קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

חנות בינלאומית או מקומית – מה חשוב לדעת?

נמרוד רייזנר

נמרוד רייזנר

מנכ"ל Expert מומחה לעסקים קטנים

בשאלה חשובה זו נתקל כל בעל עסק בראשית דרכו, ויש לשקול את שתי האופציות בכובד ראש, שכן לבחירת אופי החנות יהיו השלכות מרחיקות לכת לעסק, והמרת חנות מקומית לבינלאומית או להפך כרוכה במאמץ רב ובסיבוכים אפשריים

במאמר קצר זה נסקור את היתרונות והחסרונות של שתי הפלטפורמות ונתאים בין סוגי עסקים לבין סוג החנות המומלץ:

1net

חייג עכשיו 072-3300954

shopup

חייג עכשיו 072-3301530

web2

חייג עכשיו 072-3301999

יתרונות בפתיחת חנות מקומית

1. שפה – פערי שפה מהווים מחסום בכל תחום כמעט, וכמובן חנות בינלאומית משמע חנות בשפה האנגלית שהקמתה תקשה על ישראלים רבים. חנות מקומית יכולה להיות בעברית בלבד, וכך אין צורך לשבור את הראש בתיאורי מוצרים, פירוט מדיניות וכו'.

 

למרות שמומלץ תמיד להוסיף אפשרות לאנגלית, ניתן לעשות זאת בשלב מאוחר.

 

2. תפעול ובירוקרטיה – כמו כל עסק, החנות האלקטרונית תדרוש מאיתנו עבודה עם גורמים שונים: חברות סליקה (אשראי), משלוחים ועוד.

 

בעסק מקומי השימוש יהיה בגורמים ישראל שהעבודה עמם תהיה נוחה משמעותית, ושוב פעם – בעברית. גם מדיניות המשלוחים והחזרת המוצרים מוכרת ומועדת פחות לבעיות.

 

פן אחרון וחשוב בהיבט זה הוא המטבע בו נמכור, חנות בינלאומית מוכרת בדולרים, ולעיתים במספר מטבעות שונים, ואין ספק שהתנהלות עם מספר מטבעות מסורבלת, ומצריכה המרת מטבע בעמלה.

 

3. תרבות – בישראל, המגרש הביתי, השיווק והפרסום יהיו פשוטים לקהל המוכר לנו – אנו מכירים מקרוב את הקהל הפוטנציאלי ונדע בקלות יחסית לשווק ולהציג את מוצרינו וכך למשוך לקוחות, מה שמסובך יותר כשנפנה לשוק הבינלאומי.

 

בנוסף, בחנות בינלאומית אנו מוכרים ללקוחות מתרבויות שונות העלולים לגרור אי הבנות. לדוגמא, נסו לתפוס לקוח מעבר לים ביום ראשון ותתקלו בהערה עצבנית, אם לא בסינון.

חנויות אייקומרס

יתרונות בפתיחת חנות בינלאומית

1. קהל לקוחות ופוטנציאל צמיחה – לחנות בינלאומית יש יתרון אחד עצום – לקוחות. חנות מקומית פונה לאנשים בישראל, כלומר קהל לקוחות מוגבל שאחרי פירגון מגיע ל-10 מיליון איש.

 

בניגוד לכך, פלטפורמה בינלאומית פונה לקהל לקוחות בלתי מוגבל – רק בארצות הברית בירת הקפיטליזם האוכלוסייה מונה 350 מיליון איש (אוהבים מאוד לקנות), וזה בלי להוסיף בכלל את מדינות אירופה השכנה שאולי ישמחו לקנות מכם, כך שגם אם המוצרים שלכם מיועדים לאחוז קטן מהאוכלוסייה- מדובר במיליונים רבים.

 

2. מחירי המוצר – מוצרים רבים שבחו"ל נוכל למכור במחירים גבוהים הרבה מאשר בארץ, נניח שאתם מוכרים ציור שמן איכותי, המחיר אותו תוכלו לגבות מקהל כשאתם פונים למאות מיליוני לקוחות יהיה גבוהה משמעותית ממכירתו לקהל המקומי.

 

עמלות ומחיר הקמה – כמעט על כל שירות אינטרנטי כגוון אחסון, בניית האתר, דומיין וכו' נצטרך לשלם, וספקיות השירותים בארץ ידועות בתכונתן להיות יקרות יחסית לשוק הבינלאומי.

 

לדוגמא אחסון אתר פשוט בחו"ל עולה כ-5$ לחודש, ואילו במחיר ההתחלתי בארץ הוא לפחות 30 שקלים (כ-7.5 דולרים), פערי מחירים אלו יכולים להצטבר לעשרות דולרים בחודש- לא הבדל עצום, אך בהחלט מסוגל להיות משמעותי.

בניגוד לחנות אינטרנטית מקומית אותה ניתן להקים כמעט באופן עצמאי, הקמת חנות בינלאומית תדרוש לרוב פנייה לגורם מקצועי, ואנו ממליצים בחום למי שמעוניין להקים עסק בינלאומי לא לחסוך במאמץ ובמשאבים וכמובן להעזר ברשימת הספקים המומלצים שלנו

ישראל היא ה"מגרש הביתי" שלנו – כמעט כל פעולה שנבצע תהיה נוחה יותר- השפה, שירות הלקוחות, מדיניות התשלומים והמשלוחים מורכבים לעין שיעור ויקשו על מוכר בתחילת דרכו, כך שלעסקים קטנים מומלץ לכוון לשוק המקומי ולחסוך משאבים ותסכול.

 

מאידך, לעסקים המכוונים "גבוה", ומכוונים למסחר בכמות גדולה ומגוונת, חנות בינלאומית תשתלם משמעותית – עסק בינלאומי יוכל להגיע לקהל מגוון ובסדר גודל בליגה אחרת שיצדיקו לחלוטין את ההשקעה.