רשתות קמעונאיות ישראליות או בין לאומיות אשר מעוניינות לפתוח נקודות מסחר בערים שונות בישראל מחפשות את ה-prime location המתאים ביותר עבורם. הקמעונאים יודעים שיש שלושה פרמטרים שהם החשובים ביותר בעת בחירת המיקום בעל הפוטנציאל המסחרי הגבוה ביותר למכירות והם – location location location.
החברות הקמעונאיות מבצעות מחקרי שוק כדי לאתר קהל לקוחות פוטנציאלי בערים מסוימות, אם קיימת סבירות גבוהה שהוא יצרוך את הסחורה שהקמעונאי מייצר או מייבא. במחקרי השוק הללו בוחנים נושאים רבים כמו לדוגמה:
• המצב הסוציואקונומי של תושבי סביבת המגורים הספציפית או העיר.
• מהו פילוח האוכלוסייה על פי גילאים.
• מהי רמת המכירות בעסקים דומים באזור זה.
• ההיתכנות הכלכלית של פתיחת עסק במיקום ספציפי, סיכונים מול סיכויים.
• ניתוח מצב קיים, חקר ביצועים וחשיבה על תרחישים אפשריים.
• אילו מהלכים אסטרטגיים יהיו הנכונים ביותר במיקום זה מבחינה שיווקית ופרסומית, כדי לבצע חדירה לתודעה הציבורית.
• שיקולים כלכליים בהתאם לעלויות החודשיות הכוללות דמי שכירות, דמי ניהול, ארנונה, חשמל וכל עלות נוספת התואמת את התחום העסקי.