קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

מימון לרכב – המדריך השלם לבעל עסק

הגעתם לשלב שצריך לרכוש רכב חדש לעסק. מה צריך לדעת? איפה להתחיל? האם כדאי לכם לקחת הלוואה לצורך הרכישה ומהן הדרכים לקבל מימון לרכב?

הלוואה בטוחה לרכישת רכב

אם תפנו לבנק בבקשה לקבל הלוואה, הבנק בדרך כלל ישאל אתכם לאיזה צורך דרושה לכם ההלוואה. הוא לא עושה זאת מחטטנות – הסיבה לכך פשוטה: הלוואות לצרכים מסויימים עשויות להיחשב 'בטוחות יותר' על ידי הבנק, מאשר הלוואות לצרכים אחרים. כדי לדעת לחשב נכון את הסיכון הכרוך במתן ההלוואה, הם מנסים לברר מהו הצורך. והדוגמה הטובה ביותר להלוואה 'בטוחה יותר' מבחינתם – היא זו של רכישת רכב חדש לעסק!

 

מדוע? כי להבדיל מרכישת מכונה, או מהוצאות הדרושות למהלכי שיווק ומכירה של העסק, רכישת רכב חדש היא למעשה נכס (רכוש) ספציפי ומוגדר, וגם סחיר למדי, שנוסף לעסק – ושניתן לשעבד (למשכן) אותו כנגד ההלוואה! לכן זו נחשבת הלוואה בטוחה יותר באופן יחסי.

 

ואלו חדשות מצויינות! כי בשונה מהלוואות אחרות לעסק, דווקא חלופות המימון לרכישת רכב חדש נוחות יותר מהלוואות אחרות, ובמובן זה, הדבר פועל – בעיקר לטובתכם!

מימון לרכב

דבר האקספרט

בררו היטב מה גובה הריבית בעסקה! הנתון הזה לפעמים מתחבא בין המספרים… אם בלי קשר אתם זכאים להלוואה בערבות המדינה או סתם הלוואה לעסק בתנאים נוחים יותר – כמובן שהלוואה כזו עשויה להיות עדיפה מבחינתכם (רק קחו בחשבון שתאלצו בכל זאת להתעסק עם מכירת הרכב בסוף התקופה).

עסקאות מימון

לפני שניים-שלושה עשורים התלבשו על הנושא הזה גופי מימון החוץ-בנקאיים מתמחים, בעלות יתרונות מסויימים על הבנקים, שיוכלו להציע לכם עסקאות מימון בתנאים טובים – כולל פריסת תשלומים נוחה (בד"כ בין 45-60 תשלומים חודשיים), מימון עד 100% מעלות הרכב ולעיתים אפילו עם אפשרות לרכוש מכם את הרכב בסוף התקופה (ולהוריד מכם את כאב הראש של להיפטר מהרכב המשומש).

 

כנגד ההלוואה הם משעבדים לטובתם את הרכב, או משאירים אותו על שמם. עסקאות כאלה נקראות גם בשם "ליסינג מימוני". ואל תתבלבלו עם "ליסינג תפעולי", כי הקשר ביניהם הוא מקרי בהחלט – עסקת ליסינג מימוני היא עסקת הלוואה לכל דבר. זוהי למעשה לא החכרה – כי הרכב הוא שלך.

 

אתה קונה את הרכב, אתה דואג לאגרות, לביטוחים ולטיפולים; אתה משלם מקדמה, קובעים פריסת תשלומים ונקבע תשלום משלים לצורך רכישת הרכב בסוף התקופה. זוהי למעשה עסקת הלוואה, והיא נושאת ריבית. יתרון משמעותי נוסף בהלוואה חוץ בנקאית לצורך רכישת הרכב, הוא בכך שהלוואה כזאת אינה תופסת לכם את מסגרת האשראי בבנק.

 

עד להשלמת מלוא התשלומים על הרכב (כולל ריבית), הרכב יישאר רשום על שם החברה המממנת. בחברות מסויימות ייתכן שיציעו גם לרכוש ממך את הרכב בסוף התקופה(!), בפרט אם תרצה לבצע את אותה פעולה שוב ו"להתקדם איתם" לרכב חדש.

איזה סוג הלוואה לקחת?

אז מה עדיף? לרכוש מהון עצמי, ממימון בנקאי או בעסקת ליסינג תפעולי? קשה לתת כלל אצבע שיהיה נכון לכל המקרים – זה תלוי בסוג הרכב הנרכש (משאית/רכב פרטי/מסחרי), אופק השימוש הצפוי בו, והצורך לטובתו הוא נרכש (תפעולי/מונית//הטבת רכב צמוד לעובד), כמות השימוש הצפויה בו, וכן המצב התזרימי בעסק וההון הפנוי באותו רגע, ובמספר פרמטרים נוספים, שמשתנים מאוד בין סוגים שונים של עסקים.

 

בכל מקרה, אם החלטתם לקחת הלוואה – כדאי בהחלט לעשות סקר שוק ולכלול בסקר שלכם גופי ליסינג מימוני מתמחים – ההלוואות שלהם עשויות להתברר ככדאיות.

שימו לב שלרכישת רכב, ולעסקת מימון צפויה גם התייחסות בהיבט המס, ולכן כדאי לעשות בדיקה מקיפה של מכלול הפרמטרים למול רואה חשבון או יועץ המס של העסק, ולהגיע למסקנה משותפת מה מיטבי עבור העסק.