קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

פתיחה של עסק קטן אינה עניין של מה בכך. מי שפותח עסק בתחום כמו לדוגמה שיווק של מכשירים סלולריים, בניית אתרי אינטרנט או כל תחום אחר, מכיר אותו היטב וקיימת סבירות גבוהה שהוא עסק בנישה זו כשכיר, צבר ידע וכעת הוא מעוניין לעסוק בתחום זה כעצמאי.

ניהול של עסק קטן

מעבר לפן המקצועי יש צורך שבעל העסק הקטן ידע לנהל את העסק על כל רבדיו. כמו לדוגמה נושאים כספיים, שיווקיים, תפעוליים, ניהול עובדים, מחשוב ותוכנות ייעודיות ונושאים נוספים על פי הפעילות העסקית. כאשר לבעל העסק אין ידע זה, מדובר בהליך של פתיחת עסק בסיכון גבוה כיוון שעלולים להיות כשלים עקב אי ידיעה של כל הנושאים האקוטיים. מדובר בצורך שהוא ראשון במעלה ולכן מנהלי עסקים רבים מחפשים את היועץ העסקי שהוא המתאים ביותר עבורם.

 

לאור זאת קיימת חשיבות רבה לקבלת הכוונה מתחילת הדרך ואף לפני הקמת העסק כדי לבדוק את ההיתכנות הכלכלית שלו. מאד חשוב שבעל העסק יכיר בעובדה שאין לו ידע מספיק ולכן יגייס יועץ עסקי שיסייע לו. יועץ זה עשוי לתת לו את כל המידע הדרוש כדי לנהל עסק מצליח ומשגשג.

 

הבעיה היא שהרבה שכירים שמתחילים לפעול כעצמאים, חושבים שהם למדו הכול כשכירים אך זו טעות משמעותית, כיוון שבתוקף תפקידם הם לא נחשפו לכל מה שקורה בעסק ולכן חשוב מאד שיהיה מי שיעזור להם כך שהם לא יבצעו טעויות שבמקרים חריגים עלולות לעלות להם בממון רב וגם בקריסת העסק.

הערך המוסף של יועץ עסקי בכל עסק קטן

יועץ עסקי הוא אדם בעל ידע רב בתחומים רבים, לכן הוא עשוי לסייע מאד לכל עסק קטן או לחילופין עסק מהבית בתחום העיסוק שלו. היועץ בוחן את צורת ההתנהלות של העסק ביום יום בהיבטים של שיווק, פרסום, לוגיסטיקה, כוח אדם ועוד. לאחר מכן הוא מגיע למסקנות אילו שינויים כדאי לבצע כדי ליצור עסק שפועל ביעילות מקסימלית בדרך של אוטומציה, ועם שירות לקוחות איכותי שיש בו מוקדנים בעלי תודעת שירות גבוהה. 

 

כמו כן ניהול נכון של הפן הכספי תוך קבלת מסגרת אשראי התואמת את הצורך של העסק באופן קבוע, עונתי או על פי כל צורך אחר. היועץ העסקי מציג לאנשי הבנק תוכנית עסקית מפורטת הכוללת את צפי ההכנסות וההוצאות בחודשים הקרובים ולאחר הסבר מקצועי, נציגי הבנק יאשרו מסגרת נכונה שתאפשר לעסק הקטן לפעול בכל הזירות הנדרשות. 

 

בעסקים קטנים רבים היועץ העסקי יוצר מהפך מכיוון שהוא מגלה אבטלה סמויה ולכן ממליץ על פיטורי עובדים, מבין ששיטת השיווק אינה מספיק טובה ולכן הוא יציע לבצע שינויים מהותיים בצינורות השיווק וגם יציע לפתוח חנות אינטרנטית שתוסיף להכנסות של העסק. מדובר בצעדים שהם משמעותיים ביותר והוצאתם אל הפועל תיצור מצב שבו לא כל הביצים מונחות בסלסלה אחת, אלא יהיו הכנסות הן מהפעילות on line  והן מהפעילות off line . בדרך זו העסק הקטן מגביר את ההכנסות שלו היום יומיות ודבר זה יוביל ליציבות הפיננסית שלו.

בחירה של יועץ עסקי

כאשר הבעלים של עסק קטן מעוניין לגייס יועץ עסקי, הוא נפגש עם כמה יועצים כדי לבחור את האחד שהוא המתאים ביותר. כיוון שבעל העסק והיועץ העסקי אמורים לעבוד יחד לאורך פרק זמן ארוך יש שני נושאים בסיסיים שיכריעו באיזה יועץ לבחור:

 

  • הידע הנרחב של היועץ העסקי בתחום שבו פועל העסק הקטן, כמו לדוגמה ייבוא וייצוא או מכשור רפואי. במקרים רבים לאור ההיכרות עם שוק זה, יועץ זה עשוי לפתוח ללקוח שלו דלתות רבות לפיתוח עסקי כיוון שהוא מכיר עסקים אחרים שזקוקים לשירות של העסק הקטן ולכן לא אחת יחבר ביניהם.

 

  • הכימיה בין היועץ העסקי לבעל העסק, אמורה להיות על אותו גל. כיוון שאם הם לא משדרים על אותו גל ואחד מהם מעוניין לפעול תמיד בנועם הליכות ואילו השני פותר בעיות רק בדרך אגרסיבית, יהיה להם קשה להסתדר יחד ביום יום. 

 

  • זו הסיבה שבעל העסק נפגש עם כמה יועצים, כדי לקבל מידע מקיף על כל אחד מהם, לשמוע את דרכי ההתנהלות של כל אחד מהם ולהכיר את האופי שלו, את אמות המידה ואת צורת ההתנהלות שלו. רק כאשר הוא ירגיש שזה האדם שהוא נותן בו אמון, הן מבחינת ההתנהלות והן מבחינת הידע הוא יחליט שזה יהיה היועץ העסקי שילווה אותו. כמובן שיש חשיבות רבה גם לנושא העלויות החודשיות שמבקש יועץ זה.

סיוע בבחירת יועץ עסקי

לאור הקושי במציאת יועץ עסקי שהוא בעל התאמה מיטבית לכל עסק קטן ספציפי, אחת האופציות המובילות היא להיעזר באנשי המקצוע של אקספרט. הם מכירים כמה וכמה יועצים מומחים שכל אחד מהם עוסק בנישות אחרות ולכן יהיה להם קל לחבר בין היועץ העסקי המתאים לבין בעל העסק הקטן. הם יציעו לבעל העסק הקטן להיפגש עם יועץ זה או אחר כדי להתרשם ממנו וקיימת סבירות רבה שזו תהיה קליעה בול לאור ההתאמה המיטבית.