קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

סליקה באינטרנט – המדריך לעסק המתחיל

עדינה אקוקה

עדינה אקוקה

מנכ"לית חברה קמעונאית ומומחית לניהול עסקים

רבים מבעלי העסקים השכילו להבין בשנים האחרונות את הפוטנציאל האדיר שקיים בזירות המסחר המקוונות והחלו להציע את שירותיהם גם באמצעי הדיגיטל השונים, שהפכו לעולם מכירות ללא גבולות

אם אתה בעל עסק ואופציית המכירה באינטרנט קורצת לך, אך טרם עשית זאת, לפנייך מאמר חובה שיעשה סדר בצעדים לקראת כניסה לעולם שעשוי להזניק אותך ואת העסק שלך קדימה

סליקה באינטרנט – מה היתרונות?

העולם העסקי כבר מזמן הבין את הפוטנציאל האדיר שקיים בעולם האונליין ולא מפתיע שניתן היום לרכוש כמעט כל מוצר או שירות באופן מקוון. העובדה כי היקף העסקאות ברשת צומח באופן עקבי ומואץ, מייצר לבתי עסק הכנסות גבוהות לצד חשיפה לקהל לקוחות חדש. השינוי באופן הרכישה התאפשר בעיקר בשל העובדה כי התשתית לביצוע סליקת האשראי אונליין הפכה בשנים האחרונות לנגישה, בטוחה ונוחה עבור הלקוחות.

 

אם בעבר היה נדרש הלקוח להגיע לבית העסק ולבצע רכישה פיזית באמצעות "גיהוץ" האשראי במכשיר הסליקה, היום פעולת הרכישה מתבצעת באופן פשוט ונוח באמצעות הזנת פרטי האשראי באופן מקוון (באתר או אפליקציה) ובתהליך שאורך מספר שניות בודדות. לשינוי העצום של מעבר מסליקת אשראי פיזית בנקודות המכירה לסליקה אונליין, ישנם יתרונות רבים עבור הלקוחות שנהנים מזמינות ונגישות של כל השירותים והמוצרים עד לבית. אבל מה לגבי העסקים?

 

בעלי עסקים שגילו את האונליין והקימו מעטפת למכירת שירותיםמוצרים באופן מקוון ונוח, וודאי מבינים כי מדובר בצעד משמעותי שעשוי לשנות את פני העסק מקצה לקצה. כך לדוגמה, עסק שמקים מערכת למכירה מקוונת של מוצריו נחשף לקהל לקוחות בלתי מוגבל וכזה שספק אם היה מגיע באופן פיזי לנקודת המכירה. יתרה מכך, ברכישה מקוונת העסק עשוי לייצר הכנסות 724 ולא תלוי בשעות פתיחה או בהגבלות אחרות כלשהן (מזג אויר, חוסר נגישות וכו').

עלויות סליקת אונליין

המגמה של צמיחת המכירות באונליין באמצעות כרטיס אשראי הובילה חברות רבות להציע שירותיהן כחברות סליקה המספקות תשתית נוחה ובטוחה עבור כל בית עסק. שירות סליקה באונליין כרוכה בדר"כ בדמי מנוי עבור ממשק הסליקה הנעים בטווח של עשרות עד מאות שקלים בחודש (תלוי בסוג הממשק והשירותים הנלווים לו) במקביל לעמלת סליקה של בין 1.5% ל-2.5% מכלל העסקאות שבוצעו.

 

חשוב לציין כי התחרות הגוברת בענף הובילה לכך שחברות רבות נאלצות להתגמש בעמלות הסליקה ודמי המנוי ואף מציעות לעיתים גם חודש ניסיון חינם. יתרה מכך, בעולם סליקת האשראי נהוג להתמקח על העמלות ודמי המנוי. תופתעו לגלות שיכולת המיקוח תסייע לכם להוריד משמעותית את העלויות החודשיות.

הערת קורונה

המשבר הרפואי וההגבלות שיושמו בעקבותיו שינו את מציאות חיינו. כחלק מכך, גם מגמת רכישות האונליין זינקה ונראה שהעולם יתרגל לביצוע רכישות באופן מקוון. כנראה שאין מנוס – עסק שלא יתקדם ויפתח ללקוחותיו גם את אופציית הרכישה באונליין, עשוי למצוא עצמו נותר הרבה מאחור

נורות אזהרה

לפני שבוחרים את חברת הסליקה שתספק את התשתית והמעטפת לסליקת אשראי באונליין, חשוב לשים לב למספר נקודות:

 

  • מחיר חודשי קבוע –  יש לוודא שהמחיר החודשי שנקבע (דמי מנוי + עמלת הסליקה) אינם "החל מ…" ולא לתקופת זמן מוגבלת. עמלת הסליקה ודמי המנוי צריכים להיות קבועים לאורך כל תקופת הסליקה ללא הגבלה וללא שינויים.
  • עלויות נסתרות ואותיות קטנות –  שימו לב שכשאתם חותמים על הסכם סליקה האם בהסכם ישנן הגבלות שגוררות עלות נוספת. לדוגמה, 'דמי שירות' חודשיים או קנסות במידה ומחליטים להפסיק את השירות.
  • הגבלות סליקה –  חשוב לוודא שבית העסק לא מוגבל בכמות העסקאות שניתן לבצע במערכת הסליקה. כך לדוגמה, עלול להיווצר מצב שיוצע אמנם מחיר נמוך עבור השירות אלא עלות זו תגביל את היקף העסקאות למספר מצומצם בחודש. במצב כזה  אתם עשויים למצוא את עצמכם משלמים הרבה יותר בסוף החודש.
סליקת אונליין

כללים לבחירת חברת סליקה

כאמור, בשוק פועלות שלל חברות סליקה כאשר כל אחת מציעה את ממשק הסליקה שלה בנוסף לשירותים נלווים נוספים. מלבד בחינת העלויות והניסיון להשיג עמלת סליקה ודמי מנוי נמוכים עד כמה שניתן, חשוב קודם לקבל תקופת ניסיון ולהתנסות במערכת (רוב החברות נותנות תקופת ניסיון ללא תשלום) במטרה לחוות את השימוש מצד הלקוח – האם הסליקה נוחה ופשוטה או מסורבלת, האם מציגה ללקוח את פרטיו כך שיוודא שאכן הזין פרטים נכונים, האם המערכת מציעה ללקוח לחלק לתשלומים וכיוצא בזה.

 

כמו-כן, יש לוודא מול חברת הסליקה את רמת אבטחת המידע והאם עובדת לפי תקני האבטחה המחמירים (PCI ו-SSL). על אף שסליקת אשראי באופן מקוון הפכה לעניין שבשגרה, עדיין מדובר בהליך רגיש שלקוח עשוי להימנע מלבצע אם אינו יודע שתהליך הסליקה אכן מאובטח ברמה גבוהה וכזו שתבטיח שבפרטיו לא יעשה שימוש לרעה.

 

כמו-כן, במידה ושירות העסק ניתן גם למנויים, יש לבחון האם מערכת הסליקה יודעת לזהות לקוח מנוי או לקוח חוזר ולשמור את פרטי כרטיס האשראי (בצורה מאובטחת) כך שהליך המכירה הבא יבוצע באופן אוטומטי מבלי שהלקוח יידרש להזין פעם אחר פעם את פרטי האשראי. יתרה מכך, מאחר וסליקת אשראי היא החמצן של העסק, יש לוודא שחברת הסליקה מספקת תמיכה טכנית באופן רציף ושאכן מדובר בחברה מהימנה שבמידה ותזדקקו לסיוע מצידה, הדבר יקרה באופן מידי וללא דיחוי.

 

מעבר לכך, בדקו האם החברה שבחרתם מעניקה דו"חות מפורטים בכל רגע נתון המעניקים תמונת מצב לגבי סליקת האשראי ומאפשרים לבית העסק לנקוט בפעולות בעת הצורך.

מה ההבדל בין סליקה אונליין לסליקה פיזית

מלבד ההבדל הברור במה שנדרש מהלקוח לטובת פעולת הרכישה, ההבדל המהותי בין השניים נובע בוודאות העסקה. אבטחה ואמינות מערכת הסליקה הם אלמנטים הכרחיים בהפעלת עסק מקוון, וקניה בטוחה באינטרנט היא הכרחית לקיום העסקה. עסקאות האונליין ברובן נעשות באמצעות כרטיסי אשראי ועל חברת הסליקה לעמוד בתקני האבטחה המחמירים.

 

אם בסליקה פיזית הלקוח לא מתעניין בעניין אבטחת המידע, בסליקת אונליין זה החסם העיקרי עבור הלקוח והוא יוודא שתהליך נעשה תחת מעטפת אבטחה מחמירה. אם לקוח יחשוש שמא פרטי האשראי שלו אינם מוגנים, סביר כי יבחר לא לבצע רכישה באתר.מעבר לכך, על ביצוע הסליקה באינטרנט להיות כמה שיותר נוחה, נעימה ומהירה, ללא סיבוכים מיותרים או בירוקרטיה מייגעת.