פתיחת מסעדה – המדריך המקיף והשלם לשנת 2024

שפים רבים חולמים על פתיחת מסעדה בקונספט ייחודי מתוך כוונה שהיא תסחף לקוחות רבים אשר בזכותם יהיו הכנסות שוטפות במסעדה. עם זאת כל מי שעוסק בענף המסעדנות, מודע לעובדה שזהו אחד התחומים בעלי הסיכונים הגבוהים ביותר במשק וזאת לאור השקעות העתק מול כישלונות של מסעדות שנסגרו עקב סיבות כאלו ואחרות וגרמו לשפים ולבעלי המסעדות הפסדים של סכומי כסף אדירים שהובילו לא אחת לפשיטות רגל לאור הממדים העצומים של ההפסדים.

אם גם אתם חושבים על פתיחת מסעדה, אנו ממליצים לכם לקרוא בעיון מאמר מקצועי וייחודי זה לאור הידע הרב שכלול בו, הטיפים, העצות וההכוונה בתחום ספציפי זה. 

חשיבה על פתיחת מסעדה 

מי שמעוניין לפתוח מסעדה חייב לבצע זאת באופן מתוכנן ביותר, תוך הפעלת שיקולים רבים בנושאים הפיננסיים, השיווקיים ותוך ביצוע חקר שוק מקיף כדי לבדוק את הסיכויים מול הסיכונים בעשיית צעד כה מהותי.

 

בשלב ראשון יש לגבש החלטה על הסגנון הקולינרי של המסעדה, אם מדובר בטרנד של סוג מזון שיש לו דרישה גבוהה כמו אוכל אסיאתי, אוכל איטלקי, מסעדת המבורגרים ייחודית, או כל רעיון יצירתי ומקורי אחר. לאחר מכן יש לחשוב על הסביבה המתאימה לקונספט זה.

בחירת מיקום אידאלי למסעדה החדשה

קו החשיבה הוא לפתוח מסעדה במקום שיש בו תנועה רבה של לקוחות פוטנציאליים. במסגרת המחקר בוחנים כמה וכמה מיקומים שיש בהם מדידה של כמות דריכות הרגליים בשעות שונות של היממה ובימים מסוימים, כדי לגבש כיוון כללי של המיקום שיהיה האופטימלי ביותר עבור פתיחת מסעדה.

מומחי הנדל"ן משתמשים בביטוי לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן. ואכן אחד הדברים החשובים ביותר הוא למצוא את המיקום הנכון ביותר למסעדה. כמו לדוגמה אם מדובר במתחם שיש בו מסעדות רבות ולכן מגיעים אליו מבקרים רבים, אך אין בו מסעדה בסגנון קולינרי שבו שף זה מתמחה. או לחלופין במרכז קניות גדול שיש בו תנועה ערה של לקוחות פוטנציאליים שעורכים קניות בכל ימי השבוע ומסיימים את הבילוי בארוחה איכותית במסעדה טובה.

כדי למצוא את המקום המוצלח ביותר עבור פתיחת מסעדה, אפשר להיעזר במתווך שהוא מומחה בתחום המסחרי ולכן הוא מכיר מיקומים בגודל המתאים במתחמים חדשים או במתחמים שהיו בהם בעבר מסעדות איכותיות שנסגרו אך יש למקום זה פוטנציאל אדיר, או לחפש אחר הזדמנויות מצוינות באתרי האינטרנט שבהם מוצעים נכסים להשכרה. 

תכנון הנראות של המסעדה

כדי לוודא התאמה מיטבית של המקום למטרה של פתיחת מסעדה יש להיעזר באיש מקצוע בתחום האדריכלות, כדי שהוא יבדוק כמה נקודות מהותיות הקשורות לנושא רישוי עסקים וזאת לפני עשיית כל צעד נוסף. 

 

בבדיקה המקיפה של האדריכל ייבדקו כמה נושאים במחלקת ההנדסה של הרשות המקומית, כיוון שכל אחד מהם הוא קריטי.

 

  • יש לוודא שבתהליך תכנון בנין ערים, במקום זה יש אפשרות עקרונית לפתוח מסעדות על פי הייעוד של המקום, כיוון שאם אין לכך אישור במיקום הספציפי, יהיה די קשה עד בלתי אפשרי לפתוח בו מסעדה.
  • אם במבנה זה בוצעו שינויים כמו תוספת של מרפסת או הגדלת שטח המטבח, יש לוודא שהפעולות ההנדסיות הללו בוצעו לאחר קבלת היתר בנייה ותוך ביצוע בפועל אשר תואם את ההיתר שהתקבל ללא חריגות בנייה. עבור חריגות בנייה שביצע מי שניהל במקום זה עסק, עלולה הרשות המקומית להטיל קנסות וגם הליכים משפטיים, דבר שייצור השלכות על השוכרים הנוכחיים.

 

עלות בדיקה ראשונית מסוג זה אשר נערכת על ידי אדריכל רישוי מומחה בעל ניסיון אשר מתמחה בתחום הרישוי על פי הרשויות המקומיות השונות נע סביב 1,000 ₪ או מעט מעל סכום זה.

ענף המסעדות בישראל

נכון לסוף שנת 2021 פועלות בישראל כ – 14,300 מסעדות לעומת כ – 12,300 שפעלו בישראל בשנת 2018. ההערכה היא שבכל שנה נסגרות כ – 3,000 מסעדות. אך בשנת 2,020 לאור מגפת הקורונה והשלכותיה, נסגרו בארץ כ – 4,500 מסעדות.

מסעדות רבות אינן שורדות מעבר לשנה של פעילות עסקית, ורק כ – % 30 מתוך כלל המסעדות מצליחות לשרוד מעל שש שנים וזאת לעומת עסקים בתחומים אחרים אשר כ – % 50 מהם מצליחים לשרוד במשך למעלה משש שנות פעילות.

הקמה של מסעדה

סדר הדברים הנכון הוא לשכור את שירותיו של יועץ עסקי שמתמחה בתחום המסעדות, לפני קבלת החלטות כלשהן עבור הקמת מסעדה. היועץ מרכז את כל הנתונים בתוכנית עסקית מפורטת שכוללת את ההכנסות הצפויות לאחר פתיחת המסעדה בחודש הראשון, בחודש השני וכך הלאה. הרישום הוא של סכומים ריאליים והגיוניים. כמו כן יירשמו ההוצאות הן הצפויות והמתוכננות והן אלו שאינן מתוכננות. מעבר לכך תכלול התוכנית העסקית את כל המהלכים המתוכננים של הפעלת המסעדה באופן מפורט.

 

 

היועץ בוחן את הלוקיישן שבחר השף או הבעלים של המסעדה ובהתאם לבדיקות המקצועיות של האדריכל, הוא יבצע תחשיב כלכלי של כדאיות המקום וכדאיות השקעה הכספית.

עלויות בסיסיות של הקמת מסעדה

העלות הכוללת של הקמת מסעדה היא גבוהה מאד וזאת לאור העלויות הרבות כמו לדוגמה:

 

  • יועץ עסקי.
  • אדריכל רישוי.
  • בחירה של מעצב פנים שיגבש קו עיצובי שיהיה הנכון ביותר לקונספט הקולינרי כדי ליצור עיצוב הרמוני שיהיה חלק אינטגרלי מהצביון הייחודי של מסעדה זו. 
  • ביצוע שינויים בחלל המסעדה כדי להתאים אותה לקונספט שנבחר. הדבר כולל שיפוץ כללי תשתיות חשמל, אינסטלציה, מנדפים ועוד.
  • כמו כן ביצוע פעולות על פי דרישת הרשות המקומית ושירותי הכבאות, לצורך קבלת רישיון העסק כמו התקנת ספרינקלרים, גלאי עשן ועוד. 

עיצוב המסעדה

עיצוב המסעדה הוא נדבך חשוב בדרך להצלחה שלו. היזם שוכר את שירותיו של מעצב פנים שמתמקצע בתחום המסעדנות ומסביר לו באופן מפורט את מהות העסק, הסגנון שלו והטרנדים החשובים בקטגוריה זו. בהתאם לכך המעצב מגבש החלטה על הקו העיצובי שיהיה תואם לאופיו של המקום. הוא מעניק חשיבה מעמיקה לכל פרט ופרט כדי ליצור מראה כללי שהוא לא פחות ממושלם.

התכנון העיצובי מתבצע הן במטבח הגדול כדי ליצור עמדות עבודה נוחות ופונקציונליות הכוללות גם מנדפים מעליהן או בתקרה. התכנון מעניק לכל טבח מקום עבודה רחב כדי שלא יהיו הפרעות זה לזה במהלך העשייה. כמו כן המעצב  מתכנן את המיקומים שבו יאוכסנו כלי האוכל, אביזרי העבודה כמו סירים, מחבתות ועוד. 

 

מיקומו של המזווה רחב הידיים יהיה במקום נגיש לכל העובדים במסעדה, תהיה בו הפרדה למוצרי מזון, ירקות, בשר, דגים, גבינות וכו' על פי סגנון הבישול שנבחר למסעדה זו.

עלויות מפורטות של הקמת מסעדה חדשה

הקמת מסעדה כרוכה בעלויות רבות ולכן היא אינה עניין של מה בכך. ההערכה הממוצעת היא שמדובר בסכום המתחיל ב – 600,000 ₪ והוא עשוי להגיע עד שלושה וחצי מיליון ₪ ואף מעבר לכך. סכום זה כולל את עלויות התכנון, ייעוץ בנושא הקמת מטבחים, העיצוב הכללי, השיפוץ, הבנייה וההתאמה לצרכי העסק. 

 

עבודות השיפוץ והבנייה כוללות תשתיות חובה בכל מסעדה כמו מפריד שומנים, מנדפים מעל כל עמדת עבודה או בתקרה שעלותם הממוצעת היא סביב 35,000 ₪ ואף מעבר לכך תלוי בכמות הנדרשת ובשטחה של המסעדה.

 

מעבר לכך יש לשכור את שירותיהם של יועצים כמו לדוגמה יועץ בטיחות, נגישות ומיזוג אוויר. כמו כן כדי לקבל רישיון להפעלת המסעדה מהרשות המקומית, יש להיעזר ביועץ רישוי עסקים שהוא גם יועץ לענייני תכנון המטבח הייחודי. יש לבצע פעולות שונות בהיערכות להקמה כדי לקבל בסופו של דבר את רישיון העסק על פי צו הרישוי. 

 

העלות של העבודה של יועץ זה, מעבר להוצאות הבדיקה הראשונית שהוא ביצע בתחילת הדרך היא בין 35,000-15,000 ₪. העלויות משתנות בהתאם לגודלה של המסעדה, הייעוד שלה, מיקומה הגיאוגרפי וגורמים נוספים.

 

יועץ זה מכין את התוכניות להקמת העסק על פי דרישת הרשות המקומית ובטיחות האש ובנוסף לכך הוא מגיש כבר בשלב התכנון בקשה למשרד הבריאות המחוזית, לקבלת חוות דעת מקדמית וזאת על פי מיקומה של המסעדה.

יש לרכוש ציוד עבור המסעדה שכולל מקררים. מקפיאים, תנורים, כלי בישול, כלי אוכל והרבה מאד אביזרים. במקרים רבים כדאי לשקול רכישה של ציוד יד שנייה ממסעדות שנסגרו או מוכרות ציוד עקב סיבות שונות וזאת כדי להוזיל את העלויות. העלות נעה בין 500,000-200,000 ₪ ואף מעבר לכך. 

מימון פתיחת המסעדה

לאור הסיווג של ענף המסעדנות כענף בעל סיכון פיננסי גבוה, לעיתים קשה לגייס מימון עבור הקמת מסעדה חדשה. האופציות העיקריות העומדות בפני היזם הן מימון בנקאי, מימון חוץ בנקאי או קבלת הלוואה בערבות המדינה

 

 

  • מימון בנקאי – באמצעות פנייה לסניף הבנק. הבנקאים יבחנו את הנתונים ויאשרו או לא יאשרו את ההלוואה.
  • מימון חוץ בנקאי – באמצעות פנייה לגורמים חוץ בנקאיים מהימנים אשר במקרים רבים מאשרים את ההלוואה בתנאים מסחריים הכוללים ריבית גבוהה.
  • האופציה המועדפת היא הלוואה בערבות מדינה. מדובר בהלוואה בתנאים הטובים ביותר שאפשר לקבל במשק. זאת כיוון שהמדינה מעודדת יזמים לפתוח עסקים כדי להעניק פרנסה לאור היותו של המסעדנות כענף מחולל שיוצר גלי פרנסה לספקים ולעובדים. 

 

    • נציגי הבנק בוחנים את התוכנית העסקית המפורטת של העסק החדש ובהתאם לכך ולרזומה של היזם, הם מאשרים מימון בסכום מסוים או לא מאשרים כלל.
    • ההלוואה ניתנת בדרך כלל לשבע שנים.
    • יש אפשרות לקבל גרייס של כמה חודשים ולכן בחודשים הראשונים הלקוח אינו משלם את התשלומים החודשיים. דבר זה מקל עליו כלכלית עד שפותחים את המסעדה בפועל ויש הכנסות.
    • היזם אמור להעביר לבנק המלווה בטוחות אישיות כספיות או בעלות ערך גבוה כמו נדל"ן. לחלופין אפשר להשקיע חלק מכספי ההלוואה בהשקעות סולידיות והכספים הללו יישארו כבטוחה בחשבון הבנק. 

אופן ניהול המסעדה

קביעת התפריט

התפריט הוא זה שיסחף את הישראלים להגיע למסעדה. על פי מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות תרבות האוכל של הציבור הישראלי במסעדות היא ברמת צריכה גבוהה מול מדינות אחרות, כיוון שהישראלים אוהבים להגיע למסעדות וליהנות מאוכל איכותי וגם להזמין מהמסעדות משלוחים הביתה כדי ליהנות ממזון שהוא אנין טעם. 

בעת תכנון התפריט השף מקפיד להיות יצירתי ולהציע מגוון גדול של מטעמים בשילובים שאינם מוכרים לקהל. הנדסת התפריט של כל מסעדה היא להגדיל את הרווחים בעשרים אחוז וזאת על ידי מינוף של המנות המובילות שכבר יש בהן רווח נאה. 

 

 

המגמה של כל שף היא להעניק מענה רוחבי לכל סוגי הקהלים שמגיעים למסעדה. כמו לדוגמה מנות דגים עבור אוהבי הדגים, מנות חלביות כמו פסטה ברטבים שונים, עבור מי שאינו מעוניין לאכול בשר, מנות צמחוניות, מנות ללא גלוטן, מנות טבעוניות ועוד. בדרך זו כל אחד מהסועדים מוצא בתפריט את המנות שמתאימות לדפוסי האכילה שלו.

השירות ללקוחות

תרשים זרימה הוא התכנון של השירות שמקבלים הסועדים מהטבחים במטבח ומהמלצרים לאחר פתיחת מסעדה וזאת כדי ליצור עבודה שוטפת וקולחת ללא עיכובים. המטרה היא ליצור שיטת עבודה אופטימלית שתהיה המתאימה ביותר למסעדה הספציפית.

תיאום שירות משלוחים

שירות משלוחים הוא אופציה מעולה להגדלת ההכנסות כיוון שמשפחות וחברים נוהגים להזמין משלוחים הביתה או למשרד באופן תדיר. היקף המשלוחים עלה מאז מגפת הקורונה באופן משמעותי ביותר ולכן רוב המסעדות החדשות נערכות לכך מראש ויוצרות מערך לוגיסטי באמצעות שליחים, או באמצעות חברות השילוח כמו וולט.

מערך המשלוחים מורכב מצוות של שליחים על פי חלוקת הצורך בהם בשעות הלחץ כמו בשעות הצהרים והערב. אופנועים בכמות הנדרשת ומערך תקשורת בין המסעדה לשליחים. 

 

 

המגמה היא לאפשר ללקוחות להזמין בקלות ובנוחות מרבית את המוצרים המתאימים להם באתר האינטרנט של החברה שהוא מושקע ומפורט ולכן קל מאד לעבור בין הקטגוריות השונות ובסופו של התהליך להגיע לשלב של התשלום וקביעת מועד האספקה של המשלוח. ברוב המקרים ההזמנה היא לאספקה מידית אך לפעמים הבקשה של הלקוח היא עבור אספקה בשלב מאוחר יותר של היום כמו בהזמנה למסיבה או למפגש חברתי, כיוון שמדובר בכמות גדולה ועל המסעדה להיערך לכך.

 

 

הרצון של מנהלי המסעדה הוא ליצור אספקה מהירה ויעילה ככל האפשר, כדי שהלקוחות לא ימתינו פרקי זמן ארוכים לכל משלוח. בדרך זו יוצרים שביעות רצון הן מהמזון הטרי ומשובח והן מהאספקה המהירה וכך קיים סיכוי סביר שהלקוחות יזמינו שוב ושוב את המטעמים של מסעדה איכותית זו. 

עלויות שוטפות של הפעלת מסעדה

כלל העלויות עבור תפעול כל מסעדה ממוצעת בגודל של 65 מ"ר ועד 250 מ"ר הן גבוהות ביותר ולהלן דוגמה לעלויות:

 

  • דמי שכירות לחברת הניהול או לבעל הנכס במיקום שהוא מעולה ינוע בין 65,000-12,000 ₪ בכל חודש. אם מדובר במסעדה שממוקמת בקניון יהיה תשלום נוסף של דמי אחזקה שמשולמים בהתאם לעלות לכל מטר מרובע בהתאם לגודלה של המסעדה. 
  • הוצאות קבועות הכוללות ביטוחים, אבטחה, ליווי של עורך דין, רואה חשבון, יועץ עסקי, ארנונה ואגרת שילוט לרשות המקומית, תשלום לתאגיד המים, גז, חשמל, מצלמות, מערכת אזעקה, מערך מחשוב ועוד, יעלה בכל חודש 20,000-5,000 ₪. 
  • עלויות של פרסום, שיווק דיגיטלי במדיות השונות כמו שלטי חוצות, הקמת אתר אינטרנט ייחודי, קידום אורגני וקידום ממומן, הפקת סרטונים, צילום תמונות איכותיות של מנות המזון תעלה בין 18,000-5,000 ₪ בכל חודש וזאת על פי היקפי הפרסום שעליהם יוחלט עם היועץ האסטרטגי בנושאים שיווקיים.
  • תשלום שנתי עבור רישיון להפעלת מוסיקה במסעדה, אשר מחושב על פי הכמות הממוצעת של הסועדים במסעדה. אם לדוגמה מדובר בכמות אשר נעה בין 50-30 סועדים, העלות היא כ – 150 ₪ בחודש. 
  • תשלום עמלות לכרטיסי החברות לעובדי הייטק ומגזרים אחרים וזאת כדי ליצור תנועה ערה של הזמנות למסעדה. התשלום לחברות הללו הוא עמלה בשיעור של % 12 וההשקעה הראשונית הנדרשת כדי להטמיע את המסעדה הספציפית וליצור לה תהודה יהיה חלק מהעלות של ההקמה הראשונית. זאת כיוון שלאחר מכן ההזמנות כבר יזרמו וההערכה היא שההשקעה תנוע בין שבעה לעשרה אחוזים מתוך סך ההשקעה הראשונית בשיווק.
  • עלויות מימון כמו החזר ההלוואה, עמלות וריביות בניהול השוטף של חשבון הבנק ועמלות לחברות כרטיסי האשראי.
  • עלויות שוטפות עבור העובדים והמנהלים הכוללות שימוש ברכבים כמו דלק, תחזוקה שוטפת ביטוחים, טסטים שנתיים או עלויות של ליסינג ועוד. 
  • עלויות שכר עובדים. במסעדה ממוצעת כמות העובדים נעה בין 8-2 עובדים, חלקם עובדים מקצועיים כמו שפים וטבחים ומקצתם עובדים רגילים כמו מלצרים, אנשי תחזוקה, ניקיון, שטיפת כלים וכו'. 
  • רכישה של חומרי גלם להכנת המזון במסעדה. המגמה היא לרכוש חומרי גלם בטיב מעולה מספקים איכותיים אשר מספקים סחורה טרייה בעלות מופחתת. עלויות הרכש הן משמעותיות ביותר בכל חודש והן משתנות על פי גודלה של המסעדה והיקף העבודה בה. 
  • תשלומי מיסים כמו מקדמות מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי ומס הכנסה ניכויים לעובדים. 
  • להלן עלויות ממוצעות של שכר חודשי לעובדי המסעדה, נכון לתחילת שנת 2,022:
    • שפים/ות – כ – 13,000 ₪.
    • מנהל/ת מסעדה כ – 11,000 ₪. 
    • מנהל/ת מטבח כ – 10,000 ₪ 
    • סו שף – כ – 9,500 ₪ .
    • מנהל/ת / אחראי/ת משמרת כ – 8,000 ₪. 

ככל שמדובר בצוות בעל ידע וניסיון רב, כך עולה השכר של כל עובד.

שכרו החודשי הממוצע של סו-שף עם ניסיון של חמש שנים ומעלה יהיה סביב 15,000 ₪. 

שכרו החודשי הממוצע של שף עם ניסיון של 10 שנים ומעלה יהיה כ – 22,000 ₪ ואם מדובר בשף ממותג הסכום יעלה ל – 35,000  ₪ 

רכישת ציוד למסעדה

סוגי הציוד הנדרש עבור פתיחת מסעדה משתנה על פי הסגנון הקולינרי שלה. עם זאת יש ציוד בסיסי שיש בו צורך כמעט בכל מסעדה. בנוסף לכך ירכשו גם מוצרים ייעודיים, כמו לדוגמה כלים להכנת סושי עבור מסעדות יפניות או כלי אידוי ייחודיים במסעדות סיניות.

רשימה של ציוד בסיסי:

  • משטחי חיתוך הקיימים בכמה צבעים, כדי ליצור הפרדה בין סוגי המזון – משטח אדום עבור בשר, משטח ירוק עבור הירקות ומשטח כחול עבור הדגים.
  • עמדות עבודה, עגלות הגשה ומדפי נירוסטה.
  • סכינים ייעודיים לכל מטרה, לירקות, לבשר, לדגים, לחם וכו'. 
  • תנורי אפיה, כיריים גז או אינדוקציה, מקררים, מקפיאים, מזווה, כיורים מנירוסטה, מכונות קרח, גריל גז, פלאנצ'ות, סיר אורז, מרקיות, מיקרוגל, פסטה קוקר וצ'יפסרים. כל פריט בכמות הנדרשת על פי הכמויות של עמדות העבודה והתכנון של המטבח.
  • מחבתות, ווקים, סירי בישול בגדלים שונים, קערות בגדלים שונים, מדיחי כלים ומידוף לייבוש הכלים, שולחן להרכבת המנות להגשה.
  • כלי אוכל הכוללים צלחות בדגמים שנבחרו, הקיימים בכמה גדלים, סכו"ם, מגשים, קערות, סוגים שונים של כוסות וספלים, מעמדים למפיות, פלפל, מלח, שמן זית ועוד.
  • לוקרים עבור כל אחד מהעובדים ומתלה לבגדים שלהם. 
  • עבור חלל המסעדה, שולחנות, ספסלים וכיסאות מעוצבים.
  • קופה ממוחשבת הכוללת תוכנה ייעודית ועמדת מלצרים להפעלה נוחה על ידי המלצרים לכל אחד מהשולחנות. 

רווחיות במסעדה

כדי ליצור רווחיות בפעילות השוטפת של המסעדה יש לבצע תחשיב עלויות של כל אחת מהמנות שמוצעות ללקוחות וזאת על פי המרכיבים שלה, זמן ההכנה, עלויות נלוות שוטפות כמו שכר עובדים, חשמל, מים, שכר דירה, שיווק  ועוד. מעל הסכום המצטבר מוסיפים את אחוז הרווח הרצוי ודואגים לאורך כל הזמן שמרווח זה יישאר ואף יעלה אם יש אפשרויות להוזיל עלויות כמו רכישה של חומרי גלם במחיר נמוך יותר. 

אם מדובר באופציית פתיחת מסעדה שמופעלת באמצעות זיכיון, יש להביא בחשבון גם את העלויות החודשיות המשולמות לחברה המזכה עבור המוניטין. 

 

מנהל המסעדה מבצע בדיקות מעמיקות של ניתוח עלויות אפקטיביות ובקרה שוטפת. אחת הנקודות החשובות היא מעקב אחר הכנת מנות מדויקות ומדודות, כדי לא להפסיד את ערך המוצרים העודפים.

ניהול מסעדה במציאות העכשווית

היזמים מודעים לסיכונים הרבים שקיימים בתחום זה ועם זאת רבים מהם מעוניינים להגשים את החלום שלהם ולפתוח מסעדה בעלת אג'נדה יוצאת דופן, קונספט מיוחד, חוויה מעצימה במסעדה יפהפייה, או מסעדה במיקום ייחודי כמו בהרי ירושלים מול הנוף הפנורמי. 

 

כדי להצליח בפרויקט של פתיחת מסעדה נדרש לבצע פעולות רבות אשר מבוססות על ייעוץ מקצועי של אנשי מפתח בעלי מיומנות רבה בתחום זה. זאת כדי לא לעשות טעויות כפי שביצעו אחרים אלא לצעוד קדימה בבטחה תוך מילוי כל המשימות הן הקטנות והן הגדולות, תוך ניהול מקצועי של המטבח ושל הצוותים בדרך להצלחה. 

 

ענף המסעדנות בישראל מגלגל מחזור שנתי ממוצע של כ – 10 מיליארד ₪, עם זאת די קשה לשרוד עקב סיבות שונות הקשורות במצב הכלכלי ובהרגלי הרכישות של הציבור כמו תחרותיות משמעותית ורמת נאמנות נמוכה של הלקוחות. זו הסיבה שיש לזרום עם טרנדים עכשוויים ועל פי דפוסי החשיבה של הלקוחות, כדי למשוך אותם להגיע שוב ושוב למסעדה או לחלופין להזמין ממנה משלוחים. 

 

כל בעל עסק חייב להיות כל הזמן עם היד על הדופק, לעבור על הנתונים, לבצע השוואות, להסיק מסקנות וליישם אותן בפועל. ייעול שיטות העבודה, ניהול נכון, הפחתת העלויות והגדלת הרווחיות יובילו לכך שהמסעדה תהיה מוצלחת. 

 

אם פועלים באופן נכון, ההערכה היא שהחזר ההשקעה יתרחש לאחר שלוש עד ארבע שנים. 

 

בהצלחה !