קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

חשבונית מס (מס קבלה) – כל מה שרציתם לשאול

גם אם אתם טיפוסים שפחות אוהבים להתעסק עם ניירת וטפסולוגיה לא תוכלו להתחמק מהגשת חשבוניות מס וקבלות. אתם יכולים להעביר את כל הניהול לכתפיו של מנהל החשבונות, לקבלות תצטרכו לדאוג לבד! אז מה זה בעצם חשבונית מס? אם יש לכם עסק עצמאי אתם צריכים לדעת כי אתם נמצאים בליגה אחרת, אתם אחראים על העסק על שלל ההיבטים החל ממשאבי אנוש ועד ניהול הכספים.

למעשה לאחר ביצוע של עסקת מכירה אתם צריכים להגיש ללקוח דרישת תשלום. דרישה זו נקראת חשבונית עסקה (ולא חשבונית מס) אך איננה נרשמת בפעילות החשבונאית של העסק ואין לה השפעה על תשלום המס, היות ולא הייתה כאן תנועה כספית

מה זה חשבונית מס?

כמעט כל חנות וכל עסק יצרני (למעט עסק פטור) משלם למדינה מס הכנסה באחוז מסוים מסך הכנסותיו. אך כמובן שאין כפל מיסים. אם העסק מוכר מוצר, המס משולם על ידי הלקוח, ואם תביטו בחשבונית של המכולת או של כל מוצר שאתם קונים תראו שמפורט שם כמה מהתשלום הוא מס הכנסה. חשבונית מס היא מסמך שהעסק שולח ללקוח לאחר ביצוע העסקה.

 

באמצעות אותו מסמך הוא יכול לקזז את הסכום ששילם למס ההכנסה על מוצר זה, וכעת הוא משמש כבלדר – כלומר הוא בסך הכול מעביר לרשות המיסים את חלק המע"מ שהלקוח שילם לו.

איך מפיקים חשבונית ואיזה פרטים היא צריכה לכלול

כל עסק שגובה מע"מ יכול להנפיק חשבונית מס וחשבונית מס קבלה. את החשבונית אפשר לכתוב באופן ידני או להנפיק באופן מקוון בעזרת תוכנות שונות באינטרנט המאושרות על ידי משרד האוצר. בעל העסק חייב לדווח על כל חשבוניות המס שהנפיק ללקוחות. החשבונית צריכה לכלול בראש העמוד את הכיתוב: חשבונית מס. בתוך המסמך היא צריכה לכלול את שם בעל העסק, את מספר העסק, כתובת העסק, מספר החשבונית (לפי מספר רץ) ותאריך הנפקת החשבונית.

 

כמו כן היא צריכה לכלול את פרטי הלקוח ופרטי העסקה. קבלה איננה חשבונית מס, היא בסך הכול מסמך המאשר קבלת תשלום. חשבונית מס קבלה היא מסמך שמצרף את שני המסמכים יחד – חשבונית מס וקבלה.

חשבונית מס קבלה

חשבונית מס ידנית ומקוונת

את חשבונית המס צריכים להפיק בשני עותקים. על עותק אחד מופיע שהוא המקור, והשני הוא העתק. את המקור מספקים ללקוח וההעתק מתויק בתיק הנהלת החשבונות של העסק. חשבונית מקור שאבדה או הושחתה ניתן להנפיק במקומה 'העתק נאמן למקור' כלומר לרשום זאת בראש הדף ולצרף על הכיתוב את חותמת העסק המקורית. אם תהליך הפקת החשבונית הוא מקוון הפעולה נעשית הרבה יותר פשוטה.

 

בהפקה מקוונת החשבונית נשלחת למייל ונשמרת במאגר המסמכים באינטרנט. בסוף שנת המס חייב העסק להגיש למס ההכנסה את דו"ח המע"מ ודו"ח מקדמות המס, שני הדו"חות מתבססות על החשבוניות שהעסק הנפיק ללקוחות. עוסק פטור אינו רשאי להנפיק חשבונית מס ולא חשבונית מס קבלה אך חשבונית עסקה – כן.

מתי מגישים ללקוח את החשבונית?

בעיקרון יש להגיש את חשבונית המס לאחר אספקת המוצר או השירות ללקוח, והוא מהווה מעין דרישת תשלום. אך מומלץ להתייעץ עם מנהל החשבונות כיצד ניתן להעביר את החשבונית ללקוח רק אחרי שהתקבל התשלום בפועל. כדי שלא ייווצר מצב שבעל העסק יעביר למע"מ את הסכום המופיע על החשבונית ולמעשה עדיין לא קיבל את הכסף.

 

במקרים הבאים אין צורך להגיש את החשבונית באופן מיידי:

  • עסק המוגדר כנותן שרות יכול לתת ללקוח את החשבונית עד שבועיים אחרי שקיבל את התשלום.
  • עסקה המשולמת בתשלומים צריך להנפיק חשבונית רק נגד תשלום בפועל, ולא כנגד כל סכום העסקה.