פייפאל – איך זה טוב לחנות האונליין שלך?

PayPal היא אופציה של קבלת תשלומים בדרך בטוחה ומהירה, כיוון שהלקוח אינו חושף את המידע הפיננסי שלו. העובדה הזו מדרבנת לקוחות רבים להעדיף לשלם רק באמצעות פייפאל.

 

לכן אם בחנות אונליין מסוימת אין אפשרות לשלם בדרך זו, קיימת סבירות גבוהה שלקוחות מסוימים יעדיפו לוותר על העסקה ולא לשלם בכרטיס האשראי שלהם. בדרך זו בעל החנות יפסיד עסקאות רבות ולכן חשוב שיצרף לאופציות התשלומים גם את האפשרות לשלם ב – pay pal.

 

מכיוון שכמות הלקוחות שההיבט הפיננסי ובטיחות השימוש באמצעי התשלום חשוב להם ביותר הוא גבוה, ההמלצה היא להתחבר לפייפאל וליצור חשבון עסקי. זהו מהלך קל ומהיר ותוך פרק זמן קצר החנות מקבלת אישור לכך. בדרך זו הלקוח שנכנס לאתר רואה מיד בהתחלה את כל אפשרויות התשלום, שכוללות גם את אופציית ה –  pay pal  והוא ממשיך בהליך הרכישה.

תשלומים בחנות אונליין

 

לקוחות אשר מחליטים לבצע רכישה באתר האונליין ובוחרים לשלם באמצעות כרטיס האשראי שלהם בודקים לפני שליפת פרטי כרטיס האשראי אם האתר מאובטח ואם הוא פועל על פי הכללים הבין לאומיים, שמחייבים את בעלי האתרים המקוונים לפעול בדרך זו בנושא הסליקה.

 

אם הלקוחות רואים שהכול תקין, הם ימשיכו בהליך התשלום. אך אם אין אבטחה מקסימלית על כרטיסי האשראי הם יעדיפו לבטל את העסקה או לשלם באמצעות PayPal וזאת כיוון שמדובר בפעולה מהירה באמצעות לינק שאפשר לשתף במייל או במסרון. בעיקר הם יחליטו לפעול כך כדי לא לחשוף את פרטי האשראי שלהם, לאור מעשי הנוכלות השונים שמתרחשים ברשת. אף אחד אינו מעוניין לקחת את הסיכון ולהיות הקורבן של פעילות לא חוקית זו.

 

מכיוון שפייפאל אינה חברה ישראלית, על המוכר בחנות להפיק חשבונית מס קבלה בגין כל עסקה שמתבצעת ולהעביר אותה ללקוח במייל או בהודעה.

 

 

אפשרויות התשלומים ב-PayPal

 

פייפאל היא שיטה חדשנית שפועלת כבר כמה שנים בכל העולם וגם בישראל. השיטה מציעה לבעלי חנויות מקוונות לקבל תשלום מהלקוחות שרוכשים סחורה בארבעה סוגי תשלומים:

  • תשלום מידי
  • תשלום מתאחר
  • גבייה של תשלומים חודשיים קבועים כמו מנוי לשירות מסוים.
  • תשלום באמצעות העברה בנקאית מחשבון הבנק של הקונה.
  • התשלום יכול להתבצע בשקלים, או לחלופין באחד מתוך 24 המטבעות הבין לאומיים שפייפאל מאשרת לבצע בהם שימוש.

 

תשלום העמלות ל – PayPal

 

בעל החנות משלם לחברת PayPal תשלום שהוא אחוז מסוים מתוך ערך הרכישה של הלקוח. בתחילת תהליך ההתקשרות בין בית העסק לבין פייפאל מתואם אחוז התשלום וזאת בדומה לשיטה שמתקיימת עם חברות האשראי. לאחר תקופה מסוימת, אם החנות המקוונת מבצעת עסקאות רבות היא פונה ל – PayPal ומבקשת את הפחתת האחוזים. הנציגים שלהם בוחנים את הנתונים הפיננסיים ובהתאם לכך מאשרים או דוחים בקשה זו.

 

גובה העמלה משתנה אם העסקה מתבצעת עם חנות שהיא ישראלית לבין חנות ממוקמת במקומות אחרים ברחבי העולם.

 

בעסקאות שנעשות בתוך ישראל, העמלה נעה בין 2.4% ל – 3.4% + 1.2 ₪.

 

בעסקאות שנעשות מחוץ לישראל, העמלה נעה בין 2.9% ל-3.9% + 1.2 ₪.

 

שיטת העבודה עם PayPal

 

הלקוחות שמשלמים באמצעות פיי פאל מעבירים את הכספים לקופה המרכזית של חברה זו. עם הזמן מצטברים של סכומי כסף. אחת לתקופה בעל החנות מעוניין לקבל את הכסף ולכן העסק מבקש להעביר את הכספים בניכוי העמלה שלו. הוא מעביר הנחית ביצוע באתר האינטרנט העולמי.

 

קיימים כמה מסלולים לקבלת הכספים והלקוח בוחר בדרך שהיא הנוחה ביותר עבורו:

  1. פייפאל מעבירה את הכספים לחשבון הבנק של הישראלי בעל החנות, הדבר קורה תוך 5-3 ימי עסקים בדרך כלל.
  2. פייפאל מעבירה את הכספים לחשבון כרטיס האשראי הבין לאומי של בעל החנות המקוונת. הדבר קורה תוך 7-5 ימי עסקים בדרך כלל.

 

עלויות של העברת הכספים

 

פייפאל גובה עבור ההעברה לחשבון כרטיס האשראי כ – 20 ₪ והסכום המקסימלי בכל משיכה עומד על כ – 750 דולר. אם העסקה בוצעה במט"ח כמו דולרים, תהיה עמלה נוספת עבור ההמרה מדולר לשקל שהיא בגובה % 4 ובעמלה של 25 ₪.

 

הכחשת עסקה על ידי הלקוחות

 

קורה לא אחת שלקוחות מתכחשים לעסקה מסוימת כיוון שהם לא זוכרים שרכשו מוצר מסוים או כיוון שהשם של העסק שחייב אותם אינו מוכר להם.

 

לכן כל בעל חנות אונליין שומר את כל ההתנהלות עם כל לקוח עד גמר ההתחשבנות, הודעות ווטס אפ, מיילים, הקלטת שיחה, תיעוד התהליך באמצעות דואר רשום כולל פרטי החבילה להוכחת העברת המוצרים שהוזמנו.