קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

מערכות ERP המומלצות ביותר (2024)

מערכת ERP מרכזת בתוכה את כל תהליכי עיבוד הנתונים של הארגון, כמו: משאבי אנוש, כספים, שיווק, לוגיסטיקה, תפעול וכדומה. כדי לבחור תוכנת ERP (cloud or on premise) שתענה על הצרכים של בית העסק, לא צריך להפוך למומחה בתחום. לנו ב-Expert יש את כל ההמלצות מבתי עסק והטיפים המקצועיים שכדאי לדעת

קרא עוד

עודכן ב- 14 ינואר 2024

עדינה אקוקה

עדינה אקוקה

מנכ"לית רשת חנויות ומומחית במסחר

עודכן ב- 14 ינואר 2024

מערכת ERP הינה למעשה מערכת ייעודית לתכנון משאבי הארגון (Enterprise Resource Planning System), או במילים אחרות – מערכת הכוללת ממשק אחד אינטגרטיבי המשמש לעיבוד ולניהול כלל הנתונים הנוגעים למשאבי הארגון: כוח אדם, תפעול, לוגיסטיקה, כספים, שיווק וכו'. בחירה נכונה של המערכת עשויה לתרום רבות לייעול הפעילות הניהולית בארגון וכפועל יוצא מכך – גם של תפוקתו.

 

בעוד מערכות ה ERP בתחילת דרכן היו מותקנות על מחשבי הארגון, הרי שבעקבות התקדמות הטכנולוגיה ועידן הדיגיטל, מוצעות כיום מערכות אלה במודלים של SaaS (תוכנה הניתנת כשירות), באמצעות פלטפורמה אינטרנטית, בהתקנה בארגון עצמו או אף בענן. כמו כן, כחלק מההתפתחות הטכנולוגית, מוצעת היום התוכנה גם עם סביבת פיתוח המאפשרת התאמה מלאה לכל סוג עסק ולכל דרישה ואפיון ואף עם טכנולוגיית API המאפשרת את התממשקות המערכת למערכות ותוכנות אחרות.

מה הוא סופר-ספק?

ספק שסטנדרט של מצוינות בלתי מתפשרת הוא ערך עליון בתפיסת ההפעלה שלו

ספק שהתחייב, כן כן- התחייב, לתת שירות מעולה לעסקים של אקספרט

ספק שהתחייב לבחון ובמידת האפשר להציע הטבות ייחודיות לעסקים של אקספרט

ספק שממוצע ציון שביעות הרצון שקיבל מלקוחותיו גבוה מ-90%

המחויבות של אקספרט לבעלי עסקים
סופר-ספק
למצוא לכם התאמות מושלמות

באקספרט תמצאו מידע על ספקים מעולים (סופר-ספקים) שעברו בדיקה והתאמה מלאה לצרכים שלכם, בעלי העסקים. בחירה בספק של אקספרט תבטיח לכם פתרון איכותי ולא מתפשר ולעתים קרובות- גם הטבה ייחודית.

קראו עוד על החזון של אקספרט
לימודים
לחלוק אתכם את הידע שלנו

אנחנו מאמינים שידע זה כוח. אחת מן הדרכים בהן בחרנו לעזור לכם, בעלי העסקים, היא באמצעות יצירה של תוכן איכותי, תכליתי וישים כדי שתוכלו לעזור לעסק שלכם לעשות בחירות חכמות ונכונות.

האקדמיה של אקספרט

שימו לב: חשוב שתפנו לסופר-ספקים דרכנו ולא באופן ישיר- ככה תוכלו לקבל יחס ושירות מעולים!

למידע נוסף

כך תבחרו את מערכת ה – ERP המתאימה לעסק שלכם

מערכת ה – ERP נועדה כאמור לייעל את פעילותו של העסק ולסייע בקידומו, בפיתוחו וכפועל יוצא מכך גם בהגדלת רווחיותו. מכיוון שכך ומשום שלבחירת מערכת ה ERP השלכות רבות על העסק, מחובתה של ההנהלה להשקיע זמן ומחשבה בבחירתה ולקבל החלטה על סמך בחינתם של מספר קריטריונים חשובים:

  • אפיון הארגון והדרישות ממערכת המידע – תוכנת הERP נועדה כאמור לתת מענה לתהליכי ניהול המשאבים של הארגון. לפיכך, בטרם בחירתה של התוכנה המתאימה יש לאפיין את הארגון, את חטיבותיו, את מחלקותיו ואת תחומי פעילותן ואת הגדרות התפקידים המנהלתיים הממונים על ניהול משאבי הארגון. כעת, יש להחליט באילו תחומים מיועדת המערכת לסייע ולהיות מעורבת ולאפיין את הציפיות ממנה בתחומים אלו.

    חשוב להבין שמערכת זו נועדה לסייע ואף לאפשר לארגון להשתדרג ולהתייעל באופן משמעותי בתהליכי ניהול המשאבים ועל כן יש להבין מהן התועלות ומהו הערך המוסף הצופה מהתוכנה בכל תחום. את כל אלו יש לרכז לידי מסמך ברור המגדיר את ציפיות ודרישות הארגון מהמערכת, תוך שמירה על יעדים ברורים.זכרו – הטמעת תוכנת ERP מהווה שינוי משמעותי בארגון ועל כן מומלץ לנצל את תהליך זה גם למטרת הטמעת נהלים חדשים ושינוי דפוסי עבודה אשר לא נעשו לפני כן, מתוך רצון לשמר את המצב הקיים מטעמי הרגל ונוחות.

 

  • הכנת הצוות – הכנסת תוכנת ERP לארגון אמנם מביאה עמה יעילות, סדר וארגון, המיועדים לקדם את הארגון ולהקל על מנהליו ועובדיו, אך עם זאת לעיתים השינוי עלול להתקבל בהרמת גבה ואף בהסתייגות מצידם של חלק מהמנהלים. הסתייגות זו יכולה להיות תוצאה של חשש משינויים, חשש מפגיעה בביטחון התעסוקתי כתוצאה מהתייעלות ארגונית, פחד מטכנולוגיה, הרגלים או פשוט כתוצאה מתפיסה מחשבתית מקובעת ו – Old Fashion. לכן, בטרם ההתקדמות עם רכישת והטמעת התוכנה, מומלץ לשתף את הצוות בשינוי הצפוי, בשקיפות ותוך מתן הסברים על התהליך ועל תוצאותיו. פעולה זו תסייע להורידי חסמים ולגייס את הצוות לתמיכה ולשיתוף פעולה עם התהליך.

 

  • בחינת חלופות – כיום ישנו מבחר רחב של תוכנות ERP ושל ספקים המציעים את תוכנות אלה. לכן, בבואכם לבחור בתוכנת ERP לעסק, הקפידו לבחון מספר חלופות ולהשוות את נתוניהן: בדקו את מאפייני וכלי התוכנה ואת התאמתם לצרכיכם, בחנו את נוחות השימוש בתוכנה ואת אינטואיטיביות וקלות השימוש בה, השוו בין מספר ספקים ובדקו מה רכישת התוכנה כוללת (התקנה, שדרוגים ועדכוני גרסה, התאמות לעסק, הדרכות, טיפול בתקלות, שירות לקוחות וכו'). כמו כן, כמו בכל שירות או מוצר אחר שאתם רוכשים, גם כאן בקשו לקבל מספר הצעות מחיר ממספר חברות, כשכולן צריכות להינתן בהתאם להגדרות המערכת שקבעתם.  שימו לב – חשוב לזכור בבואכם לבחון מערכת ERP לעסק, שלא מדובר במציאת המערכת הטובה ביותר, אלא במציאת המערכת הטובה ביותר לעסק שלכם.

 

מערכת ERP – יתרונות וחסרונות

עם קבלת ההחלטה על הטמעת מערכת ה – ERP בארגון חשוב להבין כי כמו לכל מערכת, גם למערכת ה – ERP ישנן יתרונות וחסרונות ובבואכם לשלב מערכת זו בארגון, יש להתחשב בכך ולהכיר בהם.

יתרונות

ריכוזיות וזמינות המידע וראיה מערכתית ומרחבית – מערכת ERP מאפשרת לרכז את כל הנתונים הנוגעים למחלקות השונות במקום אחד ולאפשר לזרועות השונות בארגון להיחשף בקלות ובמהירות למידע נחוץ, אך השייך למחלקה אחרת. כך, מנהל הזמנות לשם הדוגמא, יוכל לדעת בעת ביצוע הזמנה כמה מוצרים נשארו לו במחסן, היכן בדיוק נמצאים והאם יש שליחים זמינים להעברת המוצר ללקוח.

תיאום ושיתוף פעולה – שיתוף המידע מסייע ביצירת תיאום עבודה ותהליכי עבודה בין המחלקות השונות, תיאום ציפיות ושיתוף פעולה.

קבלת החלטות מושכלת ומדויקת – המידע הרב המסתנכרן בין כלל המחלקות ומסופק מיידית ובזמן אמת, מסייע למקבלי ההחלטות בקבלתן, תוך הסתמכות על נתונים מדויקים ביותר.

חיסכון בעלויות – השימוש במערכת מייתר את הצורך בשימוש במספר מערכות או תוכנות שונות למחלקות שונות, מייעל את הפעילות, מצמצם זמני עבודה, מייעל את התקשורת הפנים ארגונית ומשפר את התפוקה, כל אלו באים לידי ביטוי בחיסכון כספי משמעותי לעסק ואף בהגדלת ההכנסות.

חסרונות

תהליך ההטמעה – מדובר בתהליך הדורש התערבות אנשי מקצוע ועלול לארוך זמן ולהקשות במידה מסויימת על התנהלות הארגון במהלך תהליך זה.

תהליך הלמידה – השימוש במערכת ERP מצריך למידה, הדרכות והסתגלות של צוות המנהלים והעובדים. כל אלו דורשים זמן, נכונות וסבלנות מצד כל המעורבים. 

עלויות – על אף שעלויות המערכת עלולות להיות גבוהות, חשוב לזכור שבסופו של דבר מדובר בלב הארגון והטמעתה של המערכת תייתר בסופו של דבר את השימוש בתוכנות אחרות ותחסוך את עלויות אלה ועוד עלויות רבות נוספות, הודות להתייעלות הרבה שתעניק לארגון.

5.0
Priority Software היא חברה בינלאומית ידועה בתחום פתרונות ה-ERP, שמטרתה להעצים עסקים בכל גודל עם פתרון ניהול מקיף, גמיש ופשוט להגברת הרווחיות והיעילות והניהול היומיומי של הארגון. פריוריטי מקפידה על חדשנות טכנולוגית שמתבטאת בפתיחות המערכת, תמיכה מלאה במכשירים ניידים ועבודה בענן
יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • 30 שנות ניסיון בתחום
  • גמיש וקל לשימוש
  • מותאם לכל עסק בכל תעשייה
  • השקעה בטוחה
  • פתרון יחיד העונה על כל צרכי ניהול הארגון
ביקורות משתמשים

עדיין לא דורג

SAP ישראל היא אחת מספקיות יישומי התוכנה העסקית הגדולה בישראל. תוכלו לקבל מגוון רחב של פתרונות לתחומי פעילות הליבה של החברות שלכם. החברה מציעה פתרון שלם וכולל, המכיל לוקאליזציות יצרן לעשרות מדינות מבית SAP, מודולי CRM, ניהול פרויקטים, תקציב ואנליטיקה מתקדמים, מובנים כחלק מהפתרון.
יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • 60,000 לקוחות בעולם
  • ניהול כל התהליכים העסקיים במקום אחד
  • אינטואיטיבי וידידותי למשתמש
  • שירותי ייעוץ, הכוונה לפי מגזר
  • מתאים למגוון רחב של עסקים קטנים -גדולים
ביקורות משתמשים

עדיין לא דורג

בית התוכנה Almog מספק ללקוחותיו פלטפורמה להדרכות והטמעות ממוקדות ליצירת ערך עסקי. פתרונות התוכנה הרבים של אלמוג לרבות תוכנה לניהול מלאי (תוכנת ERP) נותנים שלל פתרונות משלב האפיון הראשוני, ויעוץ טכנולוגי ועסקי, דרך פיתוח הפתרון המותאם ללקוח, ועד הטמעה ואינטגרציה לכלל המערכות והתהליכים העסקיים בארגון
יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • 45 שנות מצוינות
  • למעלה מ - 1,500 לקוחות מרוצים
  • צוות מנצח שירותי ומקצועי
  • יחסי אישי וזמינות מלאה לכל פרויקט
ביקורות משתמשים
5.0
חשבשבת היא אחד מבתי התוכנה הגדולים בישראל ויש לה עשרות אלפי עסקים וארגונים שמשתמשים במוצרי התוכנה שלה. חשבשבת כוללת מרכיבים של ניהול משאבי הארגון (ERP) ונחלקת למספר מודולים (מערכות). באמצעות מערכת זו פותחים חשבונות, רושמים את תנועות היומן, ומפיקים את כל הדוחות הדרושים להנהלת חשבונות
יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • עשרות אלפי לקוחות וארגונים
  • 18 סניפים בישראל וסניף אחד בארה”ב
  • מגוון מודולים לבחירה
  • גמישות, שירותיות ,מקצוענות
  • ממשק נוח וידידותי
ביקורות משתמשים

כל מה שרציתם לדעת על מערכות ERP

בחברות ובעסקים מתקדמים בארץ ובעולם, מותקנת מערכת ERP אשר מעניקה מענה מושלם לצרכים הפנים והחוץ ארגוניים שלהם

מדוע מדובר במערכת שהיא חיונית לכל עסק

מערכת ניהול כוללת מסוג זה, יוצרת שילוב מיטבי בין כל האגפים בעסק ומאפשרת ניהול מרכזית ואחידה לתפעול כל התהליכים הנחוצים כדי להגיע למטרות וליעדים שהעסק הציב לעצמו. היישום של מערכת זו עושה סדר מעולה בכל ארגון ולכן ככל שמהלך זה יבוצע מוקדם יותר בעסק, כך יהיה לו ערך מוסף רב יותר.

מערכת זו מסוגלת להתממשק לתוכנות ספציפיות אשר פעילות כבר בעסק ולמערכות נוספות כמו CRM לניהול קשרי לקוחות.

כיצד לבחור מערכת ERP נכונה לעסק

מערכת ERP מסוגלת לפעול בהרבה מאד תחומים, אולם יש להתאים אותה לכל עסק על פי תחום עיסוקו וההיתכנות שלו. הדרך הנכונה ביותר היא להתייעץ עם כמה אנשי מקצוע מובילים אשר יבחנו את הצרכים הייחודיים של העסק, יעניקו חשיבה מעמיקה ויציעו את המודל המיטבי. הם יעניקו ליווי והכוונה שכוללים דגשים על היתרונות וגם על החסרונות של כל שיטה וזאת כדי לקבל החלטה על שיטת העבודה שתהיה הנכונה ביותר לעסק הספציפי על פי האילוצים שלו.

מהי מערכת ERP

Enterprise resource planning היא מערכת מתקדמת אשר חולשת על כל רבדי הפעילות העסקיים. המערכת מסייעת להתנהלות השוטפת אשר מתחילה משלבי התכנון של מהלכים מסוימים, שימוש בכל מערך המידע, עיבוד הנתונים וניהול העסק ברמה הגבוהה ביותר.

 

המערכת בנויה מכמה ממשקים הפועלים באופן דומה במחלקות השונות. על פי ההרשאות יכול כל אחד מהעובדים של העסק לפעול במערך זה וכל שאר העובדים המורשים בכל רובד יראו גם הם את הנתונים הישנים והחדשים ויוכלו לצפות או לפעול על פי הגדרת התפקיד שלהם. המטרה היא ליצור תוכנה אשר שלובים בה הפעילויות השונות בכל השלוחות העסקיות כמו במחלקות השונות בחברה. מיזוג של כל המידע יחד מאפשר להנהלה לראות את התמונה הכוללת.

מנהלי העסק קובעים את מערך ההרשאות, וכך אנשי המכירות פעילים בקטגוריה זו, אנשי הכספים בקטגוריה שלהם וכו'. לחברי הנהלה רבים יש אפשרות להימצא בכל הקטגוריות וזאת כדי שיוכלו לראות את התמונה הכללית בתחומי העיסוק של העסק.

היערכות להטמעת מערכת מתקדמת בעסק

העבודה על הטמעת מערכת ERP מתחילה באפיון צרכי המערכת, התאמה לצרכים של כל עסק ספציפי על פי העיסוק שלו כדי להעניק לו פתרונות ניהוליים מדויקים. תוך ביצוע תהליכים של אפיון, פיתוח, יישום, הטמעה תמיכה ושירות על ידי חברה מובילה בתחום זה שמבצעת מהלך כולל זה בשיטת one stop shop. 

 

אנשי ההנהלה חייבים להיות מעורבים בתהליך מורכב וסבוך זה. בשלב ראשון מתבצע הליך של היתכנות כדי לוודא שהמערכת עשויה להיות מותאמת לפעילות העסקית. אם הדבר אפשרי עקרונית, מקדמים מהלך זה לאחר שנבדקו ואושרו סדרי הגודל של העלויות הכספיות. 

 

לכן ממנים בדרך כלל איש הנהלה אחד שיהיה החוט המקשר בין אנשי ה – ERP להנהלה כדי ליצור הכנה מושלמת של התהליכים הנדרשים וזאת לאור העובדה שיהיה גם צורך לבצע שינויים והתאמות של תהליכים הקיימים היום. ברור לכל העובדים שלעיתים יהיה קשה להתרגל להנחיות החדשות אך לאחר תקופת ההסתגלות והתאמות כולם יבינו שזו הדרך הנכונה ביותר לקידום העסק.

 

תהליך ההטמעה מצריך בדיקה של המערכות הטכנולוגיות הקיימות בעסק כדי לוודא שהן מתאימות לכל הנדרש ובמידת הצורך מבצעים שינויים כמו התקנת שרתים חדשים, מערך תקשורת ומערך מחשוב משופר. 

 

לאור השימוש הרב במכשירי הסמרטפון גם בעבודה השוטפת, מבצעים התאמה מושלמת לביצוע הפעולות הנדרשות מהעובדים גם באמצעות הטלפון הסלולרי, זאת עבור כל העובדים שנמצאים בשטח כמו באתרי הבנייה, רשתות השיווק, נהגים וכל עובד אחר בכל תפקיד שהוא נייד. 

הצעדים הנדרשים ליישום המערכת בארגון

הכנת המערכת ותהליך ההטמעה שלה אינו עניין של מה בכך ובדרך כלל מדובר במהלך שהאורך שלו הוא כמה חודשים ולעיתים אף מעבר לכך. זו הסיבה שיש לחלק את המשימות השונות בין העובדים שאחראים להפעלת המיזם. כל אחד מהם עושה את מרב המאמצים כדי שכל המשימות יתבצעו באופן מושלם על פי לוח הזמנים שנקבע, כדי לא ליצור עיכובים בהפעלת המערכת המתוחכמת לתועלת העבודה השוטפת.

שלבי העבודה בפועל:

  • ביצוע אפיון של דרישות המערכת על רבדיה השונים והגדרת הצורך העסקי של כל מחלקה או נתח פעילות, כדי שהליכי העבודה שיסווגו למטרה זו יהיו בהלימה מלאה. 
  • מומחי המערכת שאחראים על הפרויקט, יכינו תרשים של הדרישות העסקיות המפורטות כדי להבין את הפערים בין המערכת שעובדת היום מול אופן התפעול המתוכנן של המערך החדש. זאת לאחר ביצוע התאמה לממשקים, קביעת ממשקים חדשים ונוספים, התאמה מושלמת ברמת המאה אחוז לצורך של העסק.
  • בדיקה מקיפה של כל האמצעים הטכנולוגיים הקיימים כמו השרתים השונים, מערך המחשוב ומערך התקשורת, כדי לוודא שהמערכות הללו מסוגלות להפעיל את מערך ERP ואם לא יש להתחיל מהתקנת מכשור חזק יותר התואם את עוצמתה של המערכת החדשה.
  • קביעת צוותי עובדים אשר כל אחד מהם אחראי על תחום מסוים בפרויקט הכללי. כל צוות יהיה מורכב מנציג של החברה שמנהלת תהליך זה, עובדים של העסק שמקים את המערך החדשני שהם מומחים בנישה הספציפית ואיש של ועדת ההיגוי. הם אמורים לבצע את כל אחת מהמטלות בכל שלב ובמידת הצורך הם יגייסו לשורותיהם עובדים נוספים שיסייעו לקדם זאת.
  • מינוי של צוותי הדרכה אשר יעניקו הכשרה מקצועית לעובדים במחלקות השונות. ייקבע לוח זמנים מתי והיכן תתקיים הדרכה של כל אחד מהעובדים בהתאם למחלקה שאליה הוא משויך.
    • תוך פרק זמן ספציפי שייקבע מראש, על צוותי ההדרכה להשלים את מלוא ההדרכות כך שכולם יכולים לבצע סימולציות, להתאמן ולהיות ערוכים לכניסתה של המערכת לעבודה השוטפת. 
  • צוות החשיבה מגבש פתרונות מעשיים עבור הצרכים השונים הנחוצים להפעלת המערכת החדשה מול המצב הקיים כרגע. לעיתים יש צורך בפיתוח קישורים של התוכנות הפעילות כרגע למערכת החדשה או תוספת של רכיבים.
  • בדיקה מקיפה אם יש צורך בהכנה של פיתוח תוכניות הסבה, אשר אמורות לייבא נתונים קיימים מתוך המערכות הנוכחיות על ידי ממשקים חדשים שיבצעו זאת וישלפו את מלוא הנתונים שהם בסיס ההתנהלות של המחלקות השונות כעת כדי לנתב אותם לבסיס הפעילות החדש.
  • כיוון שמדובר בפעולות חוצות ארגון אשר כוללות את כל תחומי העיסוק, קיימת חשיבות רבה לביצוע תיעוד מדויק של פעולות היישום ושל אינדקס הממשקים, תוך מתן הסברים לגבי כל אחד מהם לאילו ממשקים הוא מקושר ומהו תהליך הזרימה ביניהם. 

אופציית ERP על ענן

מאז פרוץ מגפת הקורונה קיימת חשיבות גדולה פי כמה לניהול אופציית ERP על ענן. זאת כדי לאפשר לעובדים עבודה מרחוק מביתם. לאור זאת הסנכרון של כל המידע יתרחש בזמן אמת. השימוש בענן יאפשר לכל עסק שיטות הצפנה ואבטחה מתקדמות כדי לשמור על מלוא המידע ולעשות כל שניתן כדי שלא תהיה זליגה של מידע או מתקפת סייבר הרסנית.

בדרך זו כל המידע נשמר לשנים רבות באמצעות גיבוי ייחודי שמבצע שרת הגיבוי. המטרה היא שבכל תרחיש אפשר יהיה לשחזר את מלוא הנתונים כדי שהעסק יוכל להמשיך לתפקד.

היתרונות של עבודה יום יומית באמצעות ERP

המערכת המתוחכמת מעניקה לכל מרחב העבודה גישה חדשה ורוחבית. מי שרואה את כל המידע כמו המנהלים הבכירים שיש להם הרשאות לצפייה ולביצוע פעולות בכל המרחבים, רואים בזכות הנתונים החדשים את התמונה הכוללת של כל הפעילות העסקית ולכן קל להם הרבה יותר להסיק מסקנות מושכלות ולקבל החלטות נכונות לגבי שינויים שיש לבצע בהיבט העסקי.

 

בין היתרונות של מערכת ERP אפשר לציין את הנושאים הבאים: 

  • אופציה מעולה אשר מאפשרת שילוב כולל של כל המערך הניהולי על כל שלוחותיו.
  • הכול מתנהל בתוכנה אחת אחידה, זוהי נוחות מקסימלית במהלך העבודה השוטפת וכל עובד יכול לעבור בקלות לעבוד ממחלקה למחלקה כיוון שצורת העבודה היא זהה ובשפה אחידה. 
  • שימוש בטכנולוגיות חדשניות אשר מנתבות כל עסק כמה צעדים קדימה. 
  • בזכות הממשקים הייחודיים, כל תהליכי העבודה הם מתקדמים הרבה יותר בזכות השיטות החדשניות ולא אחת הן מהוות פריצת דרך. 
  • המערכת המתוחכמת תפעל ככל הנראה שנים רבות, תוך ביצוע תוספות והתאמות על פי הצורך מעת לעת.
  • מדובר בהליך מסקרן ביותר ולכן תוך כדי העשייה צצים לצוותים המקצועיים רעיונות מקורים ויצירתיים לביצוע מהלכים שיקדמו את הפעילות העסקית, כך הם מובילים לחדשנות, כדי לדלג מעל פערים קיימים וגם כדי להתקדם וליצור פערים קדימה כדי לבדל את פעילותה של החברה מהמתחרים שלה.

תחומי פעילות המתאימים למערכת:

  • משאבי אנוש

מערך כוח האדם הוא שונה בכל מקום עבודה. כשמדובר בתאגידי ענק יש סמנכ"ל משאבי אנוש אשר חולש על מחלקות רבות כמו:

    • מחלקת גיוס ושימור עובדים.
    • הטבות ושכר עובדים.
    • הכשרת עובדים ומתן השתלמויות מקצועיות.
    • מעקב וניהול הביצועים של כל אחד מהעובדים והפעלת מערך בקרה על כך.
    • האגף לבטיחותם ובריאותם של העובדים.
    • פעולות רווחה למען העובדים.
    • מעורבות ותקשורת בכל הקשור לכוח האדם.
    • טיפול בנהלי עבודה ובהגדרת התפקידים השונים.

 

  • כספים.
    • יצירת התאמה של המידע החשבונאי עם התנועות בחשבונות הבנק
    • ביצוע פעולות גביה מהלקוחות
    • פיקוח על כל הנהלת החשבונות של העסק
    • עריכת דוח תקציב שנתי
    • עריכת תזרים מזומנים לשלושה חודשים קדימה תוך עדכון מתמיד
    • עריכת דוחות רווח והפסד חודשיים / רבעוניים על פי הנהוג בכל עסק תוך העמסת כל ההוצאות הנלוות
    • תמחור של מוצרים ושל תהליכים במפעלים
    • פיקוח על כך שמתבצעות כל הפעולות הנדרשות מבחינת הרגולציה כמו דיני מיסים, עבודה וחוזים
    • ביצוע כל תשלומי המיסים לרשויות השונות ופיקוח על כך
    • ביקורת פנים בחברות גדולות

 

  • יכולת קבלת החלטות לאור המסקנות מהנתונים הפיננסיים

 

  • תהליכי ייצור
    • מידע תפעולי ותמחירי על מערך הייצור
    • הגדרות של ייצור מורכב או פשוט
    • תהליכי ייצור מורכבים תוך פירוט ההליכים
    • ניהול רצפת הייצור 
    • איסוף מלוא המידע לגבי רכישה ושימוש בחומרי גלם
    • פיקוח והסקת מסקנות לגבי החזר מוצרים – כשל בייצור או סיבות אחרות

 

  • מצב המלאי של כל מוצר במחסנים
    • סנכרון של המלאי על פי נתוני הייצור ונתוני הצריכה
    • מדיניות הרכש 
    • קביעת מלאי מינימום
    • מלאי דינמי לפי קצב המכירה 
    • שרשרת אספקה

 

  • מידע מפורט של מכירות ופדיון 
    • באתר האינטרנט
    • בכל פלטפורמת מסחר בישראל ובעולם כולל שימוש במטבעות זרים
    • בכל חנות קמעונאית
    • ברשתות השיווק 

 

  • מתן אשראי ללקוחות בבקרה מלאה 
    • בדיקה של רמת ניצול האשראי שהוגדר לכל לקוח
    • רמת הסיכונים על פי מידע מ – BDI
    • מעקב אחר התשלומים בפועל

 

  • שיווק ומכירות
    • צפייה במידע בזמן אמת על הפעולות השיווקיות בהתאם לאסטרטגיה השיווקית של העסק
    • מעקב אחר המכירות בפועל בפלטפורמות השונות
    • שיפור תהליכים על פי הצורך ומעבר לשיטות חדשניות
    • ריכוז עלויות נלוות של פעולות השיווק והמכירות ליצירת המסלולים המיטביים והיעילים ביותר

 

  • פרסום
    • מעקב באמצעות התוכנות החדשניות על תוצאות הפרסום במסלולים השונים, מול ההשקעה בהם
    • ביצוע שינויים להגברת הפרסום, האטה שלו, שינוי שיטות הפרסום

 

  • לוגיסטיקה
    • מעבר לשיטות לוגיסטיות חדשניות התואמות את הצורך במיוחד אם מדובר בהפעלת פלטפורמות מתקדמות כמו חנויות אינטרנטיות
    • ביצוע ומעקב אחר התקשורת הרב ערוצית עם המחסן, המפיצים ולקוחות הקצה
    • ייעול שיטות שינוע 

 

  • ייבוא וייצוא
    • עריכת השוואות לגבי כל משלוח לכדאיות מקסימלית בשילוח אווירי או ימי
    • מעקב אחר קבלת או שילוח של משלוחים ברחבי העולם
    • ייעול שיטות עבודה ובקרה מתמדת 

 

  • תפעול
    • ניהול מערך ההזמנות של החברה
    • כל פעולות האדמיניסטרציה, כמו ניהול יומנים וישיבות 
    • ניהול פורטל של העסק שמרכז את כל המידע והנהלים
    • ניהול אתר האינטרנט של העסק

 

  • קשרי לקוחות

 

  • ניהול פרויקטים
    • תכנון כל פרויקט הנדסי/אדריכלי וכו' מתחילתו ועד סופו
    • מעקב מדוקדק אחר יישום הפרויקט בשטח על פי שלבי העבודה
    • ניהול הכשלים, התקלות והליקויים, תוך ניתוב הפעולות שאמור לבצע כל צוות כדי לטפל בבעיות שנוצרו 

 

  • ניהול נדל"ן מניב של העסק 
    • הכנת מידע מפורט לגבי הגודל של כל חנות
    • קביעת עלויות שכר דירה ודמי ניהול לכל שוכר
    • ניהול מערך הגבייה
    • ניהול שוכרים ועריכת שינויים והתאמות
    • ניהול פעולות ועלויות אחזקה, הוצאות כספיות קבועות ומשתנות

 

  • הרחבת האינטגרציה על פי הצורך לרבדים נוספים שבהם יש פעילות בחברה.

דפוסי התנהלות חדשים בעסק

מנהלים רבים מבינים את הצורך בהימצאותה של מערכת ניהולית כוללת ולכן הם מקדמים זאת ומבצעים את כל ההיערכות למען מטרה זו.

 

אך רק כאשר המערכת מתחילה לפעול וכל העובדים מסתגלים לאט לאט לשינויים, לאור היכולות המפתיעות של המערכת המתקדמת, הם מבינים את הערך המוסף הרב אשר נוצר בעסק. דברים רבים נראים אחרת, מידע צף למעלה והכל הרבה יותר ברור ונוח לשימוש.

 

דוחות שנראו בעבר סבוכים ומורכבים מתקבלים כעת בלחיצת כפתור לאור ההכנה הראשונית ולכן קל הרבה יותר לחברי ההנהלה להסיק מסקנות ולבצע את השינויים הנדרשים בזמן אמת ולא רק לאחר כמה ימים, שבועות או חודשים שבהם העסק הפסיד כספים לאור מהלכים שגויים.

העידן החדש מוביל לחידושים רבים ומי שרואה את האופק בפיתוח העסקי שלו וחושב כמה צעדים קדימה, הפעלת מערכת ERP היא צעד מתבקש וחשוב מאין כמוהו. במקרים רבים העלויות הכרוכות בכך מרתיעות את ההנהלה, אך כולם מבינים שמדובר בשינוי מהותי שיש לבצע פעם אחת כדי ליהנות מכך לאורך שנים רבות קדימה.