קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

שליחות משפטית – הכל על מסירה משפטית

שליחות משפטית או אישור מסירה משפטי היא שליחות אשר נושאת אופי מיוחד ואחריות רחבת היקף. ברוב המקרים מדובר במשלוחים משפטיים שמקורם בגורמים ממשלתיים או מבית המשפט והם מצריכים אישור מסירה

שליחות משפטים למשרדי ממשלתיים

קיימות חברות שליחויות אשר מתמקצעות בנושא שליחויות משפטיות ועוסקות רק בנישה זו ולכן עם השנים העובדים שלהן מכירים היטב את כל ההתנהלות בכל משרד ממשלתי. לכן הם יודעים באופן מדויק מיהו הגורם המטפל בכל נושא. כאשר הם אמורים למסור מעטפה הקשורה למחלקה מסוימת, הם מגיעים בדיוק לאדם הנכון ומחתימים אותו על כך שהוא קיבל את המעטפה.

 

השליחויות לגורמים הממשלתיים מיועדים למשרדים כמו לדוגמה:

 

  • משרד רשם המקרקעין המחוזי.
  • בית המשפט על אגפיו השונים.
  • לשכת ההוצאה לפועל.
  • משרד הפנים.
  • כונס הנכסים הרשמי.
  • רשם התאגידים.

 

ומשרדים ממשלתיים נוספים על פי הצורך.

שליחות משפטים לאנשים פרטיים או לעסקים

עסקים רבים ואנשים פרטיים אמורים לקבל שליחויות משפטיות. המטרה של השליח היא למצוא את הגורם הרלוונטי במשרד או בבית, למסור את המעטפה והחתים את מקבל המעטפה על כך שהוא קיבל זאת.

 

משלוחים מגורמים ממשלתיים או מבית המשפט, הם לא תמיד בשורות טובות ולכן יש כאלו שיתחמקו מהחתימה ואחרים שכלל לא יהיו זמינים.

 

יש לכך כמה פתרונות:

 

  1. אם האדם אינו עונה לטלפונים, השליח יגיע לביתו וימסור את המעטפה.
  2. אם אין אף אחד בבית השליח יגיע כמה פעמים נוספות ליעד זה, בשעות אחרות של היום או בימים שאינם רציפים, עד שימצא מישהו בבית וימסור לו את המעטפה.
  3. אם השליח מסר את המעטפה אך האדם לא הסכים לחתום, השליח חותם אצל עורך הדין על הצהרה ומעיד בה שהוא היה בביתו של האדם המסוים ביום ובשעה ספציפיים, מציין את שמו של מקבל המעטפה או את נראותו. הוכחה זו חשובה עבור המשך ההתנהלות בבית המשפט, כדי שלא יוצר מצב שמקבל ההודעה יתכחש לעובדה שקיבל את המעטפה.

סוגי השליחויות המשפטיות

  • שליחות רגילה אשר נמסרת עד 48 שעות.

 

  • שליחות בשעות שאינן נורמטיביות כמו בשעות הערב המאוחרות.

 

  • שליחות כפולה, אשר בה השליח מוסר מסמך לגורם כלשהו, מחתים אותו על כך במיקומים הרלוונטיים במסמך ומחזיר את המסמכים החתומים לעורך הדין, או לכל גורם אחר שהזמין שליחות זו.

 

  • משלוח שהוא בהול או דחוף ולכן יטופל באופן מידי.

תחשיב העלויות של השליחויות המשפטיות השונות

 

קיימים כמה פרמטרים אשר על פיהם תתבצע הגביה עבורם:

 

 

  • קיים מחיר בסיסי לעלות של שליחות משפטית רגילה.

 

 

  • מחיר ייחודי לכל אחד מסוגי השליחויות המיוחדות כמו שליחות כפולה, שליחות מידית ושליחות בשעות מיוחדות. על פי המחירון נקבע לכל אחד מהן מחיר מראש.

 

 

  • המחיר הבסיסי מותאם בדרך כלל לשליחויות משפטיות בסביבה הקרובה כמו בתוך תל אביב או באזור המרכז. אם הייעד הוא רחוק יותר, יחויב הלקוח בנוסף לכך גם בסכום כספי אשר תואם את המרחק ליעד ואת זמן הנסיעה.

 

 

  • אם השליח אמור לבצע שליחות כפולה והוא ממתין פרק זמן ארוך במשרד זה עד השלמת החתימות, ישלם הלקוח עלות נוספת עבור זמן ההמתנה.

החשיבות הרבה של השליחויות המשפטיות

שליחות משפטית היא חלק ממערך משפטי של חברה עסקית או של עורך דין מסוים ולכן השליח מודע לחשיבות הרבה ולאחריות המוטלת על כתפיו במקרים הללו. הוא מבין את הצרכים של המשימות יוצאות הדופן ולכן עם הזמן כל אחד מהשליחים רוכש מיומנות והוא יודע להתנהל כיאות בכל אחד מהמשרדים הללו.

 

לדוגמה אם השליח מגיע למשרדי רשם החברות בתוך רשות התאגידים, הוא יודע בדיוק את סדר הדברים, ממתין לאישור של רשם החברות לשם המוצע עבור החברה החדשה ולכל הניירת החתומה.

 

כאשר המשימה היא להחתים גורם מסוים, השליח יודע בדיוק היכן אמורות להופיע כל החתימות והוא עובר עליהן בזו אחר זו, כדי לוודא שמורשה החתימה לא טעה וחתם במקום שגוי או לא חתם כלל במקום אחר. אי מילוי המשימה בשלמותה תאלץ את השליח להגיע שוב למיקום זה, כדי לבצע את ההשלמות.

 

במקרים רבים השליח בודק באינטרנט אם הכתובת שקיבל כדי לוודא שזו אכן הכתובת הנכונה של החברה, או של אדם פרטי כדי להגיע ליעד הנכון.

מעקב אחר השליחויות המשפטיות

בעידן הטכנולוגי העכשווי, עורך הדין או כל גורם אחר שהעביר את הבקשה לשליח, יכול לעקוב אחר דרכו של השליח וכך הוא יודע באופן מדויק אם השליח הגיע כבר ליעד, או שהוא עדיין לא הגיע ואם מדובר בשליחות כפולה, אם הוא כבר בדרכו בחזרה.