קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

בניית אתר אינטרנט: קוד פתוח או קוד סגור?

נמרוד רייזנר

נמרוד רייזנר

מנכ"ל Expert מומחה לעסקים קטנים

הקמת אתר אינטרנט אינה פשוטה, אבל הדבר הראשון והחשוב שצריך להחליט לגביו הוא הקוד שעליו יבנה האתר והאם יהיה זה קוד פתוח או קוד סגור?

בימינו, כל עסק מחזיק באתר אינטרנט, בין אם מדובר בחברות וארגוני ענק ובין אם מדובר בעצמאיים בעלי עסק פרטי. עידן הדיגיטל והקדמה הטכנולוגית מאפשרים לכל המעוניין בכך להקים אתר באמצעות חברות לבניית אתרים או באמצעות בוני אתרים עצמאיים ואף באופן עצמאי על ידי שימוש בפלטפורמות ייעודיות.

אך עם זאת, לא כולם אכן מודעים לסוג האתר אותו מזמינים ולהשלכות העתידיות של סוג האתר על פעילותו.

אתרי האינטרנט הפכו לנכס חובה עבור כלל העסקים בימינו. האתרים, המהווים את כרטיס הביקור של העסק ברשת ומשמשים כאחד מכלי השיווק ההכרחיים, היעילים והשימושיים ביותר נדרשים לכל וקיומם הינו חלק בלתי נפרד מפעילותם של הרוב המוחלט של העסקים.

לכן, ממהרים עסקים רבים שאינם מחזיקים באתר אינטרנט, להזמין עבור עצמם אתר, אך לא בהכרח בודקים לעומק את כל המידע הנוגע לסוג האתר שמוקם עבורם או שמקימים בעצמם.

אחד המאפיינים העיקריים של אתרי אינטרנט הוא קוד האתר. בבואכם להזמין בניית אתר, עליכם להחליט ולבחור בין שני סוג קוד: קוד פתוח וקוד סגור. לכל אחת מהאפשרויות מאפיינים משלה והשלכות עתידיות על האתר, על בנייתו ועל שליטתכם העתידית עליו לאחר הקמתו.

קוד פתוח

אתר בעל קוד פתוח הינו אתר המאפשר לבעליו ביצוע שינויים, עדכונים ושדרוגים נחוצים, באמצעות בעלי מקצוע המוכשרים לכך בלבד, המסוגלים לעבוד על קוד האתר ולבצע בו את השינויים הנדרשים. בעלי מקצוע אלו הינם בוני אתרים, המבינים את קוד האתר ומסוגלים לערוך אותו על פי הנדרש ובכל עת.

 

בוני אתרים מסוגלים בעת הצורך להוסיף תכונות לאתר או לחנות האינטרנטיים, לעדכן או להוסיף תוכן, להרחיב את האתר וכו'.

 

כך, אמנם נחסכת מבעל האתר ההתעסקות עם האתר עצמו וכל שנדרש ממנו זה להעביר את דרישותיו למתכנת, אך נוצרת בו תלות, העלולה לעיתים ובמקרים קיצוניים, להוציא את השליטה מידיו של בעל האתר. תלות זו במתכנת כוללת הוצאות כספיות עבור כל פעילות הנדרשת ממנו וכמו כן, פעילות עדכון אתר בהתאם לזמינות של המתכנת לבצע את שנדרש ממנו.

 

אחד היתרונות של קוד פתוח הינה בכך שכל בונה אתרים יכול לבצע את השינויים הנדרשים, כך שבעל האתר אינו כבול למתכנת שהקים עבורו את האתר.

 

קוד סגור

אתרים שנבנו בקוד בגור בנויים למעשה על מעין פלטפורמה ומערכת ניהול שהינן פרטיות וייחודיות לחברה שהקימה אותן. חברה זו מציעה למי שמעוניינים להקים באמצעותן אתר, ליהנות ממגוון תכונות וכלים מובנים ואף מהיכולת לבצע שינויים ועדכונים באתר בעצמם, באמצעות מערכת הניהול וללא כל צורך בידע מקצועי בבניית אתרים.

 

שימוש בקוד סגור מאפשר אם כך שליטה קלה יותר על התוכן לבעל האתר, מאפשר התאמה אישית של האתר תוך שימוש במבחר כלים והתאמתו לסוג העסק ואף מציע אבטחת אתר מקסימלית, הנובעת מהשימוש במערכת הסגורה של החברה המפתחת.

 

עם זאת, החיסרון הבולט הינו בתלות בחברה המפתחת את מערכת הניהול, שכן האתר מוחזק על ידה. באופן זה, בעל האתר תלוי בחברה בכל הנוגע לשדרוג ותפעול המערכת, כבול למחירי החברה (גם אם יעלו) ובמקרה שהחברה נסגרת ומסיימת את פעילותה, כל האתרים המשתמשים במערכת שלה עלולים להיסגר.

 

בבואכם לבנות אתר אינטרנט, הקפידו אם כך לברר מהו סוג האתר ולקבל את ההחלטה הנכונה עבורכם ועבור העסק שלכם מבחינת עלויות, שליטה על האתר והגוף או החברה שברצונכם להפקיד בידם את היכולת להקים, לתפעל ולעדכן את אתרכם. כמו כן, התחשבו בשירות המוצע על ידי החברה באמצעותה יוקם האתר, באיכותו של השירות ובזמינות הצוות, בפונקציונאליות המוצעת עבור האתר, בחדשנות וכמובן באיכות האבטחה של האתר.

 

נסו להבין את הצרכים שלכם, הקפידו להשוות בין מספר חברות ואל תהססו לפנות להתייעצות עם אנשי מקצוע, על מנת לוודא שהאתר שלכם יוקם באופן האידיאלי עבורכם ועבור העסק ולשביעות רצונכם.