קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

בניית אתר וורדפרס – מדריך מקוצר

נמרוד רייזנר

נמרוד רייזנר

מנכ"ל Expert מומחה לעסקים קטנים

המעבר לדיגיטל הופך כיום לחלק בלתי נפרד מפיתוח עסקי מושכל. בעלי עסקים מכל הענפים והגדלים כבר נוכחו לגלות שללא נוכחות בפלטפורמות האינטרנטיות, יהיה קשה מאוד לעמוד בתחרות ומשקיעים משאבים ומאמצים רבים בהקמת אתר בית איכותי ומקודם היטב.

במציאות בה הרכישות הווירטואליות הופכות לאפיק המרכזי של צרכנים, יש לכך משמעות רבה. אם בעבר הקמת אתר אינטרנט ברמה גבוהה דרשה ידע נרחב בשפות תכנות ובכלי פיתוח מתקדמים, הרי שהיום התהליך נעשה פשוט מאי פעם.

לפניכם מדריך קצר לבניית אתר וורדפרס - אחת ממערכות ניהול התוכן הפופולאריות בעולם לבניית אתרי תוכן ובלוגים שבנויות על עיקרון קוד פתוח

אז איך זה בעצם עובד?

אחת השחקניות המשמעותיות ביותר בתחום בניית האתרים היא וורדפרס – מערכת ניהול התוכן הפופולארית והמפותחת בעולם. כיום, בנויים על בסיסה כשליש מסך כל האתרים הקיימים היום באוויר ויש לכך סיבה מצוינת. בכמה קליקים, ניתן להקים במערכת דפים חדשים, להעלות פוסטים לבלוג, לקדם מוצרים ולהכניס שימושים מתקדמים רבים אחרים לאתר כדי לשפר את חוויית המשתמש בו. וורדפרס מבוססת קוד פתוח ומטבע הדברים, ספריית התוספים והתבניות שלה כל הזמן מתרחבת ומתפתחת על ידי חברי הקהילה הרבים שלה. גם אם מעולם לא התעסקת עם טכנולוגיות אינטרנט או HTML, בעזרת הממשק הידידותי שלה, בניית אתר וורדפרס היא קלה ללמידה.

 

כדי להיכנס לעניינים ולהתחיל לבנות אתרים בעצמך, חשוב שנלמד כיצד מורכבת וורדפרס ומהם האלמנטים המרכזיים באמצעותם נעשית בניית אתר וורדפרס.

 

לוח הבקרה (Dashboard)

 

זהו מרכז הפעילות שלך ומשמש כמעין תפריט ראשי ממנו ניתן לנהל את כל פעילות האתר – מההקמה הראשונית ועד לעדכון והוספת תוכן. בלוח הבקרה ניתן ליצור עמודים ופוסטים, לסדר אותם תחת כל מני היררכיות, להוסיף תוספים ווידג'טים שימושיים ועוד הרבה אפשרויות נוספות.

 

תפריטים

 

מאפשרים לך ליצור סרגלי ניווט נוחים לשימוש שיסייעו לגולשים להתמצא באתר ולהגדיר את היררכיית האתר שלך בממשק נוח של גרירה והזזת עצמים. ניתן לקבוע את סדר הפריטים ואת מיקום התפריט. נוכל, למשל, ליצור תפריט ראשי בראש המסך, סרגל לינקים בפוטר או כל אפשרות אחרת שנעדיף.

 

עמודים

 

החלקים השונים של האתר אליהם אנו מזמינים את הגולשים. זהו התוכן הקבוע של האתר ולרוב לא נצטרך לערוך בו שינויים לאחר ההקמה. חלקים אלו כוללים בין השאר את עמוד האודות והבית, עמודי שירות, טופס יצירת קשר וכו'.

 

פוסטים

 

במובנים רבים, אלו עמודים לכל דבר. הפוסטים הם תכנים משתנים העולים אחת לתקופה. אלו עשויים להיות מאמרי תוכן לבלוג, פרסומות ומבצעים, חדשות ועדכונים וכל תוכן מתעדכן אחר באתר שלנו. כדי לקדם אותם ביעילות, ניתן לתייג אותם ולחלק לקטגוריות.

 

תוספים ווידג'טים

 

מבחר התוספים והווידג'טים בוורדפרס הוא עצום ומתרחב כל הזמן. אלפי כלים מתקדמים מאפשרים לשפר את חוויית המשתמש ולאפשר עיצוב, עריכת תוכן, קידום וניתוח נתונים נוח יותר של האתר. עם התוספים ניתן בכמה קליקים להוסיף פיקסל גוגל אנאליטיקס לאתר, לשפר את מהירות הגלישה, ליצור חיבור מאובטח לעמודי רכישה, לצרף סרגלי נגישות וכפתורי רשתות חברתיות לאתר ועוד המון כלים מתקדמים אחרים שיהפכו את האתר לאטרקטיבי ונוח יותר לשימוש.

 

תבניות

 

גם כאן החידושים לא פוסקים ותבניות חדשות מיוצרות ומפורסמות מדי יום. תבניות העיצוב של וורדפרס קובעות את התצורה והמבנה של עמודי האתר שלך ומהוות את הבסיס עליו יושב התוכן שלך. יש אלפי תבניות יפהפיות המחולקות לפי סוגי אתרים, תחומי עיסוק וצרכים ייחודיים. רבות מהן מתאימות לאתר בעברית ומציעות התאמה אישית גבוהה, כך שניתן למתג את האתר שלך באופן אופטימלי.

בניית אתר וורדפרס

למה דווקא בוורדפרס?

אחרי שעברנו על כל האלמנטים שמהווים חלק מבניית אתר וורדפרס, שווה שנדבר מעט על היתרונות שוורדפרס מציעה על פני מערכות אחרות לניהול תוכן והקמת אתרים.

 

מערכת קוד פתוח

 

קוד התכנות של האתר שלך פתוח בשקיפות מלאה. ניתן לערוך ולשנות אותו ללא כל תלות בוורדפרס וליהנות מהנכס שלך בגמישות רבה. עם צוות מעצבי אתרים נכון, ניתן למצות את המיטב מהאפשרויות הבסיסיות וליהנות מכל היתרונות של מערכת קוד פתוח.

 

ממשק נוח וידידותי למשתמש

 

עם מעט זמן וסבלנות, קל מאוד ללמוד כיצד להשתמש בוורדפרס בלי שום ידע קודם.

 

אידיאלי לקידום אורגני

 

כלי הקידום של וורדפרס מאפשרים לך לבצע אופטימיזציה לאתר שלך בקלות רבה, לקדם מילות מפתח ולנתח נתוני שימוש. זהו יתרון משמעותי שיאפשר לך לשפר את חשיפת האתר שלך באמצעים פשוטים להבנה ויישום.

חשוב אמנם שנזכור, על אך שתהליך בניית אתר וורדפרס הוא פשוט, רמת התוכן והעיצוב של האתר תלויה בשירותים שנשכיל לקבל. כדי ליצור אתר עם תוכן איכותי ובעל ערך מוסף ועם עיצוב אסתטי ומזמין, חשוב שנדע להיעזר באנשי המקצוע הנכונים