קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

חכירת רכב – המדריך המקוצר

אם בעבר שירותי הליסינג (חכירת רכב) שימשו בעיקר עסקים בעלי היקף פעילות גדול, הרי שהיום גם עסקים קטנים מזהים את היתרונות הבולטים שבמסלולי הליסינג והפכו אותו לאחד ממסלולי הרכישה המועדפים.

שוק הליסינג הולך וגדל וכיום פשוט לא ניתן עוד להתחרות בתנאים הנוחים שחברות הליסינג מציעות. לקראת הקמת צי הרכבים החדש של העסק שלך, הנה כמה טיפים יעילים שיעזרו לך לבצע רכישה נבונה

מהו תהליך הרכישה בליסינג?

חברות הליסינג מציעות טווח רחב מאוד של אפשרויות. ניתן להגיע אל מגרשי החברה ולבחור את הרכב המועדף עליך, בדיוק כמו במגרשי המכוניות המשומשות. רכבים אלו, שלרוב שימשו בעיקר להשכרה, יהיו לרוב במצב טוב בהרבה מאלו של רכבי היד השנייה הטיפוסיים. לאחר תשלום מקדמה, ניתן פשוט לצאת מהמגרש עם הרכב ולשלם עליו במסלול ארוך טווח בתשלומים חודשיים. לאחר תום תקופת התשלומים, יהיה ברשותך רכב שרכשת בתנאים נוחים וגמישים.

כיצד משתלבת הרכישה בתקציב העסק

מחיר הרכב הוא רק רכיב אחד בעסקת הליסינג ולכן, חשוב שנבחן את כל העלויות הנלוות לפני שנסגור את העסקה. עלויות הרישוי, הביטוח, שיעורי הריבית במסגרת תוכנית המימון וקיזוז המקדמה שתשולם בתחילה העסקה עשויים להשפיע משמעותית על המחיר הסופי. חשוב שנבחן כי ישנו תקציב מספיק דיו בקופת המזומנים לביצוע הרכישות ויתרה מכך, כי יישאר די תקציב לתחזוקה השוטפת של הרכבים ולשלל העלויות הנלוות המגיעות עם ההוצאה הזו.

קחו בחשבון את ירידת הערך

על פי מחירון יצחק לוי, חלה על רכבים הנרכשים בליסינג ירידת ערך של 22%. הסיבה לירידה זו היא מובנת. רכבי ליסינג עוברים לעתים קרובות מיד ליד ולמעשה, אנו קונים רכב שאין לנו מושג מהי ההיסטוריה שלו ומה הוא עבר עד שהגיע אלינו. חשוב שנגיע עם ההבנה הזו אל המשא ומתן ונדאג שירידת ערך זו מגולמת במחיר הסופי שנשלם.

סוג הרכב ישפיע על המיסוי

לבחירה בין רכב פרטי ומסחרי יש השפעה משמעותית על המיסוי. ככל שנוכל לבחור ברכב מסחרי, נוכל ליהנות מקיזוז מלא של המע"מ על הרכב. במידה וחשוב לנו לעשות שימוש ברכבים פרטיים בעלי נראות מפוארת, חשוב שניקח בחשבון שלא נוכל ליהנות מהטבת המס הזו.

החדשות הטובות הן שרכב שנרכש בליסינג כן נחשב להוצאה מוכרת במס הכנסה.

כ-70% מכלל הרכבים החדשים שעולים מדי שנה על הכבישים הם רכבי ליסינג. מדוע? כי ליסינג לעסק מאפשר לך רכב חדש בתנאי תשלום נוחים, מבלי להקדיש זמן יקר לרכישה, מימון ובדיקת הרכב. בנוסף, מי שמטפל ברכבים היא חברת הליסינג. העסקה היא לזמן מוגבל ואינה מחייבת לשנים וכן, אפשר ההוצאה הזו היא הוצאה מוכרת עם חשבונית שכירות חודשית שניתן להזדכות עליה במס הכנסה

עשו בדיקה מדוקדקת לרכב

ישנן כמה נקודות שחשוב שנבחן ברכב עצמו לפני שניגש כלל אל המשרד לסגור את הפרטים הקטנים:

 

  • חשוב לבחון את הרכב מכל הזוויות ולהגיע אל המגרש באור יום. כך אין סיכוי שנחמיץ שריטות, מעיכות בפח או כל בעיה אחרות שעשויה להיות בפחחות הרכב.
  • יש לבחון את הקילומטראז' של הרכב לפני הרכישה.
  • מה מצב הצמיגים? זהו אחד ההיבטים שרבים לא טורחים לבחון ברכב. מאחר ואנו רוכשים רכב משומש שידע תקופה בכביש, ייתכן מאוד שהגלגלים יהיו שחוקים. גלגלים חדשים עשויים לעלות לא מעט ולכן חשו שנוודא שאנו עוזבים את המגרש עם גלגלים במצב טוב.
  • גם בחלקו הפנימי של הרכב, חשוב שנבחן את מצב הריפוד והפלסטיקה. ידיות או מתגים שבורים, שריטות על הדשבורד או ריפוד בלוי יעידו על כך שהרכב עבר ימים טובים יותר.

בחרו במסלול שהכי מתאים לכם

קיים היום מגוון רכב של מסלולים להתאמת אפשרויות התשלום ליכולותיך וצרכיך. חשוב לבחון היטב את האפשרויות העומדות בפניך כדי להבטיח שניתן יהיה לעמוד בתשלומים ולהחזיק ברכב ללא קושי כלכלי משמעותי. אלו שלושת המסלולים העיקריים שיציעו חברות הליסינג.

 

  • מסלול קבוע – תשלומי חודשי בסכום קבוע למשך תקופת ההשכרה. לרוב למשך 36 חודשים.
  • מסלול שנתי – ניתן לחדש את מסלול התשלום מדי שנה ולהתאימו לצרכיך המשתנים.
  • מסלול מתחדש – תמיד ניתן להמיר את הרכב באחר ולהיכנס למסלול תשלומים חדש.