המדריך המקיף לפייפאל

בעידן הדיגיטל, בו פעילויות רבות הנוגעות לאורח חיינו מתבצעות באופן מקוון, היה זה מתבקש שגם פעילות התשלומים תעשה מהפך ותהפוך לווירטואלית. כך, התפתחה פייפאל - מערכת אונליין בינלאומית להעברת כספים ותשלומים.

פייפאל (PayPal), אחד מאמצעי התשלום הפופולאריים והמוכרים ביותר בעולם, הינו טכנולוגיה פיננסית המאפשרת לרוכשים ומוכרים ברחבי העולם העברת כספים וביצוע תשלומים במהירות ובקלות, במדינות רבות ברחבי העולם. השירות ניתן בתמורה לעמלה ומהווה בימינו כאמצעי לגיטימי ומקובל ביותר לתשלום במרחב הוירטואלי.

באמצעות Paypal, אתם כקונים, יכולים לבצע עסקאות ברשת ולשלם בעבורן באופן הפשוט והבטוח ביותר. עם זאת ועל אף הפופולאריות הרבה, ישנם רבים שעדיין אינם מנצלים את יתרונותיו הרבים של אמצעי תשלום זה, בין אם מחוסר ידע ובין אם מחוסר ביטחון ומחסמים פסיכולוגיים. לכן, ריכזנו עבורכם את כל המידע השימושי והרלוונטי, שיסייע לכם להבין את אופן השימוש והתשלום באמצעות  PayPalולאמצו הן כרוכשים - מהצד המשלם והן כמוכרים, מצידו של העסק, המאפשר ללקוחותיו לרכוש את מוצריו ושירותיו ולשלם באמצעותו.   

פתרון תשלום אונליין מאובטח להמונים - כך הכל התחיל

 

Paypal שינתה את עולם הקניות ברשת, עבורכם הקונים, כבר מהרגע הראשון. מאז שהחלה פעילות הרכישות המקוונת, לפני כ – 20 שנים, אחד החסמים הפסיכולוגיים של הקונים ברשת היה מתן פרטי כרטיסי אשראי באינטרנט וחשיפתם בפני אדם או גוף זר, תוך לקיחת סיכון כי מידע זה ינוצל לרעה על ידם או על ידי גוף שלישי אשר ישיג את המידע. ובקצרה – כפי שאתם חששתם בעבר (או עדיין חוששים כיום) להקליד את פרטי האשראי שלכם באינטרנט, כך חששו גם מאות מיליוני ברחבי העולם.

 

PayPal נבנתה ביסודה על חשש זה, בתחילת שנות האלפיים ומאז מציעה סליקה באינטרנט, לביצוע ולקבלת תשלום באמצעות כרטיס אשראי, אך ללא הזנת פרטיו של הכרטיס. פרטי המשלם ואמצעי התשלום מסופקים על ידי המשתמש פעם אחת, בעת פתיחת חשבון ה – PayPal ומרגע זה, התשלום מתבצע על ידי הזדהות כלקוח בעל חשבון וללא כל צורך במתן הפרטים הפיננסיים הרגישים בשנית. כך, הלקוח לא נדרש לחשוף מידע רגיש מבחינתו בפני המוכר בעת ביצוע עסקת רכישה ועם זאת יכול ליהנות מביצועה של הרכישה ברשת. כל זאת, ללא החשש והסיכון שהיוו עבורו חסם משמעותי.

shopping online

אז מה יצר את ההצלחה המסחררת של כלי התשלום המקוון, שהביאה אותו להיות פופולארי ואמין עד כדי כך ששינה את תפיסותיה של האוכלוסייה ברחבי העולם לגבי התשלום און ליין ואת מאפייני הצרכנות של התרבות העכשווית?

יתרונותיה של PayPal עבור הצרכן ועבור המוכר

עם חשיפתה של PayPal נחשפו משתמשים ברחבי העולם לכלי תשלום מהפכני, כמוהו לא ראו בעבר ואשר נתן מענה למגוון צרכים, עבורם לא ניתן לפני כן פתרון הולם. הפופולאריות של PayPal הלכה וגברה עם כך, ככל שקהל הקונים האינטרנטיים נחשף ליתרונותיה הייחודיים:

 

ביטחון ושקט נפשי – במשך תקופה ארוכה, הקלדת פרטי כרטיס האשראי ופרטי הקונה ברשת היוו הימור וסיכון בעיני רבים, אשר חששו מנפילת פרטיהם בידיהם של נוכלים למיניהם. יתרונה העיקרי של PayPal, טמון כאמור בהרגשת הביטחון של המשלם (כמו גם של מקבל התשלום). אתם, כלקוחות, אינכם נדרשים עוד לחשוף מידע רגיש ולהסתכן בכך שיגיע לידיים זרות וישמש לצרכי הונאה, גניבה וכו'. יתרון זה בפני עצמו, היווה את פריצת הדרך בהגעה לקהל יעד רחב ביותר, על ידי הסרת החסם שנחשב בעבר כמניע העיקרי מפני ביצוע רכישות אונליין.

 

מהירות וקלות – באם בעבר תהליך התשלום במעמד הרכישה דרש תשומת לב יתרה, זמן וריכוז במילוי פרטי התשלום, הרי ש PayPal שינתה זאת באופן משמעותי ויצרה מציאות בה בבואכם לשלם עבור רכישת מוצר או שירות ברשת, כל שעליכם לעשות הוא לבצע תהליך הזדהות פשוט ביותר ולאחר מכן לאשר את הרכישה בקליק. בכך מאפשרת Paypal לקונים ליהנות מתהליך רכישה מהיר, קל ופשוט מאין כמותו.

 

זמינות – מכיוון שהשימוש ב PayPal דורש מהמשתמש אך ורק פרטי הזדהות, ביכולתכם לבצע את פעילות הקניה הנדרשת בכל מקום, מכל חנות או מוכר, בכל שעה וללא כל חשש. זמינות זו עודדה את הקונים ושינתה במידה מסוימת את תרבות הרכישה בעולמנו. 

 

ללא אמצעי תשלום ביד – אם בעבר נדרשתם להחזיק בידכם את אמצעי התשלום או לשנן אותו, על מנת שתוכלו להשתמש בו בעת ביצוע קניות אונליין, הרי ש PayPal שמה לכך סוף. לא עוד אמצעי תשלום הנוכח פיזית בעת ביצוע קניה של מוצר שרציתם, לא עוד שינון פרטי הכרטיס ולא עוד יצירת קשר טלפוני עם מי שבידיו הכרטיס לשם קבלת פרטיו. PayPal אפשרה לכל משתמשיה ליהנות מחוויית קניה "חופשית", ללא כל כרטיס. 

Paypal keyword

מבחינת העסקים אשר אימצו את אפשרות התשלום באמצעות PayPal, ישנם גם כן יתרונות משמעותיים ביותר:

תדמית חיובית – מתן האפשרות לתשלום באמצעות PayPal ממצבת את העסק כמתקדם, טכנולוגי ועכשווי.

 

אמינות ובטיחות – התשלום באופן זה מראה ללקוחות כי מדובר בעסק שתהליך התשלום מולו מאובטח וכי מדובר באתר אמין. כיום, כשהמודעות לאבטחת מידע ולשמירה על פרטינו ברשת נמצאת בשיא, תשלום בסביבה מאובטחת ותשלום באמצעות PayPal הפכו בעיני רבים לסטנדרט. לכן, אם בחנות אונליין כלשהי לא ניתן לשלם באופן זה, קיימת סבירות כי לקוחות מסויימים יעדיפו לנטוש את העסקה במקום להשאיר פרטי אשראי באתר ויפנו לחפש חנות אחרת בה התשלום המאובטח ב PayPal אכן מתאפשר. חנות שאינה מאפשרת זאת עלולה להפסיד עסקאות רבות ועל כן עליה לשקול את הוספת אפשרות התשלום באמצעות PayPal בהקדם.

 

נוחות – מעבר לנושא האבטחה, מתן האפשרות לתשלום באמצעות PayPal תורם רבות לנוחות הקניה, במיוחד עבור אלו שכבר סיגלו את התשלום באופן זה כברירת מחדל. חנות אשר מתאימה עצמה לצרכי הלקוחות ולסטנדרטים החדשים מעניקה ללקוחותיה חוויית קניה נעימה, עכשווית ומתקדמת.

השילוב המנצח של כל יתרונות אלו שינה כאמור הן את אופיים של הצרכנים והן את מאפייני תרבות ה"שופינג" העכשווית, בכל הנוגע לקניות ברשת. כך, נוצרה לה חוויית קניות בטוחה, מהירה, יעילה, ללא כל תלות בנוכחותו של כרטיס אשראי, מכל מקום ובכל עת עם תחושת "חופש הקניה" האולטימטיבית. ברוכים הבאים לעידן השופינג המקוון!

שיטת העבודה של פיפאל

מעבר להיותה של PayPal אמצעי תשלום, היא משמשת גם כארנק דיגיטלי לכל דבר ועניין, המאפשר תשלום בכל מטבע. הלקוח, המבצע את התשלום, מעביר מצידו את הסכום במטבע המקומי, בזמן ש PayPal מבצעים את ההמרה הרצויה ומעבירים את הסכום הנדרש במטבע שנקבע על ידי החנות.

 

התשלום באמצעות PayPal מתאפשר כיום באתרים רבים, של מגוון עסקים מכלל התחומים ובהם כמובן גם אתרי המסחר הידועים, כדוגמת אלי אקספרס, איביי ועוד.

 

על מנת לשלם באמצעות PayPal או לחלופין לקבל תשלומים, כל שיש לעשות הוא לפתוח חשבון (חינם וללא כל צורך בהתחייבות כספית), להזין את אמצעי התשלום ומרגע זה ניתן להשתמש בו להעברת או קבלת תשלום.

 

האתר של PayPal מאובטח לחלוטין ולכן ניתן לעדכן בו את פרטי התשלום ולהיות בטוחים כי מאותו רגע יש לכם שקט נפשי, ביטחון ואחריות מלאה לכל הנעשה בחשבונכם. כך, הודות לפעילות האבטחה של PayPal אתם מוזמנים לבצע רכישות בכל אתר שתחפצו, ללא כל חשש שתיפלו קורבן למעשה נוכלות או הונאה.

 

כאשר תבצעו רכישה באתר המציע תשלום באמצעות PayPal, זה יצויין באפשרויות התשלום וכמו כן תוכלו לזהות זאת במעמד התשלום עצמו כשהלוגו של PayPal יופיע באפשרויות בחירת אופן התשלום. בחירה באפשרות זו תפנה אתכם לאתר של PayPal לצורך התחברות (באמצעות שם משתמש וסיסמה) וברגע שזהותכם תאומת, תוכלו לבחור באיזה כרטיס לשלם (במידה וישנם מספר כרטיסים המעודכנים בחשבונכם, התשלום יאושר ותועברו חזרה אל האתר בו בוצעה הרכישה, לצורך סיום תהליך הרכישה וקבלת האישור על ביצועו.

אך מה קורה במקרה שמישהו בכל זאת הצליח להשתמש בחשבונכם, חייב אתכם שלא על פי אישורכם או לא התנהל כנדרש במסגרת העסקה שביצעתם? PayPal הוקמו כאמור מתוך רצון למנוע מכם כל חשש או צורך להתמודד עם מצבים אלו ולכן במידה ובכל זאת מתרחשים, PayPal יעניקו לכם את הכיסוי הנדרש.

trust

אחריות והגנת הקונה

כמשתמשי PayPal, אתם נהנים מכיסוי של הגנת הקונה מטעם החברה, בכל מקרה של בעיה הנוגעת לחיוב, זיכוי או אי עמידת הצד השני בהסכם הרכישה שביצעתם. כדוגמא – במקרה בו לא קיבלתם מוצר שהזמנתם או שהמוצר שהתקבל פגום או אינו תואם את הזמנתכם ובמידה וניסיתם להתנהל מול המוכר ולאפשר לו להסדיר את הבעיה אך לשווא, תוכלו לקבל זיכוי מלא.

 

לשם כך, עליכם להכריז על "מחלוקת" באתר PayPal, תוך 180 יום ממועד התשלום. הכרזה זו מתבצעת ב"מרכז יישוב מחלוקות" באתר PayPal, שם עליכם לבחור את העסקה הבעייתית, לבחור את הבעיה בה נתקלתם ולהמשיך לפעול בהתאם להנחיות שתקבלו. לאחר מכן, תינתן למוכר ולקונה הזדמנות להגיע לפתרון המוסכם על שניהם. 

 

אם אין שיתוף פעולה או מענה מצד המוכר, ביכולתכם להכריז על "הסלמה" (תוך מקסימום 20 יום מרגע פתיחת המחלוקת). במקרה זה,  PayPal היא זו שתקבל את ההחלטה, ללא אפשרות לערעור (אלא אם נפלה טעות במקרה). 

 

עם זאת, הגנת הקונה אינה חלה על תחומים מסוימים ובהם רכב, נדל"ן, תעשיה ועסקים, או במקרים בהם כרוכשים התחרטתם על העסקה.

 

עוד חשוב לזכור כי רכישה באתרי הקניות הפופולאריים הגדולים, כדוגמת Ebay, אלי אקספרס וכו', אתם זכאים גם להגנה מצידו של האתר ובכך נהנים מאחריות כפולה.

 

מצד העסק לעומת זאת, על מנת להימנע ממקרים בהם לקוחות מכחישים עסקאות שביצעו עמכם, הקפידו לשמור תיעוד של התכתבויותיכם והתנהלותכם מול לקוחות, כמו גם תיעוד של משלוח הפריטים שנרכשו, באופן מסודר ולאורך פרק זמן ארוך ככל שתוכלו. כך, במידה ותוגש נגדכם תלונת שווא, תוכלו להציג בקלות ראיות המעידות על צדקתכם.

אז איך מתחילים? כך תפתחו חשבון PayPal

פתיחת חשבון ב PayPal הינה פשוטה ביותר ומתבצעת בחינם, לכל המעוניינים בכך. על מנת לפתוח חשבון, יש להיכנס לאתר PayPal ולבחור בהרשמה.

 

במהלך ההרשמה תידרשו למלא את פרטיכם האישיים, הכוללים שם מלא, כתובת אימייל וסיסמה. בהמשך, תידרשו למלא פרטי זיהוי נוספים ובהם תעודת זהות, טלפון וכתובת. הקפידו למלא את כל הפרטים כראוי שכן אלו ייצגו אתכם בכל עסקה שתבצעו.

 

לאחר ההרשמה ואימות הפרטים באימייל שיישלח אליכם, תתבקשו למלא פרטי אשראי או חשבון בנק מהם יבוצעו החיובים עבור עסקאותיכם. את פרים אלו ניתן למלא ב"ארנק" שלכם וביכולתכם לבחור באחד מפרטי התשלום או בשניהם. אם בחרתם שעסקאותיכם תחויבנה באמצעות כרטיס אשראי, עליכם להכניס פרטי כרטיס אשראי בינלאומי. 

 

סיימתם לעדכן את אמצעי התשלום? זה הכל! מרגע זה אתם יכולים להתחיל לקנות באמצעות PayPal.

 

shopping online

כך תקנו באמצעות Paypal

אז פתחתם חשבון והצטרפתם אל מאות מיליוני הרוכשים ברחבי העולם שכבר נהנים מקניה מהירה ובטוחה ברחבי הרשת. כעת, אתם יכולים לפנות אל רכישתכם הראשונה באמצעות כלי התשלום הפופולארי.

 

מצאתם מוצר שברצונכם לקנות? הוסיפו אותו אל עגלת הקניות ועברו אל תהליך התשלום. כעת, בחרו את אמצעי התשלום Paypal מרשימת אמצעי התשלום המוצעת על ידי האתר. לאחר הבחירה באפשרות זו, ייפתח בפניכם חלון בו תתבקשו להתחבר אל חשבון הפייפאל שלכם, באמצעות כתובת אימייל וסיסמה. לאחר אימות הפרטים וכניסה לחשבון, יוצג בפניכם סכום הרכישה לתשלום, אותו עליכם לאשר.

 

לאחר האישור, תוחזרו באופן אוטומטי אל דף החנות בה ביצעתם את הקניה ותקבלו אישור על ביצוע הפעולה בהצלחה.

 

זהו. מעכשיו אתם חלק מקהילת משתמשי Paypal.

עמלות השימוש ב PayPal

אז כמה עולה לנו התשלום הפשוט, הקל והנוח באמצעות PayPal? התשובה היא – כלום. ביצוע עסקאות קניית מוצרים או שירותים בשקלים באמצעות PayPal הינה ללא כל חיוב נוסף מעבר לסכום העסקה. עם זאת, כאשר מדובר בקניות בינלאומיות ייתכן ותשלמו עמלות בגין המרת המטבע.

 

כמו כן, אם תחליטו למשוך כסך מחשבונכם ב PayPal אל חשבון הבנק שלכם, תיגבה עמלה של 8 ₪ בהעברת סכום הנמוך מ 1000 ₪. אם תחליטו לבצע משיכה אל חשבון כרטיס האשראי שלכם, תיגבה עמלה בגובה 22 ₪.

 

אם אתם בעלי חנות, המצב שונה. בעלי חנויות המאפשרים ללקוחותיהם תשלום ב PayPal, ישלמו עמלה בגובה אחוז מסוים מערך העסקה, כאשר במידה ומתבצעת פעילות רבה, יכולים בעלי החנות לבקש בשלב מסויים את הפחתת גובה העמלה. כמו כן, גובה העמלה תלוי במיקומה של החנות בעולם ובמיקומו של מי שביצע עמה את העסקה.

 

בעסקאות פנים ארציות בישראל, העמלה נעה באזור 3.4% מערך העסקה בתוספת 1.2 ₪ לעסקה. בעסקאות עם חו"ל העמלה עשויה להגיע ל 3.9% + 1.2 ₪.

Paypal לעסקים

אז אם אתם בעלי עסק ומעוניינים לאפשר ללקוחותיכם ליהנות מתשלום מאובטח ולעצמכם ליהנות מקבלת תשלום בקלות ובבטחה, לצד פתרונות סליקה הכרחיים, הגעתם למקום הנכון.

 

חשבון Paypal עסקי, הניתן לפתיחה על ידי תהליך הרשמה באתר Paypal, יעניק לכם פתרון מקיף עבור העסק ועבור הלקוחות. מגוון כלים שימושיים לעסק, אפשרות לניהול תהליכי תשלום מורכבים, הגנה מפני הונאות ויכולת לקבלת תשלומים בעת שליחת בקשות תשלום מפורטות ויכולת לשליחת תשלומים בפשטות ובמהירות. 

 

באמצעות המערכת, תיהנו מפעילות עסקית יעילה ופשוטה, תוך ניהול קל של החשבון, עם מבחר דו"חות וכלי ניתוח נתונים המסייעים בגיבוש תובנות עסקיות, אפשרות ליישוב מחלוקות וכמובן שליטה על תזרים המזומנים. 

 לסיכום – Paypal עשתה מהפכה בחיינו ויצרה תרבות רכישה חדשה אשר מאפשרת לכל אחד, לקנות כל דבר, מכל מקום, בצורה קלה ומהירה, באמצעות הזדהות מינימלית וללא כל צורך במסירת פרטי תשלום. כך, גם בעלי החששות והחסמים הטכנולוגיים, לא יכלו לעמוד בפיתוי והסירו אותם בפני כלי התשלום המהפכני.

כיום, PayPal הינה תאגיד פינטק (טכנולוגיה פיננסית), בעל שווי שוק של כ – 145 מיליארד דולרים, המעסיק מעל 26,000 עובדים ודיווח על כמות עסקאות שנתית אשר הגיעה למעל 19.3 מיליארד עסקאות בשנת 2021. 

זוהי חברת הסליקה המקוונת הגדולה מסוגה בתחום המסחר האלקטרוני בימינו, משרתת כ – 426 מיליוני משתמשים, במעל 200 מדינות ובכ – 20 סוגי מטבעות מרחבי העולם.

אין ספק כי Paypal הינה אחד מפתרונות התשלום הנוחים ביותר בימינו וברור לכל כי הישגיה הגרנדיוזיים מבחינת כמות משתמשים והיקף פעילות מהווים הוכחה חותכת לכך. אז אם גם אתם נמנים על משתמשי Paypal אין ספק כי תמשיכו ליהנות מהשימוש בה ואם אינכם – סביר להניח כי זה רק עניין של זמן.

קניה נעימה!