קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

שינוי שם חברה – איך עושים את זה ומה זה דורש?

בעלי מניות שהקימו חברה בע"מ תחת שם מסוים, מעוניינים לא אחת לבצע שינוי שם חברה עקב סיבות שונות. כמו לדוגמה אם שמו של אחד מבעלי המניות הופיע בשם החברה ובינתיים הוא פרש ומכר את מניותיו, או לחלופין כאשר החברה משנה תחום פעילות וחשוב לה שהדבר יופיע בשם הרשמי שלה כמו לדוגמה שילוח בין לאומי. 

אופציה של שינוי שם חברה

הבקשה לביצוע שינוי שם חברה, אינה מובילה לשינוי במספר החברה. מספרה של החברה הפרטית נותר כמו שהיה אך תהיה לה תעודה רשמית של שינוי שם.

 

במהלך הפעילות העסקית, כל חברה נדרשת להגיש מסמכים שונים וביניהם העתק של תעודת הרישום ברשם החברות. אם במהלך השנים החברה שינתה את שמה וזה קורה לא אחת כמה פעמים, יצורפו למסמכים הרשמים מלבד תעודת הרישום הראשונית גם התעודות המעידות כי רשם החברות אישר את שינוי השם של החברה משם מסוים לשם חדש. כך יוצרים רצף של מידע הכולל את התגלגלות שם החברה.

תהליך של שינוי שם חברה

רשות התאגידים מרכזת את כל הנושאים המנהליים הקשורים לרישומי חברות בישראל ועל פי רצונם של בעלי המניות במקרים ספציפיים שהם חשובים להתנהלות העסקית, מכינים בקשה לשינוי שם חברה.

 

ברוב המקרים אין צורך לצרף לבקשה זו מסמכים מלבד טופס שינוי שם. למעט במקרים חריגים:

 

שינוי שם מכוח צו בית משפט. במקרה זה יש לצרף את ההחלטה המקורית או העתק נאמן למקור של הדרישה שהפיק בית המשפט בעניין זה. על ההחלטה לכלול הוראה מפורשת בדבר שינוי שם החברה.

 

יש להגיש מסמכים החתומים בחתימות מקוריות בלבד ובשפה רשמית בלבד, למעט אם הייתה דרישה אחרת.

טופס שינוי שם חברה

חברות שהוקמו בישראל לאחר תאריך 27.6.22 יכולות להגיש טופס שינוי שם חברה מקוון בלבד. חברות וותיקות יכולות לבצע זאת באמצעות טופס ידני או באמצעות טופס מקוון על פי הכללים האלה:

 

  • יש להציע שלוש חלופות עבור שם החברה, הבדיקה תבחן על ידי הגורמים המוסמכים לכך על פי סדר עדיפויות יורד וזאת על פי שמות החברות הרשומות כבר במאגר החברות אשר עוסקות בנישה הספציפית של העסק שביקש לשנות את שמו. 
  • שיקול הדעת בבחירת החלופה מתבצע על פי החלטת הרשם בהתאם לנתונים הקיימים.
שינוי שם חברה

חסמים בשינוי שם חברה

אין אפשרות לרשום שם חברה במקרים הבאים:

 

  • שם זהה או דומה לשם חברה קיים. עם זאת יש אפשרות לצרף לבקשת שינוי שם חברה, אישור שימוש בשם מהחברה הרשומה כדי להשתמש בשם דומה. (זה קורה במקרים שבהם מדובר בחברות הקשורות זו לזו ויש להן שם מוביל זהה).
  • שם שיוצר הטעיה של הציבור.
  • שם שנוגד את תקנת הציבור.
  • שם בעברית בשילוב אותיות באנגלית.
  • שם של סימן מסחר רשום לאותו תחום עיסוק. 
  • אותיות רומיות ניתנות לציון רק בשם באנגלית.

הגורמים המורשים להגשת בקשה לשינוי שם

מגיש הבקשה והחותם עליה יכול להיות רק דירקטור מכהן בחברה, או נושא משרה בחברה (כהגדרתו בסעיף 39 לחוק החברות, התשנ"ט-1999) על נכונות המידע שמופיע בבקשה זו אין צורך באימות חתימה על ידי עורך דין.

 

אם החותם הוא חברה בע"מ ולא דירקטור או נושא משרה, החותם על בקשה זו הוא מורשה החתימה בחברה על פי הכללים שנקבעו בחברה זו לגבי אופן ביצוע החתימה בקטגוריות השונות.

אופן הגשת הבקשה לשינוי שם באופן ידני

כאשר מעוניינים לבצע שינוי שם חברה רשם החברות, יש להגיש טפסים מקוריים ידניים למשרדי רשות התאגידים – רשם החברות באחת הדרכים הבאות:

 

  • משלוח בדואר לרשות התאגידים בירושלים, רצוי לשלוח זאת בדואר רשום.
  • באמצעות קבלת קהל באמצעות זימון תור: ההגשה היא בכל לשכות רשות התאגידים – בימים א' ו ד', בין השעות 08:30-12:30, בזימון תור מראש בלבד, אשר מתבצע עצמאית באופן מקוון. 
  • הפקדה של בקשה זו בתיבת מסמכים בלשכת ירושלים או בלשכת תל אביב. בין השעות 08:30-19:00 תיבות ההפקדה נמצאות בכניסה ללשכות, בסמוך לעמדת המאבטחים.

אופן הגשת הבקשה לשינוי שם באופן מקוון

יש אפשרות לבצע הגשה מקוונת באתר תאגידים ברשת (Online) על ידי דירקטור או על ידי אדם אחר מהנהלת החברה, שהוא מוסמך לדווח בחברה באמצעות מערך הזדהות לאומית או באמצעות כרטיס חכם. ההגשה מתבצעת על ידי הליך של סריקת המסמכים עבור שינויים משפטיים ועבור שינוי שם.

 

גורמים מוסמכים בשם החברה כמו עורכי דין מבצעים שירות זה באמצעות כרטיס חכם שנמצא ברשותם ומאפשר להם לבצע פעולות שונות כמו שינוי שם חברה, עבור הלקוחות שלהם און ליין.

זמן הטיפול בבקשת שינוי שם

שינוי שם חברה בע"מ אורך לכל המאוחר עד 14 ימי עסקים מיום קבלת הבקשה במשרדי רשם החברות. עם זאת ברוב המקרים הטיפול מסתיים תוך כחמישה ימים.

 

יש כמה שלבים שמבצעים הגורמים המוסמכים ברשות התאגידים עבור בקשה זו:

 

  • נערכת בדיקת המסמכים שהוגשו. אם כל המסמכים קיימים והם כוללים את מלוא המידע, הבקשה תטופל. אך אם חסרים מסמכים ו/או יש צורך בתיקון ליקויים, מגיש הבקשה יקבל הודעה על כך ורק לאחר שתוגש בקשה חדשה ותקינה לשינוי שם חברה, הנושא יטופל. 
  • אם מדובר בבקשה מקוונת, לכל חברה יש להגיש בקשה חדשה הכוללת את הנספחים הרלוונטיים.
  • לאחר שרשם החברות בוחן כל בקשה לשינוי שם ברשם החברות, תקבל החברה אישור או סירוב לבקשה זו. אם הכול תקין תשלח תעודת שינוי שם אך אם יש ליקוי, החברה ומגיש הבקשה יקבלו למיילים שלהם את מכתב הסירוב וזאת כדי שהם יתקנו את הליקויים ויגישו בקשה מחודשת לשינוי השם.
  • כמו כן, קיימת אפשרות להפיק אישורים וסירובים (כולל תעודות) לבקשות שטופלו החל מחודש נובמבר 2017 ואילך באמצעות אתר תאגידים ברשת (Online).

חריגים בטיפול בנושא זה

חברה מפרת חוק – חברה שהוכרזה כחברה מפרת חוק לא תוכל לשנות את שמה ברשם החברות עד שלא יוסדר הליקוי שבעקבותיו יצאה ההכרזה על ההפרה.

חברה בפירוק – דיווח על שינוי שם יוגש על ידי המפרק/הנאמן ובחתימתו.