גוגל לעסק שלי (מיי-ביזנס) – מדריך קצר

נמרוד רייזנר

נמרוד רייזנר

מנכ"ל Expert מומחה לעסקים קטנים

גוגל לעסקים היא פלטפורמה חינמית לעסקים המאפשרת להם להגדיל ולהרחיב את החשיפה ללקוחות פוטנציאליים

גוגל לעסקים היא פלטפורמה שמתממשקת עם מוצרי גוגל האחרים וכך היא נותנת פרסום אורגני ההולך וגודל עם הזמן. העסקים המפרסמים עצמם בגוגל לעסק שלי נחשפים ליותר ויותר שיחות טלפון ופניות ונחשפים יותר ויותר לחמצן שמזין את העסק שזה הלקוחות הפוטנציאליים. והמאמץ – כמעט אפסי, כדי להופיע בגוגל יש צורך להיכנס ל'גוגל לעסק שלי' ולהגדיר את הפרופיל כפי ההוראות המופיעות על גבי המסך. כמובן שכדי לבלוט צריך לעשות פעולות נוספות, ועל כך בהמשך המאמר

איך ייראה יום ללא גוגל?

גוגל היא החברה המוכרת בעלת מנוע החיפוש החזק ביותר באינטרנט. תעצמו עיניים לרגע ונסו לחשוב איך חיינו ייראו אם גוגל תפסיק את פעילותה אף ליום אחד. אין תשובה ברורה לכך, אך מה שבטוח שהתשובה היא – העולם יהיה שונה לגמרי. תחשבו על כמות האפליקציות שנמצאים אצלכם בשימוש יומיומי שעובדות על בסיס גוגל מפות ועוד ועוד. אם אין גוגל אין את כל האפליקציות… כעת נמקד את הזום (של מצלמת גוגל…) למערכת גוגל לעסק שלי. כאמור, הגדרת פרופיל בגוגל לעסק שלי מתחילה בפתיחת כרטיס עסק והזנת פרטים חשובים. כמו מיקום העסק, דרכי הגעה ושעות פעילות העסק. בהמשך יכול בעל העסק לנהל חינם את הכרטיס של העסק ולהכניס עדכונים ותמונות של העסק.

מדריך מעשי לפתיחת דף בגוגל לעסק שלי

כדי לפתוח כרטיס בגוגל לעסק שלי אתם חייבים שיהיה לכם חשבון פעיל בג'ימייל. את הכרטיס פותחים בקישור הבא: /www.google.com/intl/iw_il/business למעלה בצד שמאל לחצו על הקישור: התחילו עכשיו, ותגיעו לחשבון הג'ימייל שלכם. החשבון שלכם בגוגל ילווה אתכם מעתה לכל כניסה לדף העסקי שלכם, לכן גם אם יש לכם שתי חשבונות בגוגל או יותר, זכרו מה החשבון והקוד הסודי ששימש אתכם לכניסה הראשונית, אחרת לא תהייה לכם גישה לפרופיל שלכם. לאחר מכן המסך יבקש מכם להקליד את שם העסק. קורה שקרוב משפחה, עובד או מישהו שהזמנתם אצלו עבודת פרסום ושיווק לעסק כבר פתח עבורכם כרטיס עסק בגוגל. במקרה זה יופיע לכם במערכת שיש כבר עסק קיים בשם הזה בדיוק.

Adam Total

מערכת חכמה לניהול עובדים

חברת "מידע מחשבים פתרונות תוכנה בע"מ"  (Mida Software) נוסדה בשנת 1989 על ידי יזמים בעלי ידע רב בתחום ניתוח ופיתוח מערכות מידע. התפיסה המנחה קרא עוד

מה עושים אם מישהו פתח עבורנו חשבון עסקי בגוגל?

אז אם אתם מגלים שמישהו כבר פתח עבורכם כרטיס עסק בגוגל הפתרון הפשוט יותר במקרה זה הוא לנסות לאתר את פותח הכרטיס ולבקש ממנו שיצרף אתכם לבעלות הכרטיס. במידה שלא תוכלו לאתר את פותח הכרטיס תצטרכו לבקש מגוגל הרשאת כניסה, אחרי שתוכיחו את בעלותכם על העסק. אם לא מצאתם את שם העסק שלכם בגוגל המשיכו בתהליך כרגיל.

חיפושים באינטרנט

הגדרת כתובת העסק בכרטיס העסק

כעת, הממשק ישאל אתכם האם אתם רוצים שלקוחות אליכם פיזית, כלומר האם העסק הוא חנות או משרד, ואז תתבקשו להזין את כתובת העסק. אך גם אם אתם עסק דיגיטלי או מפעל ואינכם זקוקים שיגיעו אליכם פיזית, מומלץ כן להזין את כתובת העסק, זה מביא יותר חשיפות. אחרי שהזנתם את כתובת מגוריכם, ישאל אתכם גוגל האם העסק מספק שירות ללקוחות גם מחוץ למיקומו הפיזי. אם התשובה תהייה כן, תצטרכו להגדיר לגוגל מה הרדיוס שבו העסק שלכם נותן שירות. הגדירו טווח רדיוס סביר, כי אם זה ייראה לגוגל לא אמתי הוא יסנן את הפרופיל שלכם.

הגדרת קטגוריית העסק

לאחר מכן גוגל תבקש מכם לבחור את הקטגוריה של העסק שלכם – מתוך רשימה מוגדרת, לא ניתן להוסיף מילים. כך הלקוחות יוכלו למצוא אתכם כאשר יחפשו עסק בתחום הדומה לשלכם. אך גם כאן היזהרו לא להגזים. כלומר בחרו את המילה שמתארת באופן הכי מדויק את אופי ופעילות העסק, ולא להחליט לפי פופולריות או שיקולם אחרים. הפעולה הבאה היא להזין את פרטי ההתקשרות עם העסק. מס' טלפון, כתובת אינטרנט ומס' טלפון. לאחר אחר מכן תגיעו לשלב האימות שבו גוגל יוודא שאתם אכן בעל העסק. את האימות גוגל מבצעת בדרכים שונות התלויות בוותק של העסק ובפרמטרים שונים. לאחר האימות תקבלו אישור לניהול הכרטיס. אפשר גם לפתוח יותר מכרטיס אחד על אותו חשבון גוגל והאימות על כל עסק ייעשה כמפורט לעיל.

איך מנהלים את הכרטיס בגוגל לעסק שלי באופן שוטף

העלו פוסטים רלוונטיים בכרטיס העסק, וככל שתרבו בכך כך החשיפה תהייה גדולה יותר, אתם תופיעו ראשונים אף בתוצאות במנוע החיפוש של גוגל. עשו לכם קביעות של פעם או פעמיים בשבוע שבו אתם מעלים פוסט בכרטיס העסק שלכם. בגוגל לעסק שלי אתם יכולים להוסיף לפוסט קישור ישיר לאתר של העסק או לחיוג ישיר לעסק. מומלץ להשתמש באופציה זו בסוף הטקסט בתוספת משפט הנעה לפעולה.

 

אם אתם מתקשים בכתיבת הפוסט באופן יעיל ושיווקי מומלץ להיעזר בכותב תוכן מקצועי. בכרטיס הניהול, תחת לשונית המידע הזינו מידע רלוונטי על העסק, שכן מידע לא אמין (על שעות פעילות, על נגישות לנכים וכדומה) יתגלה ויגרום בעתיד לכתם על תדמית העסק. מומלץ גם להכניס בטקסט מילות מפתח (מילים שעליהם קיימים חיפושים רבים בגוגל), אם אינכם יודעים איך מוצאים את מילות המפתח התייעצו עם בונה אתרים או עם כותב תוכן.

תמונות בשירות גוגל

תמונות מושכות את העין, אין ויכוח על כך, ולכן העלו באופן קבוע תמונות לכרטיס העסק. נעבור ל'מחלקת הביקורת' בכרטיס העסק. מחלקת הביקורת היא מחלקה חשובה מאוד. שכן כמעט כל גולש שיגיע לכרטיס העסק שלכם יציץ בתגובות ועל פיהם יסיק את מסקנותיו לגבי האדיבות והשירות של העסק. מומלץ מאוד לבקש מלקוחות מרוצים, מחברים וקרובי משפחה להיכנס לכרטיס העסק שלכם ולרשום תגובות חיוביות. הפיצו להם את הקישור של כרטיס העסק בוואטסאפ, במייל בסמס או בכל דרך אפשרית. בגוגל לעסק שלי ניתן גם להשיב לתגובות הגולשים. ברשותכם נעבור ללשונית 'שירותים', תחת הלשונית 'שירותים' תוכלו להכניס רשימת מוצרים ומחירים. זה מתאים בעיקר לעסק המוכר מוצרים מסוימים בעלי מחירים קבועים ויציבים לאורך זמן.

האם גם לחנות מקומית חשוב לפתוח כרטיס בגוגל לעסק שלי?

כרטיס בגוגל לעסק שלי לא רק שהוא טוב לעסק, הוא מועיל מאוד מאוד לרווחיות העסק. תארו את הלקוח הפוטנציאלי שלכם, נמצא מטרים ספורים מהעסק שלכם, נניח מעבדה לתיקון טלפונים סלולריים במרכז פתח תקווה, כאשר תתגלה תקלה במכשיר הסמארטפון שלו הוא יבדוק במכשיר הסמארטפון לפני שירד לרחובה של עיר לחפש אתכם. תגידו אתם, לא יותר קל לחפש בנייד?! עכשיו שימו לב! מדובר בלקוח בשל, שלא צריך לשכנע אותו ולא לבזבז אנרגיות, הוא כעת במצוקה, הוא מחפש דחוף מעבדה לתיקון הסמארטפון. ואז כאשר אותו לקוח יחפש בגוגל מעבדה לתיקון טלפונים בפתח תקוה הוא יופנה מיד לחנותכם שהיא בעצם הקרובה ביותר למקום מגוריו, וכך זכיתם בחינם לגמרי בלקוח שלא היה מגיע אליכם לולא הופעת העסק בגוגל.

גוגל לעסק שלי למסעדות, מוסכים ומעבדות

בכרטיס הפרופיל שלכם בגוגל לעסק שלי ניתן גם לתקשר עם לקוחות פוטנציאליים, להודיע להם על שעות פתיחה ועל כתובת מדויקת. כרטיס בגוגל לעסק שלי אם הוא מנוהל נכון יכול בעצם להעיף את התדמית של העסק שלכם כלפי מעלה ולהגדיל את הלקוחות באופן ניכר. וכל זאת ללא עלות כלל! כך לגבי כל עסק בכל תחום שהוא. אך אם מדובר בעסקים כמו מסעדות, מוסכים ומעבדות תיקונים הכרטיס הוא הרבה יותר יעיל. המידע הטכני שהוא נותן ללקוח הפוטנציאלי יכול להיות שווה לכם הון רב, הוא פשוט מודיע לאדם שנמצא במרחק שני רחובות אם החנות פתוחה כעת או לא. בקיצור שווה…

Activenet

חייג עכשיו 072-2160782

Almog

חייג עכשיו 072-2160793

Defendsys

חייג עכשיו 077-3630460