קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

35 רעיונות לעסק קטן – אין תירוץ לא להתחיל

נמרוד רייזנר

נמרוד רייזנר

מנכ"ל Expert מומחה לעסקים קטנים

לא מעט אנשים חולמים להקים עסק משלהם. מה לגביכם? ניהול עסק פרטי מהבית או ממקום אחר יכול לאפשר לך להשיג שליטה טובה יותר על מטרותיך המקצועיות, להגדיר יעדים פיננסיים שאפתניים יותר ולהגיע לאיזון בין העבודה ובין חייך האישיים.

אבל מה אם אתה כבר מוכן להקים עסק אבל לא יודע אילו איזה שירות או עסק להקים? אם אתה מחפש רעיונות להקמת עסק רווחי, הגעת למקום הנכון. במאמר תמצא מידע מפורט לגבי 35 רעיונות לעסק קטן – החל בשירותים פיננסיים וכלה בעבודות פיזיות או יצירתיות – שיעזרו לך לעשות את הצעדים הראשונים בדרך לעסק הבא שלך.

 

חלק מהרעיונות דורשים יותר ניסיון מרעיונות אחרים או אישורים כלשהם. את חלקם ניתן להתחיל ישר מהבית בעלות נמוכה, בעוד שאחרים דורשים שטח משרדי ייעודי והשקעה ראשונית כלשהי. על מנת להבטיח שאתה אכן בוחר במיזם העסקי הנכון ביותר עבורך, חיוני לשקול כמה גורמים חיוניים לפני שאתה יוצא לדרך כעצמאי.

 

איך תוכל לקבוע מה יהיה רעיון טוב לעסק קטן?

 

קח בחשבון במה אתה טוב ואת רמת הידע שלך

לדוגמה, אם כבר יש לך רישיון כרואה חשבון, תוכל לנסות לעבוד בתחום זה כפרילנסר (כפי שיפורט בהמשך). אם יש לך ניסיון בכתיבה, אולי תוכל לשקול לספק שירותי עריכה, או אם עבדת שנים בתעשיית המזון והמשקאות, תוכל לנסות את עולם הקייטרינג או להפוך לשף פרטי.

 

בזמן שאתה בוחן את האפשרויות העומדות בפניך, תבדוק אם יש צורך להשיג רישיונות מיוחדים (לדוגמה, כמו מטבח או חשמלאי) או אם העבודה דורשת השכלה כלשהי או הסמכה נוספת.

 

קבע את מטרות העסק

עבור חלק מהאנשים, פתיחת עסק קטן משמעה לעזוב את העבודה הרגילה שלהם במשרה מלאה ולהתחייב לפרויקט אישי חדש במלוא זמנם. עבור אחרים, עסק במשרה חלקית יוכל לספק השלמת הכנסה משמעותית וניתן יהיה לנהל אותו במקביל לעבודה הרגילה. חשוב כמה כסף אתה מקווה להרוויח מהעסק, כמה לקוחות תצטרך להשיג כדי להיות רווחי וכמה שעות תצטרך לעבוד מדי שבוע כדי להגיע ליעד הזה.

 

חשוב על העלויות הראשוניות, וכן גם על העלויות בהמשך הדרך: האם הקמת העסק תדרוש ממני רכישת ציוד או השקעה כספית רצינית אחרת? האם אני מתכנן להעסיק עובדים? האם אתרחב בעתיד ואפתח סניפים במקומות אחרים? בתור התחלה, כדאי ליצור לעצמנו תוכנית עסקית רשמית.

 

תבדוק את אזור מגוריך ולאילו שירותים קיים ביקוש

מציאת לקוחות היא דבר חשוב וחיוני לכל עסק קטן, לכן תעשה ניתוח שוק קצר לפני שאתה ממהר לפתוח עסק. לדוגמה, עסק לגלישה יצליח יותר משמעותית אם אתה גר בקרבת החוף, ועבודה צדדית כמתורגמן תהיה רווחית יותר אם אתה גר באזור מגוון מבחינת אוכלוסייה.

כדאי גם לחקור איזה עסקים כבר קיימים בסביבתך. האם קיים באזורך מחסור באדריכלי נוף? האם בעיר שלך יש מספיק צלמים מקצועיים? התשובות לשאלות כאלו ואחרות יעזרו לך לאמוד את כדאיות הרעיון שלך.

החלט אם ברצונך לנהל עסק אינטרנטי או עסק פיזי רגיל

העידן הדיגיטלי כיום יוצר עבור יזמים הזדמנויות רבות לניהול עסק היישר מהמחשב הנייד, ולאפשר לעסק שלהם ללכת איתם לכל מקום. אבל זה לא מתאים לכולם. אם אתה רוצה לנהל חנות לחומרי בניין במיקום מרכזי בעיר או אם נוח לך יותר ליצור אינטראקציה עם לקוחות פנים אל פנים, פתח עסק שיאפשר לך להשיג את המטרות הללו.

עסק פיננסי

רעיונות לעסק המעניק שירות פיננסי ועסקי

 

1. שירותי חשבונאות ומיסים

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

במוקדם או במאוחר, רוב האנשים יחפשו תשובות או עצות ממנהל חשבונות טוב או מרואה חשבון איכותי, אם זה בקשר לתשלומי מיסים, אם במטרה לקבל ייעוץ לפתיחת עסק או אם פשוט כדי לתכנן את העתיד שלהם. אם אתה כבר רואה חשבון, תוכל להרוויח יפה מאוד אם תצא לדרך עצמאית בתחום הזה.

 

אם עדיין לא עברת הכשרה כרואה חשבון או אם טרם קיבלת רישיון מורשה מהרשויות, תוכל לברר מה הן דרישות ההשכלה המומלצות ולתכנן איך להשיג את האישורים המתאימים. יש לא מעט משרדי רואי חשבון ומשרדי הנהלת חשבונות המציעים קורסים, סמינרים והכשרות כדי להכין אותך לעבוד עבורם.

 

2. ייעוץ עסקי

תחום בו קיימות אפשרויות להגדלת העסק

 

בתור יועץ עסקי תוכל לעבוד עם מגוון רחב של עסקים בנוגע למגוון רחב של בעיות עסקיות. תוכל להקנות לעסקים חדשים בסיס טוב בעזרת תוכניות עסקיות, מחקר שוק וארגון מבנה ניהולי.

 

בהתאם לרמת הניסיון שלך, תוכל גם לעזור לארגונים גדולים אשר עוברים תקופות קשות של מעבר או של ארגון מחדש, או להתוות אסטרטגיה לאקזיט מוצלח על ידי מתן ייעוץ והדרכה ברמה ניהולית אודות המטרות הראשיות של העסק.

 

3. תכנון וייעוץ פיננסי

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

יועצים פיננסיים עוזרים לאנשים רבים לחסוך עבור דברים שונים, כמו פרישה לגמלאות, ומסייעים להם להגדיל את הונם באמצעות השקעות שונות. אם המטרה שלך היא להיות מתכנן פיננסי מוסמך, תצטרך להשלים את הקורסים הדרושים ואז לעבור בחינה. בסופו של דבר תהיה לך תעודה שתוכיח ללקוחות פוטנציאליים עד כמה אתה אמין ומקצועי. לאחר קבלת התעודה, עבודה בתור יועץ פיננסי עצמאי תוכל לספק לך הכנסה קבועה.

 

4. רכישת זיכיון

דרוש ניסיון עסקי מינימלי

 

תוכל לרכוש זיכיון לעסקים של רשתות, כמו בתי קפה. לרכישת זיכיון יש יתרונות רבים: אתה מקבל מודל עסקי מוכח, מחקר שוק שכבר נעשה, ומאחוריך בדרך כלל יעמוד מותג שיספק לך ולזכיינים הנוספים תמיכה כחלק מהרכישה.

 

5. שירות נוטריון ציבורי

אתה חייב להיות עורך דין בישראל

 

בישראל, נוטריון ציבורי הוא עורך דין פקיד מדינה המורשה להיות עד ולהעיד בדבר חוקיותם של מסמכים מסוימים על ידי חותם וחתימה. אף שברוב המדינות נדרש לעבור מבחן ובדיקת רקע, תהליך ההפיכה לנוטריון הוא זול יחסית. תוכל לייצר לעצמך הכנסה משמעותית מעבודה כנוטריון על ידי חיוב עמלות עבור שירותים שונים, כמו חתימה נוטריונית על הלוואות.

רעיונות לעסק הכרוך בעבודה פיזית

 

6. בנייה ושיפוצים

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

אם יש לך ניסיון בעבודות בנייה, אתה עשוי להיות מוכן להקים עסק שיפוצים משלך ולקחת על עצמך כל מיני פרויקטים. מבניית גדר ועד קיר גבס תלוי, אנשים רבים מחפשי בעלי מלאכה מיומנים שיכולים לעשות עבודה איכותית תוך עמידה בזמנים.

אם אתה מכיר אנשים מיומנים שאתה סומך על עבודתם, תוכל לחלק להם חלק מהעבודה וכך יתפנה לך יותר זמן למציאת לקוחות חדשים ולהגדלת העסק. בדוק באזור מגוריך לאילו אישורים ורשיונות אתה זקוק כדי להקים עסק של לבנייה ושיפוצים. יש רישיון של רשם הקבלנים שמיוחד לעבודות שיפוצים.

7. גינון

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

רוב האנשים רוצים שהגינה שלהם תהיה מסודרת באביב, שהדשא שלהם יהיה מכוסח בקיץ, ושהעלים שלהם ינוקו בסתיו. שלא לדבר על טיפול בשיחים ועצים. בתור עסק גינון תוכל גם להציע שירותי השקיה, כולל התקנה ותיקון של קווי מתזים, טפטפות וממטרות.

 

עבודות גן, כגון נטיעות ושתילות שנתיות והכנת גינת ירק, יכולות להוות עסק משתלם מאוד. יש עוד הרבה דברים שניתן לעשות בתחום הזה ללא קשר לצמחים, כמו שיקום קיר אבן, גידור, התקנת דשא מלאכותי ועוד.

 

8. צביעת בתים

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

ללא תלות בעונות השנה, תוכל להרוויח כסף טוב מעסק לצביעת דירות ובתים – צביעת פנים וצביעת חוץ. לפני שתציע את שירותיך, מומלץ שתעבוד עם צבעים מקצועיים כדי ללמוד מהם את רזי המקצוע.

 

כמו כן, כנראה שתצטרך להשקיע ברכישת ציוד בסיסי – כמו סולמות, מברשות, מגשים ועוד. ברגע שתהיה מצויד היטב, תוכל להתחיל לשווק את השירותים שלך ללקוחות באמצעות מגוון רחב של פלטפורמות אינטרנטיות בעלות יחסית נמוכה.

 

9. שירותי הובלה

תחום בו קיימות אפשרויות להגדלת העסק

 

כאשר אנשים עוברים דירה, הם לרוב יעדיפו לשלם למישהו אחר שיעשה עבורם את העבודה הקשה והכבדה – פשוטו כמשמעו. תוכל למקד את עבודתך במעברי דירה מקומיים ברחבי העיר או בערים הסמוכות. ככל שהעסק ילך ויתרחב, תוכל גם להציע שירותי הובלה בקנה מידה גדול יותר ולמרחקים ארוכים יותר, אם יהיו לך את כוח האדם והציוד לבצע זאת. פרסם את עצמך ברחבי העיר, ספק שירות לקוחות מעולה ועם הזמן העסק שלך צפוי לגדול.

עיצוב גרפי

רעיונות לעסק הכרוך בעבודה יצירתית

 

10. עריכת תוכן

תחום בו קיימות אפשרויות להגדלת העסק

 

כמעט כל עסק או ארגון זקוק לכותבים ועורכים טובים, ואם יש לך את הכישורים הדרושים לעבוד בזה כעצמאי, סביר להניח שתהיה לך שפע של עבודה. החל מקופירייטינג ועד עריכת תרשימי זרימה, כתיבת צללים והפקת תוכן דיגיטלי. כותבים ועורכים פרילנסרים יכולים למצוא לקוחות במגוון תעשיות, כולל שיווק, תקשורת, עיתונות והוצאה לאור של ספרים. לשם התחלה, תצטרך ליצור תיק עבודות שיציג היטב את כישוריך בתחומי הכתיבה, יצירת התוכן ו/או העריכה – זה יעזור לך בהמשך לבסס קשרי עבודה עם לקוחות פוטנציאליים.

 

11. עיצוב גרפי

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

יש לך עין טובה לעיצוב? לוגואים, פליירים, ניוזלטרים, דפי מידע ופרסומות הם רק חלק מסוגי עבודות העיצוב שעבורם עסקים שוכרים את שירותיהם של מעצבים גרפיים עצמאיים. גם אתרי אינטרנט ופרסומות אינטרנטיות זקוקים לעיצוב גרפי. תוכל להציע ללקוחותיך חבילת שירותים הכוללת ביצוע פרויקט שלם, מתחילתו ועד סופו, וקישור ליוצרי תוכן ובתי דפוס.

 

12. בניית אתרים

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

קיימים קורסים אישיים ומקוונים רבים ללימוד שפות קוד ולבניית אתרים. עם ההכשרה הנכונה, תוכל לשלוט ביסודות בניית אתר אינטרנט מאפס – שירות שתוכל להציע לעסקים קטנים רבים, בין אם הם מחפשים פלטפורמת מסחר אלקטרוני או רק דף נחיתה לתיאור את השירותים שלהם. תוכל גם למצוא לקוחות שישכרו אותך לא רק לעיצוב אתר, אלא גם לניהול סושיאל על בסיס יומיומי.

 

13. צילום

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

צלמים עצמאיים יכולים לנהל עסקים מצליחים עם התמחות אחת או יותר. כדי להקים עסק צילום, תצטרך לבנות תיק עבודות מקוון עם העבודות שלך כדי שלקוחות פוטנציאליים יוכלו להתוודע לסגנון הצילום שלך ולבחור בך בתור הצלם הבא שלהם. בנוסף, אסטרטגיה מצוינת להגדלת המותג שלך היא להישאר כמה שיותר פעיל ברשתות החברתיות.

 

14. עריכת אודיו

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

תחום האודיו הוא תעשייה צומחת ומתפתחת, עם אינספור פודקאסטים המוזרמים מדי יום על ידי מאזינים בכל רחבי העולם. אם יש לך ניסיון בהקלטות ובעריכת אודיו, תוכל למכור את שירותיך למותגי מדיה, לעסקים או לאנשים פרטיים שאולי ירצו להשיק פודקאסטים משלהם. ומי יודע? אולי תוכל להשתמש בכישוריך כדי להשיק ולייצר רווחים מפודקאסט אישי משלך.

 

15. סושיאל מדיה

דרוש קצת ניסיון

 

למרות שעסקים רבים רוצים לשפר את הנוכחות שלהם ברשתות החברתית, לעיתים קרובות אין להם את הכישורים או היכולת להגדיל את מספר העוקבים שלהם ולפרסם תוכן מרתק.

 

אם אתה מיומן בסיעור מוחות של תוכניות תוכן ובכתיבת תוכן מהיר – ואתה כבר מבלה שעות רבות ברשתות החברתיות – אולי כדאי שתקים מיזם שיווקי משלך במדיה החברתית. לקוחות עשויים לפנות אליך כדי שתיצור עבורם תוכניות לשיווק תוכן, שתעקוב אחר תגובות ותשיב עליהן, ושתדווח להם מדי חודש על סטטיסטיקת הגידול במספר העוקבים.

 

16. אמנות

תחום בו קיימות אפשרויות להגדלת העסק

 

אם התחביב שלך הוא אומנות, תוכל להפוך אותו לעסק רווחי. תוכל למכור את העבודות שלך באתרים כמו Etsy, להציג אותן בתערוכות או לעבוד עם לקוחות שזקוקים למאיירים או לאומנות בהתאמה אישית. הצעות עסקיות פוטנציאליות אחרות כוללות יצירת דיוקנאות, ציורי קיר וסיפוק שיעורי למידה באמנות.

 

17. שיעורי מוסיקה

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

אולי לא ידעת את זה, אבל כישורי המוזיקה שלך עשויים להיות מבוקשים מאוד. יש כמה דרכים להתחיל עסק במוזיקה. תוכל להיות נייד ולהעביר שיעורים בבית הלקוח או לנהל את העסק מתוך מקום ספציפי (מבנה כלשהו או אזור ייעודי בבית שלך).

יש אנשים שמלמדים מוזיקה באינטרנט על ידי הקלטת שיעורים ביוטיוב והצעת מנויים. כדי להתחיל, נסה ליצור קשר עם בתי ספר מקומיים למוזיקה עבור עבודה במשרה חלקית. זה יאפשר לך לבדוק אם אתה באמת אוהב את זה ויעזור לך לבנות מוניטין טוב בקרב לקוחות פוטנציאליים.

מכונאי

רעיונות לעסק של תיקונים ותחזוקה

 

18. מכונאי

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

אם כבר במשך שנים אתה מטפל ברכב שלך ואתה מכיר היטב את המנוע עד לרמת הבורג, יכול להיות שהגיע הזמן להציע את שירותיך ללקוחות. גם אם לא תצטרך להוציא רישיון מכונאות, כדאי שתעבור כמה קורסים לקבלת ההסמכה המתאימה.

מוסכים רבים כן דורשים רישיון מכונאות, כך שאם אתה מחפש לצבור קצת ניסיון לפני הקמת העסק הפרטי שלך, סביר להניח, שוב, שתצטרך לעבור מספר קורסים.

19. תיקון מכשירי חשמל

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

בכל בית יש מכשירי חשמל – מקררים, מדיחי כלים ומייבשי כביסה – והפלא ופלא, מכשירי חשמל גם נוטים להתקלקל. בכל מקום בעולם, תיקון מכשירי חשמל הוא אחד הרעיונות העסקיים הטובים ביותר. תוכל לעבוד בגפך או דרך חנויות מכשירי חשמל ולטפל בקריאות השירות שלהן במסגרת האחריות שהן מספקות ללקוחותיהן.

 

התחל עקב בצד אגודל ובנה את בסיס הלקוחות שלך על סמך המלצות והפניות מעבודות טובות שביצעת. תוכל גם לפתח קשרים עם קבלנים כך שתהיה הראשון שהם יפנו אליו לתיקון מכשירי חשמל בבתים חדשים שנבנו או שופצו לאחרונה.

 

20. תיקון אופניים

דרוש קצת ניסיון

 

כל אופניים זקוקים לתחזוקה טובה. עסק כזה נוטה לפעמים להיות עונתי, אבל ניתן למצוא דרכים לעקוף זאת. אם יש לך מקום בבית או במקום אחר, תוכל להציע לאחסן אופניים של אנשים אחרים במהלך החורף ולבצע באופניים את כל התיקונים הדרושים.

 

בסופי שבוע תוכל להפוך את מקום העבודה שלך למקום מפגש עבור חובבי רכיבה. אם אתה גר במקום עם הרבה רוכבי אופניים, ייתכן שתוכל לרכוש ולמכור אופניים משומשים ולהרוויח קצת כסף כקמעונאי במקביל לעסק התיקונים שלך.

 

21. ניקוי רכבים ודיטיילינג

תחום בו קיימות אפשרויות להגדלת העסק

 

זו לא עבודה קלה להבריק מכוניות מבפנים ומבחוץ. לכן לא פלא שרבים מעדיפים לשלם למישהו אחר שיעשה את זה במקומם. בנוסף, מכיוון שמכונות השטיפה האוטומטיות אינן מנקות כל פינה ברכב ולפעמים גורמות לשריטות, יש ביקוש הולך וגובר לשטיפת רכב ידנית ודיטיילינג. עם קצת השקעה בחומרים (כמו סבונים, כריות קרצוף, צינורות, שואבי אבק וכו') תוכל להקים עסק רווחי לניקוי רכבים ואפילו לשכור שטח עבודה שבו לקוחות יוכלו להשאיר את רכביהם.

 

22. ייצור ותיקון תכשיטים

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

ישנן דרכים רבות ושונות להיכנס לעסקי התכשיטים וקיימים סוגים שונים של חומרים שניתן לעבוד איתם. עבודה עם מתכות תדרוש כלים ספציפיים מכיוון שתצטרך לחמם את המתכת ולהשתמש בכלים לחיתוך וחריטה, אך סביר להניח שתעבוד גם עם זכוכית, אבני חן ואולי אפילו עץ. ככל שמגוון החומרים איתם תוכל לעבוד יהיה רחב יותר, כך מגוון שירותי התיקונים שתוכל לספק ללקוחותיך יהיה רחב יותר, כולל ליטוש ושיבוץ אבני חן.

רעיונות לעסק בתחום הנדל"ן

 

23. תיווך

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

כל עיר זקוקה לסוכני נדל"ן אמינים. בין שמדובר בלקוחות שמעוניינים לקנות או למכור נכסים – או רק בכאלה שמחפשים ייעוץ – ישנן שפע של הזדמנויות להיכנס לתחום הנדל"ן. אבל, ראשית, תצטרך להפוך לסוכן תיווך מורשה. בדרך כלל, תצטרך להשלים קורסים ולעבור בחינה. לאחר שתעשה זאת, תוכל להתחיל להציע שירותי תיווך ולבנות את העסק שלך מאפס.

 

24. שירותי ניקיון

אין צורך בניסיון

 

ניתן לקחת את הרעיון לעסק הזה לכיוונים רבים. אם אתה רוצה לעבוד בשעות שבהן אחרים לא עובדים, תוכל להתמקד בניקיון משרדים. תוכל גם לספק שירותי ניקיון לעסקים קמעונאיים הנמצאים באותו אזור או רחוב. מסעדות זקוקות לניקוי יסודי יומיומי ויכולות גם להוות מקור נהדר ללקוחות קבועים. אבל אם אתה מתעניין יותר בניקיון בתים, תוכל להתחיל עם מספר קטן של לקוחות, וסביר להניח שתגיע ללקוחות הבאים מפה לאוזן.

 

25. ארגון וסידור מקצועיים

תחום בו קיימות אפשרויות להגדלת העסק

 

לא לכולם יש זיקה לסדר וארגון. אם לך יש, תוכל להרוויח כסף טוב כעורך סדר וארגון מקצועי עבור אנשים פרטיים או עסקים. עם אנשים פרטיים תוכל לבחור אם לבצע בעצמך את עבודת הסדר והארגון – לסדר את חדר המשחקים של הילדים או אזורים אחרים בבית – או לייעץ לבעל הבית ולעזור לו להיות מאורגן ומסודר יותר.

גם בעלי עסקים לא תמיד יודעים איך לארגן את המשרד שלהם ולמקסם את יעילות חלל העבודה שלהם. תוכלו לייעץ ולהסביר להם איך יוכלו לסדר טוב יותר את ריהוט המשרד, השולחנות, אזורי הישיבות, המחסנים ועוד.

26. עיצוב פנים

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

אם יש לך עין טובה לעיצוב, שווק את כישוריך לקבלני בניין. בנוסף, אנשים שרוכשים בתים או דירות חדשים עשויים ברוב המקרים להיות מוצפים משלל הבחירות והאפשרויות, ואתה בהחלט יכול לעזור להם.

 

תוכל לעזור להם ברכישת רהיטים, פריטי אמנות, צמחים ועוד. תוכל גם לעבוד עם עסקים, כגון בתי מלון ומסעדות, ולעצב את החללים שלהם.

רעיונות לעסק הכרוך בתכנון, הדרכה או אימון

 

27. ארגון אירועים

תחום בו קיימות אפשרויות להגדלת העסק

ישנן מגוון דרכים להקמת עסק לארגון אירועים, במיוחד אם יש לך רקע מקצועי בתכנון מפגשים גדולים.

 

אם אתה עובד עם עסקים, עליך לבקר בכל מקום פוטנציאלי לאירועים שאתה מתכנן להשתמש בו. סייר בכל אתר וראה מה הוא מציע, מה קיבולת הקהל, וכן בדוק את ציוד האודיו\וידיאו, את הכיסאות והשולחנות ועוד. אם יש לך את זה ואתה מסוגל לארגן היטב מסיבות גדולות ואירועים, אין ספק שיהיו לא מעט לקוחות שיחפשו אותך.

 

28. תכנון חתונות

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

תצטרך להיות מעודכן כמעט בכל היבט של תעשיית החתונות: בטרנדים האחרונים, בסגנונות לבוש ובצבעים הפופולריים כיום. הצע ללקוחותיך מגוון של שירותים, החל מעזרה בבחירת פרחים, שמלת כלה ושמלות לשושבינות ועד לבחירת אולם האירועים ושכירת קייטרינג במקרה הצורך.

לפני שאתם פותח עסק בתחום הזה, בקר בחנויות הקשורות לעולם החתונות באזור ובדוק אילו סוגי שירותים הן מספקות. מארגני חתונות צריכים לדעת כל פרט עסקי כדי להבטיח שהזוגות שלהם נמצאים בידיים הנכונות.

29. תכנון חופשות

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

אנשים רבים נהנים לתכנן לבד את החופשות שלהם. עם זאת, אם אתה מטייל מנוסה ויודע איך לחסוך כסף לאנשים, תוכל להיות מאוד מבוקש בתור מתכנן חופשות ליחידים או לקבוצות גדולות. תוכל לבצע הזמנות לבתי מלון וטיסות, לארגן הסעות, לספק מסלולים יומיים ולעזור ללקוחותיך אם מתעוררים בזמן החופשה מקרים בלתי צפויים. בדרך כלל אין צורך בהסמכה כלשהי לעבודה כזו, אבל יש קורסים שניתן לקחת כדי לוודא שתהיה במסלול הנכון.

 

30. אימוני כושר אישיים

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

אנשים רבים רוצים לשפר את הכושר הכללי שלהם, ואחת הדרכים להשיג את המטרה הזאת היא לעבוד עם מאמן אישי. כדי להתחיל, תצטרך לקבל הסמכה – במיוחד אם תעבוד בחדר כושר – שתעזור ללקוחות שלך לסמוך על כך שאתה יודע מה אתה עושה ולהרגיע אותם שבעזרתך הם לא ייפצעו. תוכל לפרסם את העסק שלך בחדרי כושר ובמקומות ציבוריים אחרים. וכמובן שנוכחות חזקה באינטרנט וברשתות החברתיות תמיד מועילה.

 

31. ייעוץ תזונתי

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

בעולם יש כל כך הרבה גישות שונות בנוגע לדיאטה ולשימוש בתוספי מזון, לכן תזונאי יכול לעזור לאנשים להבין טוב יותר מה הגישה הנכונה בשבילם לחיים בריאים. למרות שתזונאים אינם מציעים ייעוץ תזונתי רפואי או מטפלים במחלות (כפי שעושה דיאטנית), עדיין קיים ביקוש גבוה לעבודה כזו.

 

32. שיעורים פרטיים

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

אם יש לך רקע בחינוך, תוכל להציע שיעורים פרטיים כהכנסה משלימה או להקים לשם כך עסק. התחל בבחירת תחום המתאים ביותר לחוזקות שלך. לדוגמה, אם אתה סופר מקצועי או מורה לאנגלית, תוכל להציע עזרה בכתיבת חיבורים. אם אתה מיומן במתמטיקה ובמדעים, תוכל לעזור לתלמידי תיכון עם אלגברה.

שף פרטי

רעיונות לעסקי אירוח

33. שף פרטי

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

אם יש לך ניסיון בעבודה במסעדות או בתחומים אחרים של תעשיית המזון והמשקאות, תוכל לנצל זאת ולהיכנס אל שוק השפים הפרטיים ההולך וצומח. בין אם מדובר בלקוחות פוטנציאליים המעוניינים במנות ספיציפיות בהתאם לצרכים תזונתיים כלשהם או באירוע אינטימי עם חברים, חוויה חיובית תוביל להמלצות מצידם וכך תגיע מפה לאוזן ללקוחות נוספים.

 

34. דירת Airbnb

אין צורך בניסיון

 

אולי יש לך בבית חדר עם חדר רחצה פרטי והוא נפרד משאר חלל המגורים בבית. או אולי יש בבעלותך נכס בקרבת אזור תיירותי, כמו אצטדיון ספורט או אולם אירועים גדול, שיכול לשמש כמקום לינה. אולי יש לך בית מקסים באזור כפרי. בכל המקרים הללו, תוכל להפוך את הנכס שלך למקום לינה כדוגמת דירת Airbnb ולארח אורחים ותיירים.

 

35. משאית מזון (פודטראק)

ייתכן שיהיה צורך בניסיון, הכשרה או ברישיון

 

האם אתה מעוניין להכיר לאנשים סוג מטבח מסוים מבלי לנהל מסעדה שלמה? בנה לעצמך (או רכוש) משאית מזון ופשוט צא לדרכים. תצטרך להשיג רישיונות מתאימים, אך לאחר מכן, תוכל להתחיל לעבוד בפסטיבלים, במבשלות בירה ובאירועים קהילתיים שונים. ככל שהמוניטין שלך יגדל ויתפרסם, סביר להניח שתוזמן על־ידי עסקים ולקוחות נוספים.

אז איך להתחיל?

לפני שאתם מתחילים ריכזתי עבורכם מספר נקודות חשובות שיקלו עליכם בדרך החדשה והמאתגרת (אך מספקת) שבחרתם:

 

1. בנו תוכנית עסקית: בנו תוכנית עסקית מפורטת המתארת את מטרות העסק שלכם, אסטרטגיות להשגתן, ניתוח שוק, מבנה תפעולי ותחזיות פיננסיות. מסמך זה הוא קריטי להבנת האסטרטגיה שלך ובמידה ותרצו להשיג מימון – יקל עליכם מאוד.

 

2. החליטו על מבנה משפטי: בחרו את המבנה המשפטי המתאים לעסק שלך (למשל, עוסק מורשה, חברה בע"מ, שותפות). מבנה העסק שתבחרו משפיע על המיסים, החבויות והפעילות העסקית שלך, לכן תתייעצו עם עורך דין ועם  רואה חשבון מוסמך לפני שתקבלו החלטה.

 

3. תקפידו על הפרדת כספים: חשוב להקים מערכת ברורה לניהול הכספים שלכם, כולל תקציב, הנהלת חשבונות ותחזיות פיננסיות. תהיו סגורים על עלויות ההקמה, ההוצאות השוטפות ואיך תממנו את העסק החדש שלכם.

מומלץ מאוד גם להפריד בין כספים אישיים לעסקיים:

  • פתחו חשבון בנק עסקי והשתמשו בו לכל העסקאות הקשורות לעסק.
  • תוציאו כרטיס אשראי עסקי להוצאות החברה.
  • קחו לעצמכם משכורת מחשבון העסק, ותעבירו אותה לחשבון הפרטי, במקום להשתמש ישירות בכספי העסק להוצאות אישיות.
  • שימרו את כל הקבלות ותעדו בקפידה את כל העסקאות הפיננסיות.

4. תכננו את הצרכים התפעוליים: פרטו את הצרכים התפעוליים של העסק שלכם, כולל כוח אדם, מיקום, ציוד, טכנולוגיה, תוכנה ועוד. תבדקו מהי הדרך הנכונה ביותר לרכישת הציוד, האם הכל נדרש בהקמה או יש דברים שתממנו עם התזרים של העסק. אל תכנסו להתחייבויות גדולות מידי – תתחילו מהדברים שהם חובה.

 

5. פתחו מותג ואסטרטגיית שיווק: אם באמצעות פלטפורמות מדיה חברתית, שיווק שותפים או אופטימיזציה למנועי חיפוש, תחשבו כיצד לבסס זהות מותג חזקה וכמובן תוכנית שיווק להגעה לקהל היעד שלכם זה צריך לכלול את אלמנטי המיתוג שלכם (לוגו, סכמת צבעים) ואת האסטרטגיות שלכם ליצירת תוכן, קידום ופרסום. חשוב להיעזר באנשי מקצוע טובים וחשוב מאוד למדוד כל דבר שאתם משקיעים בו – כמה לקוחות חדשים זה יצר והאם זה צינור שיווקי נכון.

 

6. פעלו לפי החוק: ודאו שאתם מכירים ומצייתים לכל החוקים, התקנות והסטנדרטים הרלוונטיים של העיר שלכם. זה כולל השגת רישיונות והיתרים נחוצים, הבנת חוקי עבודה אם אתם שוכרים עובדים, והבטחת הגנה על נתונים ופרטיות.

 

7. בנו סביבכם רשת מקצועית לידע ותמיכה: רשתות תמיכה יכולות לספק ייעוץ, משוב וקשרים יקרי ערך (ראה דוגמא BNI). בנו רשת של מנטורים, יועצים ויזמים כמוכם שתוכלו להתייעץ איתם או לקבל פידבק על רעיונות שלכם.