קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

פרסום ממומן בפייסבוק: ככה עושים היום כסף!

נמרוד רייזנר

נמרוד רייזנר

מנכ"ל Expert מומחה לעסקים קטנים

הרשתות החברתיות ופייסבוק בפרט טרפו את הקלפים בכל הקשור לפרסום במדיה. אם עד עתה היו מתמחרים שטח פרסום בהתייחס (בין היתר) לחשיפת המודעה לפי כמות אנשים הנאמדים באמצעות ספירת המנויים או מספר עותקים מודפסים.

כיום כשאנו מפרסמים ברשת חברתית אין לנו אפשרות לדעת מראש כמה אנשים יצפו בו. אולם בכל זאת פרסום ממומן בפייסבוק הוא כיום אחד הכלים היעילים ביותר לפרסום. אך כדי שהוא אכן יהיה יעיל לא ניתן להסתפק בהכנסת דף פרסום ולהתרווח על הספה בציפייה שיגיעו הלקוחות (ולפחות דרשו מהמשווק הדיגיטלי שלכם שיעשה את הפעולות הנדרשות).

זו הסיבה שאנחנו כאן, לתת לכם את ההמלצות הרלוונטיות וגם להקל עליכם את הבחירה בין מקדמי האתרים הטובים והאמינים בשוק

פרסום לקהל היעד

הפעולות הבסיסיות שאפשר ליישם בפייסבוק הן להפנות לאתר האינטרנט או דף נחיתה שלכם (בעיקר כשמדובר בקמפיין), וכן לקדם את מספר הלייקים, אך בנוסף לכך יש עוד הרבה מהלכים שיכולים לקדם את עמוד הפייסבוק שלכם.

 

אחת הפעולות החשובות ביותר היא לתת תוכן, להוסיף ידע, טיפים וכדומה. אם התוכן שלכם יהיה מעניין ותהייה לו תנועה רבה של גולשים, הוא יקודם באופן אוטומטי על ידי פייסבוק, שמפעילה אלגוריתם מיוחד המזהה פוסטים בעלי תפוצה רחבה. מצד שני חשוב לזכור את הכלל השיווקי הידוע האומר כי בקמפיין לא מכוונים לתפוס את כל השוק אלא את הנתח שיביא את הרווח המרבי.

 

כך גם כאן, אל תירו באוויר, תגדירו במדויק את קהל היעד וכוונו אליהם. פייסבוק מפעילה מערכת קידום המאפשרת לכם להגדיר את קהל היעד. היעזרו במערכת על מנת לדייק לפי גילאים או לפי נתונים דמוגרפיים – בכל קמפיין ובכל מוצר לגופו של עניין.

קידום בפייסבוק

איך אנחנו מגיעים לכולם?

מה שטוב במערכת הקידום של פייסבוק הוא שניתן להגדיר את קהל היעד גם לפי תחומי עניין. כך נוכל להכליל גם את קהל היעד שאין בפייסבוק מספיק נתונים לגביהם, כגון שלא הגדירו את גילם או את מינם. כך למשל כשאנו רוצים לקדם חנות צעצועים לילדים, אם לא נתייחס לתחומי העניין עלולים להיפלט מהחשיפה סבים וסבתות המעוניינים לקנות צעצועים לנכדים או הורים שעדיין לא עדכנו בפייסבוק על לידת ילד.

 

במקרה כזה ניתן לצרף תחומי עניין קשורים, כגון מתעניינים במזון לתינוקות או בצהרונים וכדומה. לתשומת ליבכם: בעת בניית דף פייסבוק יש אפשרות ללחוץ על קיצור דרך. הפעולה לא מומלצת כלל מכיוון שלא תוכלו להגדיר באופן זה את קהל היעד.

קצת נתונים על פייסבוק

על פייסבוק נמנים יותר מ-2.5 מיליארד מנויים פעילים בכל רחבי העולם. זה נותן יתרון פרסומי אדיר גם במוצר מקומי וגם כשמדובר במוצר בינלאומי. בעיקרון פייסבוק היא עסק רווחי אך היא חרתה על דגלה כרשת חברתית לאפשר לכל אחד ואחת בעולם ליטול בה חלק ללא עלויות או תמורה אחרת.

 

אך מצד שני היא מציעה גם אופציות פרסום שונות. שטחי פרסום וכדומה. בעל עסק שמשתמש בפייסבוק בצורה יעילה וחכמה יכול להגדיל מכירות באופן ניכר בזמן קצר ובעלות נמוכה יחסית. באמצעות פייסבוק ניתן גם להגדיל את שיעורי ההמרה, ולהגיע לכמויות גדולות של לידים אם רק עובדים בצורה נבונה. אז במקום לקרוא, פשוט בואו נצא ביחד למסע פרסום בפייסבוק.

אל תזניחו את נתוני הכניסה

לאחר הגדרת קהל היעד ושאר ההגדרות הראשוניות פייסבוק מאפשרת לכם לעקוב אחרי הנתונים. מומלץ מאוד להיעזר בנתוני הכניסה של פייסבוק כדי לעקוב אחר הביצועים של הדף שלכם. בנתוני הכניסה תוכלו לעקוב אחרי התוכן ולראות מה אהוב על קהל היעד שלכם ומה פחות. תוכלו לעקוב האם הקהל שלכם אוהב תוכן ורבאלי (כתוב), מדיה (וידאו ותמונות) או קישורים. תוכלו לעקוב אחר אופן הקידום של הדף, האם דרך הקידום הממומן או שהוא קודם אורגנית.

מה עוד חשוב לדעת?

ככל שתכירו יותר את הכללים של פייסבוק יגדלו הסיכויים שהתוכן שלכם יקודם. לידיעתכם, פייסבוק בודקת האם אתם מיישמים את הכללים. כך למשל הם לא יקדמו תמונה המכילה יותר מדי טקסט, או דף המעודד מכירת אלכוהול לקטינים. יש כלל נוסף שכדאי לכם לזכור בשיווק בכלל ובפייסבוק בפרט. קוראים לזה אמינות.

 

אם תתנו כותרת פופוליסטית כדי למשוך את עיני הקוראים, ובתוכן הפנימי הם יקלטו שאתם מדברים על נושא אחר לגמרי או שהבטחתם משהו ואתם לא עומדים בזה (משהו בסגנון: איך להרוויח 6000 ₪ ב-5 דקות…) ושבסך הכול ניסיתם לעשות עליהם קומבינה, הם לא יקנו את המוצר שלכם. התוכן שלכם יקודם אבל הקניות בפועל לא. מה שנקרא ניצחתם בקרב אבל הפסדתם במלחמה.