קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

ליסינג מול השכרת רכב

השכרה לעומת ליסינג – מה ההבדל?

שוק הליסינג נמצא בפריחה חסרת תקדים. אין על כך כל פלא, חברות מציעות כיום טווח רחב של מודלים משתלמים המאפשרים לחברות ליהנות משירותי רכב נוחים במינימום טרחה ותחומי אחריות ובהתאמה גבוהה לדרישות העסק

על אף שבמבט ראשון, לא ברור מה ההבדל בין שכירת רכב ובין ליסינג, מדובר למעשה בשני שירותים המובחנים זה מזה באופן מהותי. כיצד באים הדברים לידי ביטוי ובאיזה מודל מומלץ לבחור? אספנו עבורך נקודות חשובות שכדאי לקחת בחשבון

ההבדל המהותי הוא בהיקף השירות ומהותו

על פניו, אנו מקבלים את אותו השירות. תמורת תשלום לחברה המתמחה בתחום הרכב, אנו עושים שימוש ברכבים מתוחזקים לתקופה מוגדרת. כך, אנו לא נדרשים לשאת בתחזוקת וניקיון הרכבים, בפתרונות אבטחה או בכל תחומי האחריות האחרים המגיעים עם צי רכבים בבעלות ישירה. גם שכירת רכב וגם שירותי ליסינג, מציעים מודל יעיל יותר לקבל שירותי רכב עבור העסק.

 

ההבדל המהותי, אמנם, הוא בהיקפו של השירות. במסגרת שכירת רכב, היקף השירות ברור – אנו מקבלים רכב שמשמש אותנו לנסיעה לזמן מוגדר. בליסינג, ניתן לבחור בין מספר רמות של שירותי ליסינג הנעים מקבלת פתרונות מימון לרכישת הרכבים ועד לשירותי תחזוקה שוטפים על בסיס ריטיינר ואפילו שירותי נהגים.

ליסינג עשוי להסתיים ברכישת הרכב

הבדל משמעותי נוסף בין השירותים, הוא המטרה הסופית שניתן להפיק מהם. בעוד שהבעלות על הרכב השכור תישאר תמיד בידי חברת ההשכרה, ליסינג עשוי לשמש כאמצעי למימון ארוך טווח, אשר בתום תקופת התשלומים יסתיים עם רכישת הרכב על ידי הלקוח. במובן הזה, ככל שזה יהיה השימוש שנעשה בשירות, ליסינג הוא אמצעי יותר נוח לרכישת רכבים מאשר שירותי השכרה.

מה בנוגע לתקופת השירות?

השכרת רכב היא במהותה לתקופה מוגבלת ולרוב, די קצרה. זהו פתרון מצוין למטרות קצרות טווח כמו חופשה, נסיעת עסקים או למשימות מוגדרות במסגרת פעילות עסקית. עם זאת, במידה והרכב משמש אותך לטווח הארוך ולעתים קרובות, ייתכן ששירותי הליסינג עשויים להיות משתלמים ונוחים יותר.

השכרה או ליסינג

גם אם בחרת בשירותי הליסינג, חשוב לזכור שהיקף השירותים גמיש למדי וניתן להתאים את תקופת ההתחייבות שלך ואת השירותים הנלווים בהתאם לשימושים שהעסק שלך זקוק להם

שילוב במודל העסקי של העסק

אחד מהיתרונות המשמעותיים ביותר בשירותי ליסינג, הוא האפשרות להתאים את מערך שירותי הרכב שלך במדויק לצרכיך.

 

• ניתן לשלב שירותי תחזוקה, תיקונים וחילוץ מסביב לשעון.

• שירותי ניקיון ואבטחה.

• שירות נהגים והסעות לעובדים.

 

את כל השירותים הללו, ניתן לקבל בתשלום חודשי קבוע. כך ניתן לחשוב תקציב תקופתי מדויק ולהעריך בדיוק מה יהיה היקף ההוצאות שלנו על שירותי הרכב של העסק.

דבר האקספרט

אם אתם מתלבטים בין ליסינג או השכרת רכב, כדאי שתדעו שמדובר בשתי שיטות שונות שבסופן תוכלו לנסוע על רכב חדש ומתוחזק, והתשלום שלכם הוא בעיקר הדלק. ההתאמה היא לפי סוג הלקוח וצרכיו ומה שאתם צריכים לבדוק בעצם הואההבדל בין תנאי ליסינג תפעולי לעומת השכרת רכב (ליסינג מימוני מיועד לממן רכישת רכב חדש כחלופה פיננסית להלוואות)

שיקולי מיסוי

חשוב לדעת, שירותי ליסינג עשויים להשפיע משמעותית על שיעור המיסוי המגולם בשכר העובדים. עובד המקבל כחלק מתנאי עבודתו רכב ליסינג, יידרש לשלם מס על השימוש ברכב. הסכום יקוזז משכר העובד. מצד שני, הוצאות אחזקת רב בליסינג ייחשבו כהוצאה מוכרת אשר מזכה בניכויים. חשוב שניקח גם את השיקול הזה בחשבון על מנת לבחון את כדאיות השירות ונבחן את היתרונות אל מול החסרונות. ככל שמדובר בהשכרת רכב, לעומת זאת. הדברים מורכבים בהרבה.

 

בעוד שעל שתי צורות השימוש ברכב – ליסינג והשכרה גם יחד – לא ניתן לקזז מע"מ, גם שווי השימוש ברכב בהשכרה רגילה הוא מוגבל למדי ומאפשר לקזז רק על "מרבית השימוש". לא תמיד פשוט להעריך באופן מדויק מהי "מרבית השימוש" ופעמים רבות אנו עשויים לגלות, כי הקיזוז זעום למדי.

אז איזה מודל הכי מתאים לעסק שלי?

בסופו של יום, הכול תלוי בצרכים הייחודיים של העסק שלך. במידה ופעילות העסק השוטפת שלך דורשת עובדי שטח הנמצאים בתנועה מתמדת, חשוב שיעמדו לרשותך רכבים במצב תפעולי מעולה ובעלויות צפויות ונוחות לחישוב. במובן הזה, שירותי ליסינג תפעולי הם אופטימליים.

 

עם זאת, אם משימות הרכב בעסק שלך נדרשות רק לעתים רחוקות, ייתכן מאוד שההתחייבות לשירותי ליסינג בהיקף נרחב עשויה להתגלות כמסורבלת ותגרור עלויות גבוהות ומיותרות. במקרים אלו, השכרת רכב במידת הצורך עשויה להיות פתרון מספיק בהחלט.