שיווק באינטרנט – הדבר הראשון שעסק חדש צריך

נמרוד רייזנר

נמרוד רייזנר

מנכ"ל Expert מומחה לעסקים קטנים

שיווק באינטרנט כיום הוא אחד הדברים החשובים ביותר לעסק חדש. העולם שלנו כבר לא מתבסס על עיתוני סוף השבוע ומצד שני לא לכולנו יש תקציבי ענק לשלטי חוצות ופרסומות בטלוויזיה.

לכן, עסק חדש שמעוניין לצבור קהל לקוחות צריך לפנות לשירותים של חברות העוסקות בשיווק באינטרנט וכך יבנו עבורו אסטרטגיית פרסום דיגיטלית מותאמת שתזניק אותו ותאפשר לו חשיפה גבוהה ברשתות החברתיות, בגוגל ובנכסים דיגיטליים שונים בהתאם לתחום שבו הוא פועל

עוד אין לך אתר אינטרנט?

אתר אינטרנט הוא כרטיס הביקור של עסק חדש. זהו המקום שבו אתם יכולים לכתוב במה אתם עוסקים, מה אתם מציעים ולאפשר קשר ישיר עם לקוחות פוטנציאליים. בעת בניית אתר אינטרנט חשוב להתחשב בצרכי השוק וכן באופי האתר ולהתאימו לטרנדים העכשויים.

 

חברות שעוסקות בבניית אתרים יכולות כיום לתת לבתי עסק את השירותים המשלימים הללו שכוללים בתוכם בניית אתר ואף קידומו ברשתות החברתיות ובגוגל. אתר האינטרנט מציג תכנים רלוונטיים ויכול לשתף בתמונות וסרטוני וידאו שיכולים למשוך קהל. האתר צריך לספק תוכן שמיועד לכלל הקהל העתידי: צעירים, מבוגרים, אנשים שאוהבים לקרוא, לצפות בסרטונים, לקבל המלצות מלקוחות או פשוט לעשות סקר מחירים. חשוב שכל האופציות האלו יהיו באתר האינטרנט שלך.

 

במידה ומדובר באתר סחר – כמובן שיש חשיבות להצגת המוצרים, האפשרות לרכוש אותם ולקבל שירות רלוונטי.

קידום אורגני - אי אפשר בלעדיו

קידום אורגני (Search Engine Optimization) הוא כלי חשוב ביותר לנראות האתר שלך – אם בעבר חיפוש עסק היה מתבצע בספר של דפי זהב שבו עסקים היו שמלמים כדי להתבלט, כיום הכל נעשה באינטרנט ומנוע החיפוש המוביל ששולט בשוק הוא גוגל.

 

כשגולש מחפש מונח מסויים הוא מצפה שיעלו לו תכנים רלוונטיים בגוגל – הקידום האורגני עוזר לבית העסק או לאתר האינטרנט לבלוט ולעלות גבוה יותר במנוע החיפוש ובכך לקבל חשיפה גבוהה לגולש. רוב האנשים לא ידפדו לעמודים שנמצאים בתחתית הרשימה. לכן, העבודה של קידום אתרים אורגני היא באמצעות כל מה שניתן לאפשר חשיפה של האתר שלך בעמוד הראשון או השני בגוגל. ורצוי בתוצאות הגבוהות ביותר, כדי שיגיעו אליך יותר מאשר לאחרים.

 

הקידום האורגני נעשה כיום על ידי אנשי מקצוע שהם מקדמי אתרים והם יודעים מהם הפרמטרים החשובים לקידום האתר, תוך ציות לחוקים ולמגבלות שנקבעו על ידי אתרי החיפוש ובמיוחד גוגל.

 

ככל שתשקיעו יותר בתוכן ואיכותו, בערכים רלוונטיים לגוגל ובמבנה האתר – כך תוכלו לעלות גבוה יותר במנוע החיפוש.

קידום ממומן - לפרסם את עצמך בגוגל

PPC הוא קידום ממומן שמיועד לקידום אתרים בתשלום והצגתם בעמוד התוצאות הראשון. בעת חיפוש הגולש יקבל רשימת תוצאות והאתרים המקודמים בתשלום יופיעו ראשונים עם סימון של המילה מודעה לצידן, שמשקפת את העובדה שבעליו נעזרו בשיטת הקידום הממומן להשגת מיקום זה. עבור הגולש שמחפש מענה מיידי זה עובד והרב הפעמים הוא ייכנס לאתרים המקודמים או לאלו שמופיעים מייד אחריהם

 

הקידום הממומן מבוצע גם הוא על ידי מקדמי אתרים שיודעים כיצד לבחור את הערכים המקודמים בהתאם לתקציב נתון. קידום ממומן הוא גם פונקציה של עלויות – אפשרי לבצע בדיקות רלוונטיות ולפרסם קמפיין ממומן לתקופה מסויימת וכך לבחון את מידת ההצלחה שלו.

 

כל שתשקיעו יותר כסף, כך תחשפו ליותר קהלים.

שווה להשקיע בנכסים הדיגיטליים שלך

גם תחום הרשתות החברתיות הוא כלי שיווקי נפוץ שנמצא בצמיחה מתמדת ויש לו פוטנציאל גבוה בחשיפה לקהלים שונים. פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, יוטיוב וטיקטוק הן הרשתות הנפוצות ביותר וניתן לפרסם בהן בקלות, אך חשוב לפתוח עמוד רלוונטי, להירשם ולבנות תוכן בהתאם לכל סוג של פלטפורמה.

 

למשל האינסטגרם מבוסס ברובו על תמונות ופחות טקסט, פייסבוק עובד כיום חזק מאוד בקבוצות והמלצות וטיקטוק פונה לקהל צעיר יותר. יוטיוב הוא ערוץ ץוכן בפני עצמו שמיועד לקידום באמצעות סרטונים.

שיווק דיגיטלי

לא לשכוח את התוכן!

אחד הפרמטרים החשובים ביותר לקידום עסק חדש הוא באמצעות ייצור תכנים רלוונטיים שמשמשים את אתר האינטרנט ועמוד הפייסבוק של העסק. זה יכול להיות באמצעות פוסט עם טיפים הקשורים לתחום שבו פועל העסק או מאמר מקצועי שנותן תוכן רלוונטי לגולשים. הפעולה של כתיבת תוכן היא כלי משמעותי מאוד לקשר עם הגולשים וליצירת אינטרקציות ברשתות החברתיות.

 

התוכן כולל כתיבת מאמרים באתרים, פורומים, בלוגים, רשתות חברתיות, אתרי חדשות וכו' ומטרתם להפנות את הקוראים לאתר העסק ולקדם את המוצרים והשירותים שהוא מציע וכמובן לחזק את המוניטין שלו.

כיום לא מספיק לפתוח אתר שיווקי שאין בו ערך עבור הגולשים. כתבות תוכן איכותיות הן משמעותיות מאוד למעטפת הכוללת של בית העסק, לקידום מאתרים אחרים וכן לקידום מתוך האתר שלך.