קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

מרכזיות IP, מרכזיות וירטואלית או בענן – המדריך השלם

בחירת ספק תקשורת לעסק עשויה להישמע כמו בחירה קטנה אך האמת היא שמדובר בהחלטה חשובה: מדובר בתקשורת יציבה ושוטפת עם הלקוחות, שלא מייצרת לכם תקלות, שלא גורמת לכם לפספס פניות, שלא מייצרת לכם רעשים בקו ושלא מבריחה לקוחות פוטנציאלים.

יתרה מזאת – בחירה במרכזיה הנכונה יכולה לחזק את המוניטין שלכם בעיני הלקוח, יכולה לסייע לכם להגדיל את היקף העסקאות ואת רמת שביעות הרצון מהשירות ולסייע לכם לצמוח.

מרכזיה בענן - הדור הבא של המרכזיות

מרכזיות טלפוניות השתנו באופן דרמתי בעשורים האחרונים, וטרם נאמרה המילה האחרונה. ממרכזייה נייחת, יקרה ומסורבלת שהותקנה פיזית במשרד מרבית העסקים התקדמו למרכזיות בענן עם יכולות מגוונות שמתאימות עצמן לדינמיות העבודה ולקצב החיים האינטנסיבי של עסק ובעיקר חוסכות הרבה מאד כסף.

 

מרכזיה בענן היא בעצם פתרון המכונה HOSTED IP CENTREX – פלטפורמה שממוקמת פיזית אצל ספק התקשורת (ולא אצלכם במשרד) ומאפשרת ללקוחות רבים (ואתם ביניהם) לקבל שירות רציף ומאובטח בהתאמה לגודל העסק שלכם ולצרכים והמאפיינים הייחודיים לכם. מרכזיה בענן מאפשרת לכם לגדול (בכמות השלוחות, מעסק לוקאלי – לעסק גלובלי, בהיקפי התעבורה ובפי'צרים המוצעים) באופן יחסית פשוט. בנוסף, מרכזיה כזו תאפשר התממשקות למערכות אחרות כגון ה-CRM, אווטלוק, ג'ימייל ועוד.

 

ההבדל הוא בעיקר בטכנולוגיה – מרכזיה נייחת היא הפתרון הוותיק שמשרת את תעשיית הטלפוניה כבר 100 שנה, ונותן מענה לצורך בריבוי קווי תקשורת באמצעות מרכזיה פיסית; מרכזיה כזו כוללת רכיבי חומרה שונים שצריך להקצות להם חדר בעסק, לתחזק, לבטח וכמובן לרכוש (או להשכיר) ולהתקין בעסק. וגם כמובן לתקן באמצעות טכנאי שצריך להקפיץ לעסק – באירוע תקלה. אם רוצים להוסיף מודול/פיצ'ר נוסף – זה עוד חומרה, וכסף ורשיונות. וזה גם חסרונה הגדול של המרכזיה הפיסית: כבדות התנועה. והעלות הגבוהה. שימו לב שזו הרפתקה שיכולה להתברר בדיעבד כמשאבת כסף.

 

היתרון – הוא בדרך כלל ביכולת שלה לשרת ארגונים גדולים, עם מספר רב של שלוחות, שיכולים להחזיק כוח אדם שעיסוקו בתחזוק ותפעול התקשורת בארגון, תוך איגום התקשורת במקום פיסי במקום העסק. יהיה אולי מי שזה ירגיש לו יותר בטוח להשאיר את הטיפול בתקשורת בתוך הארגון, אבל מדובר למעשה בפתרון של פעם…

 

יש שני סוגים של מרכזיות: אנלוגית ודיגיטלית. מרכזיה נייחת אנלוגית זה פתרון של פעם-פעם – שפירושו ניתוב אנלוגי של קווי טלפון באמצעות מרכזיה. זה פרה-היסטוריה. מרבית המרכזיות הנייחות כיום, כבר כוללות טכנולוגיית תקשורת דיגיטלית (ונקראות מרכזיות IP – Internet Protocol).

 

מרכזיה בענן זה הצד השני של הסקאלה – פתרון ממוחשב ותוכנתי, ללא רכיבי חומרה. היתרון בולט: הוא כמעט ולא מחייב נשיאה בתקורות, אלא לפי שימוש, והמידע נאגר בענן וזמין מכל מקום. לא צריך טכנאי, לא ביטוח, ולא תרכוש חומרה. ושדרוגים ושינויים – מתבצעים בקליק. החיסרון של מרכזיה בענן יכולה להיות במיקום הענן – לרוב הענן הזול יותר נמצא בחו"ל, ואם מתקיים שיבוש בקו לחו"ל באותו רגע (לכל המדינה) – אתם תחוו את זה גם בקו הטלפון שלכם.

 

פתרון ביניים – הוא המרכזיה הוירטואלית: מדובר בספק שבעצם מחזיק אצלו מרכזיה פיסית גדולה, וייתכן גם שדיגיטלית ומשוכללת יחסית, והוא נותן לעסקים שירותי טלפוניה מתוך המרכזיה שלו. סוג של out-sourcing לשירותי טלפוניה. הפתרון כאן אמנם אינו תוכנתי וממחושב, או נשמר בענן, אבל לפחות כאב הראש בתפעול ובתחזוקה השוטפים לא על הראש שלך… היתרון הגדול יכול להיות במחיר, אבל שימו לב שכמו במרכזיה הפיסית, הוא צפוי לחייב על כל קו ועל כל מודול נוסף שתבקשו (כמו למשל הקלטת השיחות).

 

שימו לב – חברת תקשורות שונות עדיין עשויות לעניין אתכם בפרסומים והצעות למרכזיות ישנות (או כאלה הם מוכרות אותן מחדש ומשווקות אותן כ"וירטואלית" או "היברידית" – אבל שימו לב היטב מה אתם מקבלים ושאין מדובר במרכזיה פיסית בשינוי אדרת!). נכון שלעיתים רחוקות מאד ישנם עסקים שמרכזיה פיסית כזו תתאים להם, אולם עבור הרוב המוחלט של העסקים הקטנים והבינוניים בחירה במרכזיה בענן תהיה הבחירה הנכונה והטובה – הן תפעולית והן כלכלית.

עבודה מכל מקום, מכל מכשיר ובזמנים דינמיים

המרכזיה מאפשרת עבודה מכל מקום וניתוב שיחות לסלולריים או לשלוחות שממוקמות פיזית במקום רחוק. בעוד שבמרכזיות הישנות הגדרות ניתוב ושינויי שלוחה היו סוד מדינה שרק המזכירה הותיקה ביותר הכירה ושמרה, ממשק הניתוב למרכזיה בענן הוא בדרך כלל קל לעריכה וזמין לשינויים ברמה יומיומית ואפילו שעתית. (לדוגמה: כשמשאבי כח האדם מוגבלים – תוכלו להגדיר בקלות שבשעות עומס כל הפניות יופנו ל-3 שלוחות (על-פי חוקי ניתוב פנימיים שתגדירו בממשק הניהול שיוקצה לכם) ואילו בשעות שבהן זיהיתם שאין עומס, כל הפניות יופנו רק לשלוחה אחת, ושתי השלוחות האחרות לא יאויישו כלל ובכך תחסכו לא מעט כסף.

 

כמו כן, בניגוד לפעם בהם היה צורך להגדיר 'עקוב אחרי' לפלאפון הנייד, היום ניתן להגדיר בקלות שהשלוחה תגיע ישירות לנייד – הקו נקי יותר והעלות לדקה זולה משמעותית. באופן כזה, תוכלו לגייס גם עובדים שעובדים מהבית ואינם נדרשים להגיע למשרד, או אם הם משלבים לימודים או נציגי שירות שמסתובבים בשטח.

מרכזיה בענן, מרכזיית IP

מענה ושירות לקוחות אישי ויעיל יותר

תקשורת לעסק זה הפנים של העסק, ותהליך ההתקשרות של לקוח לעסק והמתנתו למענה היא חלק נכבד מחוויית השירות והמוצר. עסקים צריכים לעמוד ברף הציפיות הגבוה של הלקוח לתגובה מהירה ולמענה הולם.

 

מרכזיות רבות מאפשרות לכם לייצר ניתוב חכם – כך שלקוחות שונים יופנו באופן אוטומטי לשלוחות המתאימות ובכך תהליך המכירה/השירות מולם יהיה רציף ויעיל יותר. כמו כן, מרכזיות רבות מאפשרות יצירת תפריטים אינטראקטיביים ושונים לכל שלוחה ובכך הלקוח יכול לדייק את סיבת פנייתו ולקבל באופן הקצר ביותר את השירות המדויק עבורו.

 

"חוק 6 הדקות" שחוקק בכנסת ומחייב מענה מהיר על ידי גופים גדולים, השפיע בדיעבד ולמעשה על כל השוק, בזה שהוא גרם ללקוח לגלות פחות סבלנות גם כשהוא פונה לעסקים קטנים ובינוניים (כל נציג לקוחות מכיר כבר את המנגינה "מה זה?! מהבוקר אני מנסה ליצור אתכם קשר?" כשבעצם הלקוח צלצל רק פעמיים בפער של דקה והשעה סה"כ 10:00 בבוקר. או חמור מזה: "התקשרתי פעמיים (!) ולא היה מענה! חוצפה! מבקש לדבר עם המנהל שלך!" ולך תסביר לו שאתה בכלל המנהל ושתכננת לחזור אליו מיד כשתסיים פגישה").

 

מרכזיות בענן מתמודדות היטב עם אתגר זה בכך שמאפשרות תהליכי אוטומציה, הנעמת זמן ההמתנה, הפניית הלקוח למאגרי תשובות שהוכנו מראש: כגון שעות פתיחה או מבצעים, ובמרכזיות משוכללות יותר אפילו יכולת לבצע פעולות מסויימות באופן עצמאי מבלי להדרש לנציג או משירותים ממוכנים (למשל – שליפת מידע של הפונה הספציפי מתוך מאגר ממוחשב). וכן קבלת סמס אוטומטי לפי כללים שתקבעו מראש. לדוגמה: לקוח שמתקשר ואינכם יכולים לטפל בו – יוכל לקבל סמס אוטומטי מיידי: "שלום. ראינו שצלצלת ונשמח מאד לשוחח. יאיר מהמכירות יחזור אליך בעוד כחצי שעה", נותן ללקוח תחושה אישית. באופן כזה, תאבדו פחות לקוחות ותתנו להם תחושה של עסק גדול ומשומן שחשוב לו להתייחס לכל לקוח ולקוח.

הקלטת שיחות וגיבוי שיחות ודוחות שימוש

מרכזיה בענן מאפשרת הקלטה של כל השיחות (פנים וחוץ ארגוניות) ואחסון שלהם בענן. הזמינות של הקלטות אלה גבוהה ומאפשרת ניהול קל יותר הן של סיטואציות בהן נדרשת האזנה לשיחה, הן בשימור ידע והן בתהליכי חניכה, מישוב ובקרה על עובדים – מכל מקום. כמו כן, המערכות מאפשרות לקבל דוחות שימוש מגוונות ברמות שונות (היקפי שיחה, ממוצע של שיחת מכירה, ממוצע של שיחת שירות לקוחות, ועוד ועוד) – דוחות שניתן להפיק מהן תובנות להתייעלות וניהול העסק.

תשלום על-פי צריכה ושימוש בפועל

לסיכום, המעבר למרכזיה וירטואלית או בענן יכול להוריד את עלויות התקשורת באופן חד (כ- 30-40% חיסכון). מבלי להדרש לעלויות כבדות על ציוד ובלאי, ותוך מעקב ושינוי דינמי של בנק הדקות שנרכש לפי הצורך, אם בהתאם לעונה או בהתאם לתעריפי דקת השיחה למכשירי הסלולר שנהיים בשנים האחרונות נמוכים יותר ויותר . האפשרות לבחור את הפיצ'רים ואת כמות השלוחות בהתאם לצורך מאפשרים לעסק לצמוח בקצב הנכון וללא עלויות מכבידות.