קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

גוגל אנליטיקס – מידע מנצח לקידום עסקים קטנים

בימינו, הצלחתו של אתר האינטרנט של העסק שלכם תלויה בהכרת הגולשים באתר וביכולת למשוך אליו את הלקוחות שבאמת ירכשו את מוצריכם ואת שירותיכם ושבסופו של דבר יגדילו לכם את ההכנסות. אז איך מושכים את קהל הגולשים הנכון? הכירו את גוגל אנליטיקס (Google Analytics) – הכלי המושלם עבורכם, שיסייע לשפר את פעילות האתר, למשוך את הגולשים הנכונים ולהגדיל את פוטנציאל הרווח.

כיום, ניהול אתר האינטרנט שלכם הינו חלק בלתי נפרד מפעילות העסק. ריבוי המתחרים ברשת מחייב אתכם לפעול באופן אקטיבי לשיפור תנועת הגולשים לאתר ולהגדלת פוטנציאל הרווח מפעילותו. על מנת להבין מהיכן מגיעים הגולשים לאתר, באילו עמודים של האתר הם גולשים ובעיקר – כיצד מושכים אותם ומניעים אותם להגיע לאתר העסק במקום לאתרי המתחרים, נדרש מידע סטטיסטי מעודכן, מקיף ופשוט להבנה. מידע זה נגיש כיום לכלל העסקים באמצעות כלי המידע והניתוחים הסטטיסטיים החינמי של גוגל: גוגל אנליטיקס.

אז מהו גוגל אנליטיקס וכיצד מתקינים אותו? מהי תרומתו לעסקים קטנים? איזה מידע הכלי אוסף עבור האתר שלכם וכיצד מוצג המידע שנאסף?

 

ריכזנו עבורכם את כל המידע הנדרש, לשם ניצול נכון ופשוט של גוגל אנליטיקס, לקידום אתר האינטרנט שלכם ולהגדלת פוטנציאל ההצלחה והרווחיות שלו.

גוגל אנליטיקס – מידע חיוני לקידום אתר העסק

כשמדובר בעסקים קטנים, ישנה חשיבות רבה למשיכת הגולשים לאתר ולשמירתם בתוכו. הבנת המניעים של הגולשים לכניסה לאתר ולהישארותם בו תורמת רבות להצלחתו של האתר ולרווחיות העסק ממנו. לעומת זאת, בעלי עסקים הנמנעים מחקירת מניעי הגולשים לכניסה לאתר העסק, עלולים לסבול מתנועה מועטה לאתר, מפגיעה בתפוקתו של האתר ובהצלחתו וכתוצאה מכך גם להקטנת הכנסות העסק ממנו. 

לכן, עסקים קטנים רבים פועלים בימינו להבנת הגורמים המניעים את קהל הלקוחות הפוטנציאליים להגיע לאתר העסק ולהישאר בו. שימור ושיפור גורמים אלו עשוי לתרום רבות לפעילות ולתפוקת האתר ולהגדת פוטנציאל הרווח ממנו, הן על ידי התכנים המוצגים בו והן באמצעות האתרים והפרסומים המפנים אליו. השירות בו משתמשים רוב העסקים הקטנים לפעילות זו הינו גוגל אנליטיקס.

גוגל אנליטיקס נועד לתת מענה לשאלות חשובות ביותר של בעלי עסקים קטנים, המנהלים אתר אינטרנט ומעוניינים להפיק ממנו את התפוקה המקסימלית מבחינת חשיפת העסק לקהל היעד הרלוונטי והנעתם לפעולה:

  • מהם מאפייני הגולשים המגיעים לאתר?
  • מהם מקורות התנועה הפרודוקטיביים ביותר מהם מגיעים הגולשים?
  • מהם העמודים הפופולאריים והאהודים ביותר באתר?
  • מהם העמודים החלשים ביותר באתר?
  • מהו אחוז הנטישה של הגולשים באתר ואילו עמודים ננטשים?
  • מאילו מקורות חיצוניים ומאילו עמודים פנימיים באתר מתקבלים אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר?

 

שירות גוגל אנליטיקס, המוצע בחינם על ידי חברת גוגל, אוסף נתונים הנוגעים לתנועת גולשים באתר, למקורות הגעתם אליו, לתפוקתם של אמצעי פרסום ומכירות ונותן מענה מקיף וממוקד לשאלות אלה. השירות מיועד במהותו לבעלי ומנהלי האתרים, לאנשי דיגיטל ולאנשי שיווק ופרסום והינו השירות הנפוץ ביותר לניתוח סטטיסטיקות הנוגעות לתנועת גולשים באתר.

במסגרת השירות של גוגל אנליטיקס, עוקבת מערכת ניתוח נתונים משוכללת ומתקדמת ביותר, אחר הגולשים המבקרים באתר, מנתרת ומתעדת את מקורות ההגעה של הגולשים (מנועי חיפוש, אתרי אינטרנט, מסמכים דיגיטליים, רשתות חברתיות וכו'), בודקת את יעילות הפרסומות הנוגעות לאתר ואת פעילויות השיווק בדוא"ל ומספקת סטטיסטיקות חיוניות ומרוכזות על כלל נתונים אלו.

באמצעות מידע זה, המוצג באופן פשוט וברור, יכולים בעלי עסקים קטנים המחזיקים אתר אינטרנט, כמו גם אנשי השיווק והדיגיטל שלהם, להבין מהם המקורות היעילים ביותר למשיכת גולשים לאתר, מה הגורמים המניעים את הגולשים להיכנס לאתר ולהישאר בו, מהם מדדי הפעילות של הגולשים באתר ובהתאמה – לחזק את מקורות, גורמים ומדדים אלו, לשם הגדלת כמות הגולשים, זמן הגלישה באתר וההכנסות הפוטנציאליות ממנו.

מידע סטטיסטי נגיש, פשוט ומדויק

המידע המוצג באמצעות השירות, כולל כאמור מגוון מדדים המעידים על פעילות הגולשים. חקירה והבנה של ציוני מדדים אלו, יסייעו לכם, בעלי העסקים, לחזקם אף יותר. זאת, מתוך רצון למשוך כמות גולשים גדולה יותר, לעודד שהייה ממושכת יותר באתר תוך הנעת הגולש לפעולה הרצויה (השארת לידים, רכישה וכו') וכמובן למזער אחוזי נטישה.

המערכת מציגה באופן ברור למדי את הנתונים הנאספים, באמצעות תרשימים וגרפים פשוטים וכוללת מידע מגוון, המעניק לבעל העסק תובנות חשובות ביותר לשיפור פעילותו של האתר ולהגדלת פוטנציאל התפוקה והרווח ממנו. הנתונים המוצגים בגוגל אנליטיקס מציגים בין היתר את המידע הבא: 

 

מידע סטטיסטי נגיש, פשוט ומדויק

 

  • כמות הגולשים באתר בכל רגע נתון – נתון זה מספק תובנות לגבי שעות הפעילות החזקות מבחינת הגולשים ובשילוב פרטי המידע הנוספים, מסייע להבין את זמני הפעילות החזקים של הלקוחות הפוטנציאליים ושל בעלי העניין באתר העסק, במוצרים ובשירותים המוצעים בו.
  • מילות המפתח – איזה ביטוי חיפשו הגולשים כשהופנו לאתר על ידי מנוע החיפוש של גוגל (למי שעושה קידום ממומן בגוגל). באמצעות מידע זה ניתן לאתר את הביטויים האפקטיביים ביותר בקידום הממומן ובהתאם לחזקם אף יותר בפרסום, על חשבון ביטויים שאינם מייצרים תנועה לאתר.
  • מקורות התנועה לאתר (האתרים שהפנו את הגולשים) – לאתרים רבים ישנם מקורות שונים ברשת המפנים אליהם. הפניות אלה הינן תוצר של שיתופי פעולה, פרסומים, פעילות קידום אתרים (תנועה אורגנית או ממומנת), תנועה ישירה מאתרים אחרים וכו'. בהסתמך על מידע זה, יש לשמר את מקורות התנועה החזקים.
  • מיקומם הגיאוגרפי של הגולשים באתר – כחלק מאפיון הגולשים לאתר, מידע זה מסייע להבין מהיכן מגיעים רוב הגולשים ובאמצעותו ניתן למקד בהמשך את הפרסום לאזורים הגיאוגרפיים מהם מגיע רוב קהל היעד, או לחלופין לפעול לחיזוק אזורים החלשים מבחינת תנועה.
  • הדפים באתר בהם צופים הגולשים – כחלק מפעילות קידום האתרים השוטפת, יש לוודא את אטרקטיביות ורלוונטיות התוכן באתר לגולשיו ולקהל הלקוחות הפוטנציאליים. נתון זה, המצביע על הדפים הפופולאריים ביותר באתר, יכול לסייע להבין מה מעניין את הגולשים ולכוון את בעלי העסק לשיפור דפים חלשים יותר ולהנעת הגולשים בדפים אלו לפעולה הרצויה (יצירת קשר, רכישה וכו').
  • ניתוח התנהגות (פעילות) קהל הגולשים. המידע הנאסף על ידי המערכת והנוגע לפעילותם של הגולשים באתר העסק, כולל כמות משתמשים, משתמשים חוזרים, משתמשים חדשים, מספר ביקורים לכל משתמש, מספר דפים בהם המשתמשים מבקרים, משך ביקור ממוצע, שיעור עזיבה ועוד. את מידע זה יכולים בעלי עסקים למנף בקלות לטובת הבנת קהל היעד והתאמת התכנים אליהם, לשיפור כמות הגולשים וזמן הגלישה באתר ולמזעור אחוזי הנטישה.
  • ניתוח מאפייני קהל הגולשים: נתונים דמוגרפיים (שפה, ארץ, עיר), מערכות הפעלה בהן משתמשים, ממכשירים ניידים בהם משתמשים, גיל, מגדר, תחומי עניין ועוד.
    כחלק מאפיון הגולשים לאתר, מידע זה מסייע להבין מהיכן מגיעים רוב הגולשים ובאמצעותו ניתן למקד בהמשך את הפרסום לאזורים הגיאוגרפיים מהם מגיע רוב קהל היעד, או לחלופין לפעול לחיזוק אזורים החלשים מבחינת תנועה.
    כמו כן, מאפשר המידע ליצור פרופיל של הלקוחות הפוטנציאליים, המסייע להכירם ולהתאים את תכני האתר, הפעילות השיווקית, הפרסומים ומשפך המכירות אליהם.
  • המרות – מידע סטטיסטי זה, הנוגע ליחסי ההמרה, רלוונטי לאתרי מכירות ולעמודים בהם ישנם טפסים המיועדים להשארת פרטים לטובת יצירת קשר (לידים).

 

המידע הרב המוצג בגוגל אנליטיקס בפני בעלי העסקים, הינו בעל ערך רב ואין להמעיט בערכו. המידע ניתן לניתוח ולהבנה גם ללא כל הכשרה או ניסיון קודם בעבודה עם המערכת ועל כן מחובתם של בעלי אתרים בימינו, במיוחד כשמדובר באתרים המייצגים עסקים קטנים שאינם מעסיקים אנשי שיווק, לבחון את המידע באופן שוטף ולנצלו לטובת שיפור פעילות האתר והגולשים בו ולהגלדת פוטנציאל הרווח ממנו.

שימו לב – חלק מהמידע נאסף ומנותח על ידי המערכת רק עבור אתרים המקודמים באמצעות קידום ממומן בגוגל.

ניתוח הנתונים – עשו זאת בעצמכם

על מנת לקבל תובנות חיוניות לשיפור תפוקת האתר, אין צורך כאמור בידע קודם בשיווק, אלא רק בהבנת הנתונים המוצגים על ידי המערכת ובניתוחם הפשוט. על ידי מעבר בין הקטגוריות השונות, בחינת המדדים השונים, צפייה בגרפים וקריאת המידע והנתונים המוצגים בפשטות, תוכלו לקבל תמונה ברורה של פרודוקטיביות האתר שלכם, ללא כל צורך בעזרה חיצונית. אמנם סיוע של מקדמי אתרים ואנשי מקצוע מתחום הדיגיטל יוכלו לסייע במיצוי מקסימלי של המידע המוצע בגוגל אנליטיקס, אך גם בלעדיהם תוכלו להשיג את התובנות העיקריות ולפעול בהתאם.

כך, בהשקעה מינימלית למדי של זמן, גם אתם יכולים להבין מה הן החולשות של דפי האתר שלכם ולשפר אותן ומהן החוזקות של האתר שלכם ולשמר אותן. הנתונים, המוצגים לכם באופן פשוט וברור, מעניקים לכם את יכולות אלה בכל רגע נתון, ורק מחכים שתנצלו אותם באופן הנכון. מכירים את המושג "מידע ששווה זהב"?  אז זה בדיוק זה.

אז איך מתחילים?

בעלי עסקים המעוניינים ליהנות מהמידע הסטטיסטי הרב המופק והמוצג למשתמשי גוגל אנליטיקס, יכולים להירשם למערכת בקלות ובמספר צעדים פשוטים ביותר:

  1. ראשית, יש לוודא שברשותכם חשבון Google. אם אין ברשותכם חשבון גוגל, פתחו חשבון חדש על שמכם או לחלופין חשבון ייעודי לעסק.
  2. כעת, יש להיכנס לאתר של גוגל אנליטיקס. בעמוד הראשי תתבקשו ליצור חשבון חדש שישמש את הנכס הדיגיטלי שלכם (האתר ממנו תרצו לאסוף נתונים). פתיחת החשבון פשוטה ביותר וכוללת בחירת שם לחשבון, מילוי כתובת אתר האינטרנט, בחירה בהגדרות הרצויות ובהרשאות שברצונכם לתת לגוגל אנליטיקס. השתדלו להימנע מביטול סימוני ברירת מחדל בבחירות השונות המוצעות בעמוד ההגדרות, במיוחד אם אינכם יודעים את משמעותן. במהלך שלב זה תינתן לכם האפשרות לשדרג את מערכת גוגל אנליטיקס הבסיסית (יוניברסל) למערכת גוגל אנליטיקס 4 (המיועדת בעתיד הקרוב להפוך למערכת ברירת המחדל). בהמשך, תתבקשו לספק מידע נוסף אודות העסק ומאפייניו, הנודעים לתחום העיסוק, גודלו של העסק ומה ברצונכם למדוד באמצעות הכלי.
  3. לאחר יצירת הנכס והכנסת פרטי המידע הנדרשים, המערכת תיצור עבורכם מזהה ייחודי, המכונה Google Tag ואשר ישמש מעתה והלאה את המערכת לזיהוי האתר. את המזהה ניתן לראות בכל עת בחשבון ה analytics שלכם, בקטגוריית מנהל המערכת (Admin), בסעיף הנכס ותחת "פרטי מעקב". המזהה נקרא "קוד מעקב". ה – Google Tag כולל מספר שורות קוד, אותן יש להעתיק במלואן מתיבת הטקסט בה הן מופיעות ולהדביקן בכל עמוד אינטרנט שתרצו למדוד. יש להדביק את שורות הקוד אל תוך קוד המקור של דף האינטרנט, בתחומי התג הפותח <head>.
  4. על מנת לאמת את תקינות הקוד ואת הטמעתו הנכונה באתר, יש להיכנס לאתר העסק ובמקביל לבדוק את דוחות זמן האמת במערכת גוגל אנליטיקס, בכדי לוודא שאכן הביקור באתר מזוהה ונרשם על ידי המערכת.

מושגי יסוד להבנת הנתונים

הנתונים הסטטיסטיים העיקריים המחושבים על ידי המערכת מוצגים באמצעות מספר מושגים בסיסיים, אותם כל משתמש גוגל אנליטיקס חייב להבין. הכירו את מושגי היסוד והפרמטרים המוצגים במדדים ובגרפים השונים של המערכת:

 

משתמש (User) – זהו המושג הבסיסי ביותר, המייצג כל גולש הנכנס לאתר. כאשר משתמש נכנס ממכשיר שונה (מחשב, טאבלט, טלפון נייד וכו') או מדפדפן שונה, המערכת תזהה אותו כמשתמש חדש.

כניסה (Session) – כניסה לאתר. פרמטר זה מונה את הכניסות וכמו כן נאסף גם המידע על משך הגלישה של כל כניסה.

עוגיות / קוקיס (Cookies) – אמצעי לסימון גולשים, המשמש בין היתר למטרות רימרקטינג (שיווק חוזר) לגולשים אשר נכנסו לאתר ובכך הביעו את התעניינותם במוצרים, בשירותים או במידע המוצגים בו. 

תדירות ביקורים – כמות הביקורים החוזרים של משתמשים, המשמשת להבנת אטרקטיביות האתר בעיניי הגולשים, הגורמת להם לחזור לאתר לצפייה במידע המוצג בו, ליצירת קשר או לרכישה.

זמן הביקור הממוצע – גם נתון זה מסייע להבין את אטרקטיביות האתר והתוכן המוצג בו. שהייה ממושכת של גולשים באתר מעידה על עניין ועל כך שחוויית המשתמש והתוכן אכן מותאמים לקהל היעד.

שיעור נטישה (Bounce Rate) – אחד המדדים החשובים, המעידים על אטרקטיביות האתר בעייני הגולש. נתון זה מציג מהו אחוז הגולשים אשר נכנסו לאתר ונטשו אותו מבלי להיכנס לעמודים נוספים בו. אחוז נטישה נמוך מעיד על כך שהאתר מציע תועלות לגולש, בעוד דף בעל אחוז נטישה גבוה מעיד כי הגולשים הנכנסים אליו אינם מקבלים מענה לציפיותיהם או צרכיהם ולכן בוחרים לעזור ולחפש את צרכיהם באתר אחר.

יש לשים לב לכך שבאתרים בעלי עמוד אחד בלבד או באתרים בהם ישנו עמוד עיקרי המציע את כל המידע הנחוץ לגולש, מדד זה הינו פחות משמעותי. 

יחס המרה (Conversion Rate) – יחס זה מייצג את כמות המשתמשים שהגיעו לדף התודה, אליו מועברים לאחר ביצוע הפעולה הרצויה באתר (רכישה, השארת פרטים וכו'). יחס זה מחושב על ידי חילוק כמות המשתמשים שהגיעו לדף התודה לכמות המשתמשים שנכנסו לאתר.

כלי ניתוח מידע עיקריים

המערכת מספקת נתונים רבים הנוגעים לגולשים הנכנסים לאתר ולפעילותם בו. נתונים אלו מוצגים בקטגוריות המידע השונות ובתתי הקטגוריות, כאשר את המידע העיקרי והסטטסטיקות הכלליות ניתן לראות בשתי קטגוריות עיקריות:

 

הגדרת מטרות (KPI) – הגדרת המטרות (מדדי ההצלחה) חשובה ביותר, על מנת שתוכלו לבחון את הביצועים ושיפורם לאורך הזמן. יש להגדיר את המטרות בתחילת הפרוייקט על מנת שתוכלו כבר מהרגע הראשון לעקוב אחר תהליך ההתקדמות אליהן. מעקב תדיר אחר הביצועים יסייע לכם להבין אם האתר שלכם, התוכן המוצג בו וחוויית הלקוח שמעניק לגולשים, אכן משיגים את מטרותיהם, או שעליכם לבחון אפשרות לביצוע שינויים, להתייעץ עם בעלי מקצוע בתחום או לשנות את האסטרטגיה הנוכחית.

בין המדדים אותם ביכולתכם להגדיר כמדדי הצלחה, תוכלו לבחור בכמות צפיות, משך שהייה ממוצעת של הגולשים באתר, סיום תהליך רכישה, סיום תהליך הרשמה, מילוי פרטי יצירת קשר ועוד.

את המטרות ניתן להגדיר תחת קטגוריית המרות.

 

קהלים – קטגוריה זו תציג בפניכם נתונים חשובים הנוגעים למאפייניהם של הגולשים. את נתונים אלו תוכלו בקלות למנף על ידי התאמת התוכן באתר.

הנתונים כוללים מידע מסכם ומידע סטטיסטי על כמות המשתמשים (בסיכום יומי), בכמה דפים מבקרים, משך ביקור ממוצע, שיעור הנטישה, נתונים דמוגרפיים (מיקום, מין, גיל ועוד), המערכת ממנה גולשים המשתמשים (דפדפן, מערכת הפעלה וספק השירות), סוגי המכשירים מהם גולשים לאתר ועוד.

באמצעות כל אלו והבנה מעמיקה של מי הם הגולשים המגיעים לאתר ומביעים בו עניין, אתם יכולים כבעלי העסק לקבל תובנות אשר ישפיעו על התוכן אותו תציגו באתר, תמהיל המוצרים והשירותים שאתם מציעים ואף תובנות אשר יכולות להשליך על פעילות השיווק כולה ואסטרטגיית הפעילות של העסק גם מחוץ לעולם המקוון. 

 

התנהגות – בקטגוריית התנהגות הגולשים תיחשפו לפעילותם של הגולשים באתר. ביכולתכם לראות כמה חשיפות היו לכל דף, מהו זמן הביקור הממוצע בכל דף, מהם שיעורי נטישת הדפים, לאילו דפים הגולשים עוברים בתוך האתר, ביצועי הדפים, תפוקת דפי הנחיתה וכמות הרכישות שבוצעו, היקף הפעילות והתפוקה של דפי היציאה ועוד.

כמו כן תוכלו לראות את מהירות טעינת הדפים השונים באתר, נתונים על פעילות חיפוש באתר וסקירת אירועים שהתרחשו באתר.

מדובר בנתונים בעלי חשיבות רבה, שכן בעזרתם תוכלו להבין מהם העמודים ה"חזקים" באתר, אשר באמצעותם אתם מצליחים להניע את הגולשים לפעולה הרצויה (יצירת קשר, רכישה, וכו'), מהם העמודים שמעוררים עניין ומעודדים את הגולשים להישאר יותר זמן באתר (אחד המדדים המשפיעים על קידום האתר במנועי החיפוש), לאילו עמודים הגולשים עוברים ומאילו עמודים מגיעים אליהם וכו'.

 כמו כן, על ידי בחינת הדפים מהם ישנו אחוז נטישה גבוה יותר, תוכלו להבין מה גורם לכם לאבד את הגולשים: האם מדובר בדף המציג תוכן לא מעניין, האם מדובר בדף מוצר שנמצא כלא אטרקטיבי בעיני הגולש (מבחינת תיאור המוצר, המחיר או המוצר עצמו), האם זהו דף שבו ההנעה לפעולה אינה חזקה מספיק וכו'. את דפים אלו עליכם לעדכן ולשפר בדחיפות שכן הם מהווים מקור לאיבוד משתמשים ולקוחות פוטנציאליים. 

כך, תוכלו לשפר את האתר, לייעל אותו, ליצור יותר תוכן מעניין, לעדכן עמודים "חלשים", לעדכן את "משפך המכירה" (תהליך המכירה) באתר כך שיהיה אופטימלי מבחינת התאמתו לגולשים ולפעילותם ולדאוג שכל עמוד ישרת באופן המיטבי את ייעודו ואת מטרותיכם.

להיות מנהלי השיווק והאנליסטים של עצמכם

לשימוש בגוגל אנליטיקס כאמור יתרונות רבים לעסקים קטנים, בעצם המידע הסטטיסטי החיוני המסופק באופן שוטף לבעלי העסק ואתר האינטרנט.

באמצעות מידע זה תוכלו גם אתם לקבל מגוון תובנות, אותן מנצלים מנהלי השיווק והדיגיטל של גדולי החברות והארגונים בעולם, למטרת הבנת התנהגות לקוחותיהם וגולשיהם. את הנתונים המוצגים תוכלו למנף בקלות לטובת אתר האינטרנט בפרט ולטובת העסק בכלל, בהשקעת מאמצי השיווק ותקציבי הקידום במקורות הנכונים, בתיקון ושיפור העמודים החלשים באתר, בניצול העמודים החזקים באתר להנעת הגולשים לפעולה ועוד.

להיות מנהלי השיווק והאנליסטים של עצמכם

לסיכום

גוגל אנליטיקס הינו כלי חובה לקידום וייעול האתר, לשיפור התוכן ולשדרוג חוויית הלקוח, באמצעות התובנות הרבות המופקות מהשימוש בו. שימוש נכון בכלי זה ובחינה של המידע הסטטיסטי הרלוונטי המוצג בו, יתרמו רבות לפרודוקטיביות של האתר ולפוטנציאל הרווח ממנו.

 

אז אם גם אתם בעלי עסק קטן המנהלים אתר תדמיתי או מכירתי לעסק ועדיין אינכם נעזרים בגוגל אנליטיקס, זה הזמן להתחיל! כי כשמוצע לכם מנהל שיווק ואנליסט לפעילותכם המקוונת בחינם, איך אפשר לסרב?