קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

משלוחים עד הבית – מה כדאי לדעת?

בשנים האחרונות אנו עדים למגמה הולכת ומתרחבת של קניות מקוונות או טלפוניות, פחות הגעה פיזית לחנות. התופעה התרחבה בשנים האחרונות בעיקר בגלל הזמינות והנוחות של האינטרנט. אך הקורונה והסגרים שבעקבותיה נתנה דחיפה רצינית והביאה לכך שיותר ויותר עסקים מבצעים את עיקר עסקאותיהם דרך האינטרנט. במצב שכזה הספק הכי חיוני של העסק זה שירות המשלוחים.

מה שהכי חשוב בשירות משלוחים זה אמינות. כי המשלוח הוא המפגש של הלקוח עם העסק, ובידיו לקבוע את תפיסת הלקוח בקשר אליכם לטוב או לרע, למרות שמדובר בסך הכול – ברוב העסקים - בספק חיצוני. חברת משלוחים אמינה תשמור על שלמות המוצרים ואחסונם במקום מתאים. כמו כן, הם ישמרו על לוח הזמנים המובטח, וכמובן, שירות אדיב ואנושי.

ספקי המשלוחים הנפוצים

הספקים הנפוצים והמוכרים הם: דואר ישראל, המפעילים שירותי דואר רגיל (המגיע לסניף הדואר הקרוב למקום מגוריו של הנמען), דואר מהיר, דואר רשום (השולח יכול לעקוב אחר החבילה) ודואר שליחים עד הבית. חברה מוכרת נוספת היא חברת יו.פי.אס. (UPS) העולמית. יש עוד הרבה חברות משלוח אך תמיד צריך לתת גם את האופציה של איסוף עצמי, שלא ייראה ללקוח שאתם מנסים לעשות עליו מניפולציה.

דואר רגיל או שליח עד הבית?

כעת השאלה היא איך קובעים את מדיניות המשלוחים של העסק, האם להציע משלוחים עד הבית, האם לגבות תשלום עבור המשלוח וכדומה. המצב האידיאלי הוא שחנות המציעה מוצריה למכירה באינטרנט צריכה לתת מספר אפשרויות של משלוח. בדרך כלל שלוש אפשרויות, שמדורגות בערך כך: משלוח רגיל, משלוח בדואר רשום, שליח עד הבית. עלות המשלוח וזמני ההגעה בין האופציות המוצעות הם שונים. צורה זו היא המומלצת ביותר, היא משאירה את ההחלטה בידי הקונה, הוא יכול להחליט לשלם פחות ולקחת את הסיכון של דואר רגיל ואת הזמן הארוך יחסית עד להגעת המשלוח או שהוא מעדיף שהמוצר יגיע בהקדם והוא מוכן אפילו לשלם על כך יותר.

האם להציע משלוח חינם?

עד כאן במצב סטנדרטי כשאתם נזקקים לספק חיצוני של שירות משלוחים. אולם אם יש לכם אפשרות להעניק שירות משלוחים עד הבית חינם או במחיר נמוך, או שקיבלתם החלטה שיווקית להעניק את השירות חינם כמבצע זמני או לרגל השקת החנות וכדומה, הדגישו זאת בגדול בכל מקום אפשרי. אם יש לכם אתר אינטרנט הדגישו זאת בדף הבית. השירות החינמי ייתן לכם את היתרון היחסי מול המתחרים. בהקשר הזה ישנו רעיון נוסף המיושם בחנויות רבות, והוא הצעת משלוח חינם בקנייה מעל סכום מסוים, גם זה טריק שיווקי נהדר, שיגרום ללקוח להגדיל את סכום הקנייה, ולכם להרוויח קנייה גדולה שאולי לא הייתה מבוצעת לולי ההטבה.

מה הכי חשוב בשירותי המשלוחים?

החשוב ביותר בשירותי המשלוח הוא כאמור, לעמוד בזמנים המובטחים, אם הבטחתם הגעה תוך 7 ימי עסקים עמדו על כך שהמשלוח אכן יגיע ליעדו בזמן זה ואפילו לפני. כשאתם לא בטוחים שתעמדו בהבטחה עדיף להוסיף יומיים או שלושה. משלוח שמפתיע את הלקוח גורם לו לחזור לחנות ולהמליץ לחברים, זה מגדיל את תפיסת האמינות והמקצוענות של הלקוחות כלפי החנות או החברה. חשוב שאופציות המשלוח המופיעות באתר יהיו אחידות ולא מחולקות להרבה מדי קטגוריות (משעה 2:00 בלילה המשלוח הוא 12.5 ₪…). זה מבלבל את הלקוח וצורך ממנו ריכוז בדיוק כאשר הוא לקראת סיום הקנייה, מה שגורם לו למאמץ ולרתיעה לקנות שוב.

סגירת בתי עסק 2020

טייק אווי – תלוי לאן אתם לוקחים את זה...

כעת נדבר על משלוח של מזון. אם בשאר העסקים הולכת וצומחת תרבות הקניות במשלוח, במסעדות על אחת כמה וכמה. הקורונה הצליחה לסובב ב-180 מעלות את הייעוד של המסעדות שהיה תמיד מקום בילוי ומפגש חברותי. כעת בחסות הקורונה המסעדות הפכו לחנויות חיוניות המספקות בסך הכול 'ארוחת צהריים'… ומי שצועדים בראש הן המסעדות המציעות אוכל ביתי. מסעדות רבות, בעיקר אלו שלא היו רגילות להציע שירות זה תוהות מהי מדיניות המשלוחים שכדאי לנקוט? אז ככה, המדיניות הנפוצה והיעילה בקרב מסעדות רבות היא להציע משלוח חינם לפי גובה הקנייה (בקנייה מעל 100 ₪ נניח).

 

כשמדובר במזון, האסתטיות חשובה מאוד. לא רק היגיינה – שהיא תנאי אלמנטרי, אלא גם צורת האריזה וההגשה. נושאים אלו הם המשפיעים ביותר על התדמית של המסעדה או בית הקפה. ואל תשכחו לצרף גם מפיון עם איחול נחמד: בתיאבון…