קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

השוואה בין מערכות CRM המומלצות ביותר + מדריך מפורט איך ומה לבחור (מעודכן 2024)

בחירת מערכת ניהול לקוחות (CRM - Customer relationship management) היא לא מהלך פשוט. הטמעת מערכת CRM לניהול לקוחות בעסק היא מהלך חשוב ביותר ותפקידה לקדם את הפעילות העסקית וקשרי הלקוחות שלכם. צוות מומחי אקספרט בדק ובחן עשרות תוכנות CRM ולפניכם ההמלצות שלנו בסקירה מלאה.

קרא עוד

מערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM) נועדה לסייע לכם, בעלי העסקים, לתעד ולעקוב אחר כל ההתקשרויות, הקשרים, היחסים והפעילות ביניכם לבין לקוחותיכם הקיימים והפוטנציאליים (לידים). תוכנת CRM מהווה למעשה תחליף לריבוי הקבצים, הגיליונות האלקטרוניים (אקסל) והאפליקציות, שנועדו יחד ליצור מעטפת תיעוד של נתוני הלקוחות ושל פעילותם. אם עד היום השתמשתם באקסל ואתם מרגישים שצריך להמשיך הלאה לשלב הבא ולעבור למערכת CRM מסודרת – במאמר הזה ניסינו להסביר לכם מה זה CRM בכלל והאם אתם צריכים – וכמובן ריכזנו את המערכות המובילות בשוק היום והשוואה ביניהן.

 

סרטון של נמרוד רייזנר, מנכ"ל אקספרט על בחירת מערכת CRM לעסק שלכם:

 

 

כך, עם מערכת ה CRM, תוכלו ליהנות בקלות מארגון, סדר ויעילות, בכל הנוגע לניהול המידע הנוגע ללקוחותיכם, לסנכרן אותו במערכות הארגון ולחשוף אותו בקלות למנהלים ולעובדים הרלוונטיים, לטובת ניצולו בהתאם לתפקידיהם ולמטרות החברה.

 

המידע הרב הנאגר במערכת ה CRM יסייע לכם בהכרת הלקוחות, דפוסי התנהגותם, מאפייני פעילות הרכישה שלהם והיסטוריית פעילותם והמערכת תעניק לכם גישה למידע זה בכל רגע נתון. את כלל המידע הנאגר והמופק על ידי המערכת עליכם לנצל בחוכמה למטרות שיווק, קידום מכירות, שימור לקוחות, ניהול קשרי לקוחות, שביעות רצון הלקוחות וכמובן – למטרת הגדלת פוטנציאל הרווח של העסק.

מה הוא סופר-ספק?

ספק שסטנדרט של מצוינות בלתי מתפשרת הוא ערך עליון בתפיסת ההפעלה שלו

ספק שהתחייב, כן כן- התחייב, לתת שירות מעולה לעסקים של אקספרט

ספק שהתחייב לבחון ובמידת האפשר להציע הטבות ייחודיות לעסקים של אקספרט

ספק שממוצע ציון שביעות הרצון שקיבל מלקוחותיו גבוה מ-90%

המחויבות של אקספרט לבעלי עסקים
סופר-ספק
למצוא לכם התאמות מושלמות

באקספרט תמצאו מידע על ספקים מעולים (סופר-ספקים) שעברו בדיקה והתאמה מלאה לצרכים שלכם, בעלי העסקים. בחירה בספק של אקספרט תבטיח לכם פתרון איכותי ולא מתפשר ולעתים קרובות- גם הטבה ייחודית.

קראו עוד על החזון של אקספרט
לימודים
לחלוק אתכם את הידע שלנו

אנחנו מאמינים שידע זה כוח. אחת מן הדרכים בהן בחרנו לעזור לכם, בעלי העסקים, היא באמצעות יצירה של תוכן איכותי, תכליתי וישים כדי שתוכלו לעזור לעסק שלכם לעשות בחירות חכמות ונכונות.

האקדמיה של אקספרט

8 מערכות CRM המומלצות - השוואה

לרשימה המלאה

שימו לב: חשוב שתפנו לסופר-ספקים דרכנו ולא באופן ישיר- ככה תוכלו לקבל יחס ושירות מעולים!

למידע נוסף

מה זה CRM בכלל?

מערכת CRM (Customer Relationship Management) הינה מערכת לניהול הקשרים והיחסים העסקיים עם הלקוחות. המערכת נמצאת בשימוש במרבית העסקים, החברות והארגונים כיום ומשמשת לניהול כלל האינטראקציות עם לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים, תוך תיעוד כלל הפעילות: החל מקליטת הלקוח ופרטיו, דרך תיעוד התקשרויות עמו (לרבות הצעות מחיר, פניות לשירות לקוחות, התכתבויות, שיחות, פגישות וכו') ועד למעקב אחר מכירות שבוצעו.

המערכת והכלים המגוונים הנכללים בה, מיועדים לשמש אתכם, בעלי העסקים, לניהול כלל התהליכים המתרחשים בעסק מול הלקוחות, בקלות, בפשטות ותוך שמירת כלל המידע הנוגע לכל לקוח ולקוח הצגתו בפניכם על פי דרישה. כמו כן, אחד ממאפייני המערכת העיקריים הוא האינטואיטיביות והפשטות, המאפשרות לכל עובד מורשה בארגון להיחשף לכלל המידע, בסנכרון מושלם ולהכיר ברגעים ספורים את הלקוח שפנה אליו ואת היסטוריית פעילותו והתקשרויותיו עם העסק. ארגון מידע זה והשליטה בו מאפשרים לכם לשפר ולשדרג באופן חסר תקדים את מערכת היחסים עם לקוחותיכם ובכך להגדיל את פוטנציאל המכירות והרווח של העסק.

מדוע עסקים משתמשים במערכת CRM?

בעבר, היה כלל המידע על הלקוחות ופעילותם מפוזר בין שלל קבצים שונים ולעיתים אף בניירת. כך, בכל אינטראקציה עם לקוח, נאלצו עובדי החברה לדלות את המידע ממספר מאגרים שונים, בהתאם לסוג המידע הנדרש: התכתבויות קודמות עם הלקוח, רכישות שבוצעו, פניות לשירות הלקוחות, הצעות מחיר שנשלחו, סיכומי פגישות ושיחות ועוד.

כיום, עסקים יכולים ליהנות מריכוז כלל המידע במקום אחד, ומהיכולת להיחשף אליו בפשטות ובמהירות, על ידי הקלדת פרט מזהה של הלקוח בלבד. לאחר זיהוי הלקוח, נחשף בפני המשתמש כל המידע הנמצא במערכת, הנוגע ללקוח זה, באופן מסודר ומאורגן ועל פי קטגוריות מוגדרות. כל שעל המשתמש לעשות הוא לבחור בתפריטי המערכת מה המידע הנדרש וזה יוצג בפניו מיידית.

יכולותיה של מערכת ה CRM

למערכת ה CRM יכולות רבות המיועדות לשדרג ולייעל את פעילות העסק שלכם בשלושה רבדים עיקריים: שירות ללקוח, ניהול BIG DATA, ריכוז וסנכרון מידע. אלו, מיועדים לאפשר לכם, בעלי העסק לנהל בקלות את פעילות העסק ולנצל ולמנף את המידע הרב לטובת קידומו. מערכת ה CRM מאפשרת לכם ליהנות מיתרונות רבים ומכלים הנחוצים לפעילות העסקית היומיומית הסדירה ונותנת מענה למגוון צרכים חיוניים של העסק:

  • ריכוז מידע, מסמכים וטפסים הנוגעים לכל לקוח – זוהי התכונה העיקרית והחשובה ביותר של המערכת. תיעוד הוא הבסיס להתנהלות נכונה מול לקוחות. המערכת מאפשרת לתעד כל התקשרות ופעילות תוך ריכוזן באופן מאורגן ומסודר בכרטיס הלקוח. כך, כל מייל, שיחה, מסמכים וטפסים, פגישות, משימות, הצעות מחיר, רכישות וכו', מתועדים ומוצגים בפשטות, בפני כל עובד או מנהל בחברה המעוניינים במידע זה. לכל לקוח הנמצא במערכת ישנו "כרטיס" הכולל את כל המידע הנוגע לפעילותו. באופן זה, בכל התקשרות עם לקוח, תוכלו לדעת ברגע את פרטיו, את היסטוריית ההתקשרויות עמו, את הצעות המחיר שקיבל, המוצרים והשירותים שרכש, התשלומים שהתקבלו ממנו ועוד. מידע זה יסייע לכם להבין את דפוסי התנהגותו, לנתח בקלות את פעילותו ולהעניק לו באמצעות כל אחד מנציגי החברה את השירות הטוב ביותר, מתוך היכרות מלאה שלו ושל פעילותו. יכולת זו לזיהוי לקוח מאפשרת לשדרג באופן משמעותי את רמת שירות הלקוחות ולהעניק ללקוח שירות אישי וממוקד על ידי כל אחד מעובדי ומנהלי החברה, אודות להצגת כל המידע הרלוונטי הנוגע להתנהלותו מול החברה. כך, שביעות הרצון של הלקוחות עולה, כאשר בכל התקשרות של הלקוח הוא מרגיש שמכירים אותו, אין לו צורך להציג את עצמו כל פעם מחדש ונותן השירות יודע מיידית מול מי עומד, את היסטוריית פעילותו וביכולתו לסייע לו בכל בקשה וביעילות מרבית. כמו כן, המידע הרב הנאגר על כל לקוח מאפשר זיהוי וניתוח דפוסי התנהגות והזדמנויות ומגדיל את פוטנציאל המכירות.

 

  • ניהול לידים – לידים מהווים בסיס להרחבת מעגל הלקוחות ולהגדלת פוטנציאל המכירות והרווחים של החברה. ניהול נכון של הלידים, תוך מעקב אחר תוצאות ההתקשרות עם כל אחד מהם, חיוני ביותר עבורכם כבעלי העסק. באמצעות תוכנת CRM ניתן לעקוב אחר הטיפול בכל ליד ועם הפיכתו ללקוח, לקלוט את פרטיו למאגר הלקוחות.

 

  • תיעוד וריכוז כלל המידע על מגע עם הלקוח: תיעוד הוא הבסיס להתנהלות נכונה מול לקוחות. המערכת מאפשרת לתעד כל התקשרות ופעילות תוך ריכוזן באופן מאורגן ומסודר בכרטיס הלקוח. כך, כל מייל, שיחה, מסמכים וטפסים, פגישות, משימות, הצעות מחיר, רכישות וכו', מתועדים ומוצגים בפשטות, בפני כל עובד או מנהל בחברה המעוניינים במידע זה. המערכת מספקת תמונה ניהולית, מכירתית ושיווקית מלאה ומקיפה של מסע הלקוח מרגע ההתקשרות הראשונית עמו.

 

  • סנכרון מידע – סנכרון כל המידע בין המחלקות השונות, העובדים והמנהלים, הכרחי לשם פעילות תקינה של העסק, לייעול העבודה ולבזבוז זמן יקר ומשאבים בחיפוש אחר מידע הנוגע לפעילות לקוחות.

 

  • מעקב אחר פעילותו נציגי החברה – מערכת ה CRM מאפשרת לבחון את פעילות נציגי החברה ולהיחשף לכלל המידע הנוגע לפעילות זאת, המתועד באופן רציף: התקשרויות עם לקוחות, היקף מכירות, היקף פגישות, כמות הצעות מחיר ועוד. כל אלו יוצרים שקיפות ומהווים כלי שימושי ביותר לבחינת תפוקת העובדים. כמו כן, המערכת מאפשרת הקצאת משימות לכל עובד ומעקב אחר ביצוען.

 

  • הפקת דוחות – מכיוון שהמערכת מנהלת Big Data, ניתן להפיק באמצעותה דוחות הנוגעים לכלל המידע, תוך שילוב מגוון קטגוריות שונות, פילוחים וסינונים. דוחות אלו לא ניתנים להפקה כאשר המידע מנוהל בקבצים נפרדים או במערכות שונות.

 

  • התאמה אישית לעסק – תוכנות ה CRM של ימינו מאפשרות ביצוע התאמות למאפייני העסק ופעילותו ובכך יוצרות סביבת עבודה יעילה ופרודוקטיבית לכל עסק ולכל סוג פעילות.

 

האם גם אתם צרכים מערכת CRM?

התשובה היא חד משמעית – כן! לא משנה מה תחום העיסוק שלכם, מערכת ה CRM הינה כלי בסיסי וחיוני ביותר לניהול נכון של לקוחות העסק ופעילותם. כיום, המערכת נמצאת בשימוש בכלל הענפים במשק ומשמשת חברות, ארגונים ועסקים קטנים כגדולים, לארגון המידע הנוגע ללקוחותיהם.

בין אם מדובר בעסק קמעונאי, חברת הייטק, סוכנויות נדל"ן ומתווכים, או חברות המספקות שירותים למיניהם ובין אם מדובר בעסקים קטנים ופרטיים כדוגמת קוסמטיקאיות, יועצים וכו', ארגון וניהול המידע הנוגע ללקוחות מתבצע באופן היעיל ביותר באמצעות מערכת CRM.

אז אם גם אתם מעוניינים להעניק ללקוחותיכם את השירות הטוב ביותר ובמקביל ליהנות ממאגר נתונים מקיף ומאורגן, מעבודה יעילה ונוחה, מחיסכון בזמן, מדוחות שיסייעו לכם למנף את המידע שנאגר לטובת מינוף עסקי ומשלל היתרונות של מערכת ניהול לקוחות חכמה הכוללת את כל המידע על לקוחותיכם ופעילותם – מערכת CRM הינה הפתרון האידיאלי עבורכם.

כיצד תבחרו את מערכת ה CRM המתאימה ביותר לעסק שלכם?

כיום, ישנו מבחר רחב של תוכנות ומערכות CRM המוצעות לכל המעוניינים בכך. על מנת לבחור את המערכת הנכונה ביותר עבורכם ועבור העסק שלכם, יש לבחון מספר קריטריונים עיקריים:

  • אינטואיטיבות ופשטות – יש לוודא שהמערכת פשוטה וקלה לתפעול, כך שכלל עובדי החברה ומנהליה יוכלו להשתמש בה באופן שוטף וללא כל קושי. בדקו שהממשק נוח וברור ושניתן בקלות להגיע באמצעות התפריטים השונים לכל מידע רצוי וכך גם לעדכנו.

 

  • התאמה לתהליכי העבודה ומאפייני העסק – בחנו את התאמה של המערכת לעסק שלכם ולתהליכי העבודה הקיימים בו. מערכות CRM מסויימות מותאמות לחברות וארגונים גדולים וייתכן שחלק מהכלים והעזרים בהן אינן רלוונטיות לעסקים קטנים ובינוניים. באותה מידה, מערכות המותאמות לעסקים קטנים, עלולות שלא לכלול כלים או אפשרויות להפקת דוחות שכן נדרשים עבור העסק שלכם.

 

  • כלים ועזרים – בדקו אילו כלים ועזרים מציעה התוכנה ואם נותנת מענה לכלל הצרכים של העסק שלכם.

 

  • תמיכה – כמו בכל מערכת ממוחשבת אחרת, גם מערכת ה CRM דורשת לעיתים התערבות של אנשי תמיכה, לשם הדרכה או עזרה בשימוש או טיפול בבעיות. לכן, וודאו שישנה תמיכה אנושית זמינה למערכת אותה ברצונכם לרכוש.

 

  • וותק ומחיר – בדקו האם המערכת בה אתם מעוניינים וותיקה ונמצאת בשימוש עסקים, חברות וארגונים כבר תקופה ארוכה. מערכות בעלות וותק הינן אמינות יותר ולרוב גם משוכללות ומשופרות יותר, הודות לניסיון הרב שנצבר לאורך שנות פעילותן.

 

אין ספק שאם החלטתם לרכוש מערכת CRM עבור העסק שלכם – זוהי אכן החלטה עסקית נכונה ונבונה. אנחנו באקספרט נשמח לסייע לכם לבחור במערכת המתאימה ביותר לעסק שלכם, על מנת שתוכלו להפיק ממנה את המיטב עבורכם, עבור העסק ולא פחות חשוב – עבור לקוחותיכם.

פירוט על תוכנת CRM של כל אחד מהספקים המומלצים שלנו

5.0

מספקת לבעלי עסקים פתרון תוכנה פשוט וכרטיס כניסה לעולם האוטומציות השיווקיות בדגש על ניהול לקוחות והגדלת מכירות. תוכנת ה – CRM שלנו מרכזת מגוון פתרונות לעסקים קטנים, בינוניים וארגונים גדולים, מניהול לידים אפקטיבי דרך שירות לקוחות ועד ניהול פרויקטים. ONE-STOP-SHOP לניהול העסק עם התמחות בשוק הישראלי ותמיכה מלאה בעברית בכל תהליך ההטמעה.

יתרונות וחסרונות
  • קל להתחבר, קל לעבוד וקל להדריך את העובדים
  • מערך שירות הכולל תמיכה טלפונית בזמינות גבוהה
  • גמישות מלאה בהתאמה של המערכת לעסק
  • מערך הטמעות מקצועי הכולל מנהל תיק צמוד
  • קל להעלות את המידע הישן ולהתחיל לעבוד
  • חיבור ישיר לכל מערכת לא צריך תוכנות צד שלישי
פיצ'רים מרכזיים
  • ממשק מלא וחיבור לתוכנת הנהלת חשבונות
  • סליקת אשראי בתוך הצעת המחיר והישר מכרטיס הלקוח
  • קליטת לידים מכל האפיקים (פייסבוק, אימייל, SMS)
  • ניהול פרוייקטים ומשימות
  • שליטה על צוות עובדים
  • הקלטות שיחה
ביקורות משתמשים
4.6
bmby היא מערכת CRM חדשנית, הכוללת מנגנון לניהול לידים, מרכזיה טלפונית, מערכת דיוור במייל ו-sms, תוכנת חשבוניות וסליקה. המערכת מנוהלת באמצעות אפליקצית ניהול לאייפון ואנדרואיד. זו מערכת ניהול לידים וקמפיינים שאוספת את כל הלידים מפייסבוק, גוגל, outbrain ואחרים, מאפשרת טיפול בלקוח, משפרת את יחס ההמרה ומורידה את העלויות
יתרונות וחסרונות
  • פתרון מושלם לכל צרכי העסק
  • שירות לקוחות מצריך קצת שיפור
  • אפליקציה פחות נוחה לשימוש
פיצ'רים מרכזיים
  • מערכת חדשנית
  • מותאם גם לניהול קמפיינים
  • לשיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות
  • יצירת דוחות לגבי פעילות הלקוח
  • יחס אישי ואדיב
ביקורות משתמשים
5.0
ZebraCRM היא מערכת CRM המאפשרת גישה ועבודה מכל עמדה המחוברת לאינטרנט. ZebraCRM מבית אייקום תוכנה מספקת פתרונות ייחודיים מבוססי פלטפורמת WEB ומחשבי כף יד בהתאם לצרכי הלקוח. העבודה נעשית בגמישות וביצוע התאמות עצמאית, ללא תלות במתכנת והכל נעשה בממשקי ניהול מערכת פשוטים ואינטואיטיביים
יתרונות וחסרונות
  • תמיכה מהירה ואיכותית
  • מחיר זול וטוב
  • מערכת מצויינת
  • השירות שלהם מעבר לכל דימיון
  • אפליקציה חלקית
פיצ'רים מרכזיים
  • מודולאריות גמישות מקסימלית
  • מושלם למנהלי מכירות
  • התאמה למנהלי חשבונות
  • ממשקים למערכות חיצוניות - לידים מדפי נחיתה, ממשקי טלפוניה ועוד
  • צוות שירותי מקצועי וקשוב
ביקורות משתמשים

השוואה ראש בראש - מערכות CRM

איך תבחרו מערכת CRM מושלמת לעסק?

בעולם העסקים של היום בחירת מערכת ניהול לקוחות (CRM – Customer relationship management) היא לא עבודה קלה כלל. עסקים וחברות משקיעים עשרות אלפי שקלים בבחירה והטמעת מערכת ניהול לקוחות בארגון או בעסק, וזאת במטרה ברורה לקדם את הפעילות העסקית ולחזק את הקשר עם הלקוח.

 

במאמר שלפניכם נעניק לכם מספר כלים חזקים שיסייעו לכם להבין למה העסק שלכם חייב מערכת CRM, אילו סוגי מערכות קיימות וכיצד בוחרים:

מהי מערכת ניהול לקוחות (CRM)?

מערכת ניהול לקוחות או בשמה המלא, מערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM – Customer Relationship Management), היא מערכת ממוחשבת המתאימה לכל סוגי העסקים שיש להם לקוחות והם צריכים לנהל אותם, לדוגמא; קבלנים, חברות לניהול פרויקטים, ארגונים או גופים שנותנים שירות וזאת על מנת לנהל את הקשר עם הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאלים שלהם.

מטרת מערכת ניהול הלקוחות הנה לסייע לארגון ולעסק במגוון רחב של תחומים, כגון:

  • ניהול ומעקב אחרי הלקוחות פוטנציאלים של הארגון/העסק
  • מעקב ושימור של לקוחות קיימים
  • בקרה ופיקוח על העובדים
  • מתן דוחות אודות הפעילות העסקית ושירות הלקוחות הארגון/העסק
  • ריכוז מאגרי המידע ויצירת שפה משותפת

 

מדוע כל עסק או ארגון חייב מערכת ניהול לקוחות (CRM)?

לקוחות הם המשאב הכי חשוב היום בכל ארגון או עסק. בהיעדר מערכת CRM, נדרש מנהל החברה או העסק לנהל באמצעות מחלקת ניהול הלקוחות של החברה או בעצמו את היחסים מולם. התנהלות ללא מערכת ניהול לקוחות יכולה לגרום לעסקים וחברות לאבד מידע רב שיכול לשמש אותם בעתיד לצורכי שיווק וגיוס לקוחות חדשים.

לכן, על מנת שתוכלו להמשיך לאסוף מידע אודות הלקוח, עליכם להשתמש במערכת CRM שתסייע לכם במגוון רחב של תחומים

  • גיוס לקוחות חדשים
  • פיתוח הפעילות העסקית
  • מעקב אחרי תפוקת העובד ועוד
מערכת CRM היתרונות

שימוש נכון במערכת CRM יסייע לעסק או לחברה לרכז את המידע הרלוונטי אודות הלקוח תחת מערכת אחת מה שיגרום ליצירת שפה משותפת בעסק או בארגון – והתוצאה? יותר עסקאות ויותר לקוחות. אבל! אל תתפתו להטמיע אצלכם מערכת CRM חינמית, בכל אופן לא באופן קבוע כי היא לא תתן לכם את כל הכלים שהעסק צריך.

אילו סוגי מערכות CRM קיימות בשוק?

כשמדברים על מערכות CRM עלינו להבין שיש מגוון רחב של מערכות ותוכנות שיכולות להשפיע על הבחירה שלנו. אם בעבר היה נהוג לעבוד עם מערכות תוכנה שמותקנות על המחשב (offline/semi-online) ומדברות ביניהן רק באמצעות נתונים, כיום אנו רואים מעבר למערכות מחשוב בענן, שמאפשרת למשתמש נגישות מלאה וגישה למידע בעזרת שימוש באינטרנט וללא צורך במחשב ייעודי.

 

המעבר למערכות ענן שינה באופן משמעותי את דרך העבודה של העסקים והארגונים, שכעת יכולים לעבוד מהבית ולקבל בקרה יותר עדכנית מבלי להיות מוגבלים למחשב ייעודי ובכך לאפשר גמישות גדולה יותר לעסק או לחברה.

דוגמאות למערכות נפוצות בתחום ניהול קשרי הלקוחות

1. מערכת קוד פתוח מבוססת ענן – קוד פתוח משמש בעולם התוכנה לציון תוכנה שקוד המקור שלה פתוח ונגיש לכל מי שחפץ בו והוא חופשי לשימוש, לצפייה, לעריכת שינויים ולהפצה מחודשת לכל אחד ואחת. ישנן מערכות לניהול לקוחות שעובדות על קוד פתוח מה שמאפשר לבעל העסק או הארגון להתאים את המערכת לצרכיו האישים ולבצע שינוים בדרך כלל בעזרת מתכנת ולפי דרישתו.

 

למי זה מומלץ: שימוש במערכת קוד פתוח מומלץ בעיקר לחברות או עסקים בעלי ידע מעבר לבסיס הטכנולוגיה המוכר.

 

על מנת שנוכל לקבל החלטה ולדעת האם מערכת קוד פתוח היא המתאימה ביותר עבורנו עלינו לבחון בעיקר 2 מצבים:

 

  • הראשון הוא עלויות, שימוש במערכת קוד פתוח ברוב המקרים זול משמעותית משימוש במערכות מבוססות ענן ובעלות ממשק אחיד שניתן להוסיף ולהוריד שדות לפי בחירה.
  • השני הוא ידע בתכנות. אל תנסו לבנות מערכת בעצמכם או להשתמש במערכת קוד פתוח אם הידע הזה לא נמצא ברשותכם הקפידו לבדוק את 2 המצבים האלה לפני שאתם חושבים לעבוד עם מערכת קוד פתוח.

 

2. מערכות מבוססות ענן – מערכות מבוססות ענן יכולות להיות גם הן בעלות קוד פתוח, אך רובן המכריע בעלות קוד נגיש, כלומר ניתן לראות את הקוד, אך לא ניתן לבצע שינויים מבלי שאותו ספק מערכת יאפשר לנו לבצע זאת.

מערכות אלה נפוצות ביותר מכיוון שלא מצריכות מאיתנו ידע קודם בתכנות ומאפשרות לנו ליצור ולהוסיף שדות לפי דרישת הלקוח ולהתאים את המערכת לארגון.

 

למי זה מומלץ: שימוש במערכות מבוססות ענן לעומת מערכות קוד פתוח אינו מצריך מהמשתמש להיות בעל ידע בתכנות כמו שדרוש מאיתנו במערכת קוד פתוח. הסיבה העיקרית שכדאי ואפילו עדיף לעסקים לבחור במערכות בעלות אפשרות לערוך או להוסיף שדות לפי רצונם היא מכיוון שבעולם העסקים של היום השינויים הם ברמה חודשית ואפילו יום יומית, לכן בעל עסק או מנהל בחברה שמעוניין לפתח את הפעילות העסקית שלו לא יכול להתעכב בכל עדכון או פיתוח קטן במערכת שהוא צריך לבצע.

 

  • הבדל נוסף שקיים בין המערכות הוא שכיום אנחנו לא הלקוח הבלעדי של תוכנות ניהול הלקוחות וסביר להניח שיש לקוחות נוספים שמעוניינים לבצע שינוים מה שיעניק לנו אפשרות לשדרג את העבודה במערכת מבלי שנצטרך להוסיף תשלום נוסף לפיתוח.

הסיפור שלי עם מערכות ניהול לקוחות מתחיל עוד מהעסק הראשון שהקמתי

 

כאשר הקמתי את העסק שלי הייתי כמעט כמו כל עסק בהקמה, ניסיתי לראות איך אני יכול לצמצם עלויות ולא להוציא כספים מיותרים. לכן לא מיהרתי לרכוש מערכת ניהול לקוחות. האמנתי שאני יכול להסתדר עם מחברת אקסל מכיוון שאמרתי לעצמי "אני עסק קטן בתחילת דרכו נסתדר כמה חודשים בלי ונעבוד על חוברת אקסל" ופה טעיתי. אותו מצב גרם לי להבין שבעולם הניהול והמכירות של ימינו אין מקום לעסקים שלא עובדים על מערכות ניהול לקוחות ולכן החלטתי להתמחות בנושא ולקחת את זה לרמת מומחיות הכי גבוהה שיכולה להיות

גיל חיים מייסד ומנכ"ל קבוצת H.G.C

גיל חיים

בעלים של חברת היעוץ HGC

חברת HGC הטמיעה למעלה מ-100 מערכות CRM בעסקים קטנים ובינוניים, לחברה ניסיון רב בעבודה עם מערכות CRM שונות

Mobile CRM - הדבר הבא במערכת ניהול הלקוחות שלך

בשנים האחרונות השימוש במובייל בקרב בעלי עסקים צומח בצורה משמעותית ולכן תוכנות הניהול חייבות להיות מותאמות לעבודה מהשטח והיכולת לתפעל CRM מהסלולרי, כך שכדאי שתשימו את הנושא בעדיפות גבוהה של הצרכים שלכם.

 

מערכות CRM מתקדמות כבר מאפשרות עבודה בסלולרי על ידי אפליקציית CRM שפותחה במיוחד לסמארטפונים ואייפדים או באמצעות Cloud CRM רספונסיבי שיש לה התאמה מלאה למובייל ולחוויית המשתמש בשטח והיא גם המועדפת, כיוון שיש בה את כל מה שיש במערכת CRM רגילה.

 

לפני שאתם רוכשים מערכת CRM עשו שיקול גם לצרכים אונליין ולעובדים שנמצאים בשטח, כי אולי עדיף שתרכשו מערכת ה-Mobile CRM מתאימה שתקדם את נציגי השטח שלכם במענה זמין ואפקטיבי ללקוחות, בדיקת היסטוריה וביצוע מעקב ועוד, מה שמייעל את עבודת השטח שלהם.

Mobile CRM

כיצד בוחרים מערכת CRM?

על מנת שנוכל לבחור מערכת ניהול לקוחות שמתאימה לעסק או לארגון עלינו לבדוק מספר נקודות עיקריות שיסייעו לנו בבחירה:

 

1. אפיון צרכים – כאשר אתם בוחרים מערכת ניהול לקוחות עליכם לבצע אפיון צרכים. אפיון צרכים הינו השלב המקדים ביותר ואפילו לפני בחירת המערכת עצמה. אפיון צרכים יכול לסייע להבין איזה תהליכים אנחנו רוצים לבצע בעזרת אוטומציות, אילו כלים אנחנו דורשים מהערכת וכמובן איזה דוחות אנחנו רוצים שהיא תציג לנו ומה המערכת חייבת לכלול.

 

אפיון צרכים חייב לכלול בתוכו את הדברים הבאים:

 

2. תרשים זרימה של תהליך המכירה – יש לבנות דיאגרמה או לחילופין מסמך שמסביר על אופן פניית הלקוח אל העסק או החברה

 

3. אוטומציות שיווקיות – רשימת המשימות האוטומטיות שאנו רוצים שהמערכת תבצע עבורנו. הקפידו לבצע במהלך אפיון הצרכים פירוט מסודר של הפעילות השיווקית, כלומר נסו להבין מה אתם רוצים שיקרה באופן אוטומטי לחלוטין בכל שלב ושלב בעבודה במערכת.

 

לדוגמא הצטרפות של לקוח חדש תוביל לשליחת מסרונים (SMS) בצורה אוטומטית ללקוח, שליחת SMS לפני ואחרי פגישת היכרות, וידוא הגעה לפגישה, שליחת אישור תשלום ועוד.

 

  • שליחת טפסים ללקוח – כבר בשלב האפיון עלינו לבחון האם יש מסמכים שנשלחים ללקוח כגון הסכמים, טופס רישום, שאלון לקוח ועוד. אפיון מוקדם של טפסים אלו יכול לחסוך המון זמן בהמשך.
  • חשוב לזכור אפיון צרכים הינו קריטי לתהליך ואף רצוי להשתמש באיש מקצוע לצורך זיהוי בעיות וניתוח תהליך המכירה או קשרי הלקוחות.

 

4. מערכת מבוססת ענן – הקפידו לבחור מערכת מבוססת ענן. שימוש במערכת כזו יאפשר לכם לדבר עם מחלקות אחרות בארגון, חיבור מקורות מידע חיצוניים כמו פייסבוק, אינסטגרם, אתר החברה ועוד.

 

5. מערכת API (Application Programming Interface) – כיום בעסקים אין מערכת אחת שמרכזת בתוכה את כל המידע הרלוונטי לארגון, לכן בעת בחירת מערכת CRM, הקפידו על כך שהיא בעלת ממשק API מלא שיאפשר לה לדבר עם מערכות חיצוניות ולהעביר מידע למערכות מחוץ לעסק או לארגון. לדוגמא נניח ומכללה רשמה תלמיד והיא מעוניינת לשלוח לו הודעה על הרשמה דרך מערכת חיצונית, בעזרת API ניתן לעשות זאת. כמובן שיש מערכות לניהול לקוחות שניתן לשלוח מהם מיילים ומסרונים (SMS).

 

6. שפה משותפת בין המודולים – לפני שאתם מתחילים לעבוד הקפידו לשאול את ספק המערכת האם המודולים במערכת יכולים "לדבר" ביניהם, לדוגמא לקוח שביצע הזמנה וכרטיס הלקוח שלו מתעדכן אוטומטית, אפילו שמדובר בשני מודולים שונים- לקוחות והזמנות.

 

7. גמישות – הקפידו לבחור מערכת שתאפשר לכם ליצור שדות ולבצע שינויים מבלי לעבור אצל מתכנת או חברת התוכנה. שינוי שדות בארגונים הוא הכרחי ומתפתח ככל שהעסק מגדיל את השימוש והתלות שלו במערכת ניהול הלקוחות CRM.

 

8. עלויות – נקודה האחרונה שבדרך כלל צריך לבדוק במערכת CRM היא עלות השימוש. מערכות רבות נוטות להציע משתמשים ללא עלות כלומר בחינם' אך עם אפשרויות מוגבלות וככל שתרצו יותר פיצ'רים תצטרכו לשלם על זה יותר. לכן הקפידו לבחור מערכת שתענה על הצרכים שלכם ותיתן לכם את הפתרון הטוב ביותר עבורכם ותעניק לכם את היחס הגבוה ביותר של עלות מול תועלת. מערכות כאלה בדרך כלל יעלו כ-120 ₪ עד 150 ₪ לחודש בגין משתמש אחד.

 

  • חשוב להיזהר ולשים לב לאותיות הקטנות! מערכות רבות דורשות מינימום משתמשים, כלומר בעצם הרכישה היא לא של משתמש אחד, אלא 3 ולפעמים 5 משתמשים בעת ההצטרפות למערכת.

 

שירות/תמיכה – הקפידו לבדוק שמערכת ניהול הלקוחות (CRM) שאתם חפצים בה מעניקה גם שירות תמיכה טכני למקרה של תקלה או שאלה. חשוב עוד לזכור! כיום רוב החברות מעניקות שירות זה ללא תשלום או מגבילות את התמיכה לכמות קריאות בהתאם לסדר גודל הלקוח וכמות המשתמשים.

מערכת CRM

כבר יש לכם מערכת CRM ומחפשים לשדרג?

שימוש נכון במערכת CRM יכול לשנות את הביצועים של עסק וארגון בצורה משמעותית. עסקים בעלי מערכת CRM קיימת בעסק או בארגון שלהם, חייבים לבדוק האם המערכת עובדת בשבילם או שהם עובדים עבורה. חברות רבות נדרשות להזין את המערכת במידע רב למרות שבעצם המערכת היא זו שתפקידה לעדכן את הנתונים ולהציג דוחות. לכן, הקפידו לבחון מערכות חדשות כל כמה שנים ולראות האם יש לכם כעסק או ארגון תמיד את האפשרות להתחדש.

חשוב לציין שיש לא מעט חברות שמספקות תוכנת CRM לעסקים וחברות – לכן הקפידו לבדוק תמיד את 7 הנקודות שצוינו, תמיד תשאפו לחדשנות וככה תוכלו לדעת האם אתם נמצאים במקום טוב או לא מבחינה עסקית וטכנולוגית

שאלות נפוצות

כמה אמורה לעלות מערכת CRM?

מערכות שנותנות מענה טוב, פיצ'רים ואפשרויות תפעול מגוונות, בדרך כלל יעלו כ-120 ₪ עד 150 ₪ לחודש בגין משתמש אחד.

על אלו צרכים עונה מערכת CRM?

מנהלת מעקב אחרי לקוחות פוטנציאלים וקיימיםמפקחת על העובדיםמאפשרת הוצאת דוחות פעילות העסקית ושירות לקוחותמרכזת את מאגרי המידע

איזו מערכת CRM היא הנפוצה ביותר?

מערכת מבוססת ענן - שמאפשרת גמישות והבנה גם למי שאין לו רקע טכני

האם CRM מיועד גם לעסקים קטנים?

כן! לעסקים רבים המערכת יכולה לתרום בנושא שימור הלקוחות, לאפשר להוציא דוחות חשובים ליעילות העסק ואפילו ניהול הזמן

Powerlink

חייג עכשיו 072-3301545

Sugarcrm

חייג עכשיו 052-5783371

ZebraCRM

חייג עכשיו 072-3301588