קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

יועץ עסקי: למה העסק שלך צריך ליווי עסקי?

רוב העסקים זקוקים לייעוץ עסקי זה ברור. מי שחושב שהוא יודע איך לבתמודד עם עסק חדש או פעיל בעצמו עושה לפעמים טעות גדולה

עסקים בתחומים רבים נפתחים בכל שנה בישראל, אך חלק מהם נופלים תוך שנים בודדות. יש סיבות אובייקטיביות אשר קשורות לתחום העיסוק אשר גורמות לנפילה, אך עיקר הבעייתיות בהמון עסקים היא העובדה שאנשים מקימים עסק, ללא ניסיון וללא הכוונה. מרביתם חושבים שאם הם עבדו בעסק אחר, הם יודעים לנהל עסק, או אם הם ראו את אביהם מנהל עסק, זה ידע מספיק.

לצערנו זוהי טעות יסודית. כל אדם חייב ללמוד כיצד לנהל עסק, בלימודים גבוהים או בהשתלמויות כמו אלו שאפשר ללמוד במשרד הת"מת אשר מעניקים את כל הבסיס הניהולי. ומי שאינו לומד או זקוק לחיזוקים, מומלץ להיעזר ביועץ עסקי אשר ילווה אותו לאורך כל הדרך, על כל צעד ועל כל שעל. נוכחותו של המלווה המיומן, ההקשבה והיישום של ההמלצות שלו, הם ההבדל בין הצלחה לכישלון עסקי.

בחירה של יועץ עסקי

בעל עסק שמבין שהוא חייב ליווי עסקי מהקמת העסק או כאשר צצות בעיות, מחפש יועץ עסקי או כלכלי שילווה אותו. חשוב שיהיה זה אדם בעל ידע רב, מיומנות בניהול עסקים בתחומים קרובים.

 

כדאי לפגוש לפחות שניים או שלושה יועצים עסקיים ולבחור את האדם שנראה המקצועי ביותר, שיש עליו חוות דעת והמלצות מצוינות וגם אדם שקיימת סבירות שתהיה כימיה טובה בינו לבין בעל העסק עקב החשיבה הדומה וכך הם יוכלו לעמוד יחד בכל המשימות כדי לקדם את העסק.

בדיקת הדוחות של העסק

השלב הראשון הוא בדיקת הדוחות הכספיים. המלווה העסקי בוחן את כל אחד מהדוחות שהוגשו בשנים האחרונות למס הכנסה, או אם מדובר בעסק צעיר יחסית, הוא בוחן את דוחות הרווח וההפסד של כל תקופת הפעילות העסקית. בנוסף לכך הוא בוחן את תזרים המזומנים, התוכנית העסקית ואת התקציב אם קיימים כאלו.

 

הבדיקה המקיפה והמעמיקה מובילה למסקנות ולצעדי ייעול ולכן יועץ זה מסביר לבעל העסק מה יש לבצע, מה נמצא ברמת דחיפות עליונה כדי שהעסק לא יקרוס ומה נמצא ברמה חשובה אך לא מיידית. הם קובעים את תוכנית הפעולה וכך הם מטפלים צעד אחר צעד בכל הרבדים העסקיים שמצריכים שינויים מסוימים. מלווה עסקי מגיע לחשיבה שונה עבור כל עסק, אין דרך אחת זהה לכולם אך יש כמה קווים עקרוניים שחוזרים על עצמם.

הנושא החשוב ביותר - מצב חשבון הבנק

אם חשבון הבנק יוגבל, אין אפשרות להמשיך לקיים את העסק ולכן בתחילת הדרך העסק זקוק לשקט תעשייתי בנושא הבנק. אפשר לטפל בכך בכמה אופציות וזאת על פי המצב בחשבון הבנק, המלווה העסקי מגיע לפגישה בסניף הבנק  עם הלקוח שלו, משתף אותם בתוכניות החדשות ומבקש כמה בקשות:

 

  • המגמה היא להגיש בהקדם בקשה לקבלת הלוואה בערבות מדינה עבור ההון החוזר והפיתוח העסקי. לאור העובדה שמדובר בתהליך ארוך, הכלכלן מבקש סיוע זמני עד קבלת הכספים. הוא מציג בפני נציגי הבנק את כל הדוחות אשר בעקבותיהם קיימת סבירות גבוהה שהבקשה תאושר.

 

  1. הסיוע הוא הלוואת גישור לדוגמה לשלושה חודשים עד קבלת הכספים.
  2. או לחלופין, הגדלת מסגרת האשראי על קבלת ההלוואה הזו.

 

יש מקרים שבהם הבנק מאפשר סיוע עד אישורה של ההלוואה ויש מקרים שהבנק אינו מאשר זאת כיוון שלהערכתו מדובר בסיכון של הבנק, לאור מצבו של העסק.

 

כאשר בעל העסק מקבל תשובה חיובית מהבנק, הוא יודע שעליו להגיש בדחיפות את הטפסים הרלוונטיים לבנק ואין לו חששות כרגע מהמצב בבנק, נוצר שקט נפשי. שקט זה מאפשר לו לפעול בקור רוח ולנהל את עסקיו ללא המשקעים והפחדים שנשפו לו בעורף עד עתה.

 

העובדה שאדם מקצועי ומנוסה ליווה את בעל העסק לפגישה בבנק הובילה לתוצאות שהוא לא היה מגיע אליהן בלעדיו. זאת מכיוון שנציגי הבנק קיבלו נתוני אמת, הבינו את דרך ההתנהלות, המטרות והיעדים. ללא פגישה מקיפה זו, עלול היה להיווצר מצב שהעסק היה נקלע לקשיים שכוללים המחאות חוזרות ובעיות כלכליות ועסקיות נוספות.

שינויים בהתנהלות היום יומית בעסק

אורח לרגע רואה כל פגע ולכן המלווה העסקי רואה מהר מאד מהן נקודות התורפה בעסק והוא מציע לבעלים לבצע כמה צעדי הבראה כמו לדוגמה:

  • פיטורי עובדים שאינם נחוצים, כיוון שהם לא פרודוקטיביים ולכן קיימת אבטלה סמויה.
  • נקיטת צעדים לייעול על ידי צמצום ההוצאות כמו הוזלת העלויות של הליסינג לרכבים, מכירה של רכבים מיותרים, מעבר למשרד קטן יותר שעלויות שכר הדירה שלו הן נמוכות באופן משמעותי ועוד.
  • בדרך זו תזרים המזומנים משתנה וסעיפי ההוצאות הקבועות פוחתים באופן ניכר.
  • קביעת אסטרטגיה חדשה לניהול המכירות, תוך שימוש בשיטות חדשניות כמו קידום אורגני ובעיקר קידום ממומן, בהשקעה מינורית בכל חודש.
  • שיטות טיפול בלידים באמצעות תוכנות אפקטיביות שיקדמו את ניהול העסק בכמה קפיצות קדימה, לאור הטיפול הרוחבי בכל לקוח פוטנציאלי.
  • שינוי נהלי עבודה והטמעת שיטות חדשות שהן יצירתיות, פשוטות מאד ומובילות לתוצאות באופן מידי.
  • בדיקה סיסטמתית של התנהלות העובדים, קביעת מדדים ויעדים שעל פיהם הם מתוגמלים. התשלום הצפוי מדרבן אותם להתאמץ כדי למכור יותר ובדרך זו הם מסייעים מצד אחד לחברה ומצד שני לעצמם, כיוון שהם יזכו בתוספות בשכר.

ליווי עסקי צמוד לאורך כל הדרך

כבר בשבועות הראשונים של הליווי העסקי על ידי יועץ העסקים בעל העסק רואה את השינויים הרבים. עובדי העסק שינו לחלוטין את הגישה שלהם, הם החלו לגלות מוטיבציה הרבה יותר גבוהה, שיטת הטיפול בלידים מרחיבה את היקף ההכנסות מדי יום וכבר אין אבטלה סמויה. לכל עובד יש תפקיד מוגדר שהוא משתדל לבצע על הצד הטוב יותר, לאור ההדרכה של היועץ.

 

בעל העסק מבין שעד עתה הניהול שלו היה כושל. המזל הוא שהוא תפס את המושכות ברגע ורתם את היועץ העסקי שיסייע לו ואכן התוצאות לא מאחרות להגיע.