קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

סליקת אשראי באינטרנט – מה כדאי לדעת?

בכל אתר אינטרנט עסקי כיום, כדי לקדם עסקאות אתם חייבים להתקין סליקת אשראי דרך האתר.

התקנת סליקת אשראי אינה רק שיטת המכירה המוצלחת והנוחה ביותר מול הלקוח, אלא גם מה שיהפוך את העסק שלכם לכזה שעובד 24/7 - ושמוכר עבורכם ושקורות בו עסקאות גם ב-4 בבוקר, וגם כשאתם לא זמינים, כשהראש שלכם בכלל במקום אחר או אחרי שהלכתם לישון…

אז מה חשוב לדעת?

אם אתם רוצים שעסקאות יתבצעו ללא מגע יד אדם (קרי ללא שנציג צריך לתת מענה פיסי ולסלוק טלפונית), אתם צריכים להטמיע באתר אחת משתי אפשרויות: הפניה לדף מכירה/סליקה אינטרנטי, או אפשרות לשתול באתר שלכם קוד API. נשמע סינית? נסביר:

 

כדי לאפשר ללקוח להשלים עסקה באתר, האתר לא יכול לשמש רק חלון ראווה, המציג את מגוון המוצרים. הוא צריך לאפשר ללקוח לבחור במוצר או במספר מוצרים, לייצר לעצמו סל/ עגלת קניות ולהגדיר עבור כל מוצר צבע, גודל או מידה. לאחר השלמת הבחירה על ידי הלקוח, האתר אמור לחשב את המחיר הכולל של העסקה ולשדר את הסכום למערכת האשראי. איך עושים את זה? באחת משתי האפשרויות:

 

  • הפניה לדף מכירה – אתם מקבלים מחברת הסליקה /הסולק המאגד שלכם דף סליקה (לינק) חיצוני, שאליו למעשה הלקוח מופנה להשארת פרטי האשראי ואישור סופי של העסקה וביצוע גביה
  • API – חברת הסליקה מספקת לכם קוד API, אותו מתכנתי האתר שותלים בדף המכירה באתר, כך שפרטי האשראי מושארים בטופס ייעודי באתר שלכם, וקוד ה-API שמוטמע, יודע כבר לחלץ את הנתונים הרלוונטיים מתוך הטופס, ולשגר אותם באופן מוצפן לחברת הסליקה לביצוע הגביה

דבר האקספרט

תמיד טוב לשים באתר גם חלופה של חזרה טלפונית ללקוח. יש לקוחות שלא מרגישים נוח להשאיר פרטי אשראי באתר חדש, וחבל בגלל זה לפספס עסקאות. תמיד תנו ללקוח אפשרות להשלים את עסקת האשראי גם באמצעות מענה אנושי.

סליקת אשראי

מתי נכון להפנות לדף סליקה חיצוני ומתי דרוש לי API?

ההבדל בין האפשרויות הוא ביכולות של כל שיטה. בדף מכירה – סגירת פרטי העסקה מתבצעת למעשה באתר של חברת הסליקה, שאליו הלקוח שלכם מופנה. שם הוא צפוי לאשר את פרטי העסקה והמחיר, ולחזור לאתר שלכם בסיום העסקה. מכיוון שמדובר בדף גנרי, על פי רוב הוא לא יהיה מותאם בדיוק לצרכיכם, ולכן נחשב 'טיפש' יותר.

 

היתרון שלו הוא בקלות ובמהירות ההטמעה – זה פשוט לינק שמוציא את הלקוח מהאתר ומחזיר אותו אליו בסיום הסליקה. יתרון משמעותי נוסף: האחריות על הצפנה ואבטחה של פרטי האשראי של הלקוח מוטלת על חברת הסליקה שבחרתם. אלו כמובן נתונים רגישים מאוד, שמחייבים לפי החוק שמירה קפדנית ומחמירה. החיסרון הגדול בדף מכירה – הוא בכך שאינו יודע לטפל בעסקאות מורכבות. למשל – במגוון רחב של מוצרים, או בממכר תוספות. דף מכירה סטנדרטי יוכל במקרה הטוב לכלול עד כמה מחירים בודדים (ולפעמים רק מחיר אחד), ולכן יתאים לכם אם אתם מוכרים מגוון מצומצם של מוצרים, או בממכר שוברים או כרטיסים במחיר אחיד.

 

אם יש לכם ריבוי דגמים ומחירים – והאתר שלכם הוא כבר חנות מגוונת לכל דבר – לכו ישר ל-API. קוד API מאפשר השלמת העסקה ו'חילוץ' הנתונים הרלוונטיים ושיגורם "ברקע" למחשבי חברת הסליקה לביצוע הסליקה. החיסרון הוא כאמור, שהטמעה כזו כבר מחייבת מתכנת, וכמובן שינוי הקוד המוטמע בכל החלפה של ספק שירותי סליקה; ובנוסף, בתקנים מחמירים של אופן שמירת המידע, הצפנתו ואבטחתו.

הטמעתם כבר באתר שלכם קוד API לסליקה? תוכלו לממשק את הגביה שביצעתם גם לחשבונית מס שתופק מיידית וללא מגע יד אדם, ותשלח ללקוח!