק, לצרכיו הצפויים ולצרכיהם של בעלי העסק. 

אם כך, האם גם לכם כדאי לפתוח חשבון עסקי?

בעלי עסקים רבים, בעיקר כשמדובר בעסקים קטנים ובעוסקים מורשים, שואלים עצמם בתחילת דרכם האם כדאי לפתוח חשבון עסקי. התשובה לשאלה זו תלויה למעשה בגודלו של העסק, באופי פעילותו ובהיקף ההכנסות והתנועות הכספיות הצפויות.

כדי למצוא חשבון בנק עסקי מומלץ, הימנעו מפתיחת חשבון אוטומטית בבנק המוכר לכם או מבחירה בבנק אשר הופיע בפרסומת שזה עתה ראיתם ופנו זמן לסקור מספר בנקים.

בטרם פנייתכם לפתוח את החשבון העסקי, הקפידו אם כך להתייעץ עם יועצי הבנק המתאימים, להבהיר להם את אופי העסק ופעילותו ולאפשר להם על סמך שאלותיהם להכווין אתכם לסוג החשבון המתאים לצרכיכם. כמו כן, מומלץ כאמור לקבל ייעוץ ממספר בנקים ולהשוות את התנאים, ההטבות והכלים הניתנים לכם במסגרת חשבון עסקי בכל אחד מהם, כך שתוכלו לפתוח את החשבון המיוחל בבנק המתאים לכם ביותר מבחינת תנאים, נוחות, עמלות ושירות. 

עדיין לא דורג

בנק אגוד הוא השישי בגודלו במערכת הבנקאות הישראלית, ולצד היותו ספק של שירותי בנקאות מלאים ללקוחות פרטיים הוא משרת נאנמה גם שלל לקוחות עסקיים. הבנק מפעיל 36 סניפים ברחבי הארץ והמגזר העסקי בו מנוהל על ידי אגף עסקים וכולל לקוחות עסקיים במגוון ענפי המשק
יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • אשראי למימון פעילות שוטפת
  • מימון השקעות וליווי פרויקטים בענף הנדל"ן
  • מלווים פעילויות סחר חוץ
  • מימון ליסינג באמצעות חברת אגוד ליסינג בע"מ
  • הטבות ללקוחות בענף היהלומים
  • ערוצי בנקאות ישירה
ביקורות משתמשים

עדיין לא דורג

במהלך שנות קיומו, פיתח בנק הפועלים רשת סניפים ופעילות בנקאית מסחרית ענפה בכל תחומי הבנקאות, והוא מספק מגוון רחב של שירותים ללקוחותיו. קבוצת הבנק פועלת במכלול תחומי הבנקאות השונים ובפעילות בשוק ההון, בשלוש חטיבות מרכזיות: החטיבה העסקית, החטיבה הקמעונאית וחטיבת שווקים פיננסיים ובנקאות בינלאומית
יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • שירותי בנקאות להשקעות באמצעות "פועלים שוקי הון" מקבוצת בנק הפועלים
  • הטבות לעסקים קטנים מענף ההיי-טק
  • ליווי בעסקאות סחר חוץ
  • מענה מלא גם בחו"ל
  • יועץ השקעות מומחה שיתמוך בניהול יתרות הזכות של החברה
ביקורות משתמשים
4.9
מזרחי-טפחות כולל בנק יהב, מפעיל כ-180 סניפים ברחבי הארץ המעניקים שירותים בנקאיים ופיננסיים וכן הלוואות משכנתא במסלולים שונים, לגורמים פרטיים ומוסדיים. עבור העסקים מציע הבנק שירותי בנקאות מתקדמים, מימון והלוואות, שירות צמוד של בנקאי עסקי מקצועי ועוד
יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • שירות צמוד של בנקאי עסקי מקצועי
  • מגוון ערוצי תקשורת עם הבנקאי: טלפון, SMS, התכתבות בדוא"ל מאובטח
  • שירותים דיגיטליים מתקדמים ללקוחות עסקיים
  • הטבות ומבצעים חמים מותאמים ללקוחות עסקיים​
  • שירות פקטורינג לרכישת חובות מסחריים
  • כרטיס אשראי עסקי המעניק לך חברות במועדון הלקוחות
ביקורות משתמשים

עדיין לא דורג

לאומי הוא התאגיד הבנקאי הוותיק בישראל ואחד המובילים במזרח התיכון. קבוצת לאומי מספקת שירותי בנקאות לכל סוגי הלקוחות בפריסה של 250 סניפים, גם לעסקים קטנים ובינוניים ותאגידי ענק. בנק לאומיר מספק שורה של מוצרים ושירותים חדשניים לעסקים
יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • הלוואות אטרקטיביות מסוגים שונים
  • יעוץ השקעות
  • מידע הכולל סקירות כלכליות וכלים לחישוב
  • הטבות בעמלות בביצוע פעולות באינטרנט
  • הטבות ייחודיות לעסקים מתחומי ההיי-טק וחברות סטארט אפ
ביקורות משתמשים

פתיחת חשבון בנק עסקי - המדריך למתחילים

מהלך פתיחת עסק חדש הוא צעד משמעותי עבור כל אדם. במסגרת הקמת עסק יש לטפל גם בנושא פתיחת חשבון בנק עבור העסק, לבדוק מהן ההטבות והשירותים המיוחדים שניתן לקבל בבנקים ובכלל ללמוד על עבודה תקינה מול הבנק

האם חייבים לפתוח חשבון עסקי נפרד בעת פתיחת עסק חדש

בהתאם לחוק, מי שפותח חברה בע"מ מחויב לפתוח חשבון בנק לחברה החדשה לאור העובדה שמדובר בישות משפטית בפני עצמה בהתאם למסמכי רישום התאגיד שהופקו על ידי רשם החברות המשויך לרשות התאגידים, כל חברה בע"מ פועלת על פי מספר ח.פ./ שנקבע לה.

 

כמו כן, אם מדובר בשותפות רשומה שקיבלה מספר רשום שותפות מרשם השותפויות, השותפים יפתחו עבור השותפות, חשבון בנק נפרד כיוון שמספר הישות שנקבע הוא, שונה ממספרי תעודות הזהות של כל אחד מהשותפים בה.

פתיחת חשבון בנק עבור עוסק מורשה

מי שפותח תיק כעוסק מורשה ברשויות המס כדי להפעיל עסק חדש, אינו מחויב לפתוח חשבון בנק עסקי ותיאורטית הוא יכול להמשיך לפעול במסגרת חשבון הבנק הפרטי שלו. הסיבה לכך היא שהוא מבצע הנהלת חשבונות בשיטה חד צידית ולכן אינו מחויב לנתב את כל ההכנסות לחשבון בנק עסקי נפרד, להבדיל מחברה בע"מ שהנהלת החשבונות שלה היא בשיטה הכפולה ולכן מחויבת להפקיד את הכספים בחשבון הבנק החדש.

עם זאת, המגמה של רוב העוסקים החדשים היא כן לפתוח חשבון בנק עסקי חדש, כיוון שיש לכך יתרונות רבים בהתנהלות היום יומית, כמו לדוגמה:

 

  • בחשבון הבנק הפרטי של בעל העסק או של בני הזוג קיימות תנועות פיננסיות הקשורות לנושאים אישיים כמו הכנסות ממשכורות, קניות בכרטיסי אשראי, תשלום חשבונות כמו אלו לחברת החשמל ולעירייה, תשלומי משכנתא או שכר דירה, חוגים לילדים ועוד.

 

  • בחשבון הבנק העסקי קיימות תנועות הקשורות לעסק בלבד כמו הכנסות מלקוחות שונים, קניות בכרטיס אשראי של צרכי העסק בלבד, תשלום חשבונות למשרד בלבד כמו לחברת החשמל ולעירייה תשלומי משכנתא או שכר דירה, תשלומים לספקים שונים ועוד.

 

  • מכיוון שיש גורמים שמשלמים להם תשלומים חודשיים הן בהתנהלות האישית והן בהתנהלות העסקית עבור נכסים שונים, קיימת חשיבות רבה לפצל את החשבונות כך שלא יהיה עירוב בין הפעילות העסקית לפעילות האישית.
    המגמה היא שהפעילות האישית תמשיך כפי שהתנהלה עד עתה ובחשבון החדש יופיעו כל התנועות המשויכות לעסק בלבד.

 

  • התשלום בגין שכר העבודה של בעל העסק, יועבר בכל חודש מהחשבון העסקי לחשבון האישי בסכום שעליו יוחלט.

 

  • בדרך זו קיימת הפרדה מלאה וכל הפעולות מתבצעות בשקיפות מלאה ובנוחות מרבית.

 

  • עבור ההתנהלות השוטפת בחשבון העסקי החדש, יזמין העוסק מורשה פנקסי המחאות, כרטיס אשראי עסקי, יחתום על הוראות קבע לתשלומים קבועים כמו למס הכנסה עבור מקדמות ועבור ניכויים אם יש לו עובדים שמקבלים תלושי שכר, גורמים כמו חברת החשמל, העירייה ויבקש קוד גישה לאינטרנט כך שיוכל לצפות בתנועות החשבונאיות, לעקוב אחר החיובים ולבצע פעולות שונות on line.

 

  • אפשרות לפעול בדרכים חדשניות ויעילות המותאמות לעסקים כמו ביצוע העברות בנקאיות מרוכזות לספקים או לעובדים על פי רשימה של סכום ההעברה לכל אחד מהם.

 

  • קבלת מסגרת אשראי עסקית התואמת את צפי הפעילות העסקית, ללא קשר למסגרת האשראי בחשבון הפרטי.

 

  • אפשרות לביצוע פקטורינג על סמך כספים עתידיים שאמורים להתקבל מהספקים.

 

  • אפשרות לביצוע ניכוי של ההמחאות הדחויות מהלקוחות.

 

פתיחת חשבון עסקי

בחירת סניף הבנק שבו יפעל חשבון הבנק העסקי

עומדות בפני העוסק המורשה, השותפות או בעל המניות בחברה כמה אופציות לגבי פתיחת חשבון הבנק העסקי:

 

1. בסניף בו קיים חשבון הבנק הפרטי.

 

2. בדיקה אופציה של פתיחת חשבון בסניף אחר של בנק מסחרי זה הממוקם בסמוך לעסק.

 

3. פתיחת חשבון עסקי בבנק מסחרי אחר.

 

סיבות לפתיחת חשבון בנק בסניף שבו פעיל החשבון האישי

 

• הלקוח מכיר היטב ולאורך שנים רבות, את הפקידים ואת הצוות הניהולי בסניף ולכן אופציה זו נוחה לו מאד.

 

• מיקומו של הסניף מתאים לו מבחינת יכולת הגעה וחניה.

 

• קיימת מבחינתו העדפה שגם החשבון הפרטי וגם החשבון העסקי ינוהלו באותו מקום.

 

• הלקוח כבר מכיר את אתר האינטרנט של בנק זה, קל לו לפעול באמצעותו והוא אינו מעוניין ללמוד את כל ההתנהלות מחדש באתר של בנק אחר.

 

סיבות לפתיחת חשבון בנק בסניף אחר של בנק זה

 

• מי שצופה שיהיה עליו להגיע לעיתים תכופות לסניף הבנק כמו לדוגמה עבור הפקדת המחאות רגילות והמחאות דחויות של לקוחות שאי אפשר להפקיד באמצעות האפליקציה, או לחלופין עבור משיכת מטבע זר עבור עובד שטס לחו"ל לעיתים תכופות, קיימת משמעות לקרבה הגיאוגרפית לעסק ולכן בעל העסק יחפש סניף של בנק מסחרי זה שממוקם בסמוך לעסק ושהגישה אליו ביום יום היא נוחה. הוא יגיע לסניף ויבקש לפתוח בו חשבון בנק עסקי.

 

סיבות לפתיחת חשבון בנק בבנק מסחרי אחר

 

• אם בעל העסק מעוניין ליצור הפרדה מוחלטת בין הפעילות העסקית והפרטית, הוא יעדיף לחפש סניף נגיש בקרבת העסק או הבית ויבחן שם את האפשרות לפתוח חשבון בנק עסקי.

 

• מי שמעדיף שעובדי הסניף שמכירים אותו לא יהיו מעורבים כלל בכל מה שקשור לעסק שלו במיוחד אם יהיו שם חלילה בעיות כספיות שעלולות להשפיע על ההתנהלות בחשבון הפרטי ולכן מעדיף לפנות לבנק מסחרי אחר.

 

• אם בעל העסק ביצע בדיקת כדאיות פיננסית, ערך השוואה בין העלויות השונות שהבנקים המסחריים גובים עבור עמלות, הקצאת אשראי, פתיחת חשבון בנק ועלויות נוספות ויגיע למסקנה שבנק מסוים מעניק הטבות משמעותיות לבעלי עסקים חדשים. אם קיים סניף בקרבת מקום, הוא יבצע את התחשיב הכלכלי ובהתאם לכך יפתח חשבון בבנק מסחרי זה.

 

• מי שמעוניין לקבל הלוואה בערבות מדינה, יעדיף למען הנוחות לפתוח חשבון באחד הבנקים המסחריים שקיבלו אישור מהמדינה לפעול בתחום זה.

 

• הרצון לקבלת מסגרת אשראי עסקית בהתאם לתוכנית העסקית וללא קשר למסגרת האשראי הקיימת בחשבון הפרטי.

 

מסמכים הנחוצים עבור פתיחת חשבון בנק עסקי

1. עוסק מורשה – אמור להגיע לסניף הבנק עם תעודת זהות כולל הספח שלה.

 

2. שותפות רשומה – כל השותפים אמורים להגיע לסניף הבנק עם תעודות הזהות שלהם כולל הספחים.

 

3. חברה בע"מ – יש להגיש מסמכים שהם נאמן למקור ובהתאם לדרישות הספציפיות של כל בנק.

• תקנון ההתאגדות הנושא את החותמת של רשם החברות ברשות התאגידים.
• פרוטוקול החלטות החברה.
• אישור עורך דין לפתיחת חשבון בבנק ספציפי.
• תעודת ההתאגדות מרשם החברות ברשות התאגידים.
• תדפיס עדכני מרשם החברות.

 

אם מדובר בפתיחת חשבון נוסף לחברה פעילה שהוקמה לפני שנת 2.000, יש לצרף גם תזכיר של החברה.

 

טבלת השוואת עמלות בין הבנקים למסחר בישראל

פירוט השירות בנק אגוד בנק מזרחי טפחות בנק לאומי בנק דיסקונט בנק הפועלים
עמלת ערוץ ישיר 2.90 6.80 1.65 5.90 6.50
עמלת פקיד 5.90 1.76 5.50 5.90 3.25
עמלת מסלול בסיסי 10.00 9.00 10.00 9.00 10.00
עמלת מסלול מורחב 24.00 29.00 20.00 25.00 22.00
עמלת הקצאת אשראי 0.50 0 0 0 1.35
עמלת מינימום חודשית 5.90 6.80 5.50 5.90 13.00

שאלות נפוצות

כמה זמן לוקח לפתוח חשבון בנק והאם אפשר לבצע זאת באינטרנט ללא המתנה?

אם מגיעים לסניף עם כל הניירת הרלוונטית, החשבון החדש ייפתח בו במקום. קיימים כמה בנקים שמאפשרים לפתוח חשבון בנק באופן עצמאי באתר האינטרנט של הבנק. יש לבדוק באופן ספציפי באתר האינטרנט של הבנק הרצוי, אם קיים אצלם שירות מסוג זה.

האם אפשר להשתמש בחשבון הקיים של אשתי?

הדבר אפשרי אך לא מומלץ. קיימת בחשבון זה הקצאת אשראי התואמת את השכר של אשתך ולכן קיימת סבירות גבוהה שלא תוכל לקבל הקצאת אשראי נוספת עבור העסק. לכן בהתנהלות כמו שהצעת, אתה תצטרך לנהל את העסק ללא מסגרת אשראי בכלל ולאור המציאות הכלכלית, זה לא פשוט. עדיף שתהיה לך הקצאת אשראי למען הביטחון הכלכלי למקרה צורך. אם אתה לא מנצל הקצאה זו, אתה לא משלם עבורה עמלות ולכן כדאי שתשריין הקצאה זו. מספיק שלקוח גדול שלך, לא מעביר כספים במועד וכבר העסק שלך נקלע לבעיה תזרימית ובמקרים קיצוניים יהיה צורך להעביר בו ביום כספים מהחשבון הפרטי לחשבון העסקי, כדי שהדבר לא יגרור פעולות שונות על ידי הבנק כמו החזרת המחאות והוראות קבע עקב חוסר כיסוי.

האם גם עוסק פטור אמור לפתוח חשבון בנק נפרד?

ההמלצה היא לפתוח חשבון בנק נפרד, אך אם היקפי העבודה שלו הם קטנים ולא משמעותיים הוא יכול להשתמש בחשבון הפרטי

אשתי ואני שכירים וכעת אני פתחתי עוסק מורשה האם אני גם שכיר וגם עצמאי?

את החשבון הפרטי תשאיר כמות שהוא, שהמשכורות ימשיכו להיכנס לשם, כך תיהנה מהקצאת האשראי ומהטבות למקבלי שתי משכורות ויהיה לך ביטחון כלכי לכל הפעילות של משק הבית. בנוסף לכך מומלץ שתפתח חשבון בנק עסקי חדש וממנו תתבצע רק הפעילות הקשורה בפעילות הכלכלית שלך כעצמאי, קבלת תשלומים מהלקוחות, תשלומים לספקים, תשלומי שכר לעובדים, תשלומים לרשויות המס וכל צורך אחר הקשור לעסק בלבד