קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

 5 פעולות פשוטות לשיפור האופטימיזציה לאתר שלכם

נמרוד רייזנר

נמרוד רייזנר

מנכ"ל Expert מומחה לעסקים קטנים

כיום, כל בעל אתר אמור לדעת, כי בדומה לכלי רכב לדוגמא, גם אתר האינטרנט אמור לעבור בדיקות תקופתיות ופעולות תחזוקה שונות.
אותן פעולות התחזוקה נועדו במידה רבה לשפר את האופטימיזציה של האתר ולהתאים אותו לזמנים ולדרישות הנוכחיות של מנועי החיפש ובראשם גוגל. 
אותן פעולות תחזוקה אמורות לכלול בין היתר: ניתוח של האתר, זיהוי נקודות לשימור ולשיפור – וכמובן, נקיטה בפעולה על מנת לבצע את השיפור הנדרש.

מהי אופטימיזציה של אתר?

אופטימיזציה לאתר כוללת כאמור מספר פעולות שונות ובין היתר: ניתוח ומחקר של מבנה האתר ותכונותיו, ניתוח ומחקר של קהל היעד, שיפור המערכת של האתר והתאמתה לקהל היעד ומדידת השינויים לבחינת התוצאות.
תהליך האופטימיזציה אמור להתחיל כאמור בניתוח של מערכות האתר – כאשר, במקרים רבים, ההמלצה היא להכניס לתמונה איש מקצוע בעל ידע והבנה בתחום. 
המטרה של התהליך היא לשפר את האתר בכל היבט רלוונטי אפשרי, ובין היתר SEO קידום אתר אורגני, חוויית משתמש, מהירות האתר, שיווק ועוד.. 

בין הפעולות בהן מומלץ לנקוט לצורך שיפור האופטימיזציה של האתר:

 

  • כותרות ותגיות – כל עמוד באתר כולל קוד, אשר נסרק על ידי מנועי החיפוש – באמצעות הסריקה, ניתן להבין אם התוכן באותו עמוד הינו אכן בעל רלוונטיות לאותה שאילתת החיפוש.
    לכל עמוד שכזה יש כותרת ראשית אחת H1  וכותרות משנה ויש לדאוג להכנסת כותרות אלו.
    פרמטר נוסף עליו חשוב לשים דגש הוא ה-CTR – המהווה את מדד אחוז ההקלקה ביחס לחשיפה של האתר – ככל שאחוז ההקלקה יהיה גבוה יותר, כך יעלה הסיכוי לדירוג גבוה יותר של האתר בתוצאות בגוגל. 

 

  • קישורים פנימיים – הטמעת קישורים פנימיים, מאפשרת לקשר את הגולשים לתוכן רחב יותר אשר נמצא בתוך האתר. קישורים פנימיים יכולים להיות אבסולוטיים (להציג כתובת URL במלואה) או יחסיים (אשר אינם מציינים באופן מפורש את הדומיין).
    בכוחם של קישורים אלו, להגדיל את זמן השהייה של הגולשים באתר, לייצר גידול במספר ההמרות ולשפר את הדירוג במנועי החיפוש. 

 

  • מבנה התוכן – יש לוודא שכל עמוד תוכן יתאפיין במבנה מסודר ונוח להתמצאות ולקריאה.
    כחלק מכך, יש לדאוג לחלק את הטקסט לפסקאות מסודרות, להוסיף מרווחים, בולטים ולבצע פעולות נוספות אשר בכוחן להיטיב את מבנה התוכן בעמוד. 

 

  • מבנה ה-URL – כשאתם נכנסים לעמוד תוכן פנימי של אתר כתובת ה-URL אמורה לכלול סלאש הכולל את שם הקטגוריה. חשוב לוודא שהקישור הפנימי יהיה ברור ומסודר וכחלק מכך, גם להטמיע את השינויים הנדרשים.
    חשוב לציין כי ברוב המקרים, קיימת אפשרות לבחור במבנה הקישורים המועדף. 

 

  • אופטימיזציה של תוכן – אופטימיזציה של תוכן אמורה להתבצע ב-2 היבטים, הראשון קשור למילות המפתח – יש לבדוק מהן שאילתות החיפוש בהן כדאי ומומלץ להתמקד, מומלץ לשים דגש גם על חיפושים קרובים או דומים. ההיבט השני הוא אופטימיזציה של התוכן עצמו במסגרת הליך זה, יש להקפיד ולהטמיע תכנים רלוונטיים וכמובן, לדאוג שהתוכן יהיה מקיף, מעמיק וארוך מספיק.
    מהצד השני, יש לנסות ולהימנע מהכפלה של תכנים באתר – יש לקחת בחשבון כי קטגוריות שונות עם URL שונה ותוכן זהה טומנים בחובם כמצב אשר עלול להוביל לפגיעה בדירוג של האתר.

 

חשוב לציין, כי יש עוד לא מעט פעולות בהן ניתן לנקוט לצורך שיפור האופטימיזציה באתר ובין היתר: שימוש בצ'ט בוט, בחינת התקינות של קוד האתר, העשרה שת האתר באמצעות תמונות וסרטונים ועוד.. ההמלצה היא כמובן להכיר כמה שיותר מהפעולות האפשריות וכמובן, ליישם כל מה שניתן באתר, על מנת להשיג בסופו של דבר את התוצאות המיטביות.

לסיכום

גם אם האתר שלכם נחשב לאיכותי, מצליח – ואולי גם ככזה אשר בסך הכול משיג את המטרות אותן הגדרתם בעבורו. אם אתם מבקשים שהאתר ימשיך לעמוד באותם הסטנדרטים לאורך זמן, חשוב לבצע בדיקות והתאמות בכל תקופת זמן – מכיוון שהדרישות והסטנדרטים משתנים ברבות השנים ויש לדאוג שהאתר אכן יעמוד בהם.
חשוב להבין, כי בלא מעט מקרים, הפעולות בהן יש לנקוט לצורך אופטימיזציה לאתר הן מורכבות ומצריכות ידע מקצועי והיכרות מקיפה עם התחום – החדשות הטובות הן שאיש מקצוע המתמחה בתחום של קידום אתרים יכול להוות ככתובת המתאימה למטרה – כאשר, כדאי ומומלץ לבחור את אותו איש מקצוע בקפידה, על מנת לוודא שיש לו את כל הכלים הנדרשים לשיפור האופטימיזציה.