קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

ייעוץ פיננסי לעסקים וחשיבותו לעסק

ההתנהלות הפיננסית היא לב ליבה של על עסק ללא קשר לגודלו ולתחומי העיסוק שלו. כל עסק אמור להתנהל באופן מחושב, כדי שיוכל להמשיך ולפעול לאורך שנים רבות. מגפת הקורונה יצרה מצב קשה מאד, בו עסקים רבים נקלעו לבעיות כספיות חמורות. מקצתם הגיעו עקב כך לסוף דרכם העסקית ונאלצו לסגור את העסק ואחרים עושים כל שניתן כדי שימשיך להתקיים

מגפת הקורונה הפתיעה בעלי עסקים רבים שנותרו לפתע ללא הכנסות כמו הקמעונאים ולכן היה להם מאד קשה לעמוד בהתחייבויות שלהם לספקים השונים, כיוון שהם הסתמכו על ההכנסות העתידיות השוטפות שלא הגיעו, עקב הסגירה הכללית של מקורות הפרנסה

ייעוץ כלכלי לעסקים השונים

גם בתקופה שבה מנסים לצמצם את כל ההוצאות הכספיות, חשוב לשכור את שירותיו של יועץ כלכלי כדי שיסייע לבעל העסק לבצע כמה צעדים נכונים שייחלצו את העסק מהצרה שאליו העסק נקלע. היועץ הפיננסי יכיר את ההתנהלות העסקית על כל רבדיה, יבדוק את המצב בבנק, ההתחייבויות השונות, סוגי הערבויות שעליהן חתם בעל העסק, ההלוואות שנלקחו, תשלומים לעובדים וכל נושא נוסף הקשור להיבט הכלכלי של העסק.

צעדים כלכליים כדי לשפר את מצבו של העסק

לכל עסק מתאימים צעדים פיננסיים מסוימים או צעדי הבראה אשר תואמים את ההתנהלות שלהם, אך אלו חלק מהאפשרויות:

 

מענקים ממשלתיים

 

עבור עסקים רבים קבלת המענקים הממשלתיים מזרימה כספים שנחוצים מאד לעסק. לעיתים הנושא נראה מורכב כיוון שיש מענקים ויש סיוע והנושא מותנה בפרמטרים שונים כמו ירידה בהכנסות מול שנה קודמת.

 

יועץ כלכלי המעורה היטב בדרך קבלת המענקים הללו, מכין את הנתונים הפיננסיים הרלוונטיים ובהתאם לכך בודק אם העסק אמור לקבל כספים ואם כן הוא מזין את כל המידע כדי לקדם את התהליך. לנוחותם של העסקים, הכספים נכנסים לחשבון הבנק תוך ימים בודדים וכך משפרים את המצב העגום בחשבון הבנק.

 

הלוואות בערבות מדינה

 

המדינה מעניקה הלוואות בערבות מדינה שהן בתנאים פיננסיים די טובים על פי קריטריונים שנקבעו מראש. ההלוואות הללו מעניקות אוויר לנשימה ומיועדות לשימוש עבור הון חוזר, ייבוא, רכישת ציוד הכרחי ועוד. היועץ הפיננסי יקדם את התהליך מול הבנקים, כדי לקבל אישור לקבלת הכספים בהתאם לסכום הדרוש לעסק, אם הוא עומד בקריטריונים.

 

אשראי בחשבון הבנק

 

יש מקרים שבהם היועץ הפיננסי בדרכו המקצועית, פונה לבנק ומציג את הנתונים הכספיים של העסק למרות המשבר וזאת כדי לקבל אישור להגדלה זמנית של מסגרת האשראי, עד שהעסק יבצע פעולות שונות שיניבו הכנסות.

 

עבודה יום יומית על פי דוחות כספיים

 

במצב העכשווי חייבים לעבוד על פי תזרים המזומנים כדי לא לגלוש מעבר למסגרות האשראי המאושרות לכל לקוח בכל אחד מהבנקים. לכן דוח זה חייב להיות מדויק ולכלול רק את הכספים שהתקבלו כבר בפועל כמו המחאות דחויות ולא להסתמך על תשלומים שעדיין לא הועברו מהלקוחות. לאור המצב הפיננסי של רבים מהלקוחות קיימת סבירות שחלקם לא יהיו מסוגלים לשלם את חובותיהם דבר זה עלול לגרור אפקט דומינו גם על עסקים אחרים, במיוחד אם מדובר בלקוח גדול שרוכש בכל חודש בסכומים כספיים נכבדים.

 

בנוסף לתזרים המזומנים, חשוב לעבוד על פי דוח התקציב, לא לחרוג ממנו ואף לצמצם הוצאות כדי לא להיקלע למצבים קשים.

 

חברות או עסקים שבנו תוכנית עסקית, חשוב שיפעלו על פיה, או לחלופין היועץ הפיננסי יכין תוכנית עסקית שתשמש בתחילת הדרך כתוכנית לשעת חירום ובהנחה שהחברה תצא מהמשבר, גם ההתנהלות הכספית השוטפת תתבצע בהתאם לתוכנית זו.

 

אפיקי עיסוק חדשים

 

כל עסק זקוק להכנסות ואם כרגע אין הכנסות כלל לאור הסגר, היועץ הפיננסי ובעלי העסק יבצעו סיעור מוחות ויחשבו על אפיקי עיסוק חדשים כדי להזרים הכנסות לעסק.

 

  • מי שעוסק בתחום ספציפי, יכול לבדוק אפשרות של התנהלות בתחומים הנושקים אליו, כיוון שמדובר בקהל יעד זהה.

 

  • מי שעוסק בקמעונאות ועדיין אין לו אתר מקוון, זה הזמן להקים אתר מסוג זה. בוני האתרים מודעים למצוקה ולכן רבים מהם הקימו אתרים מעוצבים תוך פרק זמן קצר, כולל אפשרות לקבלת תשלומים באופן מאובטח תוך שימוש בכרטיסי אשראי, פייפל, ביט ועוד. בדרך זו הקהל נחשף לאפשרות הרכישה דרך האתר, מתקבלות הזמנות ונכנסים כספים שהם חשובים מאד לחשבון הבנק.

 

  • מי שיש לו אתר מקוון, מעוניין להגדיל את הכנסותיו ולכן מרחיב את היצע המוצרים הקיימים בו. גם בדרך זו מגבירים את ההכנסות.

 

בתום הסגר, העסקים יחזירו לעבוד ובמקביל אליהם ימשיכו לעבוד אתרי האיקומורס, כדי ליצור נתיב נוסף של הכנסות לעסק.