קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

הלוואה לעסק – השוואה בין חברות מימון המומלצות ביותר (2024)

אם אתם צריכים הלוואה לעסק חדש או שאתם מחפשים בדחיפות מימון לעסק קיים, עומדות בפניכם לא מעט אפשרויות (בנקים כמובן, חוץ בנקאי, חברות האשראי ועוד). ריכזנו עבורכם רשימה של גופים מובילים ומומלצים בתחום המימון והאשראי לעסקים ומידע מקיף כיצד לבחור ביניהן

קרא עוד

לקיחת הלוואה לעסק הינה אחד הצעדים הנפוצים בעולם העסקים, הן כשמדובר בעסק פרטי קטן והן כשמדובר בחברה בינונית או ארגון גדול. לקיחת ההלוואה מהווה כלי לגיטימי ונפוץ לסיוע לעסק ולמעשה נדרשת במגוון מקרים במהלך מחזור חייו – בין אם באופן מתוכנן לצרכי גדילה ופיתוח ובין אם למטרת התמודדות עם אירועים בלתי מתוכננים. בכל אופן, בעת לקיחת ההלוואה על בעל העסק לבחון מספר קריטריונים חשובים ביותר, להם עשויה להיות השפעה רבה על אפקטיביות ההלוואה ועל השגת יעדיו של העסק בלקיחתה.

 

אז באילו מקרים נדרשת הלוואה? ממי כדאי לקחת את ההלוואה? למה חשוב לשים לב בעת ביצוע ההשוואה בין המלווים השונים ומה ההבדל בין סוגי ההלוואות המוצעות? להלן כל המידע החשוב הנחוץ לכם, בעלי העסקים, בטרם לקיחת הלוואה לעסק.

מה הוא סופר-ספק?

ספק שסטנדרט של מצוינות בלתי מתפשרת הוא ערך עליון בתפיסת ההפעלה שלו

ספק שהתחייב, כן כן- התחייב, לתת שירות מעולה לעסקים של אקספרט

ספק שהתחייב לבחון ובמידת האפשר להציע הטבות ייחודיות לעסקים של אקספרט

ספק שממוצע ציון שביעות הרצון שקיבל מלקוחותיו גבוה מ-90%

המחויבות של אקספרט לבעלי עסקים
סופר-ספק
למצוא לכם התאמות מושלמות

באקספרט תמצאו מידע על ספקים מעולים (סופר-ספקים) שעברו בדיקה והתאמה מלאה לצרכים שלכם, בעלי העסקים. בחירה בספק של אקספרט תבטיח לכם פתרון איכותי ולא מתפשר ולעתים קרובות- גם הטבה ייחודית.

קראו עוד על החזון של אקספרט
לימודים
לחלוק אתכם את הידע שלנו

אנחנו מאמינים שידע זה כוח. אחת מן הדרכים בהן בחרנו לעזור לכם, בעלי העסקים, היא באמצעות יצירה של תוכן איכותי, תכליתי וישים כדי שתוכלו לעזור לעסק שלכם לעשות בחירות חכמות ונכונות.

האקדמיה של אקספרט

הלוואות לעסקים - השוואה בין 8 החברות המומלצות שלנו

לרשימה המלאה

שימו לב: חשוב שתפנו לסופר-ספקים דרכנו ולא באופן ישיר- ככה תוכלו לקבל יחס ושירות מעולים!

למידע נוסף

סיבות נפוצות ללקיחת הלוואה לעסק

במחזור החיים של כל עסק ישנן תקופות בהן נדרש סכום כסף שאינו בהישג ידם של הבעלים ומצריכות ברוב המקרים לקיחת הלוואה, כצעד לגיטי ומקובל:

פתיחת העסק – פתיחת עסק אינה עניין של מה בכך ומצריכה במקרים רבים השקעה כספית גבוהה למגוון מטרות ובהן: השכרת או רכישת מקום, רכישת ציוד, תשלום לעובדים, תשלום לספקים ועוד. כל אלו עלולים להסתכם בעשרות ולעיתים אף במאות אלפי שקלים הנחוצים עוד בטרם העסק מתחיל לפעול ולהרוויח. הלוואה לפתיחת עסק הינה פתרון נפוץ ומקובל במקרה זה.

קידום ופיתוח העסק – גם כשמדובר בעסק מרוויח, לעיתים נדרשת השקעה כספית שאינה בהישג ידו לצרכי קידום, פיתוח או הרחבה של העסק או של תמהיל מוצריו ושירותיו. הלוואה מסוג זה יכולה להגיע לסכומים גבוהים ביותר אך במקרה זה לקיחתה קלה יותר, במיוחד כשמדובר בעסק יציב המציג הכנסות ורווחים קבועים.

שרידות העסק – לעיתים, נאלצים עסקים להתמודד עם מצבים בהם המשך קיומו של העסק תלוי בסכומי כסף הנדרשים באופן מיידי לצורך שרידותו. בין אם מדובר באירועים לא צפויים המשפיעים על פעילותו של העסק ורווחיו ובין אם בניהול שאינו צלח או בנקיטת אסטרטגיית פעילות שגויה אשר הביאו להגעתו של העסק לסף קריסה, ייתכן שקבלת סכום כסף מיידי כהלוואה, יכולה לתת לעסק הזדמנות נוספת ולהצילו.

 

עקרונות חשובים בטרם לקיחת הלוואה

אז החלטתם שלקיחת הלוואה לעסק הינה הפתרון הנדרש עבורכם. בטרם תפנו לקבלת ההצעות השונות, חשוב לשים לב למספר דגשים:

מטרת ודחיפות ההלוואה – הגדירו את מטרת ההלוואה המדויקת: הלוואה לעסק חדש, הלוואה לסגירות חובות, הלוואה לשדרוג העסק והרחבת פעילות וכו' והקפידו שהכסף אכן ישמש אך ורק למטרה זו.

הגוף המלווה – הקפידו לקחת הלוואות אך ורק מגופים מוסדרים ומורשים והימנעו לחלוטין מלקיחת הלוואות מגורמים אחרים. בצעו השוואה בין הפתרונות השונים אותם מציע כל גוף מלווה לדרישתכם ובצעו השוואה גם בין הצעותיהם של הגופים השונים.

ההחזר החודשי והמסוגלות – את ההלוואה המבוקשת יש להחזיר כמקובל לאורך תקופה המוגדרת מראש, בהתאם לפריסת התשלומים. וודאו שהתשלום החודשי אינו כובל אתכם, משאיר לעסק רווח חודשי מספק להמשך פעילות שוטפת, לביצוע כלל התשלומים החודשיים ואף לחיסכון. כמו כן, וודאו שביכולתכם לשלם את סכום ההחזר גם אם יגדל בשל העלאת גובה הריבית בעתיד וגם את הכנסותיכם יקטנו במידה מסוימת כתוצאה מסיבות חיצוניות או פנימיות כלשהן.

כשמדובר בהלוואה לעסק חדש, חשוב לקחת בחשבון כי ההכנסה החודשית הצפויה עדיין לא ידועה ועל כן קיים קושי לנבא את יכולת ההחזר העתידית.

השלכות פיגור בתשלומים – בקשו לקבל הבהרות בנוגע להשלכות פיגור בתשלומים. במקרים בהם מדובר בהלוואה לעסקים קטנים בתחילת דרכם אשר הכנסותיהם העתידיות אינן ברורות, לסעיף זה חשיבות רבה אף יותר, שכן קנסות וחיובים בריבית פיגורים עלולים להכניס את העסק החדש לסחרור ולתסבוכת כלכלית עוד בטרם התחיל את פעילותו.

פדיון מוקדם – בדקו מה התנאים המוצעים להחזר מוקדם למקרים בהם הכנסותיכם ורווחיכם יאפשרו לכם לפדות את ההלוואה תוך פרק זמן קצר מזה שנקבע במעמד החתימה על ההלוואה. חשוב שאפשרות הפדיון המוקדם תהיה גמישה ככל הניתן ותדרוש תוספת כספית נמוכה ואף אפסית.

פירוט על הגופים המומלצים שלנו עבור הלוואה לעסק

עדיין לא דורג

בנק דיסקונט מציע שירותים רבים ומגוונים ללקוחות פרטיים ועסקיים. כחלק מפעילותו מאפשר הבנק מימון והלוואות שונות לבתי עסק, ביניהן מגוון רחב של הלוואות מט"ח ליבואנים ויצואנים, הלוואות מיידיות בסכום של עד 100,000 ש"ח, הלוואות בשיעורי מימון נוחים כנגד צ'קים דחויים, והצעות מותאמות אישית לעסקים קטנים וגדולים
יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • הלוואה לעסקים חדשים עד 100 אלף
  • הלוואה לעסקים קטנים - לרכב פרטי,מסחרי,משאית
  • הלוואות בשיעורי מימון נוחים כנגד צ'קים דחויים
  • הלוואות לעסקים בינוניים
  • הלוואות לעסקים גדולים
  • הלוואות למימון סחר חוץ
ביקורות משתמשים

עדיין לא דורג

בנק הפועלים מציע רשת סניפים גדולה ופעילות בנקאית מסחרית בכל תחומי הבנקאות. עם מגוון פתרונות פיננסיים לבעלי עסקים, בהתאם לצורכיהם והטבות מיוחדות לעסקים. אתר פועלים באינטרנט לעסקים מאפשר לכם לנהל את החשבונות העסקיים והשקעותיכם בדרך נוחה ויעילה
יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • הלוואות לעסקים, עד 60 תשלומים
  • אפשרות לדחיית התשלום הראשון לתקופה של עד 3 חודשים
  • הלוואות מקרן בשיתוף התאחדות התעשיינים
  • קרן פועלים לעסקים - בשיתוף עם כלל חברה לביטוח לעסקים קטנים ובינוניים
  • מגוון הלוואות לכל מטרה
ביקורות משתמשים

עדיין לא דורג

מימון ישיר, מקבוצת ביטוח ישיר, הוקמה לפני 12 שנים וידועה כחברת אשראי מובילה. מימון ישיר מציעה הלוואות מהירות ומותאמות אישית לפי הצרכים והיכולות של כל בית עסק, עם פריסת תשלומים נוחה. ההלוואות החוץ בנקאיות לעסקים ניתנות תוך זמן קצר, ללא ערבים וללא העברת מסמכים פיננסיים רבים
יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • הלוואות מהירות
  • הלוואות לעסקים, עד 60 תשלומים
  • הלוואה לכל מטרה
  • הלוואה חוץ בנקאית בתנאים מיוחדים
  • מגוון סוגי הלוואות
ביקורות משתמשים
5.0
חברת max היא חברת פיננסיים מובילה המשווקת מגוון שירותי אשראי מתקדמים. החברה מציעה ללקוחותיה העסקיים פתרונות סליקה, אשראי ומימון חוץ בנקאי, ניכיון תשלומים וכרטיסי אשראי עסקיים. מבין שירותיה לעסקים מציעה max הלוואה מחוץ למסגרת הבנקאית עד 500,000 ₪ וללא בטחונות, הכנת תכנית עסקית ועוד
יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • הלוואות גישור קצרות On Call - למשכורות והתנהלות שוטפת של העסק
  • הלוואות מימון רכש ספקים
  • ערבות max, היא הבטוחה החזקה ביותר להשכרת נכסים עסקיים, ללא שיעבוד כספים או נכסים פיננסיים
  • הלוואה עד 100 אלף ש"ח 60 תשלומים
  • אשראי חוץ בנקאי
  • הלוואה מחוץ למסגרת הבנקאית עד 500,000 ₪ וללא בטחונות!
ביקורות משתמשים
5.0

בוצת ישראכרט, המובילה מבין חברות כרטיסי האשראי בישראל, עם מעל 40 שנות נסיון בתחום. קבוצת ישראכרט נהנית מצמיחה מתמשכת ומפתחת בהתמדה מוצרים ושירותים עבור לקוחותיה הפרטיים והעסקיים כאחד – ממחזיקי כרטיסי האשראי, דרך עסקים ועד מועדוני הלקוחות הגדולים במדינה, בהם חבר, Lifestyle, הוט, אשמורת, רמי לוי, ועוד.

יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • הלוואה בתנאים ייחודיים
  • פריסת תשלומים נוחה
  • בדיקה מהירה לזכאות הלוואה
ביקורות משתמשים
5.0
למומחים של מגדלור פיננסים ניסיון עשיר בגיוס אשראי לאלפי עסקים. מגדלור פיננסים מלווה עסקים בתהליך גיוס אשראי הן מהמערכת הבנקאית והן מהחוץ בנקאית ומציעה ללקוחותיה מגוון פתרונות אשראי שיסייעו לעסק לממש את תכניות הצמיחה שלו
יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • תשלום על בסיס הצלחה בלבד
  • ללא מקדמה - ללא דמי פתיחת תיק
  • מדברים בנקאית "שוטפת"
  • ליווי אישי
  • גיוס אשראי לאלפי עסקים בשיראל
ביקורות משתמשים
4.8
עוגן היא קבוצה פיננסית-חברתית ללא כוונת רווח, השואפת להוגנות ושוויון הזדמנויות במגזר הפיננסי, תוך הנגשת אשראי בר-השגה וליווי פיננסי. עוגן מבקשת ללוות את ההלוואות הניתנות ללקוחותיה במידע, בהכוונה ובליווי פיננסי אשר יסייעו להם להתנהל באופן מושכל. עוגן נמצאת בדרכה להפוך לבנק החברתי ללא מטרת רווח הראשון בישראל
יתרונות וחסרונות
  • מדובר בהלוואה ייחודית ומעולה לעסקים הצריכים הלוואה עסקית
  • שירות מהיר וטוב
  • הקושי העיקרי של הקרן הוא החתמת ערבים בין 1-3 תלוי בגובה הסכום ועבור כל הלוואה
  • סכומי ההלוואה המוצעים נעים בטווח של 40-90 אלף ש"ח וביחס לקרנות מתחרות מדובר בסכומים נמוכים יחסית
פיצ'רים מרכזיים
  • ריביות אטרקטיביות
  • אשראי בר-השגה וליווי פיננסי
  • מעל 25 שנות פעילות
ביקורות משתמשים

מדריך הלוואות לעסקים

בעלי עסקים רבים פונים לבקשת הלוואה במהלך מחזור חייהם, בין אם בשלב ההקמה של העסק או לאחר תקופה של פעילות. רגע לפני שאתם עושים צעד חשוב שכזה, הנה מאמר חובה שיעשה לכם סדר בין כל האפשרויות לקבלת הלוואה העומדות בפני עסקים, קטנים וגדולים כאחד וגם כל מה שצריך להיזהר ממנו

הלוואות לעסקים

בשורה התחתונה: עסק קיים או חדש נדרש לשכנע ולהציג את ההיגיון הכלכלי העומד מאחורי בקשתו כדי לזכות בתנאים נוחים יותר בהחזר ההלוואה. אז לא לפחד להתמקח ולהשוות מחיר במספר חברות כדי להבטיח שההלוואה תהיה כדאית גם נוכח העלויות הכרוכות בה

סוגי הלוואות לעסקים

הלוואה בנקאית – הלוואה מגוף בנקאי היא האפשרות המקובלת ועבור רבים נחשבת גם לבטוחה ביותר. הריבית להלוואה שנקבעת בבנקים אמנם מפוקחת ע"י בנק ישראל, אם כי קיים שוני מהותי בין הריביות שייגבה הבנק מכל עסק, וזאת בהתאם למצבו הפיננסי, המוניטין שצבר, השעבודים והביטחונות שיעמיד, תקופת ההלוואה וכיוצא בזה.

 

מרבית הבנקים מציעים מסלול אשראי ייעודי לעסקים פעילים וחברות בהקמה עם פריסת תשלומים נוחה לצד ליווי עסקי. יתרה מכך, הבנק הינו גוף המכיר את הפעילות העסקית של עסק קיים או לחילופין את מקורותיו הכספיים של בעל עסק חדש, מה שעשוי לחסוך זמן יקר בטיפול בהליך בקשת ההלוואה ולהעמידה באופן מיידי. מנגד, חשוב לציין כי הבנק ידוע כגוף אשראי המגלה הכי פחות גמישות והקלה בתנאים שדורש לשם קבלת הלוואה.

 

אשראי חוץ בנקאי – שוק המימון לעסקים צמח בשנים האחרונות ואליו חדרו גופים חדשים שמציעים העמדת הלוואה לעסקים בתנאים משתנים.

 

הגופים הבולטים מתחלקים לשניים:

  • חברות הביטוח – אותן חברות מציעות לרוב הלוואה בהסתמך על הכספים שבעל העסק מחזיק באחת הפוליסות בחברה, אם כי אין זה תנאי הכרחי אצל כלל חברות הביטוח.
  • חברות מימון אשראי חוץ בנקאי – עיקר פעילותן היא הלוואות לעסקים, אם כי בסכומים נמוכים ולתקופות זמן קצרות ביחס להלוואות הניתנות בבנקים.

 

חלק מהעסקים שפונים לאלטרנטיבת האשראי חוץ בנקאי עושים זאת לאחר שסורבו ע"י הבנק או לחילופין עסקים שמיצו את מסגרת האשראי שהבנק העניק להם. בשל כך, גופי האשראי החוץ בנקאי, לרבות חברות הביטוח, גובים בדרך כלל ריבית גבוהה יותר מזו הנהוגה במערכת הבנקאית.

 

מנגד, גופי אשראי אלו מגלים יותר גמישות בתנאי ההחזר בהתאם לצרכי העסק, כאשר חלק מההלוואות ניתנות בהצגת ערבויות נמוכות משמעותית ביחס לאלה הנדרשות בבנקים.

 

הלוואה בערבות המדינה – לאורך השנים המדינה מפעילה מטעמה קרנות להעמדת הלוואות המיועדות לעסקים קטנים ובינוניים, לרוב לתקופה של עד 5 שנים בריבית אטרקטיבית. אותה הלוואה ניתנת כאשר המדינה ערבה לכסף, כלומר במידה והעסק הגיע למצב של חדלות פירעון (פשיטת רגל), המדינה היא זו שתשלם את מלוא החוב למלווה.

 

בשל כך, הלוואות בערבות המדינה ניתנות בתנאים אטרקטיביים, החל מהפחתת הבטוחות הנדרשות מהלווה ועד גביית ריבית נמוכה יחסית לחלופות המוצעות בשוק. באשר לגובה ההלוואה, הסכום נקבע לרוב בהתאם לנתוני מחזור המכירות של העסק. חשוב לציין כי הלוואה זו לא ניתנת במסגרת כל הבנקים, אלא רק באלו שזכו במכרז אותו יזם משרד האוצר.

 

גוף המימון הגדול ביותר של המדינה היא קרן הסיוע של משרד האוצר. בשנתיים וחצי האחרונות היא העניקה אלפי הלוואות בערבות המדינה בסכום של למעלה מ-5 מילארד שקל לעסקים קטנים ובינוניים

הלוואה לעסק חדש ועסק קיים

כל בקשת הלוואה מצד עסק, חדש או קיים, נדרשת לעבור הליך של בחינה מצד הגוף המלווה כאשר בסיומה מתקבלת החלטה האם לאשר אותה או לא. עם זאת, קיימים הבדלים מהותיים בדרישות עבור הענקת הלוואה לעסק קיים, לעומת עסק הנמצא בשלבי הקמתו.

 

מה תצטרכו להציג בעת בקשת הלוואה: בעל עסק פעיל המעוניין בקבלת הלוואה, נדרש להציג בתחילה את מהות הבקשה וגם לפרט באופן משכנע מהי מטרתה (חידוש מלאי, הקמת סניפים חדשים וכיוצא בזה). במקביל, יידרש להציג דוחות כספיים מפורטים באשר למצב הפיננסי, ההוצאות וההכנסות של העסק בתקופת פעילותו ושוויו הכלכלי.

 

במסגרת תהליך קבלת ההלוואה יש לשכנע את הגוף המלווה באשר לכדאיות הכלכלית בנטילת ההלוואה וזאת לטובת זכאות לתנאי החזר אטרקטיביים. לשם כך, יש להציג את כל נתוני העסק ולא להגיע למצב בו ישנם "חורים" במידע שעשוי להוות נורת אזהרה עבור הגוף המלווה. בנוסף, יש להבליט את חוזקות העסק כדוגמת הניסיון ניהולי של בעלי העסק, היכרותו עם הענף, יתרונות העסק על פני מתחריו בענף וכו'.

 

לעיתים, בעל העסק יידרש להעמיד במקביל ביטחונות וערבויות לטובת אישור ההלוואה. במקרה זה, עסק ותיק ובעל מוניטין לא יתקשה לזכות באמון הגוף המלווה ובאישור מהיר של בקשת ההלוואה, בעוד שעסק קיים המתקשה להרוויח, יידרש להעמיד ביטחונות גבוהים יותר וערבויות לכך שסכום ההלוואה והריבית ישולמו גם במקרה של הרעה בפעילות העסקית.

 

מה קורה אם יש לי עסק חדש? אם הינך בעל עסק חדש שזקוק להלוואה, הליך הגיוס מורכב קצת יותר ומכיוון שטרם התחלת לפעול, יידרש ממך להציג לגוף המלווה תכנית עסקית מפורטת באשר לפעילות העסק והרווח הכלכלי שצפוי להניב מפעילותך. גם במקרה זה, חשוב להציג לגוף המלווה מידע מפורט באשר לפעילות העסקית המתוכננת לצד שכנוע כי לעסק החדש יש יתרונות בולטים על פני מתחריו בענף ובסביבת פעילותו העסקית.

הלוואות לעסקים

במסגרת הצגת היתרונות רצוי להציג במקביל גם מספר קטן של חסרונות\אתגרים של העסק בתחום פעילותו, אך לציין כי הינך יודע כיצד להתמודד איתם וכי מדובר בדברים זניחים ביחס ליתרונות הרבים. עניין זה יחזק את הביטחון אצל המלווה כי הינך מודע ויכול להתמודד עם הקשיים שעשויים להיות במהלך הדרך.

 

יש לציין כי במקרה של בקשת הלוואה עבור עסק חדש, הנתונים הינם בגדר חיזוי בלבד ולכן הגוף המלווה לא לוקח סיכונים מיותרים ודורש להעמיד ערבויות וביטחונות גבוהים. לטובת כך, לרוב בעל עסק משעבד את העסק עצמו או הנכסים שברשותו, שיהוו עוגן לכך שהכסף יוחזר בכל מצב עסקי עתידי לטובת הקלה בתנאי ההחזר.

דבר האקספרט

תקופת הקורונה לימדה את כולנו שיעור חשוב לחיים – גם אם הכל נראה יציב, המצב עשוי להשתנות בן רגע וללא התראה מראש. איך זה קשור לעולם ההלוואות? נטילת הלוואה היא מהלך צופה פני עתיד מכיוון שהעסק הלווה מבצע עסקה עתידית מתוך הנחה שזו תשתלם לו בבוא הזמן. אלא שכמו בחיים, גם עסק נתון לרגעי משבר ולכן יש לקחת "מקדם ביטחון" ולפרוס מראש את התשלומים בצורה נוחה עד כמה שניתן, זאת במטרה למנוע מחנק ועול כלכלי במהלך הדרך. זכרו כי תמיד עומדת לרשותכם האפשרות להחזר מוקדם של ההלוואה.

 

אי עמידה בהחזרי ההלוואה עלולה לפגוע בדירוג האשראי של הלווה ולהשפיע על כל תנאי ההלוואות והמשכנתאות העתידיות שיזדקק להן – לפני כל נטילת הלוואה ערכו סקר שוק מקיף והציגו בקיאות באפשרויות העומדות בפניכם אל מול הגופים המלווים מולם תנהלו את המשא ומתן. התמקחו על התנאים והריבית ותופתעו לגלות שבעולם הזה יש הרבה מרחב תמרון וגמישות. נצלו זאת בחוכמה.

נדב לוי

מתמחה בכל עולמות הפיננסים וההשקעות - שוק ההון, בנקאות, ביטוח, נדל"ן ועוד

מימון ישיר

חייג עכשיו 072-2160792

ישראכרט

חייג עכשיו 072-3319518

אופק קפיטל

חייג עכשיו 077-2318377

נורות אזהרה וכללי ברזל לפני שנוטלים הלוואה

תשלום עבור הליך הבקשה: כל הלוואה המוגשת לגוף מלווה עוברת בדיקת זכאות, אלא שחלק מהגופים רואים בהליך זה הזדמנות לגבות תשלום נוסף מצד הלווה הפוטנציאלי, גם אם הבקשה נדחית לבסוף. לכן, שימו לב עוד בטרם ההליך האם יהיה עליכם לשאת בתשלום כלשהו רק מעצם הפנייה לגוף ובדיקת הזכאות.

 

עלויות שלא נלקחו בחשבון: לכל הלוואה נדרשת מטרה שתצדיק את כל העלויות הכרוכות בנטילתה. יש לקחת בחשבון שהלוואות צוברות ריבית ותשלומים נוספים שלעיתים מסתכמים בסכומי כסף גדולים שלא נלקחו בחשבון. כך למשל, דחיית תשלומי הריבית או חריגה ממועד התשלום הקבוע, תגרור עמלת פיגור שהיא "מלכודת" עבור לווים שאינם לוקחים בחשבון את עלויותיה במעמד נטילת ההלוואה.

 

  • בשל כך, לפריסת תשלומים נכונה באופן שיבטיח שהעסק שלך יוכל לעמוד בתנאי ההלוואה ישנה חשיבות יתרה. לרוב קיצור תקופת ההחזר מצמצמת את גובה הריבית שתשולם, אך מנגד מכבידה על הלווה להשיב את הכסף במועד שנקבע – וכאמור, יש לכך מחיר כלכלי כבד. חשוב לבחון מראש האם צמצום תקופת ההחזר ובהתאם הפחתה מסוימת מגובה הריבית לא עשויה לגרור בעתיד נטל כלכלי על העסק.

 

מלבד זאת, שוק ההלוואות השתכלל בשנים האחרונות וכיום ישנה תחרות גבוהה ואינספור גופים המציעים את שירותיהם. חשוב לבחון שהגוף המלווה פועל ע"פ אישור ובהתאם לחוק ("חוק הסדרת הלוואות חוץ בנקאיות"), שכן ישנם לא מעט גופים מפוקפקים הפועלים בענף זה.

ישראכרט

הלוואות לעסקים לוקחים מישראכרט

בוצת ישראכרט, המובילה מבין חברות כרטיסי האשראי בישראל, עם מעל 40 שנות נסיון בתחום. קבוצת ישראכרט נהנית מצמיחה מתמשכת ומפתחת בהתמדה מוצרים ושירותים קרא עוד

איך בוחרים הלוואה מבין שלל האפשרויות?

1. לעיתים קרובות הלוואה כספית היא צעד הכרחי ופתרון פיננסי יעיל עבור בעלי עסקים רבים שנמצאים בפני הוצאה גדולה ואין ברשותם את סכום הכסף הדרוש. עם זאת ועל אף היותה של ההלוואה נפוצה בקרב בעלי עסקים רבים, חשוב לזכור כי יש להתאימה לצורכי העסק ולהשגת היעד שהוגדר מראש.

 

2. עסקים עם ותק מעדיפים לרוב להסתייע בבנק עימו עובדים כאשר מנגד, עסקים חדשים או כאלו הנמצאים בתחילת דרכם, ייבחרו לרוב בגוף שמציע את התנאים הנוחים ביותר. כמו למשל קבלת הלוואה מהירה מכרטיס האשראי.

 

3. עבור עסקים בתחילת דרכם ישנה חשיבות גם באשר לאופציית הליווי העסקי שמספק אותו גוף אשראי. כיום רבים מהגופים מציעים במקביל להלוואה גם מעטפת של שירותי ייעוץ ופיתוח עסקי, סליקת אשראי וכיוצא בזה. אלו יכולים לחסוך לבעל העסק התעסקות מול מספר גופים שכן כל השירותים מרוכז תחת חברה אחת.

 

בשורה התחתונה

בדומה לכל עסקה, יש לערוך סקר שוק מקיף של הגופים ותנאי ההלוואה המוצעים בשוק. היכרות עם שלל האופציות העומדות בפנייך לנטילת הלוואה, תסייע להציג בקיאות מול גופי האשראי, ולזכות בתנאי החזר משופרים. בנוסף, חשוב לא להתבייש להתמקח שכן לגופים יש מרווח גדול לשנות את התנאים.

שאלות נפוצות

האם הלוואה חוץ בנקאית היא משתלמת

מאוד

מהי ההלוואה המשתלמת ביותר לעסק?

הלוואה בערבות המדינה- הלוואות המיועדות לעסקים קטנים ובינוניים, לרוב לתקופה של עד 5 שנים בריבית אטרקטיבית

מה צריך בית עסק חדש כדי לקבל הלוואה?

לרוב בעל עסק חדש נדרש להציג תוכנית כלכלית והתחייבויות עתידיות. במקרים רבים הוא גם משעבד את העסק עצמו או הנכסים שברשותו, וכך הוא מבטיח שהכסף יוחזר בכל מצב עתידי

מהו סכום ההלוואה שניתן לקבל באופן מיידי?

ברוב המקומות ההלוואה היא עד 100,000 ש"ח. כדאי לבדוק שאין עלות רק עבור בדיקת הזכאות להלוואה