קבלו הצעת מחיר מהירה

אנא מלאו את הפרטים ונשלח אליכם את הצעת המחיר

תודה! ההצעה בדרך אליכם

נדל"ן מסחרי – מתווכים עסקיים מומלצים ביותר (2024)

כשאתם מתעניינים בנכס מניב או נדל"ן מסחרי, רצוי להשתמש בשירותים של יועצי נדל"ן מקצועיים. אנחנו ב-Expert בדקנו וחקרנו לעומק את כל מה שצריך בנושא נדל"ן עסקי ומצאנו לכם רשימה של מתווכים מומלצים שיוכלו לספק לכם את השירותים הכי מקצועיים בתחום שמבוססים על חוות דעת של עסקים כמוכם

קרא עוד
מה הוא סופר-ספק?

ספק שסטנדרט של מצוינות בלתי מתפשרת הוא ערך עליון בתפיסת ההפעלה שלו

ספק שהתחייב, כן כן- התחייב, לתת שירות מעולה לעסקים של אקספרט

ספק שהתחייב לבחון ובמידת האפשר להציע הטבות ייחודיות לעסקים של אקספרט

ספק שממוצע ציון שביעות הרצון שקיבל מלקוחותיו גבוה מ-90%

המחויבות של אקספרט לבעלי עסקים
סופר-ספק
למצוא לכם התאמות מושלמות

באקספרט תמצאו מידע על ספקים מעולים (סופר-ספקים) שעברו בדיקה והתאמה מלאה לצרכים שלכם, בעלי העסקים. בחירה בספק של אקספרט תבטיח לכם פתרון איכותי ולא מתפשר ולעתים קרובות- גם הטבה ייחודית.

קראו עוד על החזון של אקספרט
לימודים
לחלוק אתכם את הידע שלנו

אנחנו מאמינים שידע זה כוח. אחת מן הדרכים בהן בחרנו לעזור לכם, בעלי העסקים, היא באמצעות יצירה של תוכן איכותי, תכליתי וישים כדי שתוכלו לעזור לעסק שלכם לעשות בחירות חכמות ונכונות.

האקדמיה של אקספרט

השוואה בין המתווכים המובילים בתחום נדל"ן מסחרי - 8 הטובים ביותר

לרשימה המלאה

שימו לב: חשוב שתפנו לסופר-ספקים דרכנו ולא באופן ישיר- ככה תוכלו לקבל יחס ושירות מעולים!

למידע נוסף

פירוט אודות חברות מובילות לתיווך עסקי שמתמחות בנדל"ן מסחרי

עדיין לא דורג

Mconnection היא חברה העוסקת בתיווך, איתור ושיווק נדל"ן מסחרי ועסקים פעילים בארץ משנת 2006. Mconnection מתמחה בחיבור בין רוכשים למוכרים ולהיפך והחיבור הזה נוצר על ידי צוות של מתווכי נדל"ן מוסמכים ואנשי מקצוע בעלי ניסיון וידע רב ביצירת חיבורים עסקיים
יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • חיבור בין עסקים, אנשים ושותפויות
  • חיבור לנדל״ן מסחרי לעסקי קמעונאות
  • חיבור בין משקיעים ליזמים
  • התאמת עסקים ללוקיישנים
  • עסקים פעילים למכירה
ביקורות משתמשים

עדיין לא דורג

קבוצת נת”מ – נכסים לתעשייה ומסחר, הינה חברת נדל"ן גדולה, שמציעה פתרונות בתחום הנדל"ן העסקי, הכוללים: משרדים בתעשייה, לוגיסטיקה ומסחר בארץ ובחו"ל. החברה מובילה את שוק הנדל"ן העסקי בישראל משנת 1985, ומביאה היכרות מעמיקה וידע עשיר בתחום הנדל"ן המניב והעסקי
יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • ניהול השכרות
  • שיווק נכסים
  • ביצוע ופיקוח על עבודות בניה בתוך הנכסים
  • שרותי מחקר
  • שיווק פרויקטים
  • ייעוץ וליווי חברות
  • 5 סניפים בפריסה ארצית
ביקורות משתמשים

עדיין לא דורג

טאוור לנד ישראל היא אחת מחברות הנדל"ן המובילות בישראל והיא מתמחה בשיווק, ייזום, ותיווך נכסי נדל”ן עסקיים. מנהלי החברה ועובדיה הינם בעלי ניסיון עשיר ומקצועי בליווי וביצוע עסקאות נדל”ן שונות. לחברה גישה הרואה בשילוב בין הכרות עם צרכיו של הלקוח בשילוב עם מידע מקצועי מקיף את המפתח לעסקה הטובה ביותר
יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • ייצוג לקוחות באיתור נכסי משרדים/ תעשיה/נכסים מניבים/ חנויות
  • ניהול מו"מ עבור לקוחותינו
  • תוכניות לשיווק אסטרטגיה ובנייתה – עבור בעלי נכסים
  • מחקרי שוק וסקרים
  • עזרה בהשגת מימון לרכישת נדל"ן מול הבנקים השונים
  • בדיקות כלכליות, ייעוץ והערכות שווי
  • ליווי חברות
ביקורות משתמשים

עדיין לא דורג

זירו נדל"ן היא רשת לשיווק וניהול נכסים שפועלת עם העיקרון של אפס עמלה. זירו, הפועלת בשוק כבר כ-11 שנה, מאפשרת לכל בעל נכס, קבלן, יזם ושוכר, להמשיך בשגרת יומו, בעוד המומחים שלנו לומדים את הפרטים, נפגשים עם מנהל הנכס ודואגים לשווקו ולתפעל אותו במידת הצורך
יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • השירותים ניתנים בפריסה ארצית
  • מושלם - הנכס משווק ומנוהל ללא תשלום
  • תוכנית שיווק לנכס
  • פרסום בחשיפה מקסימלית
ביקורות משתמשים

עדיין לא דורג

מרום נכסים בניהולו של מאיר מסיקה היא סוכנות שיווק המתמחה בטיפול וליווי מקצועי בעסקאות נדל"ן מסחרי. החברה מתמחה באיתור הזדמנויות לפי צרכי הלקוח תוך ליווי מקצועי צמוד לכל אורך התהליך. ההיכרות העמוקה שלנו עם השטח, תאפשר לך לקבל את מגוון האפשרויות והפתרונות הקיימים בשוק הנדל"ן העסקי מסחרי
יתרונות וחסרונות
פיצ'רים מרכזיים
  • ניהול מו"מ וגישור על פערים בין הצדדים
  • אמינות יושר ודיסקרטיות מלאה
  • פריסה הרחבה שלנו בכל אזורי התעשייה
  • התאמת כל שטחי המסחר לכל עסק
ביקורות משתמשים

נדל"ן מסחרי - המומחיות של מתווכי הנדל"ן במציאת נכס

נדל"ן מסחרי הוא נדל"ן שלא מיועד למגורים או לשטחי ציבור, ונכללים בו משרדים, מסחר, תעשייה ולוגיסטיקה. תחום הנדל"ן המסחרי או תיווך עסקי עוסק בתחום של השכרת חנויות בגדלים שונים ברחובות הראשיים, במרכזים מסחריים ובקניונים. כמו כן, בתחום המשרדים להשקעה ולהשכרה והנישה החדשה יחסית של חללי עבודה. מאמר זה יעשה לכם סדר בנושא משרדים להשכרה ונכסים מסחריים להשכרה.

רשתות קמעונאיות ישראליות או בין לאומיות אשר מעוניינות לפתוח נקודות מסחר בערים שונות בישראל מחפשות את ה-prime location המתאים ביותר עבורם. הקמעונאים יודעים שיש שלושה פרמטרים שהם החשובים ביותר בעת בחירת המיקום בעל הפוטנציאל המסחרי הגבוה ביותר למכירות והם – location location location.

מחקרי שוק רוחביים

החברות הקמעונאיות מבצעות מחקרי שוק כדי לאתר קהל לקוחות פוטנציאלי בערים מסוימות, אם קיימת סבירות גבוהה שהוא יצרוך את הסחורה שהקמעונאי מייצר או מייבא. במחקרי השוק הללו בוחנים נושאים רבים כמו לדוגמה:

 

• המצב הסוציואקונומי של תושבי סביבת המגורים הספציפית או העיר.
• מהו פילוח האוכלוסייה על פי גילאים.
• מהי רמת המכירות בעסקים דומים באזור זה.
• ההיתכנות הכלכלית של פתיחת עסק במיקום ספציפי, סיכונים מול סיכויים.
• ניתוח מצב קיים, חקר ביצועים וחשיבה על תרחישים אפשריים.
• אילו מהלכים אסטרטגיים יהיו הנכונים ביותר במיקום זה מבחינה שיווקית ופרסומית, כדי לבצע חדירה לתודעה הציבורית.
• שיקולים כלכליים בהתאם לעלויות החודשיות הכוללות דמי שכירות, דמי ניהול, ארנונה, חשמל וכל עלות נוספת התואמת את התחום העסקי.

הפעילות היזומה של מתווכי הנדל"ן

המתווכים אשר עוסקים בתחום הנדל"ן המסחרי, נמצאים בקשרים עסקיים עם רשתות גדולות אשר מעוניינות להרחיב את עסקיהן כמו לדוגמה, רשתות שיווק, רשתות אופנה, חנויות נוחות, פארם. כמו כן עם קמעונאים בתחומים נוספים אשר מעוניינים להרחיב את ההיקף של הרשת שלהם ולפתוח סניפים בנקודות אסטרטגיות ספציפיות, שבהן קיימת סבירות גבוהה של דריכת רגל מרובה, דבר שיגרום לקהל רב להיכנס לחנות.

 

המומחיות של מתווכי הנדל"ן היא ליצור הצלבה בין המיקום האידאלי לעסק המתאים ביותר. כאשר הם מקבלים נכס לשיווק, הם פונים לכמה לקוחות פוטנציאליים ומציעים להם לפתוח חנות במיקום זה. ברוב המקרים מנהלי הרשתות מגיעים למקום ובוחנים את המיקום, אילו רשתות נוספות מפעילות חנויות במתחם זה ומהן העלויות של השכרת המקום והעלויות הנלוות.

 

לאחר מכן הם מבצעים סיעור מוחות ומקבלים החלטה לכאן או לכאן. במקרים רבים מדובר בהזדמנות פז שכדאי לחטוף בשתי הידיים ולא להתמהמה, כדי שאיש עסקים אחר לא יקדים ויחתום על כך שהוא מעוניין לשכור נכס זה.

הפעילות היזומה של הרשתות הקמעונאיות

בהתאם למחקרי השוק, רשתות קמעונאיות רבות מחפשות מיקומים מובילים לצורך הרחבת הרשת והגדלת מספר הסניפים הקיימים שלהם. לכן הן פונות למתווכי נדל"ן ומבקשות שיחפשו עבורן חנויות בגודל הדרוש להן, לדוגמה 100 או 500 מ"ר בקניון מסוים, מתחם ביג, רחוב במרכז עיר מסוימת, שהוא הומה אדם וכו'.

בניית, רכישת והשכרת מרלו"גים

מרלו"גים הם קומפלקסים ענקיים המיועדים לאחסון ולפעילות של מחסנים ממוחשבים. המבנים הללו הם מוצר נדרש מאד ולכן הם הדבר הבא בתחום הנדל"ן המסחרי.

 

יזמים רבים מאתרים שטחים המתאימים לבניית מבנים מתוחכמים מסוג זה, תוך מתן עדיפות לשטחים שנמצאים במרחק נסיעה קצר מנמלי האוויר כמו נמל התעופה בן גוריון ומנמלי הים כמו חיפה ואשדוד. נקודה חשובה בקבלת ההחלטה על מיקומו של המרלו"ג היא כבישי הגישה. היזמים מתמקדים באזורים שיש אליהם גישה נוחה באמצעות כבישים מהירים וכבישי גישה נוחים עד המבנה.

 

לקוחות רבים מעוניינים לרכוש מבנים מסוג זה לאחר הקמתם, או לשכור את שטחיהם כדי להפעיל שם אופרציות הקשורות לעיסוק שלהם. לכן הם פונים למתווכי נדל"ן כדי שיאתרו עבורם מתחם שגודל הנחוץ להם, בעל גישה נוחה עבור משאיות לצורך פריקה והעמסה של ציוד.

משרדים למכירה

בנושא המשרדים קיימת מגמה מעורבת. יש בעלי עסקים אשר בוחנים במקרים רבים את נושא רכישת משרד כדי לעבוד מתוך משרד השייך שלהם וזאת כדי לא לשלם שנים על גבי שנים דמי שכירות גבוהים. ההיצע של משרדים להשכרה הוא רחב מאד. או לחלופין לבצע עסקת השקעה על ידי רכישת המשרד.

 

ברוב הערים הוותיקות אפשר למצוא משרדים במבנים ייעודיים הקיימים כבר שנים רבות. בנוסף לכך אפשר למצוא בכל עיר מגדלים רבי קומות המיועדים לאכלוס משרדים רבים. יש מבנים שאפשר רק לשכור מהיזם את המשרד ויש מבנים שאפשר גם לרכוש חלק מהם, הדבר תלוי בהחלטות העסקיות של היזם.

 

לאור הבנייה המואצת של גורדי השחקים הללו, ההיצע של המשרדים להשכרה הוא רחב ביותר ולאנשי העסקים קיימות אופציות רבות והם יכולים לבחור במיקומים הגיאוגרפיים הנכונים עבורם בכל מקום בארץ תוך מתן דגש לנוחותם של כל העובדים בנושא חניה, קרבה לתחנת רכבת וכו'.

 

מי שבוחר באופציה של רכישת משרד נעזר במקרים רבים בהלוואת משכנתא וכך לאחר כמה שנים המשרד הופך לנכס בבעלותו.

משרדים להשכרה

מי שמעוניין לשכור משרד חותם על חוזה כשהסעיפים העיקרים בו הם:

 

  • גודלו של המשרד במטר מרובע.
  • גובהם של דמי השכירות למטר מרובע.
  • מדרג העלאת דמי השכירות לאחר תקופה מסוימת.
  • גובהם של דמי הניהול למטר מרובע.
  • תקופת השכירות והאופציות הנוספות להמשך השכירות בנכס זה.
  • ערבויות ומחויבות לתשלומי ארנונה, חשמל וכל עניין נוסף.

 

אחד היתרונות הגדולים של רכישת משרד הוא בכך שעם השנים אפשר ליהנות מהעובדה שהערך הכספי שלו עולה בדרך כלל וכך הערך הכללי של נכסי החברה הוא גבוה יותר.

מעבר בין משרדים

כאשר לקוחות שוכרים משרדים בגדלים שונים במגדלים, קורה לא אחת שהמשרד קטן או גדול מדי עבורם. במקרים הללו בוחנים עם הנהלת המבנה את אופציית מעבר המשרד בתוך המבנה. לאור הכמות הגדולה של הקומות וההיקף הגדול של כל אחת מהקומות, יש במקרים רבים אפשרויות לבצע שינויים מסוג זה ואכן המשרדים עוברים מקומה אחת לקומה אחרת, יש חברות ששוכרות כמה קומות או מפנות את משרדיהן עקב סיבות שונות.

חללי עבודה

חללי העבודה צמחו בשנים האחרונות כפטריות אחרי הגשם בכל הערים הגדולות. מדובר במתחמים המיועדים עבור בעלי עסקים קטנים ובינוניים אשר אינם שוכרים באופן קבוע משרדים, אלא עובדים מהבית, מבית הקפה או נמצאים בימים מסוימים בעבודות שהן מחוץ למשרד, כמו לדוגמה אנשי מכירות שיוצאים לפגישות, שמאים שיוצאים למוסכים, או מהנדסים שנמצאים באתרי הבנייה.

 

לאור העובדה שהם לא נמצאים במשך שעות רבות במשרד, חבל להם לשלם סכומים כספיים כה גבוהים עבור משרדים שמאוישים שעות מועטות בכל חודש בלבד. הפתרון הנכון והחסכוני ביותר הוא להשכיר שטחים בחללי העבודה. קיימים חללי עבודה משותפים – open space וחדרים המותאמים לכמות של שני עובדים, שלושה או ארבעה עובדים. בנוסף לכך אפשר לתאם גם ישיבות עם כמה משתתפים בחדרי הישיבות, הקיימים בכמה גדלים ומותאמים לכמות משתנה של משתתפים.

 

את חללי העבודה אפשר לשכור בשיטות שונות, תשלום יומי, מנוי חודשי או שנתי וזאת בהתאם לגודל המתחם שאותו שוכרים ולתכיפות השימוש במשרדים הללו. לנוחותם של השוכרים, הם מגיעים למשרדים יפהפיים אשר מאפשרים להם עבודה בנוחות מרבית על ריהוט איכותי, רשת אינטרנט מהירה, מטבחון ובו כל מה שדרוש להם כמו שתיה ומוצרי מזון לאירוח בהתאם להסכם שקיים בכל מתחם מסוג זה.

 

חללי העבודה הללו ממוקמים בנקודות אסטרטגיות נוחות להגעה, כמו בסמוך לתחנות הרכבת, לכבישי גישה מרכזיים או באזורי תעשייה. בחללי העבודה קיימת אווירת עבודה נעימה מאד ולכן נוצרים עם הזמן קשרים בין השוכרים השונים שמובילים לקשרי עבודה בין העצמאים שמנהלים עסקים בתחומים קרובים. כך נוצר ערך מוסף לקשרי עבודה שלא היו קורים ללא המפגשים האקראיים בחדרים ובפרוזדורים.

השפעת הקורונה על הנדל"ן המסחרי בישראל

הקורונה השפיע רבות על נושא הנדל"ן המסחרי בישראל. חנויות רבות ברחובות המרכזיים נסגרו והן מוצעות להשכרה. לרובן לא נמצא שוכר אחר וההערכה היא שרק לאחר תקופת התאוששות, המסחר במרכזי הערים יחזור אט אט לפעול כפי שהיה בעבר, אך מדובר בהליך שייקח כמה חודשים ואף למעלה משנה.

 

גם חנויות שממוקמות בקניונים נסגרו בעיקר עקב קשיים כלכליים ומנכ"לי הקניונים בוחנים עם שוכרים חלופיים שהביעו בעבר רצון לשכור חנות בקניון, אם הנושא רלוונטי. אם התשובה היא חיובית הם מקדמים הליך של חתימת חוזה. לאור מגפת הקורונה, קניונים רבים הפחיתו באופן משמעותי את גובה שכר הדירה, חלק מהם מחייבים את השוכרים בעלויות שכירות שהן אחוזים מתוך המכירות בלבד וזאת בהתאם לקביעה בחוזה

 

אם לדוגמה המכירות החודשיות היו בסך 100.000 ₪, ישולם % 5 מהמכירות הללו כשכר דירה ולא הסכום החודשי ששילם השוכר עד פרוץ מגפת הקורונה. מדובר בהטבה משמעותית שחשובה בעתות משבר שבהן השוכרים מפסידים כספים. זאת לאור העובדה שהמכירות הן בירידה גדולה עקב התקופות שבהן הקניונים סגורים והעובדה שהישראלים מעדיפים לרכוש מוצרים on line.

 

לאור העובדה שעובדים רבים עובדים מהבית, משרדים רבים נותרו ריקים ורק פה ושם מגיע אליהם קומץ עובדים. המנהלים שחששו בעבר שעבודה מהבית תהיה הרבה פחות אפקטיבית מעבודה יעילה במשרד, התבדו והמציאות הוכיחה שרמת היעילות לא ירדה ואף עלתה, העובדים הקדישו מהבית הרבה יותר שעות לנושא העבודה וגם חסכו זמן וכסף שבוזבזו בעבר עבור רכבים, דלק, זמן פקקים ועוד.

שאלות נפוצות

לאור הקדמה הטכנולוגית, יש מקום למשרדי תיווך בימינו?

בשלב זה משרדי התיווך מבצעים פעילות מסחרית חשובה מאד. הם מפעילים את קשריהם עם לקוחות שונים, מפרסמים ברשתות החברתיות ובאתרי האינטרנט את ההיצע של המשרדים והחנויות ומתאמים ביקורים בנכסים עם לקוחות פוטנציאליים. בשלב ראשון הלקוחות בוחנים את הסביבה ואת התמונות של השטחים השונים, אך אין כמו מראה עיניים ולכן הם מגיעים למקום כדי לקבל החלטה סופית.

מה קורה עם השטחים הגדולים של הבנקים לאור העובדה שנסגרים סניפים?

על פי החוק לבנקים אסור להחזיק נכסים מניבים ולכן יועצי הנדל"ן אשר מקבלים את הנכסים הללו לשיווק, פונים לרשתות קמעונאיות שהמיקום הוא אידאלי עבורם, כמו רשת פארם או רשת אופנה מובילה שאין להם סניפים בקרבת מקום.

כאשר רשת בין לאומית מעוניינת לפתוח סניפים לראשונה בישראל, כיצד היא מחפשת מיקומים מרכזיים?

ברוב המקרים הנהלת הרשת יוצרת קשרים עם קבוצות הקניונים הגדולים בישראל כמו עזריאלי, מליסרון וביג ומתנהלת מולם לגבי שטחים אופרטיביים בערים הגדולות בישראל. בדרך כלל הם מבצעים סקרי שוק מוקדמים ובהתאם לכך מגיעים עם תוכנית מוכנה מראש אשר כוללת בקשה לפתיחת חנויות בגדלים ספציפיים בערים המרכזיות. אם החנויות הללו מצליחות, הם מתרחבים בשלב שני לערים נוספות.

האם שוכרי משרדים סיימו את החוזים שלהם, לאור האפשרות לעבוד בחללי עבודה?

בהחלט כן. בעלי מקצועות חופשיים ששילמו כספים רבים בכל חודש עבור השהייה במשרדים כאשר בפועל הם היו שם מחצית מימי השבוע ולפעמים אף פחות מכך, הבינו שמדובר בהוצאה מיותרת. לכן הם פעלו מול בעלי הנכס או חברת הניהול וביקשו לסיים את חוזה השכירות. מי שהחוזה שלו הגיע לסיום ובמיוחד בימי הקורונה, לא חידש את החוזה והחל לעבוד מהבית בנוחות מקסימלית, או לחלופין יצא לפגישות או לכמה ימי עבודה בחללי העבודה בעלות מינורית. אלו שהמשרדים הם בבעלותם, חיפשו שוכרים וכך יצרו הכנסה פאסיבית, שהתווספה לכלל ההכנסות החודשיות שלהם.